Pidätkö lastasi/lapsiasi maailman kauneimpana lapsena?

  • Viestiketjun aloittaja Tarina
  • Ensimmäinen viesti
Tottakai omat lapseni ovat maailman kauneimmat, eikä se mielestäni ole pinnallista lapsille näin kertoa. Isommat ovat jo niin isoja, että osaavat jo naureskella, että kaikkien äitien mielestä omat ovat kauneimmat, joten selvästi kehut eivät ole lapsia pilanneet.

Ja minusta kauneuden kehuminen ei ole pinnallista. Olemme molemmat vanhemmat korkeasti koulutettuja, joten perheessämme arvostetaan ihan riittävästi näitä älyllisiäkin arvoja, mutta jokaiselle ihmiselle on mielestäni tärkeää luoda rakastava ja hyväksyvä suhde omaan ruumiiseensa. Uskon että olemme jokainen luotuja kauniiksi ja täydellisiksi ihmisiksi, ihan samoin kuin jokainen kukkakin on kaunis.
 
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:53 vieras kirjoitti:
Tottakai omat lapseni ovat maailman kauneimmat, eikä se mielestäni ole pinnallista lapsille näin kertoa. Isommat ovat jo niin isoja, että osaavat jo naureskella, että kaikkien äitien mielestä omat ovat kauneimmat, joten selvästi kehut eivät ole lapsia pilanneet.

Ja minusta kauneuden kehuminen ei ole pinnallista. Olemme molemmat vanhemmat korkeasti koulutettuja, joten perheessämme arvostetaan ihan riittävästi näitä älyllisiäkin arvoja, mutta jokaiselle ihmiselle on mielestäni tärkeää luoda rakastava ja hyväksyvä suhde omaan ruumiiseensa. Uskon että olemme jokainen luotuja kauniiksi ja täydellisiksi ihmisiksi, ihan samoin kuin jokainen kukkakin on kaunis.
Aivan. On tärkeää antaa lapselle positiivista palautetta ihan kaikesta. Muuten sitten vanhempana pitää halkea sitä huomiota muualta.
 
Äiti 2004
Pidän lastani maailaman ihanimpana ja kauniimpana.

Tosin tiedän että lapseni ei ole maailman kaunein lapsi.
Kauniimpia toki on.

Mutta lapseni ei ole myöskään ruma. Hän on söpö varmasti kenen tahansa silmiin. Häntä ihaillaan paljon. (Toki söpömpiäkin löytyy)

Mutta minulle hän on maailman kauniein. Kauniimpi kuin ne kauniiden kauniit lapset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:53 vieras kirjoitti:
Tottakai omat lapseni ovat maailman kauneimmat, eikä se mielestäni ole pinnallista lapsille näin kertoa. Isommat ovat jo niin isoja, että osaavat jo naureskella, että kaikkien äitien mielestä omat ovat kauneimmat, joten selvästi kehut eivät ole lapsia pilanneet.

Ja minusta kauneuden kehuminen ei ole pinnallista. Olemme molemmat vanhemmat korkeasti koulutettuja, joten perheessämme arvostetaan ihan riittävästi näitä älyllisiäkin arvoja, mutta jokaiselle ihmiselle on mielestäni tärkeää luoda rakastava ja hyväksyvä suhde omaan ruumiiseensa. Uskon että olemme jokainen luotuja kauniiksi ja täydellisiksi ihmisiksi, ihan samoin kuin jokainen kukkakin on kaunis.
Miksi sitten kilpailla kauneudella jos olemme kaikki kauniita tai korostaa että minun lapseni ovat mielestäni KAIKKEIN kauneimpia? En ymmärrä sitten millään. Miksi lapsia pitää opettaa vertailemaan itseään muihin? En halua opettaa omille lapsilleni, että he ovat kauniimpia kuin joku muu vaan opetan että jokainen ihminen on omalla tavallaan kaunis.
 
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:05 Äiti 2004 kirjoitti:
Pidän lastani maailaman ihanimpana ja kauniimpana.

Tosin tiedän että lapseni ei ole maailman kaunein lapsi.
Kauniimpia toki on.

Mutta lapseni ei ole myöskään ruma. Hän on söpö varmasti kenen tahansa silmiin. Häntä ihaillaan paljon. (Toki söpömpiäkin löytyy)

Mutta minulle hän on maailman kauniein. Kauniimpi kuin ne kauniiden kauniit lapset.
Miksi on niin tärkeää sanoa, että tiedät, ettei lapsi ole kaikkein kaunein? Tai että söpömpiäkin löytyy? Ei kai sinun silmiisi kuitenkaan?
 
vuh
Totta kai pidän! :heart: Olin jo melkein ilmoittamassa sitä johonkin päivänsäde-kilpailuun, kun olin varma että se voittaa EH-DOT-TO-MASTI, kun mies sanoi, että eiköhän kaikki vanhemmat ole sitä mieltä... :p
 
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:05 Kotilehmä kirjoitti:
Miksi sitten kilpailla kauneudella jos olemme kaikki kauniita tai korostaa että minun lapseni ovat mielestäni KAIKKEIN kauneimpia? En ymmärrä sitten millään. Miksi lapsia pitää opettaa vertailemaan itseään muihin? En halua opettaa omille lapsilleni, että he ovat kauniimpia kuin joku muu vaan opetan että jokainen ihminen on omalla tavallaan kaunis.
Ei pidäkkään opettaa vertaamaan. jos sanoo lapselle, että olet kaunis, niin silloin lapsen ei ole pakko verrata itseään. Ja täytyy antaa positiivista palautetta myös niistä pattipolvista, isoista korvista ja lättäjaloista. keksiä jotain hyvää, ennenkuin joku ehtii sanoa sitä negatiivista.

Minä kehun lasteni hörökorvia (siksi, että ne on nätit) siksikin, että kun niistä joku myöhemmin sanoo, niin lapsi muistaa, että minusta ne olivat hyvät ja että niissä oli monia hyviä puolia, kuten esimerkiksi, että ne poimivat jhienosti ääniaaltoja tai ettei ne hikoile takaa. :)
 
PahaSilmä
Mistä sitä voi tietää, tai miksi on edes tarpeellista tietää, onko lapsi muiden mielestä kaunis? =) Minä näen omat lapseni hyvin hyvin kauniina, vaikka katson kuinka rehellisesti. Näen kyllä hörökorvat ja leveän nenän, mutta ne on minusta vaan kauniita piirteitä. Meidän tytöllä on paksut pusuhuulet ja pitkät mustat ripset. Lisäksi hänellä on leveä, vahvan näköinen selkä. Se on minulta peritty, mutta ihmiset ei sitä huomaa, kun olen pienen kokoinen ja laiha.
 
Anteeksi, mutta musta tää on jotenkin tyhmäntuntuinen ketju...Vierastan kehua noin avoimesti omia lapsiani tai itseäni tai vaikka taloani..Ei ole jotensakaan luontevaa. Tuntuu kyllä kivalta kun omat lapseni saavat huomiota vieraalta, kehutaan esim tytön nättiä pitkää tukkaa. Tai sanotaan, että poika on suloinen tai muuta. Mutta minusta on itserakasta sanoa, että mun lapset on maailman kauneimmat (vaikka ne joka äidistä ovatkin :whistle: )...Noehkä tätä ketjua ei tarvi ottaa niin vakavasti kuitenkaan. Alkoi vaan tuolla tuo keskustelu mennä taas vaihteeksi mauttoman puolelle, kommenteilla: luulen, että sun lapses on niitä rumia :headwall:
 
Tuohon vertaamiseen.

Siksi minusta pitää verrata lasta, että lapsellani on oikeus tietää että hän on minulle juuri se kaikkein paras. Hän on rakkain, mukavin, taitavin ja kaunein lapsi jonka osaan edes kuvitella, enkä mitään osaa hänessä ikinä vaihtaisi. Eiköhän peruskoulu viimeistään takaa sen, että lapset kuulevat kaikki mahdolliset todelliset ja keksityt viat itsessään, minun silmissäni he ovat ne parhaat, ja jos kaikista maailman lapsista saisin valita, valitsisin juuri heidät.

Ettekö tekin haluaisi olla puolisonne silmissä juuri se paras mahdollinen valinta, kyllä lapsi haluaa olla sitä äitinsä silmissä myös.

Ja tuosta kauniiden ihmisten kauniista lapsista... Älkää välittäkö lapsillenne huonoa itsetuntoanne. Itse en ole koskaan osannut pitää itseäni kauniina, mutta onneksi en näe lapsissani sellaista heijastusta itsestäni jota en osaisi arvostaa. Uskon että ympäristön mielestä kauniit ihmiset eivät piirteiltään ole muita kauniimpia, ovat vain onnellisempia omana itsenään, ja se heijastuu ulospäin.

