Pettää vaikka rakastaa?

suoraan sanoen en minäkään.. kai siitä tuli joskus joku ikikesto muoti-juttu.
vain yksi ystäväni itseni lisäksi ei ole koskaan pettänyt, tuntee itsensä välillä vähän siveyden sipuliksi ja jotenkin kieroutuneeksi kun ei petä :D

surullista kuunnella vakiintuneissa parisuhteissa elävien retosteluja yhden illan jutuilla, sukupuolitauteja kumppanille sitten kotiin.

ei jummarra!
 
sepi
Rakkaus ja seksi ei ole sama asia! Siinä "syy"! Kun ne osaa erottaa toisistaan, voi "hyvällä omallatunnolla" käydä vieraissa, mut ei saa rakastua. Toki täytyy osata käyttää kondomia, ettei taudit tartu.
 
mies vailla vertaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 15:54 ina kirjoitti:
Miten helv...tissä voi olla mahdollista rakastaa puolisoaan ja silti pettää? En ymmärrä!
Jos Todella rakastaa tarpeeksi, ei petä.

Tai okei, myös jos on yhtään järkevä ihminen.

Koskaan en ole ketään pettänyt, aina ehtii erota ensin mikäli toinen ei tunnu juuri siltä oikealta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 20:46 sepi kirjoitti:
Rakkaus ja seksi ei ole sama asia! Siinä "syy"! Kun ne osaa erottaa toisistaan, voi "hyvällä omallatunnolla" käydä vieraissa, mut ei saa rakastua. Toki täytyy osata käyttää kondomia, ettei taudit tartu.
Siis tota...??!? Tuon mukaan seksi ei ole pettämistä, mutta se on, jos rakastuu toiseen?? Toivottavasti tuo ajattelumaailma ei ole kovin yleistä. Oppikaa hyvät ihmiset, ettei kaikkea voi eikä pidäkään saada -näinhän opetetaan jo lapsille, vaikka tuntuu, että yksi sukupolvi on jäänyt moisista opeista kokonaan paitsi.
 
henttu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 11:21 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 20:46 sepi kirjoitti:
Rakkaus ja seksi ei ole sama asia! Siinä "syy"! Kun ne osaa erottaa toisistaan, voi "hyvällä omallatunnolla" käydä vieraissa, mut ei saa rakastua. Toki täytyy osata käyttää kondomia, ettei taudit tartu.

Valitettavasti se on miesten keskuudessa todella yleistä, yleisempää kuin kukaan arvaisikaan..

Siis tota...??!? Tuon mukaan seksi ei ole pettämistä, mutta se on, jos rakastuu toiseen?? Toivottavasti tuo ajattelumaailma ei ole kovin yleistä. Oppikaa hyvät ihmiset, ettei kaikkea voi eikä pidäkään saada -näinhän opetetaan jo lapsille, vaikka tuntuu, että yksi sukupolvi on jäänyt moisista opeista kokonaan paitsi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 14:43 henttu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 11:21 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 20:46 sepi kirjoitti:
Rakkaus ja seksi ei ole sama asia! Siinä "syy"! Kun ne osaa erottaa toisistaan, voi "hyvällä omallatunnolla" käydä vieraissa, mut ei saa rakastua. Toki täytyy osata käyttää kondomia, ettei taudit tartu.

Valitettavasti se on miesten keskuudessa todella yleistä, yleisempää kuin kukaan arvaisikaan..

Siis tota...??!? Tuon mukaan seksi ei ole pettämistä, mutta se on, jos rakastuu toiseen?? Toivottavasti tuo ajattelumaailma ei ole kovin yleistä. Oppikaa hyvät ihmiset, ettei kaikkea voi eikä pidäkään saada -näinhän opetetaan jo lapsille, vaikka tuntuu, että yksi sukupolvi on jäänyt moisista opeista kokonaan paitsi.

Ihan yhtä yleistä se on naisten keskuudessa.Eipä leimata miehiä pahemmiksi.
Nykyään kun tuntuu olevan naiset enemmän pettävää lajia kuin miehet.
 
Kyllä voi pettää vaikka rakastaa!

En haluaisi vaan siitä tietää, jos mieheni minua satunnaisesti pettäisi. ei meidän arki siitä mihinkään muutuisi. Itsetunto siinä kohenee ja sitä myöden pitkään jatkunut suhdekin saisi lisä pontta. Mutta todellakin en halua saada tietää! se on hänen asiansa.

Ainoa asia mitä tässä elämässä omistan vain ihan itse, on oma kehoni ja pidän sen oikeuden että sillä saan tehdä mitä haluan. Kunhan en kertomalla siitä loukkaa kumppaniani. Ihastukset saavat tulla ja mennä, ne tekee hyvää omalle naiseudelleni ja virittää seksuaalisuuttani, sitä kautta myös suhdettamme ( 13v).

