Personan käyttäjät!

  • Viestiketjun aloittaja elli-e
  • Ensimmäinen viesti
elli-e
Kertokaa mielipiteitänne te jotka käytätte/olette joskus käyttänee personaa! Onko rahan ja vaivan arvoista? Saako niitä testiliuskoja hyvin apteekeista, aika kalliita ainaskin taitavat olla...? Entä laite, mistä olette ostaneet ja mitä maksaa? Itse haluaisin hormonittoman ehkäisykeinon, ovat aika vähissä...
 
DIESELmom harmaana
suomesta konetta ei nykyisin taida saada kuin yliopiston apteekista. myöskään liuskoja ei lähskään kaikki apteekit myy.
käytettynä olen konetta nähnyt esim babyidealla. uutena muistaakseni9 yli sata euroa. voin muistaa toki väärin.

liuskat maksaa noin 20e kuussa ja lisäksi tarttee kumia tai muuta sillooin kun kone näyttää punaista. käytännössä kumia tarvii siis silloin kun eniten haluttaa eli ovulaation aikaan.

kallis mutta jos on säännöllinen kierto niin luotettava.
 
Personisti
Yritin hakea Persona-keskustelua ja kesälle piti mennä ennenkuin löysin :)

Olen ihmetellyt miksei tästä laitteesta puhuta sen enempää niillekään, jotka eivät voi hormonalisia keinoja käyttää ja joilla on Personaan sopiva kierto.

Itse ostin laitteen miltei vuosi sitten ja olen ollut tyytyväinen. Tiedän myös pari muuta, jotka ovat käyttäneet laitetta ihan onnistuneesti, ja toinen näistä käyttää sitä vieläpä hieman "fuskaten", mitä ei tietystikään suositella (eli ei tee kaikkia 8 testiä kuussa).

Kallishan se alkuhankinta on, Englannista saa halvemmalla. Tikut ovat myös puolet halvempia UK:ssa, eli tilaan tai tuon omani sieltä.

Mutta pillereiden jälkeen olen ollut tosi tyytyväinen, ja aikaeromatkustelukin onnistuu, kun hieman ennakoi, että mihin aikaan pistää sen "testi-ikkunan".

Käytän lisänä lämpöjen mittailuja ja limojen tutkimista, eli saan ikäänkuin tuplavarmistuksen. B)
 
Niinu
Mä käytin kerran yhden kuukauden ajan ja tulin heti raskaaksi!!! Punaisia päiviä(skesi kiellett) oli paljn, ja niitä noudatettiin, mutta silti tulin raskaaksi. Joten en todellakaan suosittele ehkäisyyn!!! \|O
 
Niinu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2006 klo 13:15 Niinu kirjoitti:
Mä käytin kerran yhden kuukauden ajan ja tulin heti raskaaksi!!! Punaisia päiviä(skesi kiellett) oli paljn, ja niitä noudatettiin, mutta silti tulin raskaaksi. Joten en todellakaan suosittele ehkäisyyn!!! \|O
Personan ehkäisyteho on huononpi kuin kortsuissa, 94%, minä tulin siis heti ensimmäisen käyttökuukauden jälkeen raskaaksi. Soitin heidän asiakaspalveluunsa, ja kuulemma on ihan tutkittu juttu että 100:sta naisesta tulee vuoden käytön aikana 6kpl raskaaksi. :headwall: Minä heti ensimmäisessä kuussa. Varsinainen "ehkäisy"väline :headwall: :eek: \|O
 
Personisti
Hei,

kiinnostaisi kuulla lisää, eli käytitkö ohjeiden mukaan ja teitkö ensimmäisellä kierrolla kaikki 16 testiä, ja aamuvirtsasta?

Konehan tallentaa vähitellen sen luonnollisen kierron eli sen takia esim. ehkäisypillereiden jälkeen pitää olla kaksi luonnollista kiertoa, jotka osuvat sen Personan vaatiman tietyn kiertopituuden sisään (muistaakseni 23-35 päivää), imetyksen aikana ei Persona ole luotettava ym.

