Pidätkö duunareita tyhmempinä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kehityspäälikkö
Mä tykkään työstäni lähihoitajana ja kyllä ainaki mun työpaikalla se työ on paljo muutaki ku takapuolten pesua.[/QUOTE]


Mä voisin tehdä sun työtä, mutta en alle 10 000 €/kk palkalla.
Kyllä, siinä on 4 nollaa ja ykkönen.
Ansaitsen tällä hetkellä 5100 €/kk ja työ on naurettavan helppoa.
Välillä istutaan kokouksissa ja workshopeissa ja käydään firman piikkiin syömässä.
Liukuva työaika, oma parkkipaikka, kukaan ei seuraa menemisiäni ja vastuuta hyvin vähän.
Luulen että siellä pärjättäisiin myös ilman mun työpanosta.
Keksin itse uusia projekteja.
Ehri vs utio jrik
 
kerro joku konkreettinen esimerkki.
No mulle tuli mieleen, että eräällä duunarityöpaikalla oli suunnilleen maailmanloppu, kun työntekijöiden piti alkaa käyttää uusia pukukoppeja. Siis ihan vain siirtää kamat nykyisestä kopista uuteen paikkaan. Tästä järisyttävästä muutoksesta kohistiin pitkään kahvitauoilla ja osa uhosi, ettei aio muuttaa kuin viime tipassa ja pakon edessä.

Rutiinien muuttuminen on joskus tympeää, mutta tuo reagointi oli mun silmiin kyllä jotenkin käsittämätöntä. Ehkä se dramaattisuus on tahallista ja liioiteltua, sellaista huumorintajua jota mä en ymmärrä. Akateemisissa piireissä ehkä kohistaan sitten toisenlaisista muutoksista, en väitä että tässä nyt kumpikaan olisi toistaan pahempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kehityspäälikkö;28968847:
Mä tykkään työstäni lähihoitajana ja kyllä ainaki mun työpaikalla se työ on paljo muutaki ku takapuolten pesua.

Mä voisin tehdä sun työtä, mutta en alle 10 000 €/kk palkalla.
Kyllä, siinä on 4 nollaa ja ykkönen.
Ansaitsen tällä hetkellä 5100 €/kk ja työ on naurettavan helppoa.
Välillä istutaan kokouksissa ja workshopeissa ja käydään firman piikkiin syömässä.
Liukuva työaika, oma parkkipaikka, kukaan ei seuraa menemisiäni ja vastuuta hyvin vähän.
Luulen että siellä pärjättäisiin myös ilman mun työpanosta.
Keksin itse uusia projekteja.
Ehri vs utio jrik[/QUOTE]

Niin mitä sitte? Äläkä pidä mua tyhmänä ettenkö tajuaasi, että montako nollaa on kymppitonnis. Mua ei kyllä kiinnostaasi sun työs pätkääkää.
 
eh
No mulle tuli mieleen, että eräällä duunarityöpaikalla oli suunnilleen maailmanloppu, kun työntekijöiden piti alkaa käyttää uusia pukukoppeja. Siis ihan vain siirtää kamat nykyisestä kopista uuteen paikkaan. Tästä järisyttävästä muutoksesta kohistiin pitkään kahvitauoilla ja osa uhosi, ettei aio muuttaa kuin viime tipassa ja pakon edessä.

Rutiinien muuttuminen on joskus tympeää, mutta tuo reagointi oli mun silmiin kyllä jotenkin käsittämätöntä. Ehkä se dramaattisuus on tahallista ja liioiteltua, sellaista huumorintajua jota mä en ymmärrä. Akateemisissa piireissä ehkä kohistaan sitten toisenlaisista muutoksista, en väitä että tässä nyt kumpikaan olisi toistaan pahempi.
Näkisitpä, kun akateemisilla vaihdetaan kännykät tai käyttöjärjestelmä :D
 
"vieras"
Mä luulen että esim. ADHD/ADD ja keskivertoa korkeampi älykkyys ja lahjakkuus(+perfektionismi) voi olla aika tuskallinen yhdistelmä.
Älyä ja lahjoja olisi vaikka mihin, mutta hommat ei pysy hanskassa,nukkuminen on vaikeaa,aikatauluissa pysyminen ja ajoissa ehtiminen hankalaa,rutiinit vaikeita,pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä ei ole vaikka kiinnostaviin asioihin voi keskittyä niin että koko ympäröivä maailma häviää.
Siinä sitä sitten ollaan duunarina korkeastikoulutettujen vähäteltävänä,nenttien kummeksumana ja hyljeksimänä ja ikuisesta alemmuudentunnosta kärsien.
 