Itse pettäisin jos mahdollisuus tulisi, saisin tuntea sen himon jälleen, mutta se on vain yksi mies jonka kanssa sen tekisin, ei kuka tahansa. itse myös pitää kantaa asiaa koko loppuelämä omalla tunnolla, pitää olla niin sujut asian kanssa mitä tekee ja pitää sitä omana juttunaan. Niin mä ajattelen asiasta ja turha ruveta kehkoomaan, tämä on vain minun mielipide.
 
mies vailla vertaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 10:17 Mä kirjoitti:
Kyllä voi pettää vaikka rakastaa!

En haluaisi vaan siitä tietää, jos mieheni minua satunnaisesti pettäisi. ei meidän arki siitä mihinkään muutuisi. Itsetunto siinä kohenee ja sitä myöden pitkään jatkunut suhdekin saisi lisä pontta. Mutta todellakin en halua saada tietää! se on hänen asiansa.

Ainoa asia mitä tässä elämässä omistan vain ihan itse, on oma kehoni ja pidän sen oikeuden että sillä saan tehdä mitä haluan. Kunhan en kertomalla siitä loukkaa kumppaniani. Ihastukset saavat tulla ja mennä, ne tekee hyvää omalle naiseudelleni ja virittää seksuaalisuuttani, sitä kautta myös suhdettamme ( 13v).

Itse pettäisin jos mahdollisuus tulisi, saisin tuntea sen himon jälleen, mutta se on vain yksi mies jonka kanssa sen tekisin, ei kuka tahansa. itse myös pitää kantaa asiaa koko loppuelämä omalla tunnolla, pitää olla niin sujut asian kanssa mitä tekee ja pitää sitä omana juttunaan. Niin mä ajattelen asiasta ja turha ruveta kehkoomaan, tämä on vain minun mielipide.
Pettää ei voi jos rakastaa. Jos tämä on yhteisesti sovittua niin silloin se ei ole Pettämistä.

Pettäminen on toisen luottamuksen rikkomista. Mikäli toinen luottaa ettei muiden kanssa pelehditä, rakastava ihminen ei sitä luottamusta petä.
 
pahasilmä
Pettäminen johtuu huonosta itsetunnosta. Jos on huono itsetunto, ei voi rakastaa itseään ja jos ei voi rakastaa itseään, ei voi rakastaa ketään muutakaan. Ainakaan täysillä.
 
nasku
Toki paneminen ja rakastelu ovat kaksi eri asiaa.

Toiset eivät osaa rakastella parisuhteessakaan, eikä sitten ole ihme jos koko homma alkaa kypsyttää kun kumppanista tulee tuttu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 11:35 pahasilmä kirjoitti:
Pettäminen johtuu huonosta itsetunnosta. Jos on huono itsetunto, ei voi rakastaa itseään ja jos ei voi rakastaa itseään, ei voi rakastaa ketään muutakaan. Ainakaan täysillä.

Höpö höpö, jos on huono itsetunto, niin eihän sitä kehtaa itseään edes kenellekään tarjota, saati näyttäytyä. Pettämisessä ei minun mielestä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa. Kyllä ne on himot, mielihalut ja kokeilunhalu jotka ajaa vieraaseen sänkyyn.
 


[/quote]

Pettää ei voi jos rakastaa. Jos tämä on yhteisesti sovittua niin silloin se ei ole Pettämistä.

Pettäminen on toisen luottamuksen rikkomista. Mikäli toinen luottaa ettei muiden kanssa pelehditä, rakastava ihminen ei sitä luottamusta petä.
[/quote]

Mutta luottamuksenkin voit rikkoa monella eri tavalla, esim. alkoholin, huumeiden, valehtelun, raha-asioiden jne. kautta. Toinen voi menettää luottamuksen toiseen, jos vaikka toistuvasti rikkoo lupauksensa lopettaa alkoholin käyttö tai ruokarahojen pelaamisen... eikö nämäkään ihmiset, jotka jollain muulla tavalla rikkoo luottamuksensa kuin sängyssä pettämällä, rakasta?
 
mies vailla vertaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 16:20 Mä kirjoitti:
Pettää ei voi jos rakastaa. Jos tämä on yhteisesti sovittua niin silloin se ei ole Pettämistä.

