Pesukoneen aikanäytön paikkansapitävyys?

Ihan pakko kysyä teiltä, joilla on pesukoneessa aikanäyttö, että pitääkö se paikkansa?

Ostettiin hieno uusi Electroluxin kone ja nyt jo toisen kerran huomasin, että aikanäyttö ei toimi. Siis kone väittää ohjelman pituudeksi 55 minuuttia ja todellisuudessa aikaa menee 65 min.
Edellisellä kerralla jäin odottamaan ohjelman päättymistä, kun näytössä luki 0.02 eli kaksi minuuttia eikä kone ollut edes aloittanut vielä linkousta. meni tosi pitkään ennen kuin lopetti, mutta en älynnyt katsoa kelloa.

Miten on, oletteko koskaa katsoneet kellosta?
 
'
Mä olen huomannut saman. Mullakin ihan uusi pesukone, jossa tuollainen näyttö. Kerran näytössä luki että aikaa jäljellä yksi minuutti, joten jäin odottelemaan. Ja sitä aikaa kului oikeasti melkein viisi minuuttia. (Kyllästyin odottamaan ja menin tuijottamaan keittiön kelloa)
 
salla
astianpesukone pitää paikkansa, se muuttaa aikaa tarvittaessa kesken pesun.
pyykinpesukone ei pidä. sillä on vakioaika minkä se näyttää ja sillä ei oo mitään tekemistä todellisen pesuajan kanssa
 
ärsyttää...
Asiahan on pieni mutta ajastaan käy ärsyttämään... Meillä on astianpesukoneen näyttö sellainen että heittää. Kerran sitten istuttiin kahvilla niin huomasin että 17 minuutista kone hyppää 24 minuuttiin... Eli ottaa 7 minuuttia ekstraa ja sen se ohjelma kestääkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
astianpesukone pitää paikkansa, se muuttaa aikaa tarvittaessa kesken pesun.
pyykinpesukone ei pidä. sillä on vakioaika minkä se näyttää ja sillä ei oo mitään tekemistä todellisen pesuajan kanssa
No minkä ihmeen takia siinä sitten on se aikanäyttö, jos sillä ei ole mitään tekemistä todellisen ajan kanssa (ihmettelee hän).
Myyjäkin kaupassa näytti, että katsopa kuinka kätevä toiminto tässä on, että voit itse säätää minuutit. Ja sitten ne minuutit eivät olekaan minuutteja. What the...?
 
vieras
Meillä kyllä pyykinpesukone muuttaa aikaansa kesken pesun, samoin kuivausrumpu. Siinä mielessä ei pidä paikkaansa se aika, jonka se näyttää alussa. Minuutit kuluu välillä aika nopsaan, kun ne muuttaa sitä aikaa. Meillä upon koneet.
 
Mulla on ollu sama
kone jo alkuvuodesta 2008 ja tiedän sen olevan niin, että siihen pyykin "tasapainottamiseen" linkousta varten voi mennä kauemman, koska kone on tarkka, eikä aloita huonosti olevalla pyykillä tehokasta linkousta. Tosi näpsä kone, meillä kun on kaikki menossa suihkuun aina koneen ollessa päällä ja mää huudan, että nappaa tepseli seinästä ja laita sit takas, kone jatkaa siitä mihin jäi :=0, viisas vehe!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää...:
Asiahan on pieni mutta ajastaan käy ärsyttämään... Meillä on astianpesukoneen näyttö sellainen että heittää. Kerran sitten istuttiin kahvilla niin huomasin että 17 minuutista kone hyppää 24 minuuttiin... Eli ottaa 7 minuuttia ekstraa ja sen se ohjelma kestääkin.
No ei se tosiaan ole iso asia, mutta jos jää odottelemaan (kuten minä tänään jäin) niin ottaa hattuun. Ei ottaisi, jos sitä näyttöä ei siinä olisi.
 
porakaivo
Meillä on oma porakaivo, jonka vesi on kovaa ja veden mukana tulee vähän pientä kivipölyä tms. Tämä moska jää sitten tulovesiputken sihtiin (fiksua siis, ettei hajota konetta) ja kun sihti on tarpeeksi tukossa pitenee pesuaika koska vesi tulee hitaasti pienesti lirisemällä koneeseen. Sihdin putsaaminen auttaa ja kone pesee taas nopeammin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja porakaivo:
Meillä on oma porakaivo, jonka vesi on kovaa ja veden mukana tulee vähän pientä kivipölyä tms. Tämä moska jää sitten tulovesiputken sihtiin (fiksua siis, ettei hajota konetta) ja kun sihti on tarpeeksi tukossa pitenee pesuaika koska vesi tulee hitaasti pienesti lirisemällä koneeseen. Sihdin putsaaminen auttaa ja kone pesee taas nopeammin.
Tästä tuskin on meillä kyse, kun ollaan kunnallistekniikan piirissä ja putket on uudet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Makika:
Meillä on kans aikaa näyttävä Electrolux, mutta enpä koskaan ees oo aatellu, että pitääkö se aika paikkaansa. Täytynee kattoo huomenna kellon kans.
Katsopa tosiaan.
Minä ilman muuta oletin, että aika on se, mitä se näyttö ilmoittaa. Mutta ei siis olekaan.
 

Yhteistyössä