Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Kevät/kesä

Pinjamaaria onnea teille :)

Mamido paljon tsemppiä teille!

Täällä oli tuo Naistenklinikan ensikäynti Tiistaina. Inseminaatio on deuraavasta kierrosta edessä ja niitä kokeillaan sit max 3 kertaa ei ehkä edes sitä koska on endo taustalla joka on mukavasti kasvattanut pesäkkeenkin jo takasin. :( no mutta fiilikset aika korkealla. Ja luottavaisuus. Ens kierron alkaessa toivon saavani ultraajan ja pääsen aloittamaan pistoshoidot gonal f ja ovitrelilla irrotetaan. Saas nähdä. Hiukan jännittää. Ultrassa näkyi keltarauhanen. Jännä kun mä kuvittelin etten ovuloi ollenkaan :/ :D
 
Hei kaikki.

Kelpaanko joukkoon, kun lapsia on jo kaksi mutta kolmatta yritetty nyt yli vuosi? Kaksi ensimmäistä tulivat ensimmäisistä kierroista.

Taustalla umpisuolentulehdus ja leikkauksessa umpisuoli puhkesi, mikä on saattanut aiheuttaa arpikudosta (putket tukossa?). Ensikäynti terveysasemalle on 17.11.

Kuinka kauan teillä on mennyt ensimmäisen terveyskeskus tms käynnin jälkeen eri tutkimuksiin ja hoitoihin? Tosin ei ole varmuutta kelpaammeko julkiselle ollenkaan, kun on jo kaksi lasta.
 
Juu, tiistaina rv 6+5 oli ultra. Helpotuksen kyyneleet virtasivat, kun lääkäri totesi heti raskauden olevan oikeassa paikassa, kaikki hienosti. :) Vastasi 6+3 (la 2.7), pikkuruinen sydän väpätti.. <3 Vielä pelottaa, mutta vähemmän. :)
 
Pikaiset terkut tuolta rajan takaa ja paljon plussatuulia kaikille! Ja onnea valtavasta, Pinjamaaria :love:. Aivan ihania uutisia!

Meillä olisi nyt rv 25+4 ja olo alkaa olla jo aika tukala - siis jo nyt. Muuten olen kai voinut ihan hyvin :). Rakenneultrassa kaikki oli niin kuin pitikin ja lisäksi löydettiin pieni pippeli, joten toinen poika olisi meidän perheeseen vihdoin maaliskuussa tulossa. Tulevan isoveljen iloa on ollut ihana seurata, kummasti siinä unohtuvat omatkin kolotukset.

Surusilmät, mites siellä? Sä alatkin varmasti olla jo aika pitkällä! Entäs Mimmi?

Ihanaa joulunodotusta kaikille, peukut ja varpaat teidän puolesta pystyssä :love:.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinjamaaria
Onnittelut poikalupauksesta kevlarsoul! :)

Täällä rv 15+5 menossa. Rakenne ultra joulukuun lopulla, ja sitä odotetaan innolla. Liikkeitä alkanut pikkuhiljaa tuntumaan ja raskaus todellisemmalle, joten viime viikolla kerrottiin uudesta tulokkaasta läheisimmille. Oireetonta siis ollut, ellei parin viikon alun pahoinvointia lasketa.

Toivotaan tänne pian lisää plussia! :love:
 
Onnea poikalupauksesta kevlarsoul! :rolleyes:

Ihanaa Mimmi että sielläkin lähestyy jo puoliväli, nautiskelehan loppuodotusesta :D

