Peruuttamatonta vahinkoa?

  • Viestiketjun aloittaja Tollopeloton
  • Ensimmäinen viesti
Tollopeloton
Ollaan jo jonkin aikaa yritetty "pikkukakkosta" ja kierto on ollut mitä sattuu..eli jotain 25-45 pv:n väliltä.Ja nyt sit testi näyttää PLUSSAA ja ilo on ylimmillään mutta..Satuin juuri vko:loppuna olemaan ystäväni häissä ja tuli nautittua alkoholipitoisia juomia enemmän kuin laki sallisi,heh..En siis ollut sammuneena tai änkyräkännissä mutta kuitenkin..Eikä tullu mieleenkään häähumussa että millonkas menkat on ollu tms.,lähinnä hyvilläni olin ettei ne just sattunut tulemaan..Ja kappas kummaa kun tuntui että huono olo vaan jatkuu alkuvko:sta niin tein testin ja hupsista olin raskaana!Eli laskujen mukaan olisin ehkä ollu sillon n.6-7 rv.!Kysymys kuuluu:eek:nko tuosta hurvittelusta nyt koitunu jotain pysyvää haittaa/sikiölle/keskenmenoriski kasvanu tms.!Kyllä harmittaa!Apuva! :$
 
mä vaan
omalla kohdalla ryyppäsin tosi rankasti alkuraskaudesta (epäsäännölliset menkat, ei lapsen yritystä) ja ei lapselle tullu mitään,onneks, kyllä kaduttais jos ois!! neuvolassa kans sano et ei se ihan alussa niin hirveästi haittaa, mut eihän se mitään suositeltavaa ole.
Et yks kerta tuskin tuntuu missään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 20:27 vieras kirjoitti:
Alkiolla on alussa eri verenkierto kuin äidillä. En tosin tiedä miten pitkään...
Oon jostain lukenu että kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy niin sen jälkeen äidin ja alkion verenkierto on sama. Ja tähän kuluu jotain pari viikkoa...
 

Kuulostaa tutulta..Meillä tosin oli eka yrityksen alla ja menkat vielä epäsäännölliset pillereiden lopetuksen jäljiltä.
Kosteita synttäreitä vietettiin ja seuraavana päivänä aloin ihmettelemään, et mites tää kamala krapula vaan kestää ja kestää..No, sit tein testin ja plussaahan se näytti. Onneksi ei vahinkoa ainakaan vielä oo näkyvissä, tyttö nyt 4kk, iloinen ja terveenä ollut. En olisi ikinä antanut itelleni anteeksi jos ois jotain sattunut, jos olisin joutunut miettimään että johtuiko se nyt siitä ryyppykerrasta..
 
Ei kai vahinkoa olu tullut... Ja jos onkin niin sen huomaa vasta paljon myöhemmin kun vauva iässä...
Yksi nykyisin tuntemani henkilö oli esikoisen aikana ryypiskellyt tosi rankasti ja alku ja loppu raskaudessa. ei toki joka päivä mutta viikonlopuisin oli vetänyt kännejä.
Vauva syntyi ihan terveenä ja suloisena tyttö lapsena. Nyttemmin tyttö on 16v ja vaikeuset alkoi kun sai käsittämättömiä raivokohtauksia ennen ekaluokkaa saattoi käydä toisen lapsen päälle syyttä suotta ja nyttemmin on käynyt läpi kaikenlaista skitsofreniasta ja mielialalääkitykseen ja keskittymisongelmia on vieläkin. Nyt myöhemmin aiti on vasta kertonut lasta hoitavalle lääkärille ryypiskelleensä raskausaikana... paljolta olisi säästytty jos olisi äiti kertonut lääkärille jo aiemmin kun vasta lapsen ollessa 15v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 09:21 Tweetye kirjoitti:
Ei kai vahinkoa olu tullut... Ja jos onkin niin sen huomaa vasta paljon myöhemmin kun vauva iässä...
Yksi nykyisin tuntemani henkilö oli esikoisen aikana ryypiskellyt tosi rankasti ja alku ja loppu raskaudessa. ei toki joka päivä mutta viikonlopuisin oli vetänyt kännejä.
Vauva syntyi ihan terveenä ja suloisena tyttö lapsena. Nyttemmin tyttö on 16v ja vaikeuset alkoi kun sai käsittämättömiä raivokohtauksia ennen ekaluokkaa saattoi käydä toisen lapsen päälle syyttä suotta ja nyttemmin on käynyt läpi kaikenlaista skitsofreniasta ja mielialalääkitykseen ja keskittymisongelmia on vieläkin. Nyt myöhemmin aiti on vasta kertonut lasta hoitavalle lääkärille ryypiskelleensä raskausaikana... paljolta olisi säästytty jos olisi äiti kertonut lääkärille jo aiemmin kun vasta lapsen ollessa 15v.
Mutta eipä heilläkään näin varmaan olisi jos olisi ollut yksi kerta... En usko että siitä haittaa olis ollut... Mulle sanottiin kun aloin esikkoa odottamaan, että jos et tiedä olevasi raskaana (eli siis tarkoittaa että on vielä niin alussa) niin ei ole lapselle vaarallista jos kerran ottaisi vähän enemmänkin... Onnea odotukselle. =)
 
