Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

Halleb Minkälaisia tuntemuksia tuli, kun mietit että ei varmaan luget riitä?:popcorn:

aniraz Mullakaan ei ihmeitä tuntemuksia menopurista :D

(.) Lääkärillä taas käyty! Pistokset jatkuu vieläkin :| en tykkää! Kasvavat kuulemma hitaasti mutta varmasti..nyt mennään taas 300 yksiköllä kolme päivää ja sit taas lääkäriin. Mä oon käyny siellä yht. varmaan jo viis kertaa :LOL: Hyvällä tuurilla pe punktio. Niin ja synarela lähtee tänään myös..en oo ikinä käyttäny. Onko kokemuksia kellään?
 
Haikala, oot käynyt munkin puolesta ultrissa. :) Hyvä kuitenkin että follit kasvaa ja seurataan tilannetta tarkasti.

Nellikaneli :hug: Olisipa plussa ollut pysyvä. Hienoa kuitenkin että jotain tapahtui, vaikka laiha lohtu se taitaa olla.

aniraz, mulla mies vetää tyhjään ruiskuun aluksi pistosannoksen verran ilmaa. Sitten piikki kiinni lääkeputeliin, puteli ylös alaisin, ilmat purkkiin. Sen jälkeen ainetta ruiskuun reippaasti enemmän kuin on annostus. Ylimääräiräinen aine ruiskusta takaisin purkkiin niin että ruiskussa on oikea määrä lääkettä. Sitten enemmit ilmakuplat pois ja piikki vatsamakkaraan.

Kyselit tuosta maksusitoumuksesta. Mulla ei ole aivan tarkkaa käsitystä siitä, mutta luulisin että meidän ei tarvitsisi koko hoitoa maksaa itse. Todella skeptinen olen kyllä sen suhteen. En alkuunkaan usko että me semmonen saadaan. Joka paikassa on kukkaron nyörit niin tiukalla.

liina ja marjana, tervetuloa!

( . ) maha on taas turvonnut ja olo on tukala. Viimeksi menopurista ei tullut juuri mitään oireita, ei edes loppu metreillä. Nyt maha oireilee ties miten. Turvottaa, maha ei toimi, alavatsaa kiinnaa ja olen joka askeleella tietoinen munasarjoistani. Vielä kun huomisen jaksais töissä... :headwall:

Illalla ois Pregnylin vuoro. Huominen ollaakin sitten ilman mitään lääkitystä! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Halle no hyvä tieto tuosta progynovasta, täytyy sanoa miehelle että pirttihirmu on väistymässä kohta :D Ei vaiskaan, nyt on jo helpompi olla huomattavasti kun tietää aikataulun ja huomenna loppuu pilleritkin. Niin toivon että joku vuoto tulisi koska olo on tooodella turvonnut kun menossa on kp48!!
Peukut pystyssä että sullakin siellä kovasti tapahtuu ;)

Nellikanelille isot pahoittelut myös täältä :'(
Mullakin on takana vain 1 kemiallinen vaikka siirtoja on tehty yhteensä 7, silti jaksan näin myöhemmin muistaa, että joskus on ainakin yrittänyt kiinnittyä, eli toivoa vielä on!

aniraz ei se päätös luopua omista munasoluista helppo ole, mä olen sitä jahkannut koko vuoden, mutta silti se tuntuu nyt helpotukselta että jotain uutta kokeillaan. Noh toivotaan että sulla menopur nyt auttaisi!!

Haikala hitaasti mutta varmasti josko tulisi hyvää tulosta ;)
Mulla synarelasta hieman kuumia aaltoja ja pääkipua.

piu_pau josko siellä kovasti olisi kasvua kun noin oireilet! Tsemppiä viime metreille :)

Toive täytyy toivoa että sulla olisi hcg kuitenkin kunnolla laskenut, tylsää tuommoinen odottelu!

Marjana ja liina tervetetuloa!
Marjana meillä vähän samaa ongelmaa, hedelmöittyminen ok mutta jakaantumisen yhteydessä tapahtuu hitautta, osa lopettaa jakautumisen, osa fragmentoituneita ja vain pari pärjää pitkän viljelyn. Lääkärin mukaan syynä munasolun huono laatu ja nyt siis ollaan menossa luovutettuun munasoluhoitoon josko siitä olisi apua.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
HalleB, minua ihmetyttää juurikin tämä, että miksi julkisella puolella ei oteta kaikkia konsteja käyttöön, jos niistä ei haittaakaan ole. Tuota Disperiniäkin ajatellen. Paljon tsemppiä jänniin päiviin sinnekin. Minä en ainakaan meinaa kestää enää housuissani...

