PHKS kesätauko?

  • Viestiketjun aloittaja Marica
  • Ensimmäinen viesti
Marica
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 08:07 Jaana76 kirjoitti:
Kuten jo vastailinkin tuolla toisella sivustolla juhannuksesta elokuun puoleen väliin saakka olisi kesätauko.

Sulla alkaa sitten samat pistelyt kun mulla vasta oli. Pidetään peukkuja! :flower:

Peukut ja varpaat pidän pystyssä meille molemmille!
Kuinka monta kertaa muuten joutuu käymään ultrassa pistelyiden aikana? Ihan vaan työaikoja ajatellen.. =)
 
No mä jouduin käymään kolme kertaa viikossa parhaimmillaan :x Kun pisteltiin vaan 50 iu:ta per päivä ja 15 päivän ajan. Sitten se pregnyl piikki perään.

Meillä tärppäsikin heti ekasta pistelystä,mutta meidän harmiksi se oli kohdun ulkopuolinen raskaus joka viime viikolla jouduttiin poistamaan laparoskopiassa. Siinä samalla meni vasen munajohdinkin roskikseen :(

Juttelin kuitenkin PHKS lääkärien kanssa ja sen lapsettomuushoitajan Sinin kanssa,että samoilla hoidoilla jatketaan sitten syksyllä. Koska vastetta on pistoksilla saatu,niin odotetaan viellä uuttakin vastetta joka nyt toivottavstai on sitten kohdussa. =)

Mulle se laparoskopiakin tehtiin PHKS ja olin osastolla 53 muutaman päivän. Toimenpide päivän ja seuraavan päivän iltaan.


Mä luulen et alkuun Ranta haluu nähdä kuinka hyvin se puregoni alkaa vaikuttaa ja saatat joutua tosiaan käymään useampanakin päivänä samalla viikolla.

Niin seikkailen siis toisella palstalla Jaki karhuna,ehkä oletkin pongannut sillä nimellä aikaisemmin.

Peukkuja teille ja plussatuulia!!!
:hug:
 
Marica
Jaana76: :hug: Kurja juttu tuo kohdunulkoinen!! Parempi onni seuraavalla kerralla!

Mun pitää aloittaa pistely 75iu per pv.. Kunhan nyt vaan menkat alkaisi, sillä tässä panikoinkin klinikan kiinni menoa. Pelkäsin etten ehdi ennen taukoa jos menkat tulee miten sattuu (yleensä tulee..) :\|

Eipä se ultrassa ravaaminen mitenkään mieltä ylentävää ole, toisaalta siihenkin on jo turtunut matkan varrella. Onneksi on mukava henkilökunta, Sini, Tapio ja Seija (?).. :)

Saas nähdä kuinka suoriudun pistämisestä. Kieltäydyin opetuskäynnistä (olen hoitaja) koska epäilen etten kykene itseäni pistelemään vaan annan työkaverin hoitaa sen puolen.. :ashamed: Ainakin aluksi. Ehkäpä sitä rohkaistuu päivien kuluessa.

 
Pistely oli tosi helppoa eikä sattunut yhtään. Mäkin olen ammatiltani lähihoitaja,joten olen pistellyt kyllä muita aikaisemmin.

Itseä sitten olikin yllättävän helppoa pistellä. Neulakin on tosi pikkuruinen.

Jep,henkilökunta on oikeen mukavaa myös minun mielestä. Kaikki käynnit ovat sujuneet tosi luontevasti ja asiallisesti. Ollaan huumoriakin vähän viljelty,keventää muuten niin ikävää aihetta kummasti :)

Siitä pregnylistä,jonks sitten pistelet myöshemmin (?) se vähän aiheutti mulle kirvelyä ja pariksi päiväksi punoitusta ja kutinaakin. Kuin olisi joku paarma purrut tunteen pistoskohtaan.

:(

JossuJuu Sinin kanssa juttelin viime viikolla siinä käytävällä odotellessani laparoskopiaan pääsyä ja hän tosiaan kertoi et juhannuksesta ovat jääneet lomille ja siinä elokuun puolen välin kieppeillä taas aloittaneet toiminnan. Meilläkin sitten taas heti kun menkat alkaa,on käynti siellä ja saadaan uudet puregon reseptit matkaan :kieh:

Meitähän on yllättävän monta Phks hoidossa,vielläkö lisää jostain löytyy siellä kävijöitä? Mä olen tästä naapuri kunnasta Orimattilasta ja täältä käsin käyn PHKS:ssä.

