Peseekö teillä isä kakat?

  • Viestiketjun aloittaja arjen kiemurat
  • Ensimmäinen viesti
arjen kiemurat
Ihan näin arkisesta asiasta haluaisin muilta kysellä, että peseekö isä teillä useimmiten lapsen kakkapyllyn sen jälkeen kun isä on tullut illalla töistä kotiin? Mua on ruvennut korpee toi mies kun se ei ikinä muka jaksa töiden jälkeen pestä lapsen pyllyä (pottailu ei vielä onnaa). Heräähän se mies toki aikaisin silloin kun on aamuvuoroissa mutta kun se oikeasti ei tee paljon muutakaan hyödyllistä siinä illalla, et onko tää niin iso asia pyydetty? En ole edes pyytänyt tekemään asiaa alusta loppuun vaan minä ottaisin vaipan auki, pyyhkisin enimmät ja sit hän tulis siihen pesemään sen pyllyn - eli sen raskaimman vaiheen - koska mulla on tässä viime aikoinakin ollut selkä kipeä (lapsi painaa jo kuitenkin 15 kg..). Musta on jotenkin tosi törkeää että mies kieltäytyy tuommoisesta, kun kuitenkin mä joudun pesemään ne kakat sitten päivällä kun mies on töissä (olen siis vielä kotona). Innolla odotan, miten meidän arki alkaa sujua kun menen takaisin töihin. Tähän mennessä mä olen hoitanut kaikki kotityöt melkeinpä yksin ja kuitenkin ne pitäis sit saada jotenkin jakoon kun palaan töihin.
 
mammali
Kyllä pesee. Miesten pitää kyllä jaksaa ainakin hieman auttaa iltasella äitiä, vaikka olisi töissä ollutkin. Kyllähän mekin kaipaamme joskus lepohetkiä, vai mitä? =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 01:24 Rusina kirjoitti:
Pesee siinä missä minäkin.
Näin. Paitsi nyt kun olen raskaana niin pesee aina kun vaan on kotona. Meidän tyttö painaa kans jotain 14kg, eikä mun selkä kestä nostelua tällä hetkellä (usein joudun ottamaan vain kosteuspyyhkeellä päivällä kakan pois).
 
alkuperäinen
ymmärsinkö oikein että useimmilla kakkavuorot jaetaan iltaisin? Siis tarkoitin alunperin kysyä että peseekö isä AINA kakat kun on vaan kotona? Nämä vastaukset "pesee siinä missä minäkin" ymmärtäisin että isälle ei tätä kunniaa ole ihan aina langetettu vaikka oliskin kotona. Mä nyt vaan ajan takaa että olenko ihan kohtuuton jos mies on neljän aikaa aamulla herännyt ja iltasella pyydän että tulis edes pesemään sen pyllyn lavuaarin päälle. Vai pitäiskö unohtaa koko juttu? Kyllä se sitten aika usein kuitenkin vapaapäivinä tulee siihen kakkahommaan auttamaan. Toisaalta täytyyhän munkin jaksaa vetää päivä väsyneenäkin läpi, et miksi mies olis etuoikeutettu tällaiseen kohteluun. En mä tietty näitä asioita siltä heti pyydä kun ovesta sisään pääsee, jos on ehtinyt jo asettua kotiin töiden jälkeen niin sit vois kyllä vähän osallistua - mun mielestä..
 
Pesin. Tottakai!

Joskus poikamiesnä ajattelin että se pyllynpesu ja tällanen ois vaikeinta ja ikävintä lapsen hoidossa, mutta "sonnan ajo" ei loppujen lopuksi vaadi mitään. Selvä homma ja tekee mukavan olon pikkuiselle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 13:00 alkuperäinen kirjoitti:
ymmärsinkö oikein että useimmilla kakkavuorot jaetaan iltaisin? Siis tarkoitin alunperin kysyä että peseekö isä AINA kakat kun on vaan kotona? Nämä vastaukset "pesee siinä missä minäkin" ymmärtäisin että isälle ei tätä kunniaa ole ihan aina langetettu vaikka oliskin kotona. Mä nyt vaan ajan takaa että olenko ihan kohtuuton jos mies on neljän aikaa aamulla herännyt ja iltasella pyydän että tulis edes pesemään sen pyllyn lavuaarin päälle. Vai pitäiskö unohtaa koko juttu? Kyllä se sitten aika usein kuitenkin vapaapäivinä tulee siihen kakkahommaan auttamaan. Toisaalta täytyyhän munkin jaksaa vetää päivä väsyneenäkin läpi, et miksi mies olis etuoikeutettu tällaiseen kohteluun. En mä tietty näitä asioita siltä heti pyydä kun ovesta sisään pääsee, jos on ehtinyt jo asettua kotiin töiden jälkeen niin sit vois kyllä vähän osallistua - mun mielestä..
meillä ei enää tuu kakkavaippoja, mut sillon kun vielä tuli, ei isä niitä vaihdellu, jos ei sattunu oleen yksin lapsen kans kotona(mikä kans oli tosi harvinaista) et oli pakko vaihtaa. meillä on 5 lasta ja kaikkien kohdalla ollu sama juttu :attn:
 