[QUOTE="eila";28968740]Kaikki tuntemani duunarit eivät ole tyhmiä. Kaikki tuntemani tyhmät ihmiset ovat kyllä duunareita.

Kusipäitä ja tunneälyllisesti vajaita on tasaisesti kaikissa.[/QUOTE]

Suurin piirtein näin, tosin akateemisissa on ehkä vielä enemmän näitä epäsosiaalisia yksilöitä, jotka eivät tule kenenkään kanssa toimeen. Täysin kädettömiä korkeakoulutettuja en tunne yhtäkään.
 
"Viksu"
Hassua, olen joskus antanut itseni ihan tieteellisestä julkaisusta lukea, että ihminen useimmiten itse arvioi itsensä keskivertoa älykkäämmäksi. Myös se tyhmempi. Sama pätee tiemmä huumorintajuun. Saatat hyvinkin olla kohtuusimppeli tosikko. Siinäpä etsit älykästä samanhenkisiä seuraa.
 
"vieras"
Jos duunarit sitten juttelevat töissä keskenään kaikesta "tyhmästä" kuten urheilusta, julkkiksista ja telkkarisarjoista tai lähikaupan tarjouksista, niin mistä akateemiset sitten juttelevat? Budjettiesityksestä? Eurokriisistä? Paikallispolitiikasta?
 
"vieras ap"
[QUOTE="Viksu";28968983]Hassua, olen joskus antanut itseni ihan tieteellisestä julkaisusta lukea, että ihminen useimmiten itse arvioi itsensä keskivertoa älykkäämmäksi. Myös se tyhmempi. Sama pätee tiemmä huumorintajuun. Saatat hyvinkin olla kohtuusimppeli tosikko. Siinäpä etsit älykästä samanhenkisiä seuraa.[/QUOTE]

Jep.
Sama taitaa päteä myös esim. ajotaidon arvioimiseen.
Uskon tosin sen verran minulle teetettyjen älykkyystestien tuloksiin, etten ihan sieltä simppeleimmästä päästä taida olla.
Huumorintajuiseksikin itseni miellän, mutta toki itsensä täysin rehellinen tarkasteleminen on mahdottomuus. ;)
Sen tiedän kuitenkin että älykkyyttä on monenlaista, sitä on hankala mitata ja että ihmiset voivat käydä antoisaa ja rikastuttavaa keskustelua riippumatta älykkyyseroistakin.
 
projektori
[QUOTE="vieras";28969012]Jos duunarit sitten juttelevat töissä keskenään kaikesta "tyhmästä" kuten urheilusta, julkkiksista ja telkkarisarjoista tai lähikaupan tarjouksista, niin mistä akateemiset sitten juttelevat? Budjettiesityksestä? Eurokriisistä? Paikallispolitiikasta?[/QUOTE]

No mm. juuri noista asioista. Mutta monista muistakin, maailman tapahtumista yleensä, päivänpolttavista jutuista, kulttuurijutuista tai jostain ihan yleismaailmallisista asioista. Minusta akateemisten ystävieni kanssa on juuri se kivaa, että voi puhua oikeastaan ihan mistä vain, koska kaikilla on yleissivistys kohtuullisen hyvä, keskustelutaidot ovat hyviä ja he ovat tiedonjanoisia. Duunarikavereiden kanssa puhutaan yleensä sitten vähän simppelimmistä jutuista, muistellaan menneitä tai jauhetaan vaan tyhmiä juttuja (joka sekin on kivaa).
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28969091]No en todellakaan pidä. Ihan älytön kysymys.[/QUOTE]

Perustele miksi kysymys on mielestäsi älytön?
Siksikö koska sinä et pidä duunareita tyhmempinä kuin akateemisia, etkä voi ymmärtää erilaisia mielipiteitä kuin omasi?
Onhan se selvää että vähemmän älykäs on todennäköisemmin duunari,kuin akateeminen/korkeasti koulutettu.
 
