Pian edessä tuttipullosta vieroitus...

Tyttö siis jo 2,5v. On niin kiinni siinä pullossa, että huutoa ja hampaiden kiristystä luvassa... Ja siis erittäin kovaa huutoa ja sängynreunojen potkimista.
Mulla alkaa ens viikon jälkeen loma, ja sit se pullosta vieroitus..

Mitään helpotuskeinoja asiaan???

Tiedän,että mun oma vikahan se on että juo vielä pullosta (jopa öisin vettä!).. Mutta on ollut vaan niin helppoa todella huonosti nukutun vauva-ajan jälkeen antaa öisin se vesipullo ja jatkaa omia unia.

Mutta nyt vaan itseään niskasta kiinni.
 
TheUnforgiven
mulla taas se ongelma että haluisin antaa tuolle myös maidon mukista tai nokkiksesta muttei suostu..vedet juo mistä vaan..nokkamukista tulee niin nopeesti niin ei maito kelpaa siitä..
 
2,5-vuotiaaseen voisi hyvin tepsiä jo lahjontakin. :) 3 pullotonta iltaa ja yötä ja sais jonkun pikkupalkinnon (ennalta sovittu)?

Itse tosin olen vieroittanut ihan perinteisellä "purraan hammasta"-menetelmällä ja kyllä sekin hyvin sujuu, pari iltaa ja sitten unohtaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annikki Ahdasmieli:
2,5-vuotiaaseen voisi hyvin tepsiä jo lahjontakin. :) 3 pullotonta iltaa ja yötä ja sais jonkun pikkupalkinnon (ennalta sovittu)?

Itse tosin olen vieroittanut ihan perinteisellä "purraan hammasta"-menetelmällä ja kyllä sekin hyvin sujuu, pari iltaa ja sitten unohtaa.
Täytyy kokeilla tuota, jos siitä olis jotain apua...
Mutta luulen, että meilläkin vaan purraan hammasta..
 
Meillä syntyi naapuriin koiranpentuja vähän aiemmin. Poika taisi olla parivuotias silloin. Häpeilemättä selitin pojalle, että hauvavauvat tarvitsevat apua ja meidän täytyi antaa pullot heille, jotta voivat syödä ja kasvaa. Poika on jo niin iso, että nyt hän osaa kasvaa jo ilman pulloakin. :snotty: Ei mitään kiukuttelua tai muuta. Muutamia päiviä myöhemmin mentiin sitten autolle ja ne hauvavauvat oli ulkona. Hyvä ettei ressu pompannut sylistä, kun näki ne. Eikä innosta, vaan siis oli tosi pettynyt. Yritti kertoa, miten koirat on vieneet hänen pullonsa :D Kamalasti vakuutteluja ja selitystä, että kyllä se on hyvä, että annettiin pullo hauvoille, kun ovat noin kamalan paljon kasvaneet :D

Sen jälkeen niitä pulloja ei enää kaivattu, kertaakaan, mutta paljon käytiin koiranpentuja katsomassa aidan läpi.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-Sa:
Mitään helpotuskeinoja asiaan???
No ei takuulla ole, kun noin vanha lapsi kyseessä. Meillä vierotettiin 1-vuotiaana ilman ongelmia, mutta noin ison kanssa saa taatusti taistella. Minä en viitsinyt tehdä asiaa vaikeaksi sen enempää lapselle kuin itsellenikään, joten pullo otettiin pois siinä vaiheessa kun se oli luonnollista ja imemisen tarve oli loppunut. Eli 1-vuotiaana.
 

Yhteistyössä