Peukaloinen

Onko muilla lasta, joka imee/on imenyt peukaloa?

Meillä tyttö 2v. Tosi helposti nukahtanut aina ja nukkunut häiriöittä läpi yön. Ei koskaan huolinut tuttia, vaan peukku menee suuhun väsyneenä ja suruissaan. Sivelin eilen peukalot mavalan "stopilla" ja päivän pysyi peukku pois suusta. Illalla myös meni nukkumaan molemmat kädet peiton alla =) Mutta sitten aamulla kömpi viereen, kuinkas ollakaan peukalo suussa kuin aina ennenkin. Oli vissiin unissaan imenyt "stopit" pois :headwall:

Olisiko kenelläkään tiedossa muita konsteja? =)
 
mulle on mutsi aikoinaan kuulemma laittanut tervaa...en muista pitääkö paikkaansa.ja oli se pitäny mulla jotain kangas "lapasta"mis ei ole peukkuu ja se ranteen kohilta kuminauha lenkillä kiinni.
jouduin sit teininä pitään oikoma rautoja suussa,kun hampaat vääntyi,söin peukkuu 6v,asti!!!
ite laitan muksuille kynneliä,jos ne puree kynsiä jne.ihan reilusti lörään sitä myös sormepäihinkin.sitä saa apteekista,ilman reseptiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 22:00 äiskä kirjoitti:
mulle on mutsi aikoinaan kuulemma laittanut tervaa...en muista pitääkö paikkaansa.ja oli se pitäny mulla jotain kangas "lapasta"mis ei ole peukkuu ja se ranteen kohilta kuminauha lenkillä kiinni.
jouduin sit teininä pitään oikoma rautoja suussa,kun hampaat vääntyi,söin peukkuu 6v,asti!!!
ite laitan muksuille kynneliä,jos ne puree kynsiä jne.ihan reilusti lörään sitä myös sormepäihinkin.sitä saa apteekista,ilman reseptiä.
Käyn huomenna ostamassa sitä =) Viime yönä kävin levittämässä "stoppia" nukkuvan tytön peukaloon, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Täytyy testata onko tuo "kynneli" tehokkaampaa.
 
Meidän tyytö söi kanssa peukkua aina kun meni nukkumaan ja päivisin kun oli väsynyt. Sitten kun se oli vähän yli kaksi vuotias rupesin sanomaan sille että peukkua ei saa syödä enää, se on vaan vauvoja varten, aika nopeasti uskoi eikä enää päivisin syönyt. Sen jälkeen sanoin päiväunille mennessä että ei enää peukkua ja silloin tuli unilelu todella tärkeäksi, no oppi senkin parissa viikossa.Ja sitten sanoin ettei iltaisinkaan saa enää peukkua syödä ja opi senkin parissa viikossa. koskaan en mitään tököttejä sivellyt, luulen että tämä pitää aloittaa ennen uhmaa, koska nyt kolme vuotias kuikuttelija ei varmaan enää äitiä noin hyvin tottelisi.
Eli näin meillä, onnea sinne päin.
 
Miulla ei lapset peukuttele, mutta olen itse ollut peukunimijä :D Imeskelin peukkua vielä niin vanhana etä muistan kun sitä salaa piti lupsutella ja miten inhan tuntuiseksi peukku tili kun sitä imeskeli, muta se oli niin mukavaa ja autuasta se peukun imeskely :D jos yhtään lohduttaa minulla on ihan suorat hampaat eikä peukkukaan ole oudon muotoinen :LOL: Niin enkä enää imeskele peukkua 38 vuotiaana :LOL:
 