meillä
Meillä se yleensä vaihtaa joka kakat ensin huomaa, paitsi jos on joku homma kesken niin pyytää toista, ei ole ollut ongelmia.

Teille selkävaivaisille: Kokeilkaas laittaa lapsi pöntölle istumaan joko niin että kannattelette häntä pöntön reunalla tai sitten pienennysrenkulan kanssa ja suihkuttelette pepun siinä, säästää selkää!
 
kun meillä aikanaan tuli kakkavaippoja yleensä isä pyllyn pesi ja omasta tahdostaan.minun hommakseni tuli vaipan jalkaan laittaminenpyllyn pesun jälkeen.muutenkin mies teki kaikkia mitä vauvan hoitoon kuulu jopa siinä määrin että välillä piti sanoa että nyt on jo mun vuoroni. =)
 
Isukki
Näin isukin näkökulmasta... Minä pesen pyrstöt 95%:ti aina kun olen läsnä kakkapyllyjen kanssa. Minua kyllä toisinaan harmittaa kun en saa asian toimitukseen minkäänlaista apua. Kun tulen töistä minua yleensä odottaa 2 vaipanvaihtoa odottavaa vauvelia. Sääliksi käy niitä reppanoita kun äiti ei ole "jaksanut" tehdä asialle mitään.. niin ja mielestään kakan haju on etovaa ja vaipanvaihto epämiellyttävää.

Minä olisin huisin tyytyväinen jos vaimoni edes pukisi lapseni sen jälkeen kun olen vaihtanut vaipat. En tiedä miten muilla perheillä on lasten laita.. kakkivatko he enemmän kuin kerran päivässä?? Meidän vauvit kakkivat korkeintaan kerran päivässä. Ja yleensä minä olen silloin paikalla. Mutta kuitenkin... mies joka ei pese lapsensa pyllyä ei ole mies. Minun mielestäni tehtävien jakaminen olisi todella tärkeää kotona. Toivoisin apua ainakin omalle kohdalleni... taitaa kyllä jäädä haaveeksi. Kun minä olen kotona, niin minä olen se joka hoitaa lapset. Hmm...
 
Gerbeera
Kyllä pesee!. Esikko kun syntyi ja tultiin kotiin, en "saanut" viikkoon vaihtaa vaippaa, kun isukki hoiti sen. Mutta kummatkin pesee. Ja se joka pesee tekee sen alusta loppuun, kun ei se mikään iso prosessi ole johon kahta tarvittaisiin.
 
äiti vm83
Kyllä meilläkin isä pesee siinä missä minäkin. Koulun jälkeen hengähtää rauhassa, ja sitte "vapaa-aikana" lapset on yhtä lailla molempien vastuulla. ET vaadi liikaa!
 

Tän 11 kk aikana, minkä neljäs lapsi on vanha, on kaks kakkavaippaa vaihtan ja aika vähiin jäi edellistenkin kanssa.Pyllyn pyyhkiminenkin jää kans mun hommaks.Joskus rasittaa, mullahan ei vaihtoehtoja ole.
 
Juuu
Muuten hoitaa vauvaa siinä missä minäkin, pesee iltasin, syöttää vaihtaa pissavaipat ja aivan kaikkea mutta ei pese kakkaa..

Olen yrittänyt väkisinkin mutta säälittääse reppana kun oksentaa heti jos pesee kakkaa.. En siis enää patista, koska muuten tekee kaikkea siinä missä minäkin.
 
Imikkä
Kyllä pesi. Miehen sanojen mukaan "kokemusta on kaikenlaisista #&%?$!* joista tämä on helpoimmasta päästä"

:)

Minunkin miehellä oli neljän aikaan herätys aamuvuoroon ja minulla huono selkä. Saisi se sinun miehesikin sinua auttaa.

Osaako lapsenne jo seistä? Siinä tapauksessa pylly kannattaa pestä suihkukaapissa.
 

Yhteistyössä