Pessaari

  • Viestiketjun aloittaja siisseli
  • Ensimmäinen viesti
siisseli
Onko kokemusta pessaarin käytöstä? Ymmärsin että suomessa sitä ei saa. Mietin horminitonta ehkäisyvälinettä. Tiedän ne kaikki, mutta tällä hetkellää ei tule muuta hyvää mieleen.
 
Siisseli
Etin netistä tietoa asiasta, ja siel oli suomi 24:ssa laittanu joku että "suomessa ei saa pessaareita".
Olen nähnyt välineen vain Amerikkalaisissa elokuvissa. Aikoinaan joku kertoi että hänen äitinsä oli joskus 60- luvulla tullut raskaaksi käytettyään ehkäisynä pessaaria. Miksi se on kielletty?
 
tuota
Suomesta ei saa mutta tilaavat kyllä ruotsista jos lääkäriltä pyydät. Sehän ei toimi varmuudella ilman ehkäisyvaahtoa plus ettei ollut kovinkaan suosittu, siksi sitä ei suomessa myydä enää. Vielä 90luvulla myytiin.
 
asioista selvää ottanut
Pessaari on jo vanhanaikainen nyt on tullut uudempiakin mitkä käyvät sovittamatta eli voi tilata sokkona netistä. Googlaa Femcap tai Lea's Shield niin johan löytyy. Tilata voit vapaasti ulkomailta, kun eivät ole lääkkeitä niin tilaaminen on ihan laillista.

Ei pessaari ole Suomessa kielletty, mutta sitä ei ole täällä vuosikymmeniin enää ollut yleisesti myynnissä kun muitakin ehkäisykeinoja on kaikkia mahdollisia tarjolla. Varsinainen pessaari vaatii sovittamisen gynellä eikä niitä sovitusrenkaita löydy enää ihan joka paikasta eikä varsinkaan taitoa niiden käyttämiseen. Pari paikkaa Helsingistä tiedän mistä renkaita löytyy. Pessaarejakin voi tilata netistä kunhan vaan ensin tietää sen oikean koon. Pessaarin kanssa tarvitaan spermisidivoidetta ja sitä ei kyllä Suomen apteekeista löydy. Toki voi laittaa ehkäisypuikon mutta kun se yksistään riittää jo ehkäisyksi...
 
edellinen
Alkuperäinen kirjoittaja Siisseli:
Kiitos. Taitaa olla parastaetten hanki sitä, noi vaahdot ja kaikki on naurettavia.
Eihän ne nyt naurettavia suinkaan ole vaan melko välttämättömiä siihen että pessaari toimii varmasti oikein. Vaivalloinen on oikeampi sana mutta eihän sille mitään voi. Pelkkä mekaaninen estäminen ei välttämättä toimi, siittiöt ovat niin pieniä ja sitkeitä että menevät läpi ahtaistakin koloista. Siksi ne ovelat sissit täytyy tuhota kemiallisesti.

Eipä sitten jää muuta hormonitonta menetelmää kuin kondomi, joko miesten tai naisten, tai kuparikierukka. Ja tietysti sterilisaatiot.

Tokkopa se nyt niin naurettavaa tai vaivalloista olisi että voitelee pessaariin tai sen uudempaan versioon voidetta ennen kuin tyrkkää vehkeen toosaan ja lähtee hurmaamaan miestä. Se vain vaatii sen pienen viitseliäisyyden plus sen että löytää sitä voidetta jostakin. Netistä löytyy sitäkin ja sitäkin saa tilata ainakin ETA-alueelta koska ei ole reseptivalmiste.
 
Siisseli
Mulla on horminikeirukka. Mut halut on välillä miinuksella ja mielialat myrskylukemissa. En viitsi poiskaan ottaa sitä.
Kortsuja on kassillinen kaapissa. Ne lierot on vaan niin inhottavia, jynssäävät kaikki paikat tainnuksiin.
 
ryhmäemo/ femcap fan
Moikka!