En ymmärtänyt viestistäsi, että pidättäydyittekö siis punaisina päivinä vai käytittekö muuta ehkäisyä silloin?

Personaa suositellaan vakituisessa parisuhteessa oleville, joille raskaus ei ole katastrofi ja siinä on tosiaan tuo 6% erehtymismahdollisuus, joten jos tosiaan olette toimineet ohjeiden mukaan ja silti heti osuit 6% sisään, niin kävi aika huono tuuri. :/

 
Persona täälläkin
Täältä löytyy toinen tyytyväinen Personan käyttäjä. Minäkin olen hankkinut laitteen ja testitikut Englannista. En koe käyttöä lainkaan työlääksi, kuten laitteesta yleensä väitetään. Ja mitä suureen alkupanostushintaan tulee, maksan mielelläni siitä, että minulla on käytössä kehoni luonnollista toimintaa tukeva ehkäisymenetelmä.

Minäkin tarkkailen Personan ohella kehoni tuntemuksia ja tunnen esim. ovulaatioajankohdan, vaikka monitori ei sitä minulle kertoisikaan. Kiertoni on sen verran lyhyt, että minulle tulee ensimmäinen punainen päivä heti ensimmäisenä testauspäivänä kuukautisten jälkeen, joten emme ole yhdynnässä ilman muuta ehkäisyä lainkaan ennen ovulaatiota. Sen puolesta ei raskaus ole mahdollista, vaikka siittiöt olisivat kuinka extra elinkykyisiä hyvänsä.
Punaisten päivien määrä on minulla muutenkin aika alhainen johtuen varmaankin tuosta lyhyehköstä kierrosta. Loppukierto onkin sitten ovulaation jälkeen mukavaa aikaa, kun kierron testit on suoritettu ja pelkkää vihreää valoa on tarjolla. Kuukautiset ovat aina tulleet ajallaan korkeintaan päivän kiertovaihteluilla.

 
Personisti
Kiva kuulla, että sentään joku muukin! =)
Itselläni tulee melkein aina myös ekana testipäivänä punainen tai viimeistään seuraavana päivänä. Ovulaatio on pari kertaa jäänyt näyttämättä, mutta muut mittailut ovat silti osoittaneet, että se olisi tapahtunut. Joskus on käynyt vahinkoja, että en ole saanut aamupissasta, kun olen käynyt unisena vessassa ja sitten vasta välähtänyt, että hitto...testipäivä. Punaisia päiviä on jälkeenpäin kuitenkin tarpeeksi, eli ovat toistaiseksi täsmänneet myös muun taulukoinnin kanssa ja olenkin tehnyt niin, että vaikka Persona olisi vihreä, mutta taulukoinnin mukaan mentäisiin vielä ovulaation jälkeisessä 3+1 -osassa, pidän sitä punaisena päivänä.

Muutama kaveri on tosiaan voivotellut, että miten jaksan mitata aamulämpöjä ja kirjoitella niitä ylös tai pissiä johonkin tikkuun, mutta ei niissä kauaa mene. Siinä aamurutiinissa, kuten hampaidenpesukin. :)
Voin niiiiin paljon paremmin kuin pillereillä, hiivatulehdukset, epäspesifit tulehdukset ym. menneen talveen lumia, eli ei kyllä ole tullut mieleenkään vaihtaa pois, kun tarvittaessa tällä voi sitten yrittää tähdätä raskauttakin, jos ja kun sen aika tulee. ;)
 
Persona täälläkin
Itse en ole vielä unohtanut testejä, mutta jonkun kerran olen joutunut tekemään testin aamuyöstä talteen otetusta pissasta. Hätä on ollut niin suuri, että on ollut pakko nousta vessaan, mutta testi-ikkuna ei ole ollut vielä toiminnassa. Tuotakaan hommaa en isoksi vaivannäöksi koe.