Pettäminen on toisen luottamuksen rikkomista. Mikäli toinen luottaa ettei muiden kanssa pelehditä, rakastava ihminen ei sitä luottamusta petä.
Mutta luottamuksenkin voit rikkoa monella eri tavalla, esim. alkoholin, huumeiden, valehtelun, raha-asioiden jne. kautta. Toinen voi menettää luottamuksen toiseen, jos vaikka toistuvasti rikkoo lupauksensa lopettaa alkoholin käyttö tai ruokarahojen pelaamisen... eikö nämäkään ihmiset, jotka jollain muulla tavalla rikkoo luottamuksensa kuin sängyssä pettämällä, rakasta?
Ei tarpeeksi.

Höh. Eihän se nyt noin yksinkertaista ole. On kuitenkin asioita, joissa luottamusta ei voi pettää. Jos rakastaa niin yhteisten pelisääntöjen mukaan mennään. Jos on selvää että muiden ihmisten kanssa pelehtiminen ei näihin pelisääntöihin mahdu, on se sen sortin luottamuksen pettämistä... että...
 
jo on
Siis on tää niin irstasta ja likasta tää nykymaailman meno, että oksat pois!!! Siis kui monta akkaa/ukkoa nykyihmisillä pitäs olla että sais himosa tyydytettyä??? On se ihme jos ei yks puoliso riitä. Siis aivan niin sikamaista hommaa, ettei oo tosi, ihan yököttää aatella ees, että ite/mieheni kävis/-in vieraissa, ja sitte mennä oman rakkaansa kainaloon. Voiko siinä hyvällä omalla tunnolla olla taas ja niin rakastuneena?? En mää voi uskoa että vois olla. Kyllä mää sanon että ne jotka pettämistä aattelee etes, ni jospa ne ois ite petettyjä kans!!! Ja miks sitä ei voi elää sinkkuna jos haluaa koko ajan hyppiä sängystä sänkyyn, ku mikäki huor.a \|O \|O \|O HYI olkoot.....

:heart: Onneksi mulla on niiiin ihana kulta ja rakastettava sellainen, että riitämme omiksi iloiksemme toisillemme... ;)
 
tilanteessa
Pettämistä ei voi varmaan jatkaa kovin pitkään, koska silloin on uhkana rakastua. Voi ola, että miehen on helpo,pi välttää rakastuminen (?), en tiedä, mutta omalta kohdaltani voin kertos, että lopetan suhteen, jos näyttää siltä, ettei sillä ole tulevaisuutta, ennen kuin rakastun. Ei lienee väärin suojella itseään näin. Eli jonkun aikaa saattaa mennä juuri intohimosyistä eteenpäin (yksilöllisestä tilanteesta johtuen), mutta jos tapailu ei voi tarjota myös tunne (eli rakkaus)-tyydytystä, syvemmin, minä ainakin lopetan ajan haaskaamisen siihe. Ei kai nyt kukaan pelkkä panopuu halua olla?!! Vai haluaako?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 10:43 tilanteessa kirjoitti:
Pettämistä ei voi varmaan jatkaa kovin pitkään, koska silloin on uhkana rakastua. Voi ola, että miehen on helpo,pi välttää rakastuminen (?), en tiedä, mutta omalta kohdaltani voin kertos, että lopetan suhteen, jos näyttää siltä, ettei sillä ole tulevaisuutta, ennen kuin rakastun. Ei lienee väärin suojella itseään näin. Eli jonkun aikaa saattaa mennä juuri intohimosyistä eteenpäin (yksilöllisestä tilanteesta johtuen), mutta jos tapailu ei voi tarjota myös tunne (eli rakkaus)-tyydytystä, syvemmin, minä ainakin lopetan ajan haaskaamisen siihe. Ei kai nyt kukaan pelkkä panopuu halua olla?!! Vai haluaako?
Mulla vähän tilanne toisinpäin.... Eli intohimoa ja rakkautta toista kohtaan riittää, mutta normaalielämä ei toimi. Siis seksi täynnä tunnetta ja on loistavaa, mutta mikään muu ei sitten toimikaan.... Jatkuvaa kinaa riitaa jne. Turhauttavaa ja kuluttavaa tämäkin!
 
tilanteessa
juu, tarkoitan juuri sitä, että HIMOA on, mutta sitä pitää jarrutella, että ei8 rakastuisi ja alkaisi odottaan sellaista mitä ei kuitenkaan saa (jos pelisäännöt tämmösessäkin suhteessa selvät), eli ei järkeä! Koska mä ainakin alan, koska tarvitsen jotain muuta kuin 'sen hetken', olisi se kuinka loistava tahansa. epätyydyttävässä suhteessa voi tietty elää jos RAkastaa toista niin kovin, mutta juuri kuluttavaa se on ja varsinkaan jos ei muutósta luvassa, parempi katsoa kuin katua eli katsoa mikä tilanne sitten jättää sikseen, eikös niin?
 

Yhteistyössä