joo alkuraskaudesta vaikka vetäis pään täyteen, se ei haittaa koska istukka ja napanuora ei oo kehittyny, vaan vauva on ruskuaispussin varassa. eli tuskimpa on mitään tapahtunut. yleisesti ottaen, sen jälkeen ku on menkat reilusti myöhässä, ni voi lopettaa kaikki nää paheet, mut siis ennen ku huomaa raskautensa, ei pääsääntösesti oo vauvalle mitään vaaraa mistään mitä äiti tekee.
mulle kävi nimittäis samoin että yritettiin vauvaa, ja mulla oli ilmeisesti jopa tullu ne ekat menkat, vaikka olin jo silloin raskaana. en tienny sitä, ja otettii kavereiden kanssa muutamat. kai ne hormonit jotenki vaikutti, koska olin kolmesta kaljasta niin humalassa etten oo koskaan ennen ollu... oksentelin taloyhtiön hissiin ja sammuin ammeeseen :ashamed: ja kolmesta keskikaljasta!! siis ihan pullosta, ei edes tuopista! sit seuraavana aamuna mietiskelin ja tulin siihen tulokseen että tää ei oo normaalia ja tein testin, plussaahan se näytti. poika oli kumminki syntyessään täysin terve 9p lapsi.
 
Mulla tuli tästä tokasta valemenkat ja kun ei oltu raskautta muutenkaan suunniteltu niin olin jo aika pitkällä raskaana ennen kuin tein testin. Olin juonut kerran itteni känniin ja syönyt särkylääkkeitäkin tänä aikana. Ja ei kyllä lapselle tullut mitään! Toki asiaa kovasti mietiskelin ja pelkäsin, että jotain on tullut, mutta mulle sitä neuvolassa vakuuteltiin, ettei siitä ollut haittaa =) :hug:
 
Mä olin aikamoinen viinahirmu ennenku kuulin olevani raskaana, join lähinnä vahvaa rommia ja whiskya, varmaan joka toinen pv tuli otettua, kun ei "ollut mitään muutakaan tekemistä"...
Nyt on rv 36+5 ja vauva lienee täysin kunnossa ainakin kaikkien ultrien perusteella.
Mä olen jokseenkin sitä mieltä, että kunhan juominen loppuu siihen, kun saa tietää, ei vauvalle pitäisi tulla mitään seuraamuksia...
Ja sama juttu röökin kanssa; tuskin ipana kärsii mun tervakeuhkoistani, sillä lopetin kymmenen vuoden käryttelyn kuullessani uutisen. Tammikuusta asti siis ollut polttamatta ja vieläkin on snikat! :headwall:
(Toi sopi niin hyvin tähän;munki tekis välillä mieli takoa päätä seinään...)
Toivotanpa sulle kaikkea hyvää ja ehdotonta terveyttä piiperollesi!!!
 

Yhteistyössä