Nyt meinaa olla vähän päänsärkyä,ilmeisesti hormoonitason muutoksista johtuvaa kun mikään lääke ei tunnu tehoovan :\|

Ja Maricalle kiitosta tsempistä,sitä tarvitaan näissä jutuissa aina!! =)
 
Esse
Ai joku muukin orimattilasta :)

Sini ja Tapio ihania, mutta se toinen aiemmin mainittu hoitaja ei saa plussaa minun kohdalla. A. Hän ei esitellyt itseään ollenkaan, kun ensikerran tapasimme. B. Hän puhui minulle aivan väärää tietoa puhelimessa koskien seuraavan hoidon ajankohtaa, josta masennuin täysin, koska tietenkin oletin, että hän tietää mistä puhuu. Sitten sattumoisin kuulin toisaalta, että hoito saadaankin huomattavasti aiemmin, kuin mitä ko. ihminen puhelimessa väitti! Varmistin asian vielä Siniltä. Hitsi, että kiehuttaa.

Mutta muutoin oikein positiiviset kokemukset PHKS:stä sekä Felicitaksesta :)
 
Onpas tosiaan mukavaa, kun täällä on muitakin päksissä hoidoissa olevia!
Olen ollut oikein tyytyväinen polin toimintaan. Ja henkilökunta on mukavaa.
Mulla nyt menossa puregonin pistelyt ja syksyllä sitten ivf:ään.
Harmitta tuo kesätauko, mutta hyvää se itsellekin.
Missähän vaiheessa syksyksi saa hoidon suunnittelun, joutuuko odottamaan syksyyn. Toivottavasti antaisivat ohjeet jo nyt keväällä. En ole viitsinyt kysellä vielä, vaikka yleensä hätiköin...
 
Esse
Jossu: Kyllä ne vasta elokuulle todennäköisesti antaa sen suunnitteluajan.. Olisi varmaan jo tullut postissa, jos olisi vielä ennen taukoa..? Kannattaa silti kysellä, jos tuntuu epävarmalta!
 
Marica
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 07:37 Esse kirjoitti:
Sini ja Tapio ihania, mutta se toinen aiemmin mainittu hoitaja ei saa plussaa minun kohdalla. A. Hän ei esitellyt itseään ollenkaan, kun ensikerran tapasimme. B. Hän puhui minulle aivan väärää tietoa puhelimessa koskien seuraavan hoidon ajankohtaa, josta masennuin täysin, koska tietenkin oletin, että hän tietää mistä puhuu. Sitten sattumoisin kuulin toisaalta, että hoito saadaankin huomattavasti aiemmin, kuin mitä ko. ihminen puhelimessa väitti! Varmistin asian vielä Siniltä. Hitsi, että kiehuttaa.

Voisin kyllä tavallaan yhtyä Essen kommentteihin tästä toisesta hoitajasta..
Menin silloin ensimmäisellä käynnillä suoraan aukiolotutkimukseen ja oikeasti luulin että tämä perushoitaja on papereissa mainittu Sini. Ei todellakaan esitellyt itseään.. Vasta seuraavalla käynnillä tajusin kuka on kyseessä.

Nyt viimeksi kun soittelin progesteroni kokeen tuloksia, antoi hän myös mulle ihan väärää infoa. Sain mm. sellaisen kuvan että seuraava käynti on VAAN keskustelu uudesta hoitomuodosta.. Vaan eipä ollut, housut pois ja lavitsalle. Arvatkaa vaan mitkä oli Tapion kommentit täysinäisestä rakosta. (olin kyllä käynyt vessassa heti polille saavuttua, mutta aika oli 30min myöhässä ja olin juonut reilusti kahvia :ashamed: ) Naama punaisena siinä änkytin etten ollut ollenkaan valmistautunut tutkimukseen. Ei mikään kiva tilanne voin sanoa!

Muuten hoitsun käytös on ollut tosi asiallista ja mukavaa. Vähän vaan häiritsi esittelemättömyys ja ihan selvästi omasta päästä keksityt ohjeet seuraavaa kertaa varten. Näin vielä paperin mistä hoitsu mulle puhelimessa keksi ohjeita... Ei ollut ihan sinne päinkään. =)
 
Kuinkas sattuikaan,mullakin pikkasen väärää infoa antanut juuri tämä toinen hoitaja. Sitten asian korjasi Sini seuraavalla käynnillä.

Mutta ne olen jo unohtanut ja ollut ihan tyytyväinen siitä eteenpäin.Ehkä vähän erilaisia tapoja heillä menetellä joissakin jutuissa.

