Pesetkö aamuin illoin kasvosi kasvovedellä, rasva päälle?

  • Viestiketjun aloittaja Gallup
  • Ensimmäinen viesti
viera.s
En. Käytän kasvovettä vain satunnaisesti, koska se tuntuu jotenkin ärsyttävän ihoa, vaikka on minulla eri versioita ollut aikojen saatossa kokeilussa. Ei se siis varsinaisesti mitään ihottumaa tms. aiheuta, ainakaan satunnaisessa käytössä, mutta ei tunnu mukavalta.
 
V.ieras
En käytä kasvovettä enkä puhdistusmaitoa, enkä muitakaan meikinpoistoon tarkoitettuja aineita.

Pesen kasvoni lactoline-kasvopesulla ja rasvana Nivean Soft-voidetta tai tuoksutonta perusvoidetta. Kuorintaan kahvinporoja.
Olen huomannut että itselläni kaikki varsinaiset meikinpoistoaineet sai aikaan vain pientä näppyä ja punoitusta pitkin naamaa. Nyt iho on rauhallinen ja tasaisen vaalea.
 
miunmau
Pesen kasvot aamuin illoin pelkällä vedellä.

Noin kerran kuussa saatan pestä jollain pesuaineella, jos nenänvierus tuntuu rasvaiselta.

En edes omista mitään puhdistusaineita tai voiteita.
 
toki putsaan
Aamuisin kasvovedellä ja seerumi+rasva päälle, illalla puhdistusaine + kasvovesi + yövoide. Päivällä suihkussa treenien jälkeen joko kuten aamulla tai sitten illalla, riippuen oliko meikkiä vaiko ei.
 
En todellakaan usko että yletön kemikaalien läträäminen kasvoille hyödyttää ketään muita kun niitä myyviä.

Pesen kasvot aamuisin vedellä ja miedolla puhdistusaineella koska tuosta tulee freesi olo. Jos en ole käyttänyt päivällä mitään meikkejä, en pese enää illalla vaan annan ihon omien rasvojen hoitaa ja suojata ihoa niiden poispesemisen sijaan. Meikit kyllä puhdistan pois samalla miedolla pesuaineella.

Kosteusvoidetta laitan ennen meikkiä ja tarvittaessa jos ihoa kiristää. Joskus tarpeen mukaan, eli lähinnä pakkasilla ihon oireillessa saatan myös kuoria sokerilla ja käyttää kosteuttavaa kasvonaamiota. Kesällä jos iho rasvoittuu liikaa sekoitan savinaamion kuivatusta savesta.
 
Gallup
Ahaa. Joo mustakin tuntu, että kasvovesi kuivattaa kasvoja. Jatkan siis samoiten kun nyt eli puhdistan kasvot jos meinannu, muuten en laita sitä, rasva illalla suihkun jälkeen.


Musta vähän tuntuukin, että nää jotka kasvoihin kaikenlaisia voiteita yms laittaa ni iho on huonompi esim 5v päästä.
 
Pesuu
Pesen naamanpesuaineella vain jos olen meikannut sinä päivänä (tämä luonnollisestikin tapahtuu illalla). Jos en ole meikannut, pesen pelkällä vedellä. Rasvaan ainoastaan ennen meikkaamista - en pesun jälkeen. Mitä enemmän käytän pesuaineita, rasvoja ja meikkejä, sitä huonompaan kuntoon naama menee. Pelkällä vedellä kun pesee, on iho paljon ihanampi.
 
"joopajoo"
Pesen naamanpesuaineella vain jos olen meikannut sinä päivänä (tämä luonnollisestikin tapahtuu illalla). Jos en ole meikannut, pesen pelkällä vedellä. Rasvaan ainoastaan ennen meikkaamista - en pesun jälkeen. Mitä enemmän käytän pesuaineita, rasvoja ja meikkejä, sitä huonompaan kuntoon naama menee. Pelkällä vedellä kun pesee, on iho paljon ihanampi.
Ja iho kiittää, kun olet 40+
 
jndfjn
Kasvovedet on täysin turhia sanoi kaksi kosmetologia minulle (ja sanoivat, etteivät saisi niin sanoa...). Pesen naaman aamuisin vedellä ja päälle hoitovoide (couperosaiho kun on) ja tietty silmänympärysvoide. Sitten meikkivoide ja ripsari. Illalla pesen suihkussa meikit pois sebamedilla tai lactolinella. Ja sitten yövoide. Kasvoni ovat näpyttömät ja 5-10 v. nuoremman näköiset mitä oikeasti olen. Joskus olen ostanut kaikenmaailman puhdistusmaidot ja vedet ja saanut ihon vain huonoksi.
 
"Anne"
En. Pesen päivittäin kun käyn suihkussa. Sen jälkeen hyarulonhapposeerumi ja hamppuöljy. Tarvittaessa joskus väliin aloevoide. Jos tuntuu välissä likaiselta, niin otan rasvaa ja hinkkaan vanulapulla.
 
"Sirkkeli"
Putsaan aamuin illoin jollakin aineella. Aamuisin jos käyn suihkussa, niin kasvonpuhdistusgeelillä pesen, jos en käy suihkussa, niin sitten saatan kasvovedellä sutaista. Yleensä kuitenkin käytän tuota pesugeeliä.
 

Yhteistyössä