Suurin plussa minullakin on oma hyvä olo, jota ei hormonaalisten ehkäisyjen kanssa ollut. Miehenikin pitää tärkeänä sitä, että voin hyvin ja voin olla "oma itseni". Ja mitä tuohon varmuuteen tulee, niin kolmas lapsi ei olisi mikään maailmanloppu tälläkään hetkellä, vaikkakaan ei vielä suunniteltu, mihin asenteeseen tuo monitorin käyttö meillä perustuu. Ja tuntuu niitä suunnittelemattomia raskauksia tulevan, oli ehkäisy mikä tahansa...
 
elli-e
No löytyihän teitä muitakin personan käyttäjiä, vihdoinkin! Minä tosiaan huutelin käyttäjien perään joskus ennen kesää, ja nyt olen itse ollut puolisen vuotta tyytyväinen personan käyttäjä :) . Olen minä myös ihmetellyt miksi tästä puhutaan niin kovin vähän. Mulle ei siis mitkään hormonivalmisteet, kierukka mukaan lukien, ole sopineet. Kortsua käyteltiin lasten syntymän jälkeen vähän aikaa ennen kuin löysin personan (ja nyt tietysti siis punaisina päivinä). Vähän se hinta (siis niitten testitikkujen, laitteen sain kaverilta käytettynä halvalla) kyllä hirvitti, mutta sitten neuvoteltiin miehen kanssa ja hän tuumasi että on sitä turhempaankin rahaa laitettu ;) . Kyllähän siitä ilosta että joskus edes pääsee nautiskelemaan ilman kortsua vähän kannattaa maksaakin...
Kovin hankalalta ei tuo testailukaan ole tuntunut, elämä kun on noitten lasten kanssa muutenkin niin säännöllistä, herätään tiettyyn aikaan oli sitten mikä viikonpäivä hyvänsä jne, eli siinä se hampaiden pesun lomassa menee. Oma kiertoni on myös aina ollut aika säännöllinen, eli sikälikin menetelmä sopii hyvin. Plussana on myös etteivät kuukautiset pääse enää yllättämään, kun muistutus tulee monitoriin aina pari päivää ennen.

Parikin kirjoittajaa mainitsi että tilaa testitikkuja englannista, mistä löytyy (netin kautta?)? ja mitä maksaa??
 
Niinu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2006 klo 14:13 Personisti kirjoitti:
Hei,

kiinnostaisi kuulla lisää, eli käytitkö ohjeiden mukaan ja teitkö ensimmäisellä kierrolla kaikki 16 testiä, ja aamuvirtsasta?

Konehan tallentaa vähitellen sen luonnollisen kierron eli sen takia esim. ehkäisypillereiden jälkeen pitää olla kaksi luonnollista kiertoa, jotka osuvat sen Personan vaatiman tietyn kiertopituuden sisään (muistaakseni 23-35 päivää), imetyksen aikana ei Persona ole luotettava ym.

En ymmärtänyt viestistäsi, että pidättäydyittekö siis punaisina päivinä vai käytittekö muuta ehkäisyä silloin?

Personaa suositellaan vakituisessa parisuhteessa oleville, joille raskaus ei ole katastrofi ja siinä on tosiaan tuo 6% erehtymismahdollisuus, joten jos tosiaan olette toimineet ohjeiden mukaan ja silti heti osuit 6% sisään, niin kävi aika huono tuuri. :/
Käytin täysin ohjeiden mukaan. Ensimmäinen kierto oli meneillään ja annoin testin aina aamuvirtsasta, kuten ohjeissa sanottiin. En imettänyt, enkä ollut syönyt e-pillereitä viimeiseen vuoteen! Punaisina päivinä pidättäydyttiin täysin. Mutta raskaaksi tulin heti tämän aloituskuukauden aikana. Eli en todellakaan voi suositella EHKÄISYYN, kuten yllä jo mainitsinkin :whistle: Persona laite näytti vihreää ensimmäisen kuukautispäivät (5), sen jälkeen tuli punaisia päiviä, ja 12.päivän kohdalla näytti merkin että ovulaatio meneillään. Testejä piti antaa melkein joka aamu. Mut kyllähän siittiöt elää jopa 7 vuorokautta!! Ei silloin voisi harrastaa seksiä ilman ehkäisyä edes kuukautisten aikana!

