Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

haikala minä kans mietin olisiko se joko sitä kiinnitys vuotelua tai ihan herkiltä limakalvoilta tms? sinullahan oli blasto mikä siirrettiin? vaikuttaisi hyvältä onnistuminen sillä. mutta uskon että varmasti pysähtyy maailma kun näkee jotain punaiseen viittaavaa:( jokainen sen kokenut sen tietää, mutta älä vielä luovuta todellakaan, tsempitykset täältä.

marjanalle hirmuisesti onnea raskaudesta, nauti täysillä :)

odottavan aika on pitkä, onneksi ensviikolla duuniin niin saa jotai muuta ajateltavaa vaikka niin lupasin itselleni olla kelaamatta asiaa kokoajan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
hox
Hurjasti paljon onnea Marjana ja LaaL :flower:

Älä ihmeessä Haikala vielä luovuta. Hyvä kun olet käyttänyt shoppailuterapiaa :)

Onnitukset kyytiläisestä Melargialle, meitä piinailijoita onkin aika nippu :)

Kiitos ihan kaikille lohduttavista ja kannustavista sanoista :heart: eihän niiden jälkeen voi muuta kuin ajatella positiivisesti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Onnea kovasti Marjana ja Laal :flower:

Halle niin, en tosiaan tiedä minäkään mitä tuo procren tekisi jos muutenkin hiipuvat munasarjat, tosin kyllähän tilanteen pitäisi palautua kun oma hormonitoiminta palautuu, mutta siellä klinikalla osaavat paremmin vastailla kuin minä arvuutella ;)
Mutta mulla kortisoni on just endon takia, eli se voisi olla seuraava realistinen vaihtoehto josko auttaisi.
Tooosi hyvää lomaa teille ja rentouttavaa sellaista! Ei se miten kauas lähtee ole tärkeintä vaan se että löytyy hyvä lomafiilis :) Me joudutaan tekemään sama, eli kevät-reissu jää tekemättä kun pitää hoito maksaa, kesällä yritetään sitten tehdä budjetti-reissu että päästään hetkeksi pois näistä ajatuksista ja maisemista.
Joo mä vilkuttelen sulle täältä ikkunasta sitten kun nurkilla pyörit :)

Melargia huippua että sulatus onnistui, onnea :) Tiedän että sua varmasti kovasti jännitti! Jatka ihmeessä tota flowta, on helpompi piinailla ;)
Jaa, me puhuttiin miehen kanssa että sittenhän se meidän elämä vasta sekaisin saadaan jos adoptio toteutuu 5 vuoden päästä kun ollaan nelikymppisiä ja sellanen huutava käärö saapuukin meille! Mutta siihen on vielä piiitkä aika joten sitä ennen täytyy keksiä kaikkea muuta kivaa mitä toteuttaa :)
Nyt vaan toivoisin että pääsisin näistä yöllisistä hikiaalloista eroon ja pääkivut helpottaisi, josko siis maanantaina kun alan popsimaan estrogeeniä niin helpotusta olisi luvassa!

Haikala hyvä jos olo on jo hieman rauhoittunut :) Ja niinhän se on että vaikka kuinka hulluksi meinaa tulla ja päätä hakata (been there, done that) niin eipä se lopputulokseen vaikuta mitenkään! Nyt tsemppiä ja uskoa tulevaan :)
Sun kysymykseen lahjoitetuista, niin pistoksia ei välttämättä tarvita eli mulla kuukautiset siirrettiin luovuttajan kanssa samaan aikatauluun procrenin avulla, Halle taas käytti Primolut Nor -pillereitä jotta kuukautiset saatiin siirrettyä oikeaan aikatauluun. Eli pistoksia ei välttämättä tarvita, mulla se valittiin endon takia. Ja tuo estrogeeni joka mulla alkaa maanantaina limakalvon kasvatteluun on pilleri 3 kertaa päivässä. Julkisesta puolesta en osaa sanoa, varsinkaan jos julkisen puolen hoidot on ns. täynnä, mutta meille luovuttajan valitsi klinikka joka me sitten hyväksyttiin. Hinta meillä noin 7500€ sisältäen luovuttajan ja mun hoidot sekä luovuttajan lääkkeet ja alkioiden pitkän viljelyn. Noin 500€ saadaan kelalta takaisin mun endon takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
huomenta onko muilla ollut pitkäänkin tuota paineen tunnetta tuolla alavatsalla ? punktiosta on nyt se 5 pv, ei siis suoranaisesti kipeät ole mut sellaista jännää "muljahtelua" tms? onkohan munasarjat vielä palautumassa operaatiosta? tällaista taas :)

laura ja pp3
 
Johkunen: Urheilu maistuu edelleen ja maistuu muuten hyvälle! Ehkä se on tuo valo mikä tulvii ikkunoista sisään mikä tuo myös iloa elämään. Jotenkin on taas niin pirteä ja hyvä olo pitkän ja pimeän talven jälkeen. Mitkä tuntemukset tulevasta? Aika lähelle saattaa meidän siirtopäivät osua muuten. :)