Haikala, minulla on Synarelasta hyvät kokemukset. Ei ole tullut koskaan mitään haittoja ja kolme kertaa sillä on jo munasarjat vedetty lepotilaan. Mutta sinullako se tulee vain jarruksi tuohon loppuhoitoon? Voi olla, että sinäkin vältyt haitoilta, kun silloinhan munasarjat eivät joudu tähän "vaihdevuositilaan". :)

johkunen, minä en ole uskaltanut juurikaan edes miettiä tulevia vaihtoehtoja, jos tästä ei nyt raskaaksi tulla. Kaikki kuulostaa niin hirveän pelottavalta, isolta ja lisäksi kalliilta. Toivottavasti en joutuisikaan näitä asioita miettimään...

on: Pitkiä päiviä nämä piinapäivät... Tein raskaustestinkin eilen ja hienosti näkyy Pregnyl edelleen siellä testissä. Sen pistosta on nyt 7,5 päivää ja alkioiden siirrosta 4 päivää... Kovin on vaikea ajatella positiivisesti tätä asiaa ja uskoa onnistumiseen. Päinvastoin koko ajan pelottaa, että miten epäonnistumisesta nousee jaloilleen. Ja mitä sitten tapahtuu... Julkinen puoli tuntui lupailevan jotain lisätutkimuksia, mutta muutenhan tämä oli jo 3. hoito. Koita tässä nyt vielä töihin keskittyä sitten!
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
halleb, hirmuisen paljon onnea kyytiläisistä ja jaksamista piina ajoille.
myös marjanalle onnea piinataipaleella ja piu paulle tsempitykset tulevaan saldon keruuseen, jos nyt näin leikkisästi voi mainita :)
on: 2 ultrassa käyty, piikitykset jatkuu edelleen samana 150ui ainaki perjantaille saakka, kirjottivat mulle varulta viel yhen 300ui puregon reseptin, toivottavasti ei tarvii hakia, ultrasaldo oli jees, limis 10mm, 9-10mm muniksia oli yht 12 kpl, ja 13mm
oli 3 kpl, kai toi ihan hyvin tieten on, himpun enempi oikeella puolella noita oli ja sen tunteeki selvãsti kun liikkuu. ny vaan ootellaan vika ultraa ja aletaa jännäämään seuraavaa etappia

muoks ne olikin 9-11mm ne pienemmät, no anyway milli sinne milli tänne :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja Haikala
Marjana: Me ollaan samoissa piinapäivissä.. ja HalleB ! Miten jaksatte piinapäiviä? Musta tuntuu että pimahdan.. Joka toinen hetki uskon ja uskottelen,että nyt siellä kiinnitytään..ja sitten taas en usko. Ei ole oireita...ei repäisykipuja..
Millaisia tuntemuksia teillä on?

Ärsyttävintä on, että lugesteronit tekevät vainoharhaiseksi hämäysoireillaan.. :headwall:
Välillä nippailee, pistelee ja tykyttää tuolla kohtu-munasarjasektorilla..iltaisin lievää "autopahoinvointia", tänään heräsin aamuyöllä nälkään..(en syö yleensä aamuisin mitään), nännit ovat herkät/arat, mutta ovat olleet jo viimeisistä menopur-pistoksista asti.. Huoh.. :x

Eniten pelkään taas pettymystä ja seuraavia kuukautisia. Viime icsi:n jälkeiset menkat olivat jotain aivan hirvittävät! Siis kivuliaat! Normaalisti en ole koskaan suurista kivuista kärsinyt mutta silloin tuntui, että jokin repii paksua kohdun limakalvoa irti voimalla. Vuoto ei onneksi ollut sen suurempi..mutta ne kivut, säryt ja kouraisut. :O

Nyt siis pp5...miten saisi ajatukset muualle?! :attn:
 
Marjana Mulle tuli synarela jarruksi..ei oo ikinä ollu tommosta sumutetta..tuntuu hullulta laittaa nenäsumutetta jarruna..mahtaakohan se ees toimia :LOL: Eka sumut oli nielussa asti eilen :LOL: Ainaki pahaolo ja pääkipee..joten eiköhän se toimi :whistle:
Piu_Pau Sulla huomenna punktio? Hui ja onnea :flower:

