"periytyvä" synnytys?

sellaista kyselisin, että miten teidän ja äitinne synnytykset ovat eronneet toisistaan siis tarkoitan, että onko tullut yliaikaisuutta tai perätilaa samalla tavalla kuin äidillänne. Oma äitini on synnyttänyt kaikki lapsensa keisarin leikkauksella, minut hätäsektiolla, kun kalvot (en tiedä asiasta tuon enempää) meinasivat revetä ja minun syke alkoi katoamaan. näin oman synnytyksen lähetessä tulee vain mieleen, että olenko minäkin perinyt äitini "kalvot", että synnytys olisi jotenkin vaarallinen minulle tai lapselle?!? onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
En usko kirjoittamasi asian periytyvän. Tarkoititkohan kohtulihaksenrepeämää tai istukan irtoamista? Jokatapauksessa olen kuullut, että jonkun suvun naisilla kulkee perinnöllisenä esim. supistusheikkous, eivät saa supistuksia lainkaan. Lantion rakenne voi myös periytyä. Itse synnytin oman lapsen ihan alakautta täysaikaisena vaikka äitini synnyttänyt kaikki kolme keskosina. Âlä murehi liikoja :wave:

 
Omasta syntymästäni en tiedä muuta kun että se kesti todella kauan, oisko ollu 19 tuntia. Pikkusiskoni syntýi sektiolla mutta syytä en tiedä. Synnytys alkoi veren vuodolla ja äitiä siirreettiin sairaalasta toiseen kesäloman kunniaksi, ennen kun sektio päätös lopulta tehtiin, joten ei kai tilanne mikään kauhean kriittinen ollut. En tiedä edes sitä, oliko äidillä supistuksia vai pelkästään sitä veristä vuotoia ennen siskon syntymää.

Omat synnytykseni ovat molemmat olleet nopeita (4h15min), alkaneet lapsiveden menolla ja silti lopulta vaatineet vauhditusta, ekalla kerralla käynnistettiin oksitosiinilla 2 vrk lapsiveden menon jälkeen, toisella puhkaistiin kalvot kun kohdunsuu oli auki, joten ei minkään näköistä yhtäläisyyttä äidin synnytyksiin.
 
Meillä äidin kanssa kummallakin esikoisen synnytys pitkä. Eli äiti synnytti minua 27 tuntia ja minä taas omaani 27 tuntia. Jos vaikka tää kakkonen tulis vähän nopeammin... :) Niinkuin äitilläni (toinen synnytys 6h)
 
Meillä on periytynyt yliaikaisuus ja käynnistykseen joutuminen. En ole kuullut miten on oman mummuni kohdalla ollut, mutta siis mun tädillä, mun äidillä ja minulla itselläni on jouduttu ainakin ensimmäinen lapsi avittamaan lähdössä. Ja ollut siis ihan reilusti sen pari viikkoa yli ilman mitään tapahtumia. Ja tämä siis ainakin neuvolan mukaan on aika yleisesti periytyvää.
 
Olen ollut perätilassa ja mua äiti on tehnyt pari vuorokautta, veljeni taas on tullut syöksymällä. Ja äiti väittää, että hänellä ei ole ollut ollenkaan kivuliaita supistuksia.
Mut käynnistettiin, synnytys kesti 18,5 h ja kivut oli niin kovat, että epiduraaliin oli turvauduttava.
Kummallakin meillä on ollut raskauden aikainen hepatokestoosi eli se lienee periytyvää.
 
Meillä on äidillä ollut kolme synnytystä. Minä synnyin sektiolla perätilan takia päivää ennen laskettua aikaa. Molemmat veljeni menivät yliaikaisiksi ja jouduttiin käynnistelemään pitkään ja hartaasti.

Oman ainokaiseni synnytys käynnistyi jo viikolla 36 joten tässä ei ainakaan mitään periytyvää näytä olevan.
 
huhtimamma05
Meillä oli ainakin samankaltaiset synnytykset; nopeat , helpot ja saman kokoiset vaavelit äipällä ja minulla. Oma isäni ei 28 vuotta siten ehtinyt synnärille kun meni niin nopeasti. Minun mieheni saapui laitokselle kun aloin ponnistaa.. Esikoisemme syntyi neljässä tunnissa. Olin toki ollut sairaalassa pari päivää ja odottanut suppareita- lapsivesi oli alkanut tihkumaan ja minua ei päästetty enää kotiin. Oli yhtä odottamista kunnes alkoi tapahtumaan. Mieheni oli kotona nukkumassa, kätilöiden mukaan synnytykseen menisi vielä ainakin vuorokausi.. Kun soitin mehelleni että hän voisi tulla pitää minulle seuraa laitokselle (klo 03:00), niin kätilöt sanoi, että ei tarvitse kiiruhtaa. Niin hän lenkitti ensin koirat ja tuli sitten vasta paikalle.. Oli pienoinen yllätys kun kuuli että nyt alkaa ponnistamien...

Oma pikkuveljeni syntyi sitten 59 minuutissa.. Joten kiirettä pukkaa varmasti myös minulla sitten kun on pikkukakkosen aika..
 
Äidilläni kaikki kolme synnytystä ollut vaikeita, minä tulin loppujen lopuks imukupin avustamana, siskoani synnyttäessä kätilöt runno vatsan päältä puol väkisin, ja veljeni ei edes mahtunut syntymään joten äitini leikattiin.. ulospäin äitini on leveälanteinen, kuten minäkin. En päässyt itse kokeilemaan että miten olis mennyt toi alatiesynnytys kun jouduttiin tekemään sektio..
 

Yhteistyössä