Perjantai 13. ITKU TULEE!

  • Viestiketjun aloittaja AAAAARGH!!!!
  • Ensimmäinen viesti
AAAAARGH!!!!
Mies ei ollut tajunnut hakea sairasajan palkkaa tms kelasta vaikka olisi pitänyt. Sai tänään tiliä 578€ josta meni 500€ lainaan ja ruokakauppaan meillä meni 50€. Jäljelle jäi alta 30€!! Meillä on tosi tiukkaa muutenkin, minulle tulee vain kotihoidontuki ja lapsilisät, miehelle töistä palkkaa normaalisti 800-900€, mitään ei ole jäänyt säästöön. :( Meillä on nyt 12 päiväksi 28€ rahaa!

Ei tuossa vielä mitään, ajattelin että pärjätään ihan ok, kun arkkupakastin on tupaten täynnä kanaa, possua, naudanlihaa, itseleivottua leipää, leikkelepaketteja, makkaraa ym. No viimeviikonloppuna leivoin ja otin hetkeksi pakastimen pistorasiasta irti ja LUULIN laittaneeni sen takaisin seinään kiinni.

EN OLLUT LAITTANUT! Tai siis olin laittanut saman näköisen valkoisen johdon seinään mutta se oli leivänpaahdin!!! Tänään huomasin, kun piti alkaa tehdä perheelle ruokaa, mutta KAIKKI on pilalla!!

Miten HEL*ETISSÄ ME NYT PÄRJÄTÄÄN?! ÄÄÄÄH!!! Itkettää oma typeryys! :( Kaiken lisäksi miehen tilistä lähtee 30.pv taas monta sataa pois, eli ollaan 1kk ilman rahaa! :( :( :(
 
aapp
Nyt vasta sain ketjun uudelleen auki. :O

Minä en tienaa, kun olen kotihoidontuella kotona. Töitä haen aktiivisesti ja viimeksi eilen taas tein 2 työhakemusta. Otan työn kuin työn vastaan, kunhan työaika on suht säännöllinen, että onnistuu lasten hoidot.

Aika toivoton olo on. Tänään katsoin paljon voisimme saada toimeentulotukea, niin saisimme sitä näillä tuloilla n. 500€/kk. En ymmärrä, miten me ollaan tähän asti pärjätty alle köyhyysrajan?!
 
"aamuvirkku"
oot sä nyt näitä kakskymppisiä onnettomia kouluttamattomia, joita nälvittiin tuolla toisessa ketjussa? että ei oo kolmekymppisillä "vanhoilla" ensisynnyttäjillä näitä rahaongelmia!
 
aapp
[QUOTE="aamuvirkku";26073029]oot sä nyt näitä kakskymppisiä onnettomia kouluttamattomia, joita nälvittiin tuolla toisessa ketjussa? että ei oo kolmekymppisillä "vanhoilla" ensisynnyttäjillä näitä rahaongelmia![/QUOTE]

Hah hah! :D Joo me ollaan parikymppisiä ja molemmilla ON ammatit. Omat työni hävisivät äitiyslomalla, kun yritys meni nurin ja mies potkittiin hyväpalkkaisesta vakityöstä, kun tuli yt-neuvotteluja ja n. 100hlö sai kenkää. Mies otti huonopalkkaisen "paskatyön" vastaan että saatiin asuntolainaa omaan kotiin. :) Niin ja minä lasten kanssa kotona, mutta työnhaku käynnissä. ;)

Täällä on todella huono työllisyystilanne ja kaikkiin työpaikkoihin paljon hakijoita. Me katsellaan nyt töitä vähän kauenpaakin ja mies ryhtyy syksyllä yrittäjäksi.

Mutta NYT tilanne on PASKA!!! :(
 
"Minttu"
Kyllä on kurja tilanne!! Ei tämä nyt mitään auta, mutta sanon kuitenkin, että kyllä tuli aito myötätunto tätä lukiessa. Minullekin tuli mieleen kotivakuutus tai toimeentulotuki.
 
aapp
Mukavia vastauksia, vaikka luulin ettei täältä saa muuta kuin vitt*ilua. Kiitos. :)

Sukulaiset asuu onneksi lähellä ja tänään äitini toi pakkasestaan lihoja yms. Soitan heti maanantaina sossuun ja kysyn olisiko mahdollista saada hieman jeesiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_Äiti
aapp
Myötätunnot täältäkin. Kannattaisiko sinun olla mielummin työttömänä kuin kht:lla?
Rahallisesti ehkä olisi järkevää, mutta sitten jos tarjotaan jotain työtä vaikka pariksi päiväksi niin lapsia ei saa hoitoon sukulaisille/tutuille.

Täytyy toivoa että pääsisin jompaan kumpaan noista paikoista joihin juuri hain. Se positiivinen asia ainakin on työnsaannin kannalta että meillä on nyt lapset tehtynä, vaikka nuoria olemme.

Tietääkö kukaan onko sossusta mahdollista saada jotain apua tällaisessa tilanteessa? Onneksi Maksoimme laskut jo alkukuusta, mutta eiköhän posti niitä lisää kanna. Mitään ylimääräistä me ei olla nyt aikoihin hankittu ja kaikki rahat käytetty järkevästi. Harmittaa ehkä enemmän se että monta kiloa ruokaa meni piloille mun mokan takia. :(
 
Voit olla silti työttömänä. Jos jotain työtä tarjotaan, se ei tarkoita että sä saat sen työn.Haastattelussa voit sanoa ettei lapset ole vielä saaneet pk-paikkaa (vaikkei ihan pitäis paikkaansa ) Ja jos saisit niin kunnalla on velvollisuus tarjota hoitopaikkaa piakkoin.



Rahallisesti ehkä olisi järkevää, mutta sitten jos tarjotaan jotain työtä vaikka pariksi päiväksi niin lapsia ei saa hoitoon sukulaisille/tutuille.

Täytyy toivoa että pääsisin jompaan kumpaan noista paikoista joihin juuri hain. Se positiivinen asia ainakin on työnsaannin kannalta että meillä on nyt lapset tehtynä, vaikka nuoria olemme.

Tietääkö kukaan onko sossusta mahdollista saada jotain apua tällaisessa tilanteessa? Onneksi Maksoimme laskut jo alkukuusta, mutta eiköhän posti niitä lisää kanna. Mitään ylimääräistä me ei olla nyt aikoihin hankittu ja kaikki rahat käytetty järkevästi. Harmittaa ehkä enemmän se että monta kiloa ruokaa meni piloille mun mokan takia. :(
 
Voiei
Rahallisesti ehkä olisi järkevää, mutta sitten jos tarjotaan jotain työtä vaikka pariksi päiväksi niin lapsia ei saa hoitoon sukulaisille/tutuille.

Täytyy toivoa että pääsisin jompaan kumpaan noista paikoista joihin juuri hain. Se positiivinen asia ainakin on työnsaannin kannalta että meillä on nyt lapset tehtynä, vaikka nuoria olemme.

Tietääkö kukaan onko sossusta mahdollista saada jotain apua tällaisessa tilanteessa? Onneksi Maksoimme laskut jo alkukuusta, mutta eiköhän posti niitä lisää kanna. Mitään ylimääräistä me ei olla nyt aikoihin hankittu ja kaikki rahat käytetty järkevästi. Harmittaa ehkä enemmän se että monta kiloa ruokaa meni piloille mun mokan takia. :(
Kannattaa hakea myös hoitopaikkaa sitten. Ei se edes maksa mitään noilla tuloilla. Ja sossusta saatte kyllä rahaa nyt tiukassa tilanteessa. Soita aika heti maanantaina ja pyydä päästä nopeasti, selitä miten vähän teillä on nyt rahaa, lapsia perheessä yms... Voimia!
 
aapp
Kannattaa hakea myös hoitopaikkaa sitten. Ei se edes maksa mitään noilla tuloilla. Ja sossusta saatte kyllä rahaa nyt tiukassa tilanteessa. Soita aika heti maanantaina ja pyydä päästä nopeasti, selitä miten vähän teillä on nyt rahaa, lapsia perheessä yms... Voimia!
Kiitti. :) Viemme maanantaina hoitohakemukset niin on sitten hoitopaikka jos minulla tärppää työnsaralla. Eiköhän tästä jotenkin selvitä.
 

Yhteistyössä