Piu_pau: Wautsi! Ihan huikeeta että pakkaseenkin saitte alkiota. Varmasti on myös vitamiineilla ollut osuutta asiaan. Meillä olikin puhetta noista vitamiineista aiemmin. Siitä viisastuneena olen uusinut vitskuvarastoa :) Nyt ostin uuden e-vitamiinin, koska vehnänalkioöljy loppu. Mulle ehdotettiin kaupassa Nellikanelinkin käyttämää Solgarin vitamiinia. Päädyin sitten sellaiseen valmisteeseen, missä on puristettuna venhänalkioöljyä 50mg ja vedän sitä välillä tupla-annoksen ennen siirtoa. Lisäksi tulee syötyä aika paljon muita öljyjä ja pähkinöitä. Tsemppiä piinailuun!

Onko Nannukka ”linjoilla” ? :) Olis kiva kuulla miten siellä menee? Onko tulevasta hoidosta mitään uutta?

Marjana ja LaaL: Onnea ihmeestä! :flower: Jo oli aikakin saada tähän pinoon plussia.

Lutinuksesta/lugesteronista: Mua on neuvottu käyttämään tasaisin väliajoin, joko 8h tai 12h välein, riippuen annostuksesta. Ja on neuvottu lopettamaan plussaan. Viimeksi lääkäri jotain puheli, et jos seuraavaan siirtoon kokeiltas isompaa annosta.

Toive13: Ikävä kuulla ettei kroppa vieläkään ollut palautunut. Tsemppiä odotteleviin päiviin.

Nellikaneli: Kerrotko vielä tarkemmin et minä päivinä Pregnylit pistetään? Varmaan turha toivo yrittää julkisen puolen lääkäreille sitä ehdottaa mut ehkä sitten yksityisen puolen hoitoon voisin ajatella meillekin. :) Onnea tulevaan pas:iin!!

HalleB: Voi ei, olen todella pahoillani teidän puolesta. Olisi jo suonut teille sen onnistumisen. :hug:

Aniraz ja hox: Nyt peukut pystyyn, että se yksi on sitkeä sissi ja tarraa kiinni. Tsemppiä piinailuun!

Laura
llekin tsempit piinailuun ja mahtava juttu että pakkaseenkin saitte noin hyvin alkioita. Mulla on pukntion jälkeen yleensä viikon ollut todella kovat kivut ja turvotus ja paineen tunne vatsalla. Kestää aikansa että munasarjat palautuu.

Melargia
: Pidä hyvä flow päällä loppuun asti. =) Tsemppiä piiitkiin piinapäiviin.

Haikala
: Yritä vielä pitää hakea jostain toivonkipinää. Toivotaan että se on kiinnittymiseen liittyvää tuhrua. :hug:

ON: Täällä odotellaan vuotoa alkavaksi. Tuntemuksia ollut pari päivää, mutta vuotoa ei vielä näy. Kp3-7 syön clomifenia ja kp8 aloitan kortisonin. Toivotaan että nyt päästään siirtoon asti.
 
En tänne ketjuun vielä kuulu, mutta ajattelin täällä kysäistä PAS:sin lääkityksistä, kun täällä tuntuu olevan niin tietävää porukkaa, jos joku osaisi auttaa.

Mulla on pian alkamassa uusi kierto, jossa olisi tarkoitus tehdä 1. IVF:n 3. PAS. PAS:sit on tehty lääkkeelliseen kiertoon (Zumenon 3x2mg/vrk kp 1 alkaen). Edellisissä PAS:seissa limakalvo on kasvanut vain 6,3 ja 6,5 milliseksi ja PAS:sit ollut myöhään (kp 22 ja 24). Viimeksi sain kp 12 lisäksi Estradot-laastarin. Mietin, että onko kukaan teistä aloittanut heti kierron alussa sekä Zumenonia ja Estradotia? Entä kuinka yleistä on PAS:sin tekeminen ovulaatioinduktion avulla (tabletit tai pistokset)? Soittelen vielä tällä viikolla klinikalle, mutta ajattelin selvitellä vaihtoehtoja, jos saisin kinuttua jotain muutosta lääkityksiin.

Sinullako valoa on nyt Clomifen avusteinen PAS tulossa, ymmärsinkö oikein?

Hurjasti voimia kaikille jatkoon!
 
valoa, oli kai tarkotus pistää siirtopäivänä, pp3 ja pp6.