Itsellä raskaus on 29+0 tänään, viikko vielä niin pääsen kolkytluvulle. :eek:
Olo alkaa olla tukala vaikka masu onkin melko siro, jos vertaa kun poikaa odottelin, elättelen toiveita että tytteli olisikin syntyessään hiukan pienempi kuin 4kg. Masu on kyllä pinkeä pallo, vaavin liikkeet tuntuu ja sattuukin välistä tosi kovaa:devil:, Supparit on tullu nyt riesaksi pienestäkin rasituksesta ja liitoskipujen kanssa olin lonkan kanssa ongelmissa tuossa jokunen aika sitten. Levolla paranee ja nyt alkaa olla olo että jotenkin pärjää. Ei ole enää pitkästi. Kaikki on oikeeastaan vielä ostamatta ja hakematta, meinas tulla pikkunen stressi kun on niin paljon tehtävää. Työt ja koulu verottaa tällä hetkellä niin paljon että joulun jälkeen sitten pikapikaa kaikki valmiiksi. Toivottavasti masukaveri on täsmällinen eikö päätä tulla yhtään etuajassa..

Kaikille vielä toivoville vielä onnea matkaan tälle vuodelle, jospa joululahjat yllättäisi.:love:
 
Ihana kuulla teistä <3

Täällä ekan inssin jälkeen menkat yllätti kp 28. Eli tammikuussa toiseen inssiin ja siitä sit ivf jonoon. Ei kiva. En jaksa uskoa seuraavaan inssiinkään mutta kai se on vielä käytävä kun naikkari sitä vaatii.
 
Terkut täältäkin! Eilen oli neuvolalääkäri rv 26+5 ja pikkuveljellä kaikki hyvin :love:.

Itse lääkäristä jäi tosi paska fiilis. Ajat oli myöhässä ja koko homma hoidettiin äkkiä-alta-pois-liukuhihnameiningillä ja ilman empatiakyvyn häivääkään. Kaiken huipuksi lääkäri totesi, että kohdunkaula tms. on jotenkin poikkeavan "röpelöiden" ja milloinkas sulta on viimeksi otettu papa, kun jotain täällä nyt on. Papa siis on otettu 1,5 vuotta sitten ja oli puhdas ja tänä vuonna mulle on tehty lääkärin sisätutkimus kolmesti (helmikuussa yksityisellä gynellä, heinäkuussa rv 8 yksityisellä gynellä ja kuukausia sitten neuvolalääkärissä) ja ikinä aiemmin kukaan ei ole sanonut mitään mistään poikkeavasta :(. Määräsi nyt sitten papan rv 36, koska nyt sitä ei ennanaikaisuuden pelossa voida ottaa. Kiva odottaa tuohon pahinta peläten, joten sanokaa joku nyt jotain rohkaisevaa!

Muutenkin tuntuu, että koko kauan toivottua raskautta on varjostanut aina jokin huoli, kun alkuraskaudessa multa tutkittiin rinnasta löytynyttä kyhmyä. Neljä viikkoa sain odottaa ultra-aikaa, jossa onneksi paljastui, että kyseessä on vain vaaraton rasvapahkura. Ja nyt sitten parin kuukauden kuluttua tämä. Tuntuu, että raskaudesta ei ole yhtään saanut nauttia, kun on aina pelättävä jotain :(.

Että sellaisin miettein tänään, toivottavasti muilla vähän positiivisemmin! *halauksia :love:*
 
Ikävää Kevlar, toivottavasti asia on selvinnyt! :/
Raskaushan voi itsessään tuoda muutoksia kohdunsuulle, luulisin että tuo lääkäri jonka toiminta on muutenkin ollut tympeää, on päästänyt vain turhia sammakoita suustaan.

Mites muilla menee? Mimmi? Joko siellä tiedetään kumpi tulossa? :)

Pinjamaaria ootko päässyt jo ekan kolmanneksen yli? :)

Itsellä on menossa rv 34, ihan hirvittää että 1,5kk enää jäljellä. Sieltä se kohta tulee. Äippäloma alkaa 8.1, ois vielä muutama työpäivä edessä.
Kaikki on silleesti hyvin, tukala alkaa olla olo jo vaikka masu on edelleen "sirohko" :ROFLMAO:
 
Tänään oli eka käynti lapsettomuuspolilla. Miehen näyte ihan ok, eli hedelmöityskyky hyvä vaikka suoraanuivia siittiöitä ei ollutkaan, mutta niitä epäsuoraan liikkuvia kuitenkin vissiin tarpeeksi.
Mulla oli syyskuun mittauksen perusteella fsh-arvo koholla ikään nähden (26v.), arvo oli 9,5. Lääkäri määräsi kontrollitestin fsh:lle sekä lisäksi amh-mittauksen. Ultrassa munasarjat näytti normaaleilta ja limakalvokin kuulemma ok (kp 9).
Huolettaa, että alan rapistua jo näin nuorena!! :eek: Lääkäri sanoi, että alkaa jo olla lapsien teolla kiire tuolla minun fsh-arvolla.
 