Personan asikakaspalvelusta sanottiin, että 6 naista sadasta tulee vuosittain raskaaksi. Mun mielestä se on aika paljon... Ottaen huomioon, miten kallis laite persona on, ja testitikutkin maksaa paljon. Varmaan yhtä tehokas keino olisi "varmat päivät", sitä olen joskus kokeillut, eli viikkoa ennen menkkojen alkua voi olla ilman ehkäisyä jos on säännöllinen kierto. Tätä käytin vuosia enkä tullut raskaaksi.
 
Luvataan toimivan, jos kuukautiskierto on 23 - 35 päivää välillä, eli ei vaadi säännöllistä kuukautiskiertoa. Juttuhan perustuu siihen että testitikuilla testataan aamuvirtsasta hormoonitasoja. Persona monitori päättelee testien perusteella ja aiemmin tallennetun tiedon perusteella kuukautiskiertosi vaiheen kunakin päivänä.
Valmistajan kotisivuilla kannattaa käydä tutustumassa, sieltä löytyy laaja esittely ja vastaukset yleisimpiin kysymyksiin
www.persona.info/fi
Minulla on ollut persona käytössä joitakin kuukausia ja tyytyväinen olen. Riskinsä tässäkin on kuten kaikissa ehkäisytavoissa. Raskaaksitulon riskin kuitenkin olin valmis ottamaan, tietäessäni että emme ole kovin hedelmällinen pariskunta. Raskaaksi tulo vei vuoden verran aikanaan. Olen lukenut monen käyttäneen personaa myös "käänteisesti", eli tärppipäivien selvittelyyn.
Muilta käyttäjiltä olisin kiinnostunut kuulemaan onko teillä ollut "blankko" tikkuja, eli testipuikon ikkuna ei muutu siniseksi. Minulle on tullut kaksi tällaista puikkoa vastaan? Puikot olivat eri kuukausissa ja valmistuserässä. Epäilen että olen pitänyt tikkuja liian lähellä virtsaputken suuta jolloinka ovat jotenkin vaurioituneet paineesta. Olenkin alkanut tehdä testit aina talteen ottamastani virtsasta.
 
pilli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 13:21 Ehkäisy hakusessa kirjoitti:
Muistaako kukaan minkä hintainen on tuo alotuspakkaus?
Minä täällä kanssa haluaisin tietää että miten paljon maksaa? Ja saako suomesta ja mitä maksaa englannista tilaamalla...?
 
Persona täälläkin
Viime vuonna kun tilasin aloituspakkauksen Englannista oli sen hinta 64,50 puntaa ja lähetyskustannukset 7 puntaa tulivat siihen lisäksi. Suomesta monitoria saa ostettua ainakin Yliopiston Apteekeista, joissa aloituspakkauksen hinta on 172 euroa. Eli monitorin tilaaminen tulee huomattavasti edullisemmaksi (punta on tällä hetkellä n. 0,69 euroa). Tilaus maksettiin Visalla.
 
Personisti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 22:21 Megi kirjoitti:
Muilta käyttäjiltä olisin kiinnostunut kuulemaan onko teillä ollut "blankko" tikkuja, eli testipuikon ikkuna ei muutu siniseksi. Minulle on tullut kaksi tällaista puikkoa vastaan? Puikot olivat eri kuukausissa ja valmistuserässä. Epäilen että olen pitänyt tikkuja liian lähellä virtsaputken suuta jolloinka ovat jotenkin vaurioituneet paineesta. Olenkin alkanut tehdä testit aina talteen ottamastani virtsasta.
Mä teen testit aina talteen kerätystä virtsasta, eli mulla on vessassa sellanen pieni kippo johon pissaan ja laitan tikun kuppiin ja jatkan pissani normaalisti loppuun. B) Aluksi jännitin niin paljon sitä tikkuun tähtäämistä, että pissat menivät minne sattuu eli tuo on rennompi ja varmempi tapa.

