Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Syksy/Talvi

Tiistai 16.12.2014




nimim, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä

Miukula... 7/10..ya 3/14..kp. ??/28-29...PCO...tamofen, puregon, pregnyl, lugsteron
NeleLiis....06/09......kp 27/31........ya 02/13.....endo.....
Surusilmät...08/12...Kp 12/30...YA07/13
Mimmi92...2/14... kp 27/28-34...ya 3/14
Aanis...6/12...kp 12/27-30...ya 10/13...Anastrozol
Maaliskuun aurinko...3/13... kp 20/28-34...ya 5/14... pcos.... Clomit
Ninas_ ....4/10 ...kp 44/26-28
Pullero85, 10/13...kp -/??... Ya 05/14, pcos, unelmiin uskominen
Huvi....1/12...kp 5/28.... Ya 7-8/12... Selittämätön.
Sara11..
Millionnea.. 11/10... Kp 1/35... Ya 1/12
Bambini, poika -08, kp 9/28, ya 2011-2012?, ei diagnoosia lapsettomuuteen toistaiseksi, Clomit








Piinailijat

NeleLiis dpo 10
Mimmi92 dpo 10
Maaliskuun aurinko dpo 2






Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi


:heart:plussanneet
:heart:

Tammikuu 2014
Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)
Mäkimeirami (yk13)

Maaliskuu 2014

Pympy(n.4v)
Markke(yk19)
Mannamaaria (yk9)

Huhtikuu 2014
Noora89(yk13)
Karmini(yk10)

Toukokuu 2014
Safiia(1v7kk)





HUOM!
kiertopäivien ylittyminen 50:n päivän tarkoittaa listalta tippumista, ellei ilmoita pitkästä kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka kaikki muu olis kuviteltua, niin tää flunssa ei ainakaan oo! :) ihan karsee olo, mut en oikeesti kehtaa hakee saikkuu 4 työpäivän jälkeen.. Mies ja poika samassa taudissa, joten raskausoire ei taida olla.. Pitääkin heti kun pääsee kotiin katella paremman valon kanssa aamun testi, jos siihen olis jotain ilmestyny :D voiko olla epätoivosempaa..
 
Pitkästä aikaa täällä! Lopetin kirjoittamisen kesällä, kun ei enää jaksanut päivitellä kiertojen alkuja... Keväällä yritystä tuli täyteen vuosi tuloksetta ja hakeuduin lääkärille, jolta sainkin pco/pcos -diagnoosin (tosin lievänä, esikoinen saanut alkunsa alle puolessa vuodessa luomuna, kierto ollut aina lyhyt ja lähes kellon tarkka, alipaino lähempänä totuutta kuin ylipaino). Loppukeväästä ja alkukesästä söin muutaman clomi-kuurin ja nyt myöhemmin syksyllä aloitin letrozolet. Kaksi kuuria noita olen syönyt ja vihdoinkin kuukautiset viikon myöhässä!! Lauantaina (kp27) testasin negan, mutten uskonut sitä silloin enkä vieläkään usko.. uusi testi ehkä ylihuomenna, jos malttaisin odottaa. Vielä viime kierron verikokeestakin lääkäri sanoi, että näyttää huonolta progesteronitasot, eli paljon toivoa hän ei antanut annostukselle 1 tabl. kp 2-6 ja määräsi jatkoon tupla-annoksen. Tupla-annokset odottavat kaapissa ja kovasti toivon, ettei niitä tarvittaisi =D Tsemppiä kaikille yritykseen!
 
Voih, venlalle peukkuja kovasti, että testi muuttuu plussaksi!

Kävin tänään labrassa varmistamassa hcG- arvot. Alle kaks, ikävä kyllä. Vaikka siihen olinkin orientoitunut, niin kyllähän se vähän pahalta tuntui. Toisaalta, perjantaina aika sairaanhoitajalle, jonka kanssa täytellään lapsettomuuslähetteeseen tarvittavat paperit. Jotenkin se hieman lohduttaa, että asia on etenemässä noin, kun ei luonto voi meitä jeesata yhtään tässä asiassa. Me lapsettomuushoidoissa.. ajatus, johon en koskaan uskonut, onkin totta pian. Tai ollaanhan tässä jo nyt Clomien kanssa hoidossa, mutta ei se siltä silti tunnu..

:confused: Ovista tikuttelen jo nyt kp8 kun su sain voimakkaat ovisviivat . Ja kun mulla on noita kaksoishormonitestejä, haluaisin saada nyt testiin sen "neljä hedelmällisintä päivää", niinku testi lupaa - viimeksi sain vain ja ainoastaan hymyn ja sitte olikin jo kiirettä ;) Btw, mistä parhaat ovistikut (ja miksei raskaustestitkin), parhaaseen hintaan? Mä oon tilannu mammaksi.fi ja raskauskeiju.fi. Keijulla muistaakseni hieman edullisempia..
 
Mä oon hommannu kaikki testit Prismasta :)

Venlalla jännät paikat :)

On: Tissistä tuli puristaessa eka kirkasta nestettä, seuraavalla puristuksella ihan maitoa :O ei oo tullut tippaakaan imetyksen loputtua, vaikka yritin sitä sillon vielä uudestaan saada käyntiin.. Siitä kuitenkin yli 8kk aikaa..
 
moi taas. täällä jo odotellaan menkkoja. eilen oli vitutuksen huipentuma päivä joten ne alkaa kahden päivän sisällä. oli tosi hyvä päivä leipoa piparkakkutaloa kun olisin voinut tappaa kaikki! