Pesetkö kissan ruokakupin erikseen ja eri välineillä?

Nyt saa kivittää ne jotka ei tykkää siitä että mun katti saa ulkoilla ominpäin ja jahdata hiiriä. Ihan sama, tuo kisu on on maailman onnellisin kissa (miinus kastrointi eli tyttökissat jäi tuolta kollilta testaamatta).

Mutta miten olette ratkaisseet kissan ruokakupin pesun? Mä joskus vain huuhtaisen, joskus olen pessyt +75 asteessa tiskikoneessa mut ei tuo lämpötila riitä.

Onko oma pesuharja tms?
 
Sillon kun mulla oli kissa (niinikään vapaa kulkemaan metsissä ja pelloilla) pesin kupin erikseen kodinhoitohuoneen altaassa omalla tiskiharjalla ja hajuttomalla fairylla. Tarvittaessa liotin kippoa. Jotenkin kammoan sitä jos eläinten kupit pestään samassa koneessa kuin ihmisten. Myös pöydät ja sängyt on mulla eläimiltä kiellettyä aluetta. Saa kivittää nipotuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Spukka
Mullakin ulkoileva onnellinen kissa ja hyvä hiirikissa.
Mä pesen kissan ruokakupit kodinhoitohuoneen pyykkialtaassa tiskiharjalla joka on kissaa varten ostettu ja Fairyllä tietenkin. Joskus jynssään oikein superpuhtaaks ja sitten laitan desinfioitumaan ap koneeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
iu
Kodinhoitohuoneen altaassa pesen. Josku (harvoin) upotan kiehuvaan veteen, mutta yleensä vain lämpimällä vedellä huljautan harjan kanssa. Oma harja elukoiden kupeille tietenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
"hmm"
Pesen astiat käsin, ja kissujen metalliset ruokakipot samassa tiskialtaassa ja samalla harjalla, tosin aivan viimeisenä. En jotenkin halua kissanruokajäänteitä lillumaan tiskiveteen jota vielä käytetään, mutta yleisesti en pidä kissanruokaa niin epähygieenisenä että se pitäisi pestä erillään ja eri välineillä - silloin varmaan alkaisin syöttämään niille vähän parempaa ruokaa. Metsän eläimiä nuo eivät kyllä nauti, niin ei mitään hiiripöpöjäkään tarvitse pelätä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
miuuu
Pesukoneessa ihmisten astioiden kanssa. Jos käsin niin kissan omalla tiskiharjalla. En pelkää kissabakteereja, mutta en syö itse lihaa niin yököttäs pestä sillä "lihaisella" harjalla omat astiat.
 
[QUOTE="hmm";30184879]Pesen astiat käsin, ja kissujen metalliset ruokakipot samassa tiskialtaassa ja samalla harjalla, tosin aivan viimeisenä. En jotenkin halua kissanruokajäänteitä lillumaan tiskiveteen jota vielä käytetään, mutta yleisesti en pidä kissanruokaa niin epähygieenisenä että se pitäisi pestä erillään ja eri välineillä - silloin varmaan alkaisin syöttämään niille vähän parempaa ruokaa. Metsän eläimiä nuo eivät kyllä nauti, niin ei mitään hiiripöpöjäkään tarvitse pelätä.[/QUOTE]

Juu siis ei muakaan kissanruoka haittaa, yhtä puhdasta lienee kuin ihmisten. Mutta se mitä kissan suusta kuppeihin leviää (varsinkin pihakissalta) onkin se joka pistää arveluttamaan.
 
Tiskikoneessa muiden astioiden seassa menee eikä niillä edes oo omaa ruokakuppia, samoista astioista syö kun mekin, enkä usko että se tarvii tehokkaampaa pesua - lisäksi kissoilla on kuivamuonaa varten vanha porsaiden ruokinta-automaatti, jota ei pestä kun ehkä kerran viidessävuodessa painepesurilla.
 
hnne
Mä pesen koirani ruoka- ja juomakupin tiskialtaassa omalla pesusienellä? Koiraltani ei jää mitään tähteitä, koska nuolee kupin. Siksi se onkin sellainen limainen? Ihan joka päivä en kyllä ole pessyt, vaikka ehkä pitäisi? Mutta koiraa se ei todellakaan haittaa kun söisi ulkonakin kaiken mitä vaan voi.
 
rrrrr
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30184935:
Koiran ruokakupit pestään samassa astianpesukoneessa ja samaan aikaan kuin ihmistenkin astiat. Ja jos kuppi on likaisena, ruoka laitetaan ihmisten kulhoon. Kukaan ei ole vielä kuollut.
Näin meilläkin. :)
 
"Mirabel"
Kissalla omat astiansa, niitä pestään tiskikoneessa muun tiskin joukossa tai samalla harjalla kuin ihmistenkin. Emme sairasta juuri koskaan :) ja hui hirveetä, vessankin roskis pestään tiskikoneessa samalla tavalla. Eläinbakteereja hysterisoimalla saa moniallergisia ja vastustuskyvyltään heikkoja lapsia.
 

Yhteistyössä