Pesetkö kätesi ennen vessassa käyntiä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse yleensä pesen varsinkin yleisissä vessoissa käydessäni shoppailemassa tmv ollessani, koska en halua pyyhkiä koko "kaupunkia" itseeni. Ammatistani johtuen ehkä liian tietoinen ympäristön mikrobeista...
 
vierailija
En. En mä käsillä alapäätä koske pyyhkiessä, vaan siinä on paperi välissä. Mulla ei myöskään ole kaupungilla ollessa tapana hiplata kaikkea mitä näen.
 
Maisaleena
en todellakaan pese käsiä ennen käyntiä, ja kotona joskus en edes käynnin jälkeen. en mä persettäni haro pyyhkiessä, enkä koskettele vessanpyttyö
Kuuluu ihan perushygieniaan pestä kädet vessassa käynnin jälkeen. Oksettavia tuollaiset ihmiset jotka ei pese käsiään.

Kyllä, paperia mäkin käytän, mutta ei se paperi estä niiden bakteerien siirtymistä. Paperi kastuu helposti läpi ja käsi kuitenkin työnnetään haaroväliin.
 
~Anne~
Kuuluu ihan perushygieniaan pestä kädet vessassa käynnin jälkeen. Oksettavia tuollaiset ihmiset jotka ei pese käsiään.

Kyllä, paperia mäkin käytän, mutta ei se paperi estä niiden bakteerien siirtymistä. Paperi kastuu helposti läpi ja käsi kuitenkin työnnetään haaroväliin.
Itse ainakin myös suljen pöntön ja pumppaan asioinnin jälkeen, joten todellakin pesen kädet.
 
En pese ennen, en ole tullut ajatelleeksi. En hirveästi koske paikkoihin joihin kaikki koskevat, kuten ovenkahvat ja kaiteet.

Yleensä jos on mahdollisuus, pesen pyllyn jos on ollut ruskeaa asiaa, moni ei vissiin niin tee. En tajua miten ihmiset pystyy vetämään pikkuhousut takaisin päälle likaiseen peppuun. Kun ei se paperi oikeesti mitään puhdista, muutenhan käsiäkään ei tarvitsisi pestä vaan paperilla pyyhkiminen riittäisi.
 
käsidesi
Tottakai pesen! Pelkästään jo rahat ovat niin paskaisia etten voisi kuvitellakkaan koskevani nahkaani ilman käsien pesua, yök. Ettekö koskaan seuraa ihmisten "tapoja" esim kaupassa? Yskitään, niistetään, räitään, raavitaan, kaivellaan persuksia yms ja sitten kosketaan kaikki juustot ym makkarat tiskillä läpi! Kassalla kaivetaan se vitonen niistä kusesta kankeiden housujen taskuista joka sitten lähtee kiertoon....hyyyyiiii.
 
Stanas
En pese ennen käyntiä, koska pyyhin paperilla. Käteistä en juurikaan käytä, omia bakteereita sisältävällä kortilla maksan. En hipellä kaupoissa ollessani asioita. Kosken niihin, jotka ostan.
 

Yhteistyössä