Ite olen käynyt läpi hormonaalisen ehkäisyhelvetin ja ryhdyin hankkimaan tietoa vaihtoehtomenetelmistä.
Nyt olen Saksasta tilannut Femcap ehkäisimen ja se on The Best Ehkäisin on the market.
Lisää vaihtoehtoisista ehkäisyasioista saa kun liittyy avoimeen ryhmään facebookissa.Ryhmän nimi on : Sano KYLLÄ vaihtoehtoisille ehkäisymenetelmille!
 
puikkoja kokeillut
Ryhmäemo, käytätkö spermisidiä kanssa? Kuinka kauan olet käyttänyt Femcapia? Miten se käytännössä toimii, onko asetus helppoa, huomaako mies mitään, onko se varmasti luotettavaa ja eihän se spermisidi vaan maistu...
 
ryhmäemo
Olipa tuuria että satuin vielä tänne. Pyrin lähinnä vaikuttamaan ja tiedottamaan vaihtoehtoehkäisystä tuolla ryhmässä, koska sinne olen koonnut kaikenmahdollisen infon.
Itse kokeilin ensin Lea´s shield nimistä värkkiä ( https://hvelink.saintlukeshealthsystem.org/library/healthguide/en-us/images/media/medical/hw/h9991285_007.jpg ). Se ei toiminut minun kohdallani toivotulla tavalla joten tilasin oisko siitä nyt vajaa 2 kk tuon femcapin.
Sen käytöstä olenkin jaaritellut tuonne naamakirjaan. Mutta lyhykäisesti olin lentää perseelleni kuinka helppoa sen käyttö oli. Tosin uskon sen johtuvan myös siitä että olen vuosia käyttänyt kuukuppia. Jos osaa laittaa kupin pipariinsa osaa myös laittaa femcapin. Yllättynyt olin siitä etten tosiaan tuntenut värkkiä lainkaan. Tuli jotenkin epätodellinen, että näinkö helppoa se on. Testatessani femcappia pyysin jopa miestäni pesemään kätensä ja tunnustelemaan sen olemassa oloa alapäässäni :D Mies teki työtä käskettyä ja totesi saman kuin minä, vaikea tuntea vaikka sormilla kaipaa. Olen tässä nyt ollut kipeänä, joten tosi toimiin en ole sen kanssa vielä päässyt. Ulkomaisia palstoja vuosia seurattuani, olen kuullut tästä TODELLA paljon positiivista. Miehet ja naiset kehuvat. Naamakirjassa on myös femcap fani ryhmä jossa on molempia sukupuolia edustettuina. Itse perustin sitten vaihtoehto ehkäisyryhmäb suomeksi, koska minusta tietoa pitää jakaa jos sitä on. ja minulla on kokemusta persona ehkäisytietokoneesta, luonnonmukaisesta ehkäisystä(jota edelleen käytän),Lea´s shieldistä ja nyt femcapista. Minulla on myös kokemusta eri spermicideistä joita tilaan ihanasta saksalaisesta apteekista( jossa on helvetin hyvä ja sujuva ja luotettava palvelu). Oikein käytettynä femcapin teho 96-98% ja minusta se on riittävä.
Spermisideistä sen verran että itse en käytä nonoxyl-9- geeliä sitä tunnetuinta spermisidiä mitä suomessa saa niinä inhoina polttavina emätin puikkoina ja mitä kondomeissakin on, koska se kemikaali ärsyttää limakalvojani. Käytän sitruunahappo/maitohappopohjaista spermisidiä joka on huomattavasti limakalvo ystävällisempää spermisidiä. Sitä käyttäessäni en muista kertaa, että olisi harjoitettu suuseksiä joten mausta en voi sanoa. Mutta jos makua haluaa noita spermisidejä saa banaanin, mansikan ja vadelmanmakuisina :)
Sen verran on pakko sanoa että nuorin lapseni täyttää tämän vuoden lokakuussa 6 vuotta. Hänen syntymänsä jälkeen käytin vajaa 2 kk minipilleitä ja huomasin saman minkä olen aina huomannut eli sen että sekoan jos kehooni tungetaan ylimääräisiä hormoneja. Etsin vaihtoehtoja ja huomasin luonnonmukaisen ehkäisyn sopivan minulle. Luonnonmukaisessa ehkäisyssä bongataan ovista. Kun ovis eri vaaralliset päivät on pidättäydytään vaginaalisesta penetraatiosta tai käytetään vaihtoehtoista ehkäisyä kumi/pessaari tms.
Mieheni ja myös minä inhoamme kumeja, joten femcap on oiva ratkaisu tuohon.
Oviksen aikaan siis femcap ja muutoin ihan luomupanoa ja toimii. Itse painotan tässä ehkäisy asiassa sitä että jokainen oppisi tuntemaan kehonsa ja toimimaan sen mukaan. Kautta aikain on harrastettu syntyvyyden säännöstelyä, aikana jolloin ei vielä ollut hormoneja ja kierukoita.
Suosittelen lämpimästi tuohon ryhmään liittymistä, koska sieltä kautta pystyn jakamaan infoa ja tietoa erimenetelmistä tehokkaasti kuin että ravailen eripalstoilla jakamassa tietoa tipoittain.
Pistän tähän nyt yhden pärähtäneen femcap fanin blogi tekstin, se on englanniksi , mutta silti ja tunteeni hänen kanssaan. On se niin ihmeellinen kapistus että :))
http://femcapfan.wordpress.com/
 