Meillä ainakin viellä syksyllä kokeillaan tätä pistoshoitoa ilmeisesti kerran tai pari ennen IVF:n menoa. Toivotaan tietysti et pistoshoidoilla tärppäisi ;) kun saa viellä luomusti pupuillakkin :whistle:

Mutta juu,jos ei ala tärppiä kuulua niin IVF:n mennään reippaasti ja kokeillaan niin monta kertaa kun se lääkärien mielestä on järkevää.

Esse Orimattilasta sinäkin ?! :hug: Kivaa et oman kylän immeisiäkin on täällä liikkeellä =) Ei sillä ettenkö kaikkien kanssa juttuun haluaisi tulla.

Kiva kun on samassa paikassa porukkaa hoidoissa voi vähän jutella kokemuksistaan ja tilanteista saman paikan asiakkaina. :)

Ranta on aikas maltillinen mies mitä tulee etukäteen asioiden kertomiseen. Ei kovin hirveesti virko asioita ennakkoon. Kattelee kaiketi varman päälle ja juttelee sitten.

Mulle se viimeksi antoi kehuja jotka lämmittää vielläkin mieltä. Olen joulukuun puolesta välistä tiputtanut nyt yhteensä 8 kg painoa pois. Aloitin siis jo ennen lääkärin kehoitusta painoa pudottamaan ja tässä hoitojen aikana se on pudonnut viellä se liki 3 kiloa.Kovasti kehui hienosta työstä ja saavutuksesta painon pudotuksen suhteen.

Mulla on käytössä noi Glucophaget 200mg/vrk PCO:n hoitoon ja samalla aineenvaihdunnan parantamiseksi. Painoa on nyt vielläkin 76 kg eli varaa on pudottaa sinne 70 kg ihan hulppeesti.


On se jännää ajatella et ollaankohan me nähty toisiamme siinä odotusaulassa,jonotellessamme Rannan vastaanotolle...Varmaan ollaankin.

Mä pitelen teille kaikille peukkuja pystyssä ja toivon plussatuulia oikeen isosti kans
=) =) =)
 
Marica
Jaana: Mulla on kanssa PCO ja nyt kokeillaan ihan kotipupuilulla kera pistosten. Minkäänlaista käsitystä tulevaisuudesta ei ole, koska Ranta on tosiaan hyvin niukkasanaisesti kommentoinut jatkoja. Kunhan nyt saataisiin minut edes ovuloimaan..
Oon siitä erilainen PCO:lainen, että mulla ei ole mitään muita oireita kuin kiertohäiriöt, menkat joko ei tule ollenkaan tai sitten tulevat parin viikon välein. :x Eli laihdutus tms ei auta mun kohdalla.

Päivä kerrallaan mennään.. Ja ihan positiivisella mielellä! :)
 
Marica Aikas monella on juuri PCO samlla tavalla oireillut kun sulla,mitä olen lukenut näitä sivustoja vähän pitkin ja poikin.

Mullakaan ei ole muuta ongelmaa kuin epäsäännöllinen kierto ja aika pitkäkin vuoto välit. Ja painoa on kertynyt liikaa,mutta sekin on ihan omista ruokailu ja liikkumis tottumuksista kiinni. Koska parisen vuotta takaperin laihdutin huimasti ja painoin vainen 60 kg joka olisi mun raameille oikeen sopiva ja nättikin kilomäärä.

Tavoitetta siis mulla on tuon laihiksen suhteen. Muuten PCO ei aiheuta mulle mitään iho ongelmia tai muita aiheeseen liittyviä häikkiä. Ilmeisesti siis kohtalaisen lieväoireisesta PCO:sta puhutaan kohdallani.

Ihan hyvä pitääkin toivoa yllä,jotta jaksaa käydä näissä hoidoissa. Vaikka itse olen jo ottanut sellasen realistin asenteen kaikkeen tähänkin etten sitten putoaisi liian korkealta pilvistä.Nämä kohdun ulkoiset ovat kuulema aika yleisiä näissä hoidoissa,joten pidän sen mielessä nytkin vaikka oikeanpuolen munanjohdin toimiikin moitteetomasti ja munasarja samoin.

Riskejä on pikkasen enemmän aina hoidoissa kuin luomussa raskaudessa,siitähän muakin kyllä varoteltiin..Ja nythän sen sitten sain huomata ihan oikeessa elämässäkin kun raskaus oli munanjohtimessa. Jossa tosin oli häikkää jo ollut aikaisemminkin.