"Vieras"
Riippuu duunarista. Perusduunari, joka kituuttaa paskalla palkalla eikä etene mihinkään eikä koskaan aiokaan edetä, on mielestäni yksinkertainen.

Duunari, joka taas etenee ja on ahkera sekä hyvä työssään, voi olla hyvinkin älykäs.

Mutta ei akateemisuus ihmisestä älykästä tee, tiedän MONTA akateemista, mutta todella yksinkertaista ihmistä. Eli kaiketi monenlaista älykkyyttä (tai sen puutetta) löytyy molemmista porukoista..
 
Nomini
Alkuperäinen kirjoittaja Kehityspäälikkö;28968847:
Mä tykkään työstäni lähihoitajana ja kyllä ainaki mun työpaikalla se työ on paljo muutaki ku takapuolten pesua.

Mä voisin tehdä sun työtä, mutta en alle 10 000 €/kk palkalla.
Kyllä, siinä on 4 nollaa ja ykkönen.
Ansaitsen tällä hetkellä 5100 €/kk ja työ on naurettavan helppoa.
Välillä istutaan kokouksissa ja workshopeissa ja käydään firman piikkiin syömässä.
Liukuva työaika, oma parkkipaikka, kukaan ei seuraa menemisiäni ja vastuuta hyvin vähän.
Luulen että siellä pärjättäisiin myös ilman mun työpanosta.
Keksin itse uusia projekteja.
Ehri vs utio jrik[/QUOTE]

Se on KEHITYSPÄÄLLIKKÖ

p.s Scarlett, miksi ko. duuni ei sua kiinnosta?
 
M32
Minusta akateemisten ystävieni kanssa on juuri se kivaa, että voi puhua oikeastaan ihan mistä vain, koska kaikilla on yleissivistys kohtuullisen hyvä, keskustelutaidot ovat hyviä ja he ovat tiedonjanoisia.
Juuri näin. Älykkyys on vaikeasti määriteltävä ja lopulta aika toisarvoinen juttu arjen vuorovaikutuksessa ja ystävyyssuhteissa. Nuo mainitsemasi ominaisuudet ovat paljon oleellisempia. Sivistymättömien ihmisten kanssa on aika vaikea keskustella syvällisesti, ja heitä mahtuu esimerkiksi teknisten alojen akateemisiin aika paljon.
 
"sommarcat"
Älykkyyttä on erilaista. Toisilla on numeraalista, toisilla kielellistä, toisilla taas sitä sosiaalista älyä. Erittäin fiksu ja pätevä lääkäri ei välttämättä osaa sosiaalisia taitoja. Tai vastaavasti hitsari ei välttämättä osaa kuin omaa äidinkieltään. Siltikin voi tuntea alansa ja olla alansa paras tieto/taidoiltaan. Ja kahvipöytäkeskusteluun viitaten, meidän työpaikan kahvopöydässä istuu lähihoitajia, lääkäreitä, psykologeja jne. Viimeksi taisi olla puheenaiheena tämän ylilääkärin talon kattoremontti. Älykästä vai ei...
 
vieraas
Eipä ole esimerkiksi Mark Zuckerberg akateemisesti koulutettu. Siinäpä teille duunari, joka uskoakseni pystyy järkeväänkin keskusteluun, esiintymään julkisesti ja onpahan kait tuo "poika" jotain tienannutkin.
Joo, mutta oletkos tavannut roskakuskia tai myyjää joka pystyy samaan? Niin, Zuckerberg ei ole duunari. Hän on liikemies ja ohjelmistosuunnittelija. Duunarista kaukana:

Mark Zuckerberg – Wikipedia
 
hipsterström
Toivottavasti puhe on nimenomaan älykkyydestä.

Jos ihminen ei ole älykäs, se ei tee ihmisestä tyhmää. Jotkut ei osaa matematiikkaa oikein hyvin, mutta se ei ihmistä huononna.
 

Yhteistyössä