Pesetkö tiskiallasta tiskiharjalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kookoo:
Siellä altaan kosteudessa ne bakteerit muhii, jotka aiheuttaa vatsatauteja.
Samalla tavalla ne bakteerit alkaa jylläämään kun jätät lauselle ruokaa ja lautasen pöydälle vaik viikoksi muhimaan. Ei oo mikään kiva haju tai näky sen jälkeen... Eli altaassakin ne bakteerit lisääntyy huimalla vauhdilla jo päivässä.
Eihän siellä tiskialtaassa ole koko ajan vettä vaan se kuivuu aika nopeasti!
ja kuka jättää astiat viikoksi tiskialtaaseen?!? meillä ainakin tiskikone täytetään ja tyhjätään PÄIVITTÄIN


ja meillä normaalisti 2 kertaa/pvä, mutta jos on ollut leivontapäivä sattaa tulla 3-4 koneellista
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pesen altaan tiskiharjalla.enkä ees ole koskaan ajatellut et olis jotenki ällöttävää.samat paskat kait ne on siel altaas ku esim lautasen pinnaski.
No meillä on varmaan sitten tosi paskanen allas kun en sitä ihan joka päivä edes pese ja kippailen sinne kaikki nesteet mitä keittiössä nyt tulee. Mutta se kyllä pisti ällöttämään tosissaan kun siskoni pesi vauvansa pyllyn aina tiskialtaassaan. Oli kuulemma kätevämpi kuin pieni vessan lavuaari.
:eek: :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Tiskialtaan pinnassa on samaa tavaraa, kuin astioissakin, miksi sitä ei voisi pestä tiskiharjalla? Eriasia on, jos altaassa pestäisiin vain jotain koirantassuja ja lasten kenkiä tai moottorin osia tms. Mutta tuskin kovin moni sellaisiakaan tiskialtaassa pesee...
Aivan. Ja meidän tiskialtaassa pestään vain astioita. Kissojen astiat pestään eri altaassa ja eri harjalla.
 
NäinMeillä
Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Pesen tiskiharjalla kyllä, mut en samalla, millä astioita. Allasharjalla pesen myös koiran kipot.
Tiskiharjan, millä pesen astiat, nakkaan aina välillä koneeseen, että puhdistuu kunnolla.
Kauhulla olen katsellut erästä kaveriani, joka pesee koiransa kupit samalla harjalla kuin ihmistenkin.. (emmää mikää bakteerikammonen oo..enpä!)
Samoin mulla eri harja. Ns. "patatiskiharja" jolla esihuuhtelen tiskikoneeseen menevät ja käytän sitä sitten altaan pesuunkin. Sitten on "puhdas" tiskiharja jolla tiskaan ne mitä ei voi laittaa koneeseen.

Tämäkin on joku kotoa opittu ihme päähän pinttymä!!;)
 
hmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää lasten astioille olla oma harja?
Meillä on lapsella ruoka-aineallergioita, joten ei ainakaan harjan kautta saa astioihinsa mitään vältettäviä ainesosia.
kone desinfioi sen harjan, joten ei tarvita eri harjoja
Kyllä varmaan näin, mutta yleensä kun täytän pesukoneen ja laittaa sen päälle, niin rupean sitten vasta siistimään altaat ja pinnat. Miten sen tekisin, jos harja on koneessa :| Pinttyneitä tapoja tämäkin...
 
vieras79
Mulla on kolme eri harjaa
valkonen paistin pannulle + kattiloille
keltanen vauvan tuttipulloille ja lusikoille
vihree kahvipannulle ja muille astioille jotka ei ole mahtunut koneeseen tai niitä ei saa pestä siellä.
Joskus pesen vihreellä altaan ja laitan sen tiskikoneeseen "pesulle" niin on taas puhdas,siellä desinfion kaikki harjat.

Niin ja silloin kun oli koira viellä niin sillä oli oma,punainen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Eihän niitä pöpöjä tarvitse pelätä. Älkää nyt hyvät ihmiset tehkö ympäristöänne liian puhtaaksi ja steriiliksi, sillä ellei kotona oleviin tavallisiin pöpöihin totu, niin silloin pahemmille pöpöille on parempi kasvualusta kehossa. Eli kotona riittää normaali puhtaus, päiväkodit ja sairaalat on sitten asia erikseen.

Itse siis pesen altaankin samalla tiskiharjalla, tiskiharja puhdistuu sitten silloin tällöin tiskikoneessa.

Tässä on aiheesta hyvä linkki, http://www.mainio.net/print.asp?path=1;1132;1136;6817;50166;72589
Ihan tuli mieleen tästä jutusta, että vaikka pesenkin altaan ja astiat samalla harjalla, niin meillä ollaan tosi terveitä. Ei ole vatsatautia näkynyt vuosikausiin. Mulla varmaan viimeksi lukioaikana (nyt olen 35). Tytöllämmekin on ollut eläessään vain yksi flunssa eikä mahavaivoja ollenkaan, nyt on vuoden.
 

Yhteistyössä