Pesutorni

Pesutornin osto olisi ajankohtainen, koska päältätäytettävä koneemme on auttamattomasti liian pieni ja kun menen töihin, pitäisi pyykki saada suhteellisen nopeasti kuivattuakin. Tuttavat ovat suositelleet Mielen koneita, onko muita suosituksia? Onko kellään kokemusta Mielen ns. elekrotnisen näytön omaavasta koneesta (näyttää siis jäljellä olevan pesuajan yms)? Malli oli joku 7130.

Olin suuresti hämmästynyt, kun samanmerkkisten tornien välillä oli isoja hintaeroja liikkeiden välillä. Parin liikkeen kyselykierroksella hintaero oli jo 200 egeä, mikä minusta on aika paljon.
 
Miele on ehdottomasti paras, tosin kalleinkin tietty. Mielen koneet vaan tehdään kestäviksi ja niiden käyttöikä on kaksinkertainen muihin merkkeihin verrattuna. Että jos vaan on rahaa, niin Miele ehdottomasti!
Ja nuo hintaerot... onko koneet olleet ihan tasan samat, siis malleiltaan? Saman merkkisiähän voi olla mutta eri malleja jolloin hintakin on eri. Ja jokaisella liikkeellä on omat ketjumallit, jotka ovat sitten sillä liikkeellä halvempia, ja sit osaa malleista ei saa kuin tietystä ketjusta. Esim. Mielelläkin löytyy omat ketjumallit. Jotain mallia saa vaikka Markantalosta siihin ja siihen hintaan ja Teknisiltä et saa samaa konetta samaan hintaan, koska se malli on Markantalon sopimushinnastossa... ja toisinpäin. Siitä ne hintaerot johtuu. Ja jollain merkillä täytyy vaikkapa olla tietty mallisto tämän merkin tuotteita koko ajan esillä että saavat alennuksia... näin se vaan menee.
Kannattaa aina sanoa kaupassa että siellä ja siellä myydään tätä samaa konetta siihen ja siihen hintaan, pystytkö samaan. (Mallinumero täytyy sit olla oikein).
Merkeistä vielä, itse luotan Mielen jälkeen Boschiin, Electroluxiin ja Rosenlewiin, mutta niistä ei kannata niitä halvimpia ottaa. Upoa en suosittele, ne on nykyään p...stä kun ne tehdään jossain halpamaissa ja niiden ohjelmat on kummallisia.
Olen kodinkonemyyjä by the way.
 

Yhteistyössä