Ranta kyllä onneksi vastailee kun kyselee vaan sinnikkäästi. Ja hoitajathan useimmiten kertoo enemmän hoidon kulusta yms. siihen liittyvästä.

Nyt onnea matkaan jokaselle! =)
 
Marica
Heipsan!

Täällä odotellaan edelleen kuukautisia, kp27 meneillään. Toivottavasti pian alkavat että pääsee pistelemään! B)
Mitäs Jaanalle kuuluu? Ja "onnea" Esselle kutsusta, otatte kesän rennosti ja nautitte olostanne.. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:43 Marica kirjoitti:
Jaana: Mulla on kanssa PCO ja nyt kokeillaan ihan kotipupuilulla kera pistosten. Minkäänlaista käsitystä tulevaisuudesta ei ole, koska Ranta on tosiaan hyvin niukkasanaisesti kommentoinut jatkoja. Kunhan nyt saataisiin minut edes ovuloimaan..
Oon siitä erilainen PCO:lainen, että mulla ei ole mitään muita oireita kuin kiertohäiriöt, menkat joko ei tule ollenkaan tai sitten tulevat parin viikon välein. :x Eli laihdutus tms ei auta mun kohdalla.

Päivä kerrallaan mennään.. Ja ihan positiivisella mielellä! :)
Moikka!! Aattelin kertoilla vähän omia kokemuksia..Olen myös käynyt päksin lapsettomuuspolilla..Henkilökunnassa ei mitää valittamista. Tosin luulin jonkin aikaa, että seija on se sini, koska ei esitelly itseää.

Mulla todettii PCO, clomit ei auttanu. Siirryttii puregonii ja pregnyliin. Heti ensimmäisestä yrityksestä tuli plussa. Viime viikolla kävin ultrassa, jossa ihana yllätys, kaksi sykettä näkyi kohdussa, eli kaksoset tulossa :heart: :heart:
Tällä viikolla pitäisi olla mun viimoinen käynti lapsettomuuspolilla ultrassa.

Onnea muillekin yritykseen!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:43 Marica kirjoitti:
Jaana: Mulla on kanssa PCO ja nyt kokeillaan ihan kotipupuilulla kera pistosten. Minkäänlaista käsitystä tulevaisuudesta ei ole, koska Ranta on tosiaan hyvin niukkasanaisesti kommentoinut jatkoja. Kunhan nyt saataisiin minut edes ovuloimaan..
Oon siitä erilainen PCO:lainen, että mulla ei ole mitään muita oireita kuin kiertohäiriöt, menkat joko ei tule ollenkaan tai sitten tulevat parin viikon välein. :x Eli laihdutus tms ei auta mun kohdalla.

Päivä kerrallaan mennään.. Ja ihan positiivisella mielellä! :)
Moikka!! Aattelin kertoilla vähän omia kokemuksia..Olen myös käynyt päksin lapsettomuuspolilla..Henkilökunnassa ei mitää valittamista. Tosin luulin jonkin aikaa, että seija on se sini, koska ei esitelly itseää.

Mulla todettii PCO, clomit ei auttanu. Siirryttii puregonii ja pregnyliin. Heti ensimmäisestä yrityksestä tuli plussa. Viime viikolla kävin ultrassa, jossa ihana yllätys, kaksi sykettä näkyi kohdussa, eli kaksoset tulossa :heart: :heart:
Tällä viikolla pitäisi olla mun viimoinen käynti lapsettomuuspolilla ultrassa.

Onnea muillekin yritykseen!!
 
Marica
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 16:29 pocahontas82 kirjoitti:
Moikka!! Aattelin kertoilla vähän omia kokemuksia..Olen myös käynyt päksin lapsettomuuspolilla..Henkilökunnassa ei mitää valittamista. Tosin luulin jonkin aikaa, että seija on se sini, koska ei esitelly itseää.

Mulla todettii PCO, clomit ei auttanu. Siirryttii puregonii ja pregnyliin. Heti ensimmäisestä yrityksestä tuli plussa. Viime viikolla kävin ultrassa, jossa ihana yllätys, kaksi sykettä näkyi kohdussa, eli kaksoset tulossa :heart: :heart:
Tällä viikolla pitäisi olla mun viimoinen käynti lapsettomuuspolilla ultrassa.

Onnea muillekin yritykseen!!
Voi vitsit! Ihanaa lukea onnistumistarinoita! :flower: :flower:
Onnea odotukseen ja nautihan raskausajasta!! :hug:
 

Yhteistyössä