Niin, mutta meille ei siirretä yhtään mitään. Viimeinen alkio kuukahti ja kaikki on aivan saatanan päin vittua. Vittu mä vihaan tätä paskaa ja tätä elämää. Ku ois pokkaa niin vetäis vaan ittensä jojoon, mitä sitä täälä riutua maailmankaikkeuden rääkättävänä.
Eiku ainiin! Sitähän voisi mennä ekana viidenteen IVF:n, että voi taas itkeä vitun viismiljoonaa kertaa kun ei silläkään kerralla tullut lasta. Tappaa ittensä henkisellä rääkkäämisellä.
 
Viimeksi muokattu:
nellikaneli :( oon todella pahoillani teidän puolesta.

haikala ja Laura82 piinaillessa on oiretta joka lähtöön. Mulla on menossa pp5, maha pömpöttää, tissit turvonnu, munasarjat tuntuu, hieman menkkakramppien oloisia myös seassa, eilen vähän vuotoa kun laitoin Lutinusta. Kaikki oireet löytyy Lutinuksen sivuoireluettelosta, että näin. Täytyy vaan sinnitellä.

Aion lauantaina testata, pp10, eiköhän se sitten näy jos näkyy. Saan sitten aikaa sulatella, verikoe maanantaina kuitenkin. Mites muut piinailijat, koska testaatte?

Onnittelut marjana ja Laal!
 
Viimeksi muokattu:
nellikaneli oon äärettömän pahoillani tilanteestanne, nämã asiat on raskaita ja niin epäreiluja välillä :( koeta jaksaa...

aniraz mulla kans on vielä kova turvotus ja kun hoikka vielä olen niin koetappa saada peitettyä tuo pallomaha, kivut alkaa helpottaa, mut lutinus itessään vielä korostaa kaikkia oireita. aattelin minãki kehveli kokeilla ensi sunnuntaina vähä testionnea..
 
Nellikaneli :ashamed: Ei varmasti ole mitään mikä tuohon mielentilaan auttaisi.. :( Täällä netissä on vaikea osoittaa hiljaista ymmärrystä ja hyväksyntää olotiloille. Itselleni se oli paras tuki läheisiltä. Sanoin aina, että mitkään sanat eivät mieltäni kohenna, anna minun vain tuntea tämä tunne jotta se menisi pois.. Hirvittävästi tsemppiä ja jaksamista nousta uuteen uskoon vielä. :heart:

Minulla on runoblogi missä kävin tuntemuksiani kirjoittamassa..uskon, että samoja tuntemuksia on tullut kaikille hetkittäin. Ajatuksia, runoja lapsettomuudesta | Pelkoa siitä, että syli jää tyhjäksi.

Ystäväni aina sanoi minulle, että me joita nyt koetellaan, palkitaan myöhemmin. Se ei todellakaan lohduta kun tilanne on päällä.. Mutta siihen _yritän_ uskoa..se on vaikeaa, mutta yritän.

Oletteko käyneet jossain joskus juttelemassa lapsettomuuskriisistä?
Minä kävin ihan terapeutilla asiaa työstämässä..ja ystäväni varmasti ovat aiheeseen jo kovin kyllästyneitä. Sitä en tiedä auttoiko. Samalla tavalla joka kerta kävin pohjalla ranteet auki-fiiliksillä. Raskaintahan on koota ne sirpaleet joka kerta yhä uudestaan ja uudestaan yrittäen uskoa johonkin mistä ei ole jäljellä kuin utuinen haave..

Voimia jokaiselle!!

Haikala Minulla oli mennkaoireita monta päivää ennen plussaa. Plussa-aamunakin olin niin varma että joo, nyt alkaa menkat..päätin tuhlata silti ostamani testin. Enkä todella uskonut silmiäni. Kysyin mieheltänikin, että montako viivaa tuossa näkyy!
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki..Ikä.....Tuleva hoito..............Ajankohta.......Syy
Nellikaneli..26.......4.IVF/2.PAS..............helmi..............E ndo
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS.............alkuvuosi?.......End o
johkunen..34........lahjamunasolu............vko 10..........Femail factor
Nannukka81..32…..4.ICSI……..................kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36..........2.IVF/1.PAS...............kevät............. Selitt.
liina2013..............3.IVF........... .............?....................?
HalleB..28.............lahjamunasolu/1.PAS....?...................Male+femal e
simpli..27.............3.IVF.......... ............tauolla.............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv......Syy
piu_pau..31...........3.ICSI............ ....1........21.2........Selitt.
Haikala.................3.ICSI......... ......1.........................Endo,tu ubat ukos,siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. .....1................ ......Selitt.
Laura82..31.........3.ICSI.............. ...1........................Huonot siittiöt
Hox..38...............4.IVF........... .......1......................Selitt.
Melargia..28.........4.IVF/ICSI/1.PAS....1......................Selitt.

