picnic tuotteiden syönti raskaana

  • Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
chaddaria oon syönyt , kun tein kotona hampurilaisia, samoin majoneesia ( sitäkään ei kuulemma voi syödä ). Ei nyt ihan liikaa kannata miettiä mitä suuhunsa laittaa. Ja kuulin et perunsalaattiakin jotkut välttää kun on kiellettyjen listalla. Kuolisin nälkään jos jokasta alkaisin miettii et saakohan syödä.
 
xxx
Hei, jos kerran päivä menee piloille, kun jollekin iskee ruokahysteriä, jätä tämän kaltaiset viestit lukematta. Tämänkin pinon otsikko kyllä jo kertoi, mistä on kyse. Kun rupee heti hampaita kiristämään, niin skippaa otsikko yli. Helpottaa :-DDDD
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
chaddaria oon syönyt , kun tein kotona hampurilaisia, samoin majoneesia ( sitäkään ei kuulemma voi syödä ). Ei nyt ihan liikaa kannata miettiä mitä suuhunsa laittaa. Ja kuulin et perunsalaattiakin jotkut välttää kun on kiellettyjen listalla. Kuolisin nälkään jos jokasta alkaisin miettii et saakohan syödä.
Ei se niin vaikeaa ole.

Majoneesi ja kaikki missä on raakaa kananmunaa(salmonella)
Kuumentamattomina vakuumipakatut tuotteet, pehmeät juustot, pastöroimattomasta maidosta valmistetut tuottet
(listeria)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
chaddaria oon syönyt , kun tein kotona hampurilaisia, samoin majoneesia ( sitäkään ei kuulemma voi syödä ). Ei nyt ihan liikaa kannata miettiä mitä suuhunsa laittaa. Ja kuulin et perunsalaattiakin jotkut välttää kun on kiellettyjen listalla. Kuolisin nälkään jos jokasta alkaisin miettii et saakohan syödä.
Ei se niin vaikeaa ole.

Majoneesi ja kaikki missä on raakaa kananmunaa(salmonella)
Kuumentamattomina vakuumipakatut tuotteet, pehmeät juustot, pastöroimattomasta maidosta valmistetut tuottet
(listeria)

Kun itse vuosi sitten panikoin kaikenlaista, huomasin, että suurimmassa osassa majoneeseja kananmuna on korvattu kananmunajauheella eli ei niissä esim. jossain kioskien isoissa majoneesilaareissa, jotka säilyy varmaan vuoteen 2020, ole raakaa kananmunaa joukossa. Muutenkin oletettavasti suurimmassa osassa tuotteita on pästörointi tehty, koska eikös se paranna tuotteiden säilyvyyttä. Suomessa taitaa olla aika vaikea saada pastöroimattomia tuotteita, ellei sitten hae suoraan maatilalta.
Nämä nyt on mututuntumaa mutta mielestäni ihan järkeenkäypää ajattelua ja lisäksi omaa hysteriaa helpottavia. Tsemppiä ap:lle.
 

Yhteistyössä