Voisin kai liittyä tänne.. Useampi vuosi yritetty, yksi lapsi (nyt 5v) löytyy. "Vika" on minussa. Eilen piikitin ensimmäistä kertaa Menopuria, kun ei suun kautta otettavat lääkkeet tepsineet.. Jotenkin konkretisoitui se, että tästä ei välttämättä tulekaan mitään ja tuli melko epäonnistunut olo. :( Tätä aiemmin olen ajatellut vähän siihen tyyliin, että ei ole maailmanloppu jos lapsiluku jää yhteen.. Ja toki elämä jatkuu siinäkin tapauksessa. Tulee meikäläisellä jo kohta ikäkin vastaan tässä toisen lapsen hankinnassa.
 
Minä voisin myös liittyä tähän ketjuun, eli toisen lapsen yrittämistä tulee maaliskuussa täyteen vuosi. Takana 2 varmaa alkuvaiheen (rv 5) keskenmenoa ja 1 melkein varma, sekin ihan alussa. Ylimääräisiin vuotoihin olen syönyt nyt kaksi Tero-kuuria, joista toisen jälkeen ei ole kuulunut menkkoja melkein kahteen viikkoon. Raskaana en kuitenkaan ole, hcg mitattu 20pv tätä kuuta ja alle yhtä näytti... Lisäksi tein tänään varmuudeksi vielä raskaustestin ja sekin näytti negaa.

Meillä esikoinen on kohta 2,5 vuotias tyttö. Kovasti toivottaisiin että tärppäisi, mutta alkaa jo huolestuttamaan kun ei tiedä mistä nuo keskenmenot johtuvat ja tutkimuksiin en pääse kun en voinut varmaksi sanoa siitä kolmannestä keskenmenosta kun testi ei sitä kerennyt näyttää... :unsure: Onko kellään tietoa pääseekö johonkin tutkimuksiin kun on vuoden yrittänyt lasta?

Onnea kaikille plussanneill (y)
 
Täällä ollaan viittävaille saatu raskaus päätökseen, 38+0 tulee perjantaina täyteen, kohta saadaan vauva vihdoin syliin. :love:

august hoitoihin lähdetään yleensä julkiselle puolelle vuoden yrittämisen jälkeen, jos on aikaisempaa taustaa lapsettomuuden kanssa, voivat ottaa jo aikaisemmin..Eli ihan ensiksi soittoa vain omaan terveyskeskukseen ja sieltä ottavat sitten asian hoitaakseen, ensin lähdetään kartoittamaan verikokeiden avulla sinun hormoonitoimintaasi ja ovulointia, seuraavaksi tutkitaan miehen simpat. Kattavasti kyllä neuvovat kun asiaa lähdet selvittelemään..:)
 