Laal Koita keksii itelles jotain kivaa tekemistä että aika kuluisi rattoisasti..jos luet niin käy ostaa vaikka uus kirja ja voit syventyä siihen :popcorn:

(.) huomenna taas uä!! Mä niin toivon ja rukoilen että tää on viimeinen ja pe punktio! Kyllä tässä kolmen viikon piikittelyssä alkaa kypsyä aika hyvin. Mahaki on jo kipee ja pahaolo ja vituttaa ja ahdistaa ja masentaa yhyy yhyy!
 
haikala toivottavasti pääset jo punktioon!

Laal piinapäivät ovat pahin osuus mun mielestä. Mulleki tulee lutinuksesta kaikki mahdolliset oireet, todella ärsyttävää. Katso vaikka joku TV-sarja maratonina nettipalveluista!

Lauralla hyvä saalis tuloillaan!

).( 1. ultrassa näkyi 10 rakkulaa molemmin puolin, mutta vain osa oli isompia. Olisko ollu 3-4 kpl niitä isompia molemmilla puolilla ja loput pieniä, jotka eivät lähde kasvamaan. Mitähän sekin meinaa? No kysyin että onko nyt taas tulossa hirveä määrä rakkuloita, niin kuulemma ei. Elikkä olisko menopur tepsiny? :p perjantaina ultra taas, jossa selviää enemmän, pelottaa et on taas rakkulatilanne räjähtäny käsiin. Punktio ens viikon alussa. Sekin on muuten nyt eri lailla, että nyt kypsytellään muniksia 2-3 pv pidempään.
 
Viimeksi muokattu:
Haikala mulle tulee aina tonne emättimeen semmonen kirvelevä tunne ennen, ku tuhruvuodot alkaa. Mulle tuli lauantaina semmonen tunne ja tuplasin ilta-annoksen sen takia. Toivottavasti sait tänään hyviä ultra-kuulumisia. Mul on ollu monessa hoidossa Synarela ja ihan jees lääke se on. Siihen kurkkuun valuvaan pahaan makuun jopa tottui..

piu_pau toivottavasti saitte punktiossa kelpo saaliin :)

johkunen se vaan on nyt kun käytän noita Lugeja, ni ne vetää mielen matalaksi..vaikka onkin tuo mukava lääke rinnalla..

Marjana ja LaaL olipa huojentava lukea teidän piinailufiiliksistä. Mä oon eilisen ja tän päivän ollu ihan maani myynyt. Väillä ahdistaa ihan kunnolla.. Tissit ei oo enää niin kipeät ja alamahallakin on aika hiljaista. Vaikee kuvitella, että tulos olisi positiivinen. Noh onneksi tässä on vielä aikaa testiin ja aikaa tulla raskausoireita. Tää piinailu on ihan :kieh::stick:

Laura sulla on hyvä saalis kasvamassa :)

aniraz toivottavasti pienemmätkin kerkeävät kasvaa sopiviksi punktioon mennessä :)

on: Tää piinailu on ihan sieltä ja syvältä. On niin paljon taas pelissä ja lapsen kaipuu meillä molemmilla kamala. Tänään pp 7.
 
Johkunen: Kiva kuulla että siellä on pirttihirmu väistymässä ;)

Aniraz: Miten piikittelyt sujuu? Toivotaan et menopur on saanut aikaan hyviä munasoluja. En nyt muista, mut onko teillä ollut ongelmana et rakkuloita tulee liikaa?

Liina: Tervetuloa! En osaa sanoa et miten vuodon pitäisi alkaa pistosten lopettamisen jälkeen.

Piu_pau: Oliko punktio jo?

Marjana: Tervetuloa! Mä olen ottanut omin päin Primaspanin (sama vaikuttava aine kuin disperinissä) käyttöön. Olen aloittanut sen pas-siirroissa oviksen aikoihin. En tiedä miten tuoresiirrossa menetellään. Tsemppiä piinailuun!

Nellikaneli: :hug: Kurjaa ettei pikkunen tarrannut kunnolla kiinni. Toivottavasti se antoi kuitenkin toivoa, että mahdollista on.