PLUSSANNEET
Marjana................3.ICSI........................................Selitt./PCO+siittiöt?
LaaL..32..............2.IVF/ICSI................................... PCO
 
Viimeksi muokattu:
Hydra minä en harmi osaa vastata kysymykseesi, päästy tekemään vain 2 passia ja ne olleet luomukiertoon ilman lisälääkityksiä, tsemppiä kuitenkin sulle :)

valoa hauska jos kerrankin osuu siirrot suht lähekkäin, katsellaan miten menee :)
Toivottavasti tuosta tulevasta lääkityksestä olis nyt sulle apua!
Omat tuntemukset, edelleen tosi rauhallinen olo, ehkä vähän liiankin :D
Mutta oon siis levännyt paljon vapaalla kun nukkuminen on hikoiluiden takia ollut tooosi huonoa ja joku tauti meinasi puskea päälle. Eilen aloitin progynovan eli estrogeenin niin viime yön sain nukuttua jopa suht hyvin ilman hikoilua, jippii!!

Haikala koita vielä vähän jaksaa!!!
Se on muuten tosi typerää kun piinaillessa muutenkin hermot kireellä, niin sitten vielä useimmiten keltarauhashormoni auheuttaa päälle matalapainetta, voisivat hieman näitä lääkkeitä kehittää edelleen sanon minä!

Nellikaneli oon tosi pahoillani :'(
Me tehtiin se 5.IVF ihan sen takia että sain vielä kokeilla muutamat jutut, jälkikäteen ajateltuna ei kannattanut mutta ei tarvitse katuakaan. Koita ottaa pieni aikalisä ja mieti sitten vasta kun tuosta surusta/ ketutuksesta oot päässyt yli :hug:

anirazille ja Lauralle myös tsemppiä sinne :)

Teitä piinailijoita on niin monta niin nyt voisi olla mun mielestä useampi lottovoitto jaossa :)
 
Viimeksi muokattu:
johkunen, kiitos. :) Hurjasti tsemppiä myös sinulle. Ansaitsisitte todellakin vihdoin onnistumisen, niinkuin moni muukin täällä. En malttanut enää odottaa, vaan soittelin klinikalle jo tänään ja odotan hoitajan puhelua takaisin, jos saataisiin jotain muutosta lääkkeisiin. Alkaa jo tympiä tämä sulatuksesta huonosti selvinneiden rupuisten alkioiden siirto ohuelle limakalvolle... Ei anna paljoa toivoa onnistumisesta...
 
Nellikaneli: Suurensuuret pahoittelut!! Ei siihen pettymyksen tunteeseen auta mitkään sanat.

Hydrangea: Mulla on takana 6 pas:ia. Pari ekaa tehtiin hormonikiertoon, koska ovulaation kanssa oli ongelmia. Mulla oli silloin käytössä Merimono, annosta en nyt yhtäkkiä muista. Yritettiin vielä luonnolliseen kiertoon ja ovulaatio tuli kuin tulikin ja edellisen pas:t on siis tehty luonnolliseen kiertoon. Pari kertaa on pas:ia jouduttu lykkäämään, koska limakalvo on ollut liian ohut tai ovulaatiota ei ole tullut. Tämän vuoksi nyt kokeillaan Clomifenia, jotta ovulaatio tulisi varmemmin. Aivan uusi juttu minulle :) Eilen kävin yksityisellä juttelemassa mahdollisesta seuraavasta hoidosta(siirrytään julkiselta sinne, jos ei nyt tärppää). Lääkäri painotti terveellistä ruokavaliota, ja vitamiineista erityisesti C:tä, D:tä ja foolihappoa. Lisäksi E-vitamiini vaikuttaa myönteisesti limakalvoon. Otahan kunnon annos niitä :) Tuli puheeksi, että minulla on toisinaan vatsavaivoja, turvotusta, kipuja ym. ja hän sanoi, että suoliston toiminnalla on myös suuri merkitys. Suositteli kokeilemaan gluteiinitonta ruokavaliota ennen hoitoja/siirtoja, jotta suolisto ei häiriintyisi hoitojen aikaan. Enpä ole tuota ennen ajatellutkaan. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. :) Oletko kokeillut siirtojen yhteydessä Primaspania? Kohdun limakalvolla on pieniä verisuonia ja jos on yhtään tukostaipumusta niin juuri ne pienet verisuonet tukkiutuu ensimmäisenä ja hankaloittaa kiinnittymistä. Saitko hoitajan langan päähän? Tuliko sieltä päästä jotain muutosta lääkitykseen?

Haikala: Vieläkö on menkkaoireita? Malta vielä hetki, jospa se onkin jotain muuta. Tiedän kyllä sen, että tässä vaiheessa jo oman kroppansa tuntee.

Johkunen: Tuohan on vain hyvä asia, että olet rauhallinen hoidon lähestyessä. Pidä vaan tuo yllä!! :) Toivottavasti hikoilutkin nyt hellittää.

ON: Vuotoa odotellaan edelleen. Sitte kun sen pitäis alkaa niin ei varmasti ala. :/ Odottelen myös lääkärin soittoa. Ajattelin kysyä vielä jotain tukilääkitystä pas:n. Vastauksen tiedän jo, koska kyseinen lääkäri ei varmasti myönnä mitään. Yritetään kuitenkin. :) Eilen tosiaan kävin vähän haistelemassa yksityisen puolen tuulia. Kerroin tilanteen, että vielä on julkisella puolella hoidot vähän kesken, mutta haluan hyvissä ajoin varautua seuraavaan hoitoon jos siihen joudutaan. Tarkoitus olisi tehdä seuraava hoito heti perään. Hän kertoi rehellisesti, ettei heilläkään ole mitään ihmelääkkeitä, joskus se vaan onnistuu, kun oikea alkio sattuu kohdalle. Hän sanoi, ettei nykyään pysty alkion luokituksesta olemaan yhtään varma, että mikä onnistuu ja mikä ei. ”Rupu-alkiot” voi ihan yhtä hyvin kiinnittyä kuin topitkin. Kertoi esimerkin, että joku 46-vuotias asiakas oli syönyt lääkkeetkin ihan väärin ennen siirtoa ja alkio oli ollut todella huono, oli kuitenkin päätetty siirtää, ja kaikkien ihmetykseksi juuri se oli kiinnittynyt. Noniin, tässä välillä soitti lääkärikin. Ehdotin varovasti, että voisiko kokeilla Pregnyliä/Gonapeptyliä siirtoon, mutta ei. Hän on aika vastaan kaikkia ylimääräisiä lääkkeitä näissä hoidoissa. Hänen mukaan se on sattumaa jos juuri silloin tärppää kun on käyttänyt jotain tukilääkkeitä. Sanoi myös, että sitä ei vielä tiedetä miten ne lääkkeet vaikuttaa alkion varhaiseen kehitykseen. Ymmärrän kyllä hänen pointin, niinhän se oikeasti on, ettei niitä ole vielä pystytty riittävästi tutkimaan, mutta silti haluaisin kokeilla jotain uutta. Eilen yksityisellä lääkäri myös perusteli aika hyvin sen, miksi hän suosii lyhyempää viljelyä, vaikka meillä onkin siirtoja jo takana. Se oli vähän pettymys, koska olin ajatellut että se on ihan varma valinta meidän seuraavaan hoitoon. Hänen mukaansa alkion paras paikka on kohdussa ja kuulemma nekin firmat, jotka näitä litkuja valmistaa joita käytetään viljelyssä, suosittelee että alkio siirretään kohtuun niin pian kuin mahdollista. Niitä litkuja ei ole vielä pystytty tutkimaan niin paljoa, että tiedettäis varmasti mikä vaikutus niillä on alkion kehitykselle. Voiko esim. aiheuttaa vanhempana suuremman riskin sairastua joihinkin sairauksiin ym. En minä osaa sitä tähän niin kattavasti selittää, mutta itselle se ei ole enää niin helppo valinta päätyä pitempään viljelyyn.
 
valoa, kävitkö Väestöliitossa? Lääkärin sanomat jutut kuulostaa niin tutuilta, ihan kuin meidän lääkärin suusta niin sillä mietin :) Myös samat lauseet olen saanut julkiselta puolelta, se taisikin meillä olla sama paikka.

johkunen, mulle on äärettömän vaikeaa luopua toivosta, mulla on vielä täydet toiveet tätä viidettä hoitoa kohtaan ja ahdistaa kun monet ovat kirjoitelleet että tässä vaiheessa pitäisi periaatteessa jo olla luopumistyö tehtynä ja taipaleen kulkeminen loppuun muodon vuoksi.


Kiitos kaikille tsempityksistä. Meillä on ihan kamalaa kuormaa muutenkin tässä ympärillä, lähipiirissä yksi tuore vauvaperhe jonka läsnäolo on henkisesti todella rankkaa. Mutta kaippa se tästä taas kun rullat lähtee pyörimään. Munajohtimien poistoon lääkäri laittoi nyt julkiselle lähetteen ja jossain vaiheessa tulee sinne aika arvioon että mitä tehdään. Lääkäri sanoi että haluaisi poissulkea sen, että johtimet kuljettaa kohtuun toksista nestettä joka tekee kiinnittymisen mahdottomaksi. Ahdistaa myös se, kauanko tässä kaikessa nyt menee aikaa, en ole kärsivällistä tyyppiä ja inhoan elää epätiedossa. Sen verran röyhkeäksi olen kasvanut, että aion pari viikkoa odotella aikaa, jos sitä ei kuulu niin soitan polille ja vaadin saada mahdollisimman pian ajan koska "olen niin kipeä".

Tällä hetkellä ajatuksen tasolla kammottaa tuo ajatus johtimien poistosta tai klipsauksesta sekä siihen liittyvästä leikkauksesta, mutta kai tässä kuluva aika näyttää millaiseksi oma mielipide muodostuu asian suhteen. Tiedostan sen, että jos johtimet aiheuttavat tuota ongelmaaa niin viideskään hoito ei todennäköisesti tuo onnea. Viime siriron kemiallinen antaa ehkä lisää viitteitä siitä, että johtimien kautta on saattanut holahtaa nestettä ja pyyhkäistä juuri kiinnittymässä olevan alkion pois.

Olisi muuten kiva jutella jotenkin "suljetummassa" ryhmässä, tänne ei oikein kaikkea voi kirjoitella kun on kaikkien nähtävillä.
 
Viimeksi muokattu:
valoa, iso kiitos, kun jaksoit vastailla. :) Tuossa tulikin monta tosi hyvää vinkkiä. Olen tähän asti syönyt monivitamiinia ja vielä lisäksi D-vitamiinia. Välillä on myös ollut käytössä vahva foolihappo 800 mg. Viime PAS:sissa oli mukana myös vehnänalkioöljy, mutta sillä ei tuntunut olevan positiivista vaikutusta. Limakalvo kasvoi sen ja Estradotin avulla vain 0,2 mm paksummaksi kuin ekassa PAS:sissa. Tosin syynä saattoi olla se, että vuosin kp 13 asti. Lääkäri epäili syyksi Zumenonia. Vuoto alkoi loppua vasta, kun kp 12 aloitin Estradotin (50 mg). PAS:sit luonnonkiertoon ei mulla onnistu, koska omaa kiertoa ei ole oikeastaan ollenkaan PCO:n takia. Pistoksia voisi olla mielenkiintoista kokeilla ja tehdä siirto sitten niillä aikaansaadun ovulaation jälkeen, kun pistosten avulla limakalvo on saatu kasvamaan "jopa" 7-8 milliseksi. Primaspan on ihan uusi nimi mulle. Täytyypä tutustua siihen paremmin. Hoitaja soitti päivällä takaisin ja sanoi, että käytän seuraavassa PAS:sissa vain Estradotia ja sitä 150 mg (siis 2 kpl 75 mg laastaria samaan aikaan). Toivottavasti tämä toisi apua limakalvon kasvatukseen. Hurjasti voimia teille seuraavaan siirtoon. Toivottavasti se toisi vihdoin teille plussan. Pidän peukkuja. :)
 
Nellikaneli Ei ole varmaan mitään sanoja mitkä lohduttaisivat tässä jumalan hylkäämässä maassa. Olen kuitenkin todella pahoillani että ette siirtoon päässeet. Onko ollut lääkärin kanssa puhetta eri vaihtoehdoista..tai miten jatkatte?

Itsestä tämä homma alkaa tuntua,että se onnistuu joko sillä ensimmäisellä hoidolla tai sit ei olleska tai sitten tämä on todella raakaa lottopeliä. Lääkäri ei ole ehdottanut meille lahjasolu hoitoa vielä, mutta itsellä se kytee mielessä. Siihen liittyy myös paljon pelkoa..entä jos onnistuu ja minulle tulee tunne, että se on mieheni ja jonkun muun lapsi..ei minun.

Joku kyseli testauksesta..mä taidan perinteisesti odotella ne menkat. Ikinä ei ole tarvinnut tässä talossa testiä jännittää.:ashamed:

valoa Kiitos mukavasta esimerkistä rupu alkiosta, se tuo varmasti toivoa monelle :saint:

Laal Mulla alko nää menkkaoireet jo pp5 ja edelleen jatkuu, tänään pp 8. Myös välillä kuumia aaltoja mikä on huono merkki.
 
Melargia kiitos! :) onnea kyytiläisen johdosta ja tsemppiä piinailuun! :)

Haikala toivotaan, että negaoireet muuttu plussaoireiksi :) johkunen vastasi aika hyvin tuohon kysymykseesi luovutetuista.

LaaL onnea :flower: :)

johkunen eipä herunu edelleenkään kortisonia, vaikka kovasti taas yritin väsyttää lääkäriä :D kiva, kun saat nyt nauttia estrogeenin hyvistä puolista :)

valoa kiitos! Onnea uuteen yritykseen! :)

Nellikaneli :hug: voimia! On tää vaan sieltä ja syvältä..

on:Käytiin tänään lääkärissä. Uusi suunnitelma on, että seuraavaan kiertoon yritetään siirtoa. Ne kolme alkiota sulatetaan ja yritetään viljellä blastoiksi. Pari siirretään ja tueksi tulee Pregnyl + Luget.
 
Nellikaneli: Samoilla lääkäreillä ollaan taidettu käydä :) Tänään itsekin sain jälleen vauvauutisen. Neljäs vauva tässä parin kuukauden sisään syntyy ens kuussa. Meidän läihipiiriin niitä on tullut parin vuoden aikana kuin sieniä sateella. Niitä on tullut niin paljon, että olen joutunut asiaa käymään läpi perinpohjin eikä ne enää niin pahalta tunnu. Onnellinen osaan olla heidän puolestaaan, mutta se muistutut omasta tilasta on raskainta.
Itsekin olen miettynyt ykstyisempää paikkaa keskustella. Minäkään en ihan kaikkea uskalla täällä julkisesti jutella.

Hydrangea: Toivottavasti saatte seuraavaan siirtoon superin limakalvon :)

Haikala: Tsemppiä loppuun asti! :)

Muoks: Nyt alkoi vuoto. Onko se yleinen ohje et kp1 lasketaan seuraavasta päivästä jos vuoto alkaa illalla? Yleensä mulla alkaa aamulla/päivällä niin en nyt muista et miten oon aiemmin tehnyt jos illalla alkaa. Clomifen pitäisi tosiaan aloitta kp3.
 
Viimeksi muokattu:
Nellikaneli, mulla poistettiin molemmat munanjohtimet kokonaan samasta syystä. Leikkauksessa kävi ilmi, että molemmat olivat tosi pahasti tulehtuneet ja vääntyneet. Kaksi tuloksetonta IVF hoitoa ja varmaankin 8 passia tehtiin ennen kuin lääkäri päätti tästä, jos ne tosiaan hankaloittaa kiinnittymistä. Kolmas, tulokseton IVF tehtiin vielä julkisella, sitten siirryimme julkiselle, 5 IVF tuoresiirto toi plussan.
 
valoa hyvä että vuoto alkoi, yksi mietintä vähemmän ;) Mulle on ohjeistettu, että se on kp1 milloin vuoto alkaa kunnolla, eli vaikka alkaisi illalla mutta jos on heti kunnon vuotoa, niin olisi kp1.
Kyllähän se niin taitaa mennä että kaikki tukilääkitykset on vähän arpapeliä, toisille voi ollakin se ratkaiseva tekijä mutta toisille ei välttämättä auta nekään. Kyllä mä siinä lekureita uskon että niiden myötävaikutuksia ei olla tarpeeksi vielä tutkittu/ saatu varmaa tietoa että auttaisivat, mutta samaan syssyyn jos niistä ei ole haittaakaan niin mä itse otan kaikki vastaan mitä saan (ja tässä nykyisessä paikassa saan kun yksityisellä ollaan).
Ja myös se että paras paikka alkioille on kohdussa on varmaan ihan luonnollinen tosiasia. Mutta sitten kun selviää että alkioissa on vikaa, niin silloin pitkä viljely on perusteltua koska ainakaan minä en halua maksaa ns. turhista passeista sitä tuhat-lappusta kun meidän alkiot ovat kuukahtaneet siinä päivien 2-5 aikana. Vaikea valinta varmaan on, mutta kannattaa miettiä sitä omien alkioiden kannalta, ei niinkään välttämättä muiden kokemusten perusteella :)
Vaikka meille on luovutettu hoito tulossa, niin koska tämä jää nyt viimeiseksi siirroksi hetkeen, niin halutaan tuo pitkä viljely että saataisiin ne alkiot kyytiin jotka siitä selviytyvät. Mäkin olen kovasti noista rupusista googlaillut kun itse olen niitä suurimmaksi osaksi saanut. Onhan niillä onnistumis-tarinoita mutta sitten tilastot puhuu kuitenkin toista, eli niillä onnistutaan vähemmän.
Mutta teillähän on hyviä alkioita ollut ja raskaus alkanutkin, joten mun mielestä hyvällä pohjalla olette ja toivoa on :)

Nellikaneli minä varmaan kuuntelisin omia tuntoja tuon hoitopäätöksen suhteen, en niinkään muiden sanomisia. Eli jos siltä tuntuu että haluaa viidennen vielä kokeilla, niin kokeilisin ettei tarvitse sitten myöhemmin katua jotain tekemätöntä. Tai siis sillä tavalla mä olen näitä hoitoja käynyt, että kaikki se kokeillaan mikä mietityttää, niin ei tarvitse myöhemmin funtsailla ja katua :)
Samoilla linjoilla, suljetumpi palsta olisi parempi mutta täällä ei taida sellaista saada. Mua ei häiritse muiden lapsettomuushoidoissa kävijöiden lukemiset kun kaikki mehän sitä tietoa janotaan millä voisi onnistua, mutta en pidä ajatuksesta että joku tuttu tai tutuntuttu kävisi mun juttuja täällä vakoilemassa. Nämä ajatukset on kuitenkin vain teille tarkoitettuja ja helpottavat omaa oloa!
Niin ja vielä, tuo lähipiirin vauva/ vauvat ovat olleet mulle myös sitä raskainata aikaa...
Mua kiinnostaisi myös tuo munajohtimien klipsi tms., siitä oli joskus lääkärin kanssa puhetta ja kun menin leikkaukseen niin puhuttiin myös omien munatorvien poistosta että jos auttaisi juuri nestettä/ höyryjä vastaan. Mutta en siihen ollut vielä kuitenkaan valmis, joten torvet tallella.
Toivottavasti päätös syntyy kun annat hetken rauhassa muhia mielessä :)

Haikala mä joskus myös kävin läpi sitä että voiko lahjamunasoluilla saatu lapsi olla ihan täysin oma. Siinä vaiheessa kun hakkasin omien solujen kanssa eniten päätä seinään ja halusin lopettaa homman, niin se helpotti päätöstä, eli omillani en välttämättä koskaan lasta saa mutta lahjoittajan munasoluilla voin saada oman lapsen. Kun googlailin asiaa, niin en missään törmännyt siihen että joku olisi joskus muuta ajatellut kun lapsen on kuitenkin kantanut ja synnyttänyt, eli uskon että se äidin vaisto ja raskaushormonit tekee viimeistään sen että lapsi tuntuu täysin omalta.
On näitä asioita tosi hyvä pohdiskella, mutta edelleen pidän peukkuja sulle pystyssä että nyt voisi tärpätä :)

Halle ei siitä kortisonistakaan mitään takeita ole, mutta jos on jotain vasta-aineita niin voisi mahdollisesti auttaa. Mulla niitä ei koskaan olla mitattu, mutta lekuri sanoi että tällanen kortisoni-annos on niin pieni, niin ei ainakaan pitäisi haitata. Mutta kiva että saitte jo uuden suunnitelman :) Oletko itse tyytyväinen? Niin tuleeko sulle välikierto vai tehdäänkö pas putkeen?

ON: kolmas progynova-päivä menossa, toinen hyvin nukuttu yö takana eli enää ei hikoiluta :) Kyllä helpottaa omaa jaksamista kun mieskin vihjaili jo tummista silmänaluksista ja iltasella en meinannut hereillä pysyä. Nautitaan tästä nyt sitten pari viikkoa kunnes alamäki taas alkaa lugejen myötä... Reilu viikko ja sitten limakalvo-ultra onko pillerit tehonneet!
 
Mä lasken tämän päivän kp1, koska eilinen vuoto oli niin niukkaa. Mulla on kyllä niukentunut vuoto tässä hoitojen aikana. Onkohan mun limakalvo niin rupunen ettei ole edes mitä vuotaa?!

johkunen: Se on myös niin, et lääkäreilläkin on välillä niiiiin eri näkemykset asiasta että pää menee sekaisin jos niitä kuuntelee. Kyllä minäkin uskon, ettei niistä varmaan kovin paljoa haittaakaan ole koska niitä kuitenkin käytetään ja aion itsekin kokeilla jotain tukilääkkeitä yksityisellä. Ja just tuon takia haluaisin kokeilla pitkää viljelyä vaikka se vähän mietityttääkin, että saatais selville jos jossain vaiheessa alkaakin kato käymään. Ja kun yksityiselle mennään niin ei tosiaan huvittais maksaa tonnia turhasta yritysekerrasta. Yksityisen lääkärin kanssa käytiin läpi meidät alkioiden laadut ja ei ne vissiin mitään kovin hyviä olekaan ollut. Tähän mennessä olen kysyttäessä saanut vastauksen että "ihan hyviä", eikä sen enempää. Tää yksityisen lääkäri sanoi että hyviäKIN on ollut, mutta vissiin aika peruskamaa noin pääasiassa. Kaikki pakastealkiothan meille on siirretty pareittain ja jos olisivat hyviä niin ne siirrettäisiin yksittäin. Mut mä olen yrittänyt pitää tarkoituksella mielestä pois ne tarkemmat luokitukset. Olen antanut jokaiselle alkiolle mahdollisuuden :D
 

Yhteistyössä