Keskenmenoista vielä, mullahan on takana 6 raskautta ja yksi lapsi, nyt toinen siis hyvää vauhtia tulossa.
Eka raskaus päättyi aikanaan keskenmenoon rv20, synnytys käynnistyi lapsivesien menolla, kohdussa oli vuoteleva hematooma, jonka arveltiin aiheuttaneen tulehduksen ja kalvojen haurastumisen. Tämän jälkeen saatiin yksi onnistunut raskaus väliin. Pikkukakkosen yritys alkoi pojan ollessa muistaakseni 9kk ikäinen, parin vuoden yritystaipaleeseen koettiin 3 keskenmenoa rv6-10. Meidän tapauksessa raskaus saatiin alulle mutta mitään ei lähtenyt kehittymään, tai jos lähti, ei vastannut viikkoja ja sykkeet hiipuivat pois. Ensimmäinen raskaus onnistui jo 3kk yrittämisen jälkeen, tästä seurasi kuitenkin alkuraskauden keskenmeno, uusi raskaus tärppäsi heti seuraavasta kierrosta, seurauksena kuitenkin jälleen alkuraskauden keskenmeno, Tästä menikin sitten muistaakseni yli vuosi seuraavaan tärppiin, joka päättyi sekin keskenmenoon. 3 keskenmenon jälkeen aletaan yleensä tutkia onko jokin syy mikä näitä aiheuttaa. Meillähän käytiin läpi kaikki verikokeiden ja kromosomien yms. kautta mutta mitään järkevää selitystä tai syytä ei löydetty. Mulla on kohdussa myooma, jonka on todettu erinäisten tutkimusten mukaan lisäävän hedelmättömyyttä ja aiheuttavan keskenmenoja, jos se sijaitsee ns. huonossa paikassa, niinkuin minulla. Kukaan ei vain vielä tuota asiaa varmista sillä sitä ei tosiaan ole tutkittu kunnolla.
Kuitenkin 4 raskaus sai alkunsa lopputalven jälkeen kesäkuussa ja nyt näyttäisi vahvasti että vauva saadaan syliin. Mulla oli parin viimeisen km aikana tukilääkity(lugestron) rv12 asti, vaikkei varsinaista puutosta verikokeissa havaittukaan. Lapsettomuuslääkärini totesi kuitenkin että lääkkeistä on minun tapauksessani vain hyötyä.

Tsemppiä kovasti toistuvista keskenmenoista kärsiville, itsekin yritin lohduttautua aikanaan että jospa vielä meillekin. Ja niinhän siinä kävi. :love:
 
Surusilmät ja mimmi!!! Voitteko Kuulolla? Mitä kuuluu? :)

Meillä on ens viikolla ivf info naistenklinikalla. Sää nähdä kauan joudutaan siitä vielä jonottamaan. Ehkä jos huonotuuri käy että eivät aloitakkaan hoitoja siirryimme yksityiselle. Tässä on vuodet kuluneet ja en ole.mielestäni saanut hyvää hoitoa julkisella puolella. Helsingissä vaihtuu lääkärit ja kaikki on ihan pihalla. Kirjataan väärää tietoa ja saadaan joka kerta ilmoittaa että Mulla on lapsi edellisestä suhteesta kun nää siellä kokoajankirjoittelee että meillä on jo yksi lapsi. En oikeen luota koko laitokseen :(
 
Neleliis harmi ettei plussaa ole vieläkään tullut! Toivottavasti jonotus pian ohi ja pääsette aloittamaan hoidot!

Tänne kuuluu hyvää, terve pieni tyttö syntyi reilu 3kk sitten. Imetys sujuu tällä kertaa ja ensimmäinen kokonainen kun yö tuli viime yönä nukuttua. Jonkin asteista vauvakuumetta tuntuu olevan kun täälläkin vielä pyörin, mutta järki sanoo että nyt olisi perhe kokonainen. Mirenan aion kuitenkin ottaa ensikuussa :)
 
Mimmi ihana kuulla Susta <3

Onnea pienestä prinsessasta <3 nauti täysillä vauvan tuoksusta!

Mä aloitin tänä aamuna synarela sumutteet. Sumutan nyt 14.9 asti ja olis nolla Ultra jos vain menkat alkaa. Nyt KP 24. Sitten 24.10 muistaakseen on kans Ultra jolloin päätetään mahdollinen keräys aika. Ehkä meillä toivottavasti olis plussainen marraskuu.

Toivon että selviin punktio pelosta ja en saa mitään paniikkikohtauksen.

Nyt Keskityn Nämä viikot liikuntaan ja syksyiseen ilmaan. Puhtaaseen ruokaan ja kilojen karistamiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92

Yhteistyössä