Toive: Onko vieläkään tapahtunut mitään? Jospa se vuoto pian alkaisi.

HalleB: Onko teille lääkäri määrännyt isomman annoksen lugeja? Mulle lääkäri viimeksi sanoi, että voitas harkita ensi kerralla isompaa annosta. Minäkin täällä jännään sun puolesta. Sulla on niin pitkä taival ja monenmoista yritystä takana et nyt toivoisin kyllä jo onnistavan.

Haikalalla on kyllä kunnon kasvattelut. :) Hui, mä en ikinä pystyis tuohon. Mulla on jo viiden piikittelypäivän jälkeen maha niin järkyttävän turvonnut ja kipeä, et yleensä olen vuodelevossa viimeiset päivät. Ei puhettakaan et voisin töihin mennä. Toki mulla on rakkuloita ollut aika reilusti(20-30) mut jollain on niitä ollut paljonkin tuosta enemmän. Mä olen kyllä aika pienikokoinen, et kai sekin voi vaikuttaa. Mulla synarelasta tullut hieman pääkipua ja kuumia aaltoja. Ei paha :)

Miten lauralla menee? Millon punktio?
 
mua kans toi luge/lutinus asia kiinnostaa, kahdessa ed. hoidossa lääke on lopetettu plussaan joten mistäpä sen tietää jos ne on kesken juuri siks menny...tuntuu että kaikki mahollinen on mennyt vikaan noissa aikasemmissa hoidoissa että vaadin kyl jos en nyt isompaa annosta niin ainakin pidemmälle ajalle niitä käyttöön mikäli sinne asti koskaan pääsee. huomenna on vika ultra ja katsotaan jatketaanko piikitystä vielä viikonlopun/maanantain, lauantaihin asti on lääkettä vielä ja se yks mahd. resepti odottamassa jos on tarvis, luulen että spurttia ovat kasvussa ottaneet, on niin pyöriä olo että huh huh :v

eli punktio on ensviikolla, luulen et tiistaina kuten aikaisemminkin on ollut.

piu paun kuulumisia täälläkin odotellaan :)
 
Täällähän minä. :wave: Valoa, punktio oli tosiaan eilen ja saaliiksi saatiin 14 munasolua. Kelpo saalis, mutta nythän ne meidän ongelmat vasta alkaakin... Puhelinsoittoa ei tänään ole tullut, joten toivon mukaan päästään huomenna siirtoon.

Punktio oli kivuliaampi kuin edellisillä kerroilla. Tuo vasenpuoli tuotti etenkin tuskaa ja tuottaa edelleen. Se on kipeä vaikka siellä ois yks ainut folli. Nyt oli kuitenkin ainakin sen 7. Särkylääke ja lepo on ollut tarpeen. Tänäänkin on vielä turvottanut. : / Onneksi saikun lisäksi on vielä viikonloppu niin saa levätä rauhassa.

Kaikille soluille päädyttiin tekemään ICSI. Ite oltiin enemmän IVF:n kannalla, mutta labran setä oli tiukkana, joten luotetaan hänen ammattitaitoonsa. Toivottavasti mahdollisimman moni soluista on ollut kypsiä. Viimeksi 11 solusta vain 4 oli kypsää...

haikala, onnea huomiseen ultraan. Toivottavasti uutiset on hyviä ja pääset pian punktioon. Onko synarelasta tullut oireita? Mullahan jarruna oli tuo Suprecur, jolla oma hormonitoiminta sammutettiinkin. Sumuttelut puolittuivat kun piikittely alkoi. MUOKS. Onnea huomiseen punktioon! :D ..olen näimmä päivistä sekaisin. Sun uä olikin jo.

aniraz, teillähän on nyt ihan kohtuullinen saalis tulossa. Toivottavasti solujen laatu ois nyt parempi kun määrä ei ole hurja.

L@ura82, stemppiä sullekin piikittelyn loppumetreille. Toivottavasti on hyvä saalis tulossa. Piinailijoita on kohta aikamoinen joukko!

johkunen, on varmaan ihana olla ilman pillereitä. :) Toivottavasti olo hiljalleen tasaantuu.

Marjana, LaaL ja HalleB, stemppiä piinailuihin. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aniraz_
Laura, onko se Lugesteron siis lopetettu heti kahden viikon jälkeen? Minulle ainakin on sanottu, että se lopetetaan vasta varhaisultran aikoihin ja vähitellen silloinkin. Tosin sinne asti ei ole vielä päästy, mutta näin minä väittäisin kuulleeni.

