Pidätkö ESSUA keittiössä

  • Viestiketjun aloittaja Vie-rasc(_)
  • Ensimmäinen viesti
En pidä. Omistan moisen, mutta en koskaan muista laittaa sitä päälle. Ja aika harvoin tulee sotattua, joten lieneekö tuo nyt niin tarpeellinenkaan.

Pohdin, josko tuunaisin essun puutarhakäyttöön. Kukkamaalla saan itseni ryvetettyä niin järkyttävään kuntoon, ettei tosikaan :D
 
Vierras
Ei mulla kokatessa vaatteet tahriinnu. Leipoessa se on ihsn näppärä mutta usein leivon ns kotivaatteet päällä, yhtä helppohan ne on pestä kuin essukin. Voisin käyttää esim jos juhlavaatteet päällä kokkailisin(vieraiden aikana/vierat juuri tulossa)
 
"Mariska"
Leipoessa käytän jos muistan... Lapsella on oma essu ja hän yleensä kiikuttaa molemmille essut kun aletaan leipomaan :) Jostain syystä essu kuitenkin on lapsen suussa messu.
 
vierass
Joskus, etenkin jos jotain parempaa, mihin en mitään roiskeita halua saada. Samaten jos sattuu olemaan sellainen helma paidassa, että menee juuri sopivasti pyyhkimään tiskipöydän laitaa, niin pistän essun, että pysyy poissa imaisesmasta vettä.
 
feminh
Pidän essua aina leipoessa ja lapsille laitan aina essut, jos ovat mukana leipomassa tai laittamassa ruokaa.

Omistan 4 erilaista essua, koska mielestäni eri vuodenaikoina on kivaa pitää erilaisia. :D
 
Keittiössä? En.

Mä pidän töissä päivät pitkät kokonahkaista ESSUksi kutsuttavaa asustetta siinä toivossa, etten tempaise reiteeni naulaa tai viiltoa puukolla.

Siinä pal huvita sit enää illalla himassa ESSUun verhoutua, verkkarit riittää.
 
Omistan kyllä, mutta koskaan ei tule pidettyä. Mulla muutenkin kotosalla kokatessa yleensä sellaset "rönttävaatteet", et hyvin voi pyyhkästä jauhoset sormet housuihin ja sit vaan nakata housut pyykkikoriin kokkailun/leipomisen jälkeen. :D No harvoin mitään kamalaa sotkua vaatteisiin tulee, pöydät ja lattiat eri juttu. :D
 
  • Tykkää
Reactions: smoky
On mulla essu ja pidän välillä ruokaa laittaessani tai tiskatessa.
Esim. jos laitan vähän jotain "sotkuisempaa" esim. raa´asta lihasta ruokaa tai sitten esim. jos käsittelen raakaa kalaa. Hyvä myös jos paistaa pannulla jotain niin ei roisksi vaatteille jos on semmoinen ruoka.
Myös leipoessa koska jauhot ja muut sotkee muuten vaatteita ja essu on helppo heittää pesuun sen jälkeen..
 

Yhteistyössä