Ja lapselle toisen arvostamista voi opettaa niinkin, ettei arvostele ihmisten ulkonäköä, eikä hyväksy lapsiltaankaan mitään sellaista, vaan kaikki mitä toisten ihmisten ulkonäöstä sanoo, on positiivista ja arvostavaa. Monet ihmiset joiden mielestä kauneus on pinnallista, ovat kuitenkin kärkkäitä arvostelemaan toisten ulkonäköä ja vaikkapa painoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:31 vieras kirjoitti:
Tuohon vertaamiseen.

Siksi minusta pitää verrata lasta, että lapsellani on oikeus tietää että hän on minulle juuri se kaikkein paras. Hän on rakkain, mukavin, taitavin ja kaunein lapsi jonka osaan edes kuvitella, enkä mitään osaa hänessä ikinä vaihtaisi. Eiköhän peruskoulu viimeistään takaa sen, että lapset kuulevat kaikki mahdolliset todelliset ja keksityt viat itsessään, minun silmissäni he ovat ne parhaat, ja jos kaikista maailman lapsista saisin valita, valitsisin juuri heidät.

Ettekö tekin haluaisi olla puolisonne silmissä juuri se paras mahdollinen valinta, kyllä lapsi haluaa olla sitä äitinsä silmissä myös.

Ja tuosta kauniiden ihmisten kauniista lapsista... Älkää välittäkö lapsillenne huonoa itsetuntoanne. Itse en ole koskaan osannut pitää itseäni kauniina, mutta onneksi en näe lapsissani sellaista heijastusta itsestäni jota en osaisi arvostaa. Uskon että ympäristön mielestä kauniit ihmiset eivät piirteiltään ole muita kauniimpia, ovat vain onnellisempia omana itsenään, ja se heijastuu ulospäin.

Ja lapselle toisen arvostamista voi opettaa niinkin, ettei arvostele ihmisten ulkonäköä, eikä hyväksy lapsiltaankaan mitään sellaista, vaan kaikki mitä toisten ihmisten ulkonäöstä sanoo, on positiivista ja arvostavaa. Monet ihmiset joiden mielestä kauneus on pinnallista, ovat kuitenkin kärkkäitä arvostelemaan toisten ulkonäköä ja vaikkapa painoa.
Eri asiahan se on mitä lapsille puhutaan kuin mitä teille täällä puhutaan. Kyllä minä lapsilleni sanon että ovat kauneimpia maailmassa mutta toki voin teille myöntää että ei nuo mitään ruusuja ole. En halua olla tekopyhä tai valehtelija.
 
PahaSilmä
Ei mua haittaa, jos joku arvelee, että mun lapsi olis niitä rumimpia. :D Sitä iloa en kuitenkaan anna, ettenkö antaisi lapselleni lahjaksi hyvää itsetuntoa ja opettaisi häntä näkemään itsensä kauniina.

Tytöllä muuten on ainakin ihan yhtä tärkeää sanoa positiivista hänen osaamisestaan, kun se tyttöjen kohdalla usein unohtuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:36 PahaSilmä kirjoitti:
Ei mua haittaa, jos joku arvelee, että mun lapsi olis niitä rumimpia. :D Sitä iloa en kuitenkaan anna, ettenkö antaisi lapselleni lahjaksi hyvää itsetuntoa ja opettaisi häntä näkemään itsensä kauniina.

Tytöllä muuten on ainakin ihan yhtä tärkeää sanoa positiivista hänen osaamisestaan, kun se tyttöjen kohdalla usein unohtuu.
kunhan et opeta samalla paineita, koska olen äitin mielestä kaunein, niin pitää olla muidenkin mielestä. ja kun näin ei ole, niin lapsi murtuu. osaamista pitää aina kehua, mutta ulkonäön liiallisessa kehumisessa on aina riskinsä
 

Pieni lapsi ei pohdi ulkonäköasioita. Kehut aina silloin tällöin on paikallaan, mutta minusta ei tarvi lähteä varta vasten pönkittämään itsetuntoa - kun lapsi ei siihen muuten kiinnitä huomiota.

Ja siis:
Mun lapsenlapsipuolet on suloisimpia!! Kummipoika on pojista ehdottomasti söpöin.
 
NuoriAikuinen
Tottamooses pidän meidän tyttöä maailman kauneimpana ja ihanimpana vauvana koska hän on maailman kaunein, suloisin, lutusin ja ihanin vauva!? Ei vedä muiden muksut vertoja meidän neidille. :heart:
 

Yhteistyössä