En muista onko ihan blancoja tikkuja tullut, mutta kyllä niiden viivojen vahvuus ym vaihtelee, eikä sillä ole ollut musta mitään tekemistä sen kanssa, että onko pissa ollut vahvaa vai laimeaa ja onko ovispäivä laskennallisesti lähellä vai ei. Eli niihin tikkuihin sinänsä en luota ollenkaan (ja niin niissä ohjeissa sanotaankin, että tikut eivät ole mitään ovistikkuja).

Myös sellaisia kuukausia on tasaisesti, että ei näytä ovista ollenkaan, mutta lämmöt nousevat ja limat muuttuvat, eli en sitten tiedä onko ovista vai ei. Tosi hyvin on lämpö-lima-tarkkailu ja Persona toiminut yhteen eli antavat ihan samaa infoa. :)
 
Lua
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 21:40 Persona täälläkin kirjoitti:
Viime vuonna kun tilasin aloituspakkauksen Englannista oli sen hinta 64,50 puntaa ja lähetyskustannukset 7 puntaa tulivat siihen lisäksi. Suomesta monitoria saa ostettua ainakin Yliopiston Apteekeista, joissa aloituspakkauksen hinta on 172 euroa. Eli monitorin tilaaminen tulee huomattavasti edullisemmaksi (punta on tällä hetkellä n. 0,69 euroa). Tilaus maksettiin Visalla.
Tuota Personaa minäkin harkitsen itselleni. Onko sinulla nettisivua tms. josta olet tilannut sen aloituspakkauksen? Laita linkki jos löytyy. Kiitos jo etukäteen!
 
Persona täälläkin
Googlettamalla Persona, tulee ainakin minun koneeseeni heti ensimmäiseksi sponsoroitu linkki Blushingbuyer, joka on nettikauppa Uk:ssa. Sieltä tilasin oman monitorini. Pari kertaa vuodessa tilaan testitikkuja aina useamman pakkauksen kerralla.
 
Uusi käyttäjä
Heippa,

Olen itsekkin tilannut oman laitteeni nyt Englannista ja sitä odottelen. Miten teillä rakkaat käyttäjät on nyt oman laitteenne kanssa mennyt? Onko jotakin uutta kerrottavaa? Onko se yhä pitänyt raskauden loitolla. Tosin raskaus ei tilanteessani ole ongelma.

Kiitos jo etukäteen. :hug:
 
Persona täälläkin
Minulla laite toimii kuin "ajatus". Olen todella tyytyväinen käyttäjä. Personan avulla olen oppinut tunnistamaan oman kiertoni niin hyvin, etten sitä välttämättä enää edes tarvisi, mutta onhan se hyvä olla varmistuksena.
 
Tilasin Personan www.persona.info -sivuilta, ja halvimmalla sen sai Saksasta (90E kaikkine kuluineen). Tietysti jos ei osaa saksaa kovin sujuvasti, kannattaa tilata englannista - omassani kun on käyttöohje vain saksaksi. Tosin suomalaisilla Persona-nettisivuilla on ihan yhtä hyvät ohjeet. Itse en ole vielä ehtinyt aloittaa käyttöä, kun karenssikuukaudet e-pillerien jälkeen vielä meneillään. Mutta nyt jo tuntuu, että niin mieli kuin ruumis ovat rauhoittuneet hormoonikuurista, eikä kortongin kanssa pelaaminenkaan ole olut ollenkaan niin hankalaa kuin pelättiin... Kohta alkaa Personan opettelu, ja mielenkiinnolla odotan tutustumista omaan luonnolliseen kiertooni. Mieluummin vaikka raskaaksi kuin takaisin hormoneille! ;)
 

Yhteistyössä