ryhmäemo
Moikka!
Päätinkin nyt sitten kopsata tekstin jonka kirjoitin facebook ryhmäni keskustelusivulle.

Kas tässä:

Rakkaat ryhmäläiset The one and only Ehkäisyvempele on nyt löytynyt.

Tilasin Saksasta Femcapin kokoa 26 mm siis 2 cm ja 6 mm :)
Koot menevät näin :
Jos et ole koskaan saanut lasta osta koko 22mm
Jos olet saanut lapsen mutta et vaginaalista kautta osta koko 26mm
Jos olet saanut lapsia vaginaalisesti osta koko 30mm

Täten koko on kohdillaan, enkä malttanut kauaa odottaa sovittamista. Olinhan sentään lukenut lukuisilta ulkomaanelävien palstoilta hehkutusta hehkutuksen perään.
Otin värkin käteeni ja se tuntui uskomattoman pieneltä ja elastiselta mutta samalla jämäkältä. Koska tämä oli vasta testikierros en lisännyt kapineeseen Saksasta tilaamaani spermisidiä.
Täten härkää sarvista ja Femcappia sivuista kiinni,lytistys,luikautus sisään, 10 sekunnin varmistus painallus ja siinä.

Mitä, joko se on siellä ja pällistelin alakerran suuntaan. Näin helppoako se oli.

Ja toden totta näin helppoa se oli. En tuntenut kapinetta lainkaan, koska se elastiset reunat mukailivat emättimen seinämiä Femcapin pienen kuvun suojatessa kohdunsuutani ei - toivotuilta siimahäntä vierailta.
Kapine voidaan asentaa paikalleen aikaisemmin ennen seksiä, joten sitä ei tarvitse alkaa h-hetkellä sinne luikauttamaan ja sitä voidaan pitää paikallaan 48 h. Tuon 48h aikana voikin sitten nautiskella fyysisestä rakkaudesta niin paljon kun sielu sietää ja hormonivapaasti, melkein jopa sanoisin syntisen luomusti.

Tämän jälkeen kapine nykäistään ulos, pestään saippualla , kuivataan ja asetetaan suojarasiaan( tai sitten laitetaan uudet setit spermisidiä ja jatketaan ).

Kaikista kokeilemistani ehkäisykapineista tämä on ehdottomasti parhain.

Täydellinen arvio The ehkäisykapineesta saataneen piakkoin kunhan päästään testikierroksesta itse äksöniin. Tosin jos ulkomaaneläviä on uskominen ovat miehetkin olleet kapineeseen todella tyytyväisiä.
 
vierailija
Hassua, kun nyt radiossa mainostetaan pessaaria! Onko suomalaisten sikiämistä alettu lisäämään arveluttavilla keinoilla?!?! Eihän pessaari ole mikään luotettava ehkäisymuoto! Ihan kuin kondomi.
 

Yhteistyössä