Haikala
: Tsemppiä punktioon!! :)

HalleB, juu kyllä täällä ainakin ollaan niin piinailufiiliksissä, että ei tosikaan. Epätoivo on edelleen kyllä se suurin mieliala tässä hoidossa. Ehkä juuri siksi, kun niitä on takana jo se pari hoitoa plus noita pas-siirtoja. Tietyllä tavalla ei missään nimessä halua henkisesti luovuttaa, mutta kyllä se on vaikeaa. Saanko muuten kysyä missä olet nyt hoidoissa?

LaaL: Kirja on kyllä hyvä kumppani illoiksi, että saa ajatuksia johonkin keskitettyä. Minulla on onneksi pari koiraa, joiden kanssa sitten ulkoilla myös jne. Kauheata tämä kyllä on tämä odottelu. Toivon niin kovasti, että päästäisiin kaikki plussaamaan! :)

ON: Piinapäivä 6 menossa... Mitään oireita ei kyllä ole ja liikuntaakin pystyy jo harrastamaan. Suorastaan turhankin hyvä olo. Toivoisi vaikka hurjaa raskauspahoinvointia tai ihan mitä vaan, mikä kertoisi siitä, että jotain on tapahtunut... Pitkä viikko vielä edessä!
 
piu_pau hieno saalis! Tsemppiä paljon huomiselle, peukut pystyssä!

haikala tsemppiä punktioon!

Laura mennään samoihin aikoihik punktioon, mulla on maanantaina tai tiistaina.

).( huomenna toka ultra, selviää rakkulatilanne ja punktiopäivä. Töissä tietysti hirveä kiire, mut ei voi mitään. Siellä on oikeesti joka toinen paksuna, kiva niitä mahoja väistellä. Mäkin sain kommentteja jo, tietysti oletetaan että oon seuraava. :stick:
 
hurja saalis piu paulla, toivottavasti kaikki hyvänlaatuisia ja siirtoon pääsisitte ja pakkaseenkin jäisi :)

haikalalle lykkyä punktioon, perästä tullaan varmaan alkuviikosta, iso liutahan meitä alkaa kohta olehen piinailun eri vaiheissa : D

marjana, kyllä vaan eli mulla lopetettu kutakuinki plussaan, oliko nyt pp 16 aikoihin, sanoivat että elimistö itsessään tuottaa jo sitä hormonia ettei tukilääkitystä tarvita...huoh kun tuostaki olis ottanut kunnolla selkoa, no mut nytpä sen tietää ja osaa vaatia jos jotai länkytystä rupeaa tulemaan..heh

ja malttia tytöt piinailuun tosiaankin ne raskausoireet harvoin kuulemma tulee kuin vasta himpun myöhemkin kuin mitä silloin ennen plussausta, ettei suotta ainakaan lannistu mikäli ei tuntemuksia ole
 
Laura, välillä tosiaan tuntuu lääkärissä käydessä, että täytyy itse tietää etukäteen kaikki ennen kuin menee lääkäriin, että osaa vaatia oikeita asioita ja kysyä oikeita kysymyksiä. Enkä tosiaan tarkoita nyt pelkästään tätä lapsettomuushoitopuolta vaan ylipäätään lääkäreitä. Olen kyllä itse sinänsä ollut tyytyväinen näihin lapsettomuuslääkäreihin, joiden luona olen käynyt, vaikka toki toivoisi, että kerralla lyötäisiin kaikki avut tiskiin. Niin kuin esim. tuo Disperin-asia, jos siitä ei mitään haittaakaan ole.

aniraz, tuo on melkoisen ärsyttävää, kun toiset suorastaan odottaa, milloin olet raskaana ja kuulee jatkuvaa vihjailua.... Meillä myös töissä kuulee sitä vähän väliä. Ja ne kommentit "kyllä sinä sitten ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia" tms. Että ne osaa välillä satuttaa niin hirveästi. Tekisi mieli huutaa, että ainakaan minä en valittaisi jokaisesta pikkuasiasta, jos saisin edes sen yhden lapsen.