Foofballers Wife
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 12:26 mama-73 kirjoitti:
Meidän tyytö söi kanssa peukkua aina kun meni nukkumaan ja päivisin kun oli väsynyt. Sitten kun se oli vähän yli kaksi vuotias rupesin sanomaan sille että peukkua ei saa syödä enää, se on vaan vauvoja varten, aika nopeasti uskoi eikä enää päivisin syönyt. Sen jälkeen sanoin päiväunille mennessä että ei enää peukkua ja silloin tuli unilelu todella tärkeäksi, no oppi senkin parissa viikossa.Ja sitten sanoin ettei iltaisinkaan saa enää peukkua syödä ja opi senkin parissa viikossa. koskaan en mitään tököttejä sivellyt, luulen että tämä pitää aloittaa ennen uhmaa, koska nyt kolme vuotias kuikuttelija ei varmaan enää äitiä noin hyvin tottelisi.
Eli näin meillä, onnea sinne päin.
Meillä tytöllä uhma alkanut, ikää on pari viikkoa yli 2 v. Se kyllä tietää tekevänsä väärin peukkua imiessään, mutta silti se lipsahtaa suuhun väsyneenä. Oon yrittänyt kieltää ja kiskon peukkua suusta pois, mutta tyttö laittaa sen samantien takaisin. Enpä usko ainakaan vielä tässä vaiheessa, että tyttö luopuisi tavastaan yhtä helposti kuin teillä =) Mutta hyvä, että teillä onnistui! =) Minäkin vielä yritän. Se apteekin "kynnelin" nykykorvike muuten on kielletty alle 3-vuotiailta, joten hyllyyn jäi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 13:33 vieras kirjoitti:
Miulla ei lapset peukuttele, mutta olen itse ollut peukunimijä :D Imeskelin peukkua vielä niin vanhana etä muistan kun sitä salaa piti lupsutella ja miten inhan tuntuiseksi peukku tili kun sitä imeskeli, muta se oli niin mukavaa ja autuasta se peukun imeskely :D jos yhtään lohduttaa minulla on ihan suorat hampaat eikä peukkukaan ole oudon muotoinen :LOL: Niin enkä enää imeskele peukkua 38 vuotiaana :LOL:

:D
 
meillä on 2 vuotias tyttö joka imee peukaloaan eikä sanomiset ja kynnelit etikat auta.neuvolastakaan eivät osaneet sanoa konstia tohon imemiseen. kynnelissä on niin paha maku sen takia sitä ei suositella alle 3 vuotiaalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 22:04 ämmi kirjoitti:
Katso tuttishow-jutun "kiitos vastauksista" juttu. Näin siis meillä.
Juu, saattaapi hyvin olla meilläkin niin, että tyttö lopettaa, kun itse niin haluaa ja päättää. Vastaavia tarinoita olen kuullut muitakin ja jos myöhemmin joudutaan laittamaan raudat, niin ei kai siinä muu auta. Jos tyttö perii isänsä hampaat, miltä se nyt tässä vaiheessa näyttäisi, niin hampaita täytyy jossain vaiheessa suoristella muutenkin. Eipä ole siinä mielessä merkitystä onko imenyt peukkua vai ei. Poika taas on perinyt mun suvun suorat hampaat ja sattumaa tai ei, mutta oli tuttipoika. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 10:06 Footballers Wife kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 22:04 ämmi kirjoitti:
Katso tuttishow-jutun "kiitos vastauksista" juttu. Näin siis meillä.
Juu, saattaapi hyvin olla meilläkin niin, että tyttö lopettaa, kun itse niin haluaa ja päättää. Vastaavia tarinoita olen kuullut muitakin ja jos myöhemmin joudutaan laittamaan raudat, niin ei kai siinä muu auta. Jos tyttö perii isänsä hampaat, miltä se nyt tässä vaiheessa näyttäisi, niin hampaita täytyy jossain vaiheessa suoristella muutenkin. Eipä ole siinä mielessä merkitystä onko imenyt peukkua vai ei. Poika taas on perinyt mun suvun suorat hampaat ja sattumaa tai ei, mutta oli tuttipoika. =)

Just. Ja meillä raudat suussa tissi-pojalla ja tutti-pojalla..., muttei pekku-pojalla. On tosin nuorin, että ehkäpä vielä saa hänkin ne, vaikka on jo kertaalleen kuolun kanssa arviossa käynyt. Hyvä että oiotaan!
 

Yhteistyössä