pesupähkinät

Tilasin netistä pussin pesupähkinöitä. Ihmetys oli suuri kun paketista paljastui pussillinen "roskaa" eli ihan heti sieltä en mitään pähkinänpuolikaita löytänyt. Laitin niitä roskia sitten ohjeen mukaan ja pyykki jäi tietenkin likaiseksi. kyselin täältä neuvoa ja sainkin tietää että on olemassa "oikeita" pähkinöitä ja sitten tuota roskapuolta ja niitä roskia pitää annostella paaaljon enemmän. Annostusta lisäämällä sain pyykistäkin puhdasta mutta mielestäni alemmassa lämpötilassa ei pessyt niin hyvin. Tahroihin ei tosiaan tepsi yhtään itsekseen. Mulla lopahti myös innostus kun kyllästyin niihin roskiin ja meillä alkoi tumma pyykki haista 40 asteen pesun jälkeen kun olin liian vähän annostellut pähkinöitä. Jouduin sitten hakemaan kaupasta jytyainetta ja pesemään pyykin 60 asteessa että sain hajun pois. Tuolla ne pähkinät lojuu kaapissa, ajattelin kyllä käytellä ne pois kun vain muistaisin. Toiset vannovat noiden pähkinöiden tehoon ja jos päätät niitä kokeille niin mene ekokauppaan ostamaan että saat niitä oikeita pähkinöitä joilla tosiaan riittää pieni annostus! Pyykkäilyintoa :D
 
Meillä toimii ihan hyvin. Käytän vain kestovaipoille koska ovat hiukan turhan ekologisia täkäläisen vedenlaadun huomioonottaen(asumme siis Keski-Euroopassa ja vesi on niin kovaa ja kalkkipitoista että kone hajoaa jos sitä käyttää usein ilman vedenpehmennysaineita :/ ). Mutta puhdasta on tullut. Pähkinät itsessään haisevat aika ällölle mutta pyykki ei haise. Jos haluaa tuoksua voi "pähkinäpussiin" laittaa eteeristä öljyä. Tahrat nyt tietenkään eivät lähde ilman sappisaippuaa, mutta en ole kyllä tahroja saanut irtoamaan ilman esikäsittelyä pesuaineellakaan.

Kannatta kokeilla =)
 
Ostin kokeilupussin Pikkeliinasta netistä! Olen pessyt jo n. 5 koneellista ja muutaman kerran jopa kaksi koneelista samoilla pähkinöillä! Normaalilikainen pyykki on tullut ihan puhtaaksi ja pesen yleensäkin aina 60 asteessa! Minusta toimivat ja hajuun käytän hiukan huuhteluainetta niin tulee hyvä tuoksu, ei mielestäni haise kyllä pahalle ilmankaan! Kannattaa tilata kokeilipussi ja testata!
 

Yhteistyössä