ON: Testailinpa huvikseni tänä aamuna ja nyt oli hävinnyt Pregnylin vaikutuskin jo. Ei näkynyt tikussa haamun haamua. Eihän se raskaus varmaan vielä näkyisikään, vaikka sitä niin kovasti jo toivoisi... En kyllä käsitä miten minä pystyn soittamaan töistä niitä verikokeen tuloksia sitten viikon päästä, jos sieltä on nega tulossa. Pelottaa, jos sitten tuleekin se itkuvyöry, enkä pysty enää menemään asiakaspalveluun. Mukavia nämä julkisen puolen soittoajat, kun ne on aina keskellä päivää. :(

Miten minä en saa itseeni nyt mitään toivon kipinää? Aiemmissa hoidoissa olen kuitenkin uskonut positiiviseen tulokseen, mutta nyt ei löydy millään sitä uskoa.
 
Halle lähettelen täältä super-tsemppejä lugejen keskelle!! Valoan kanssa täysin samaa mieltä, nyt olisi teidän vuoro onnistua. Mulla sama coctail sitten sekoittamassa pakkaa + kortison, joten lueskelen sun fiiliksiä ja koitan muistaa ne sitten parin viikon päästä ;)

Valoa :wave: toivottavasti urheilu maistuu edelleen odotellessa! Just sanoin miehelle että mä olen jäänyt sali-koukkuun niin, etten osaa enää vapaapäiviä aloittaa ilman treeniä ensin :)

Melargia mikäs tilanne siellä, mitä kuuluu? :)

piu_pau tiedän niiiiin ton tunteen että soluja tulee hyvin ja sitten alkaa vasta se varsinainen piina!! Mulla muuten viimeksi toinen munasarja myös tosi kipeä punktiossa, itkin ja kiemurtelin siinä pöydällä ja mies hikeentyi lääkärille, että nyt sitä lääkettä lisää tai homma poikki :D Silloin päätin ettei tätä enää, se riitti! Toivottavasti paranet vlopun aikana ja muistahan juoda paljon ;)

Haikala tsemppiä kovasti tälle päivälle!!

Ja aniraz toivottavasti ultrassa on hyviä uutisia! Joskus sain itse vihjailuita ja kyllä otti hoitojen keskellä pattiin vaikkei kukaan tietysti pahaa tarkoittanutkaan.

Piinailijoille vielä pitkää pinnaa :)

Muoks. Marjanalle kanssa jaksamista matalapaineen keskelle, toivottavasti kohta alkaa sitten se oikea viiva ilmestymään!

ON: täällä joo mieli rauhoittunut ja olo jopa hyvin iloinen :) Vielä reilu viikko ja sitten alkaa limiksen kasvattelu. Jännä kyllä, en odota vielä hoitoa juuri yhtään vaan enemmänkin sitä, että saadaan se tehtyä ja voi hoidot unohtaa! Näin se oma ajatus on vaan muuttunut näiden 5:n hoitovuoden aikana, aikansa kutakin näemmä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos stempeistä! Täällä ollaan onnessaan! :D Hieno kyytiläinen haettu matkaan ja ensimmäisen kerran saatiin pakkaseenkin jotain! :cool: Pakkaseen meni 5 alkiota kahdessa oljessa. 14 solusta 11 oli ollut kypsiä. Näistä kuus oli hedelmöittynyt eikä yksikään kuukahtanut. Tällaisiin uutisiin ei oltu varauduttu.

Lääkkeethän mulla oli samat kuin toisessakin hoidossa erona oli vain että menopurannos oli isompi ja sumut alkoi pari päivää aikaisemmin. En tiedä oliko lisäravinteilla osuutta asiaan. Määhän oon napsinut tässä välissä DHEAta, foolihappoa ja ubiqinonia. Mies on ihan varma että ne vaikutti..melkein käräytti mut jo lekurille. :LOL: Noiden lisäksi lisäravinnearsenaalin on pitemmän aikaa kuulunut: monivitamiini, magnesium, sinkki, seleeni, D- ja E-vitamiini.

Halleb, miten sua ohjeistettiin tuossa Crinonen käytössä? Onko väliä laittaako aamulla vai illalla? Meidän klinikalla on niin harvinainen lääke että kehottivat apteekista ja tuoteselosteesta katsomaan. :D

Marjana, koita jaksaa piinailua. On kyllä tympeetä soitella testin tuloksia kesken työpäivää. :( Mun mielestä tuoresiirrossa tuo tukilääkitys on testiin saakka, mutta passeissa pitemmälle. Tämäkin varmaan riippuu tapauksesta.

Toivottavasti Haikalan punktio meni hyvin.

aniraz, miten meni uä? Miltä tilanne näytti ja milloin on punktio? Ikäviä puheita työpaikalla. :mad: Koita kestää!

Laura, mites sulla?


ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito...........Ajankohta........Syy
Haikala.................3.ICSI......... ............helmi............Endo,tuubat ukos,siittiöt
Laura82..31.........3.ICSI.............. .........helmi............Huonot siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. ...........helmi...... ......Selitt.
Nellikaneli..26.......4.IVF/2.PAS................helmi.............. Endo
Melargia..28..........4.IVF/ICSI/1.PAS........alkuvuosi?.......Selitt.
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS..............alkuvuosi?........End o
johkunen..34.......lahjamunasolu........ .....helmi-maalis.....Femail factor
Nannukka81..32….4.ICSI…….......... .........kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36.........2.IVF/1.PAS................kevät............. .Selitt.
liina2013...............3.IVF........... ..............?........................?
simpli..27..............3.IVF.......... ............tauolla.............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv........Syy
LaaL...................2.IVF/ICSI............2....................... ...PCO
HalleB..28.............lahjamunasolu.... .2.........14.2..........Male+female
Marjana................3.ICSI........... ......2.........................Selitt./PCO+siittiöt?
piu_pau..31...........3.ICSI................1.........21.2..........Selitt.

PLUSSANNEET
 
Viimeksi muokattu:
piu_pau nopeat onnittelut sulle tulin huikkaamaan, on varmasti helpottunut olo :)
Meillähän kolmas hoito oli myös ainut josta saatiin jotain pakkaseen ja saatiin tehtyä 2 passia. Noh toivotaan ettet passiin heti joutuisi ;)
 
Piu_pau Hieno saalis ja pakkaseenkin noin monta=)! Onnea matkaan:heart:!
Haikala&aniraz Toivotaan teillekin hyvää hoidon etenemistä:flower:!

).( Täällä kp3 eli vuoto alkoi reilu viisi viikkoa kaavinnasta. Kierron pituudeks tuli 37pv, kun normi kierto on mulla 28pv. Onneks ei venähtänyt enempää. Nyt sit jos sitä ovista alkais myös tulemaan, niin hyvä olisi.
 
Viimeksi muokattu:
täällä iski hirvee kurkkukipu päälle, noh olen triplannut c vitamiinin ja vietän kyl visusti viltin alla koko viikonlopun.

punktio on tiistai aamusta nyt jo pikkuisen alkaa jännittämään :)

piu paulle isot onnittelut kyytiläisestä ja siitä että pakkaseenkin saitte alkioita :D kävispä itselläkin niin hyvä tuuri, kaikki on kiinni nyt tässä vikassa hoidossa :)

muillekin teille piinailijoille paljon jaksamista ja hyvää alkavaa viikonloppua
 
piupau onnittelut, kannatti vitamiinikuuri todellakin!

).( ultrassa näkyi kummia. Vasemmalla yksi rakkula ja oikealla neljä. Paljon pieniä, mutta ei ne ehdi kasvaa. Että näin. Pääseekö tällä saaliilla ees siirtoon, lannistunut fiilis jo nyt. Maanantaina punktio. No tulipa testattua, oon niin väsynyt näihin hoitoihin. :headwall:
 
piu_pau onnittelut hyvästä saaliista ja ennen kaikkea kyytiläisestä ?
aniraz voi itku, onko varmaa että pienet rakkulat ei ehdi kasvaa? olo on varmasti pettynyt :( toivotaan että kuitenkin siirtoon pääsisitte ?

punktio takana, saaliina ainakin 14 munasolua jos oikein muistan. huomenna labra soittaa että mikä alkio tilanne, toivottavasti siirtoon päästäisiin. olo hyvä, kipulääkkeitä en ole kotona tarvinnut.
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Toive, hienoa että menkat vihdoin alkoivat.

Haikala, onnittelut saaliista. Koitahan ottaa levon kannalta vaikka et kipeä olekaan. :)

Aniraz, ymmärrän että olet pettynyt. :hug: Toivon kuitenkin että tällä kertaa laatu korvaisi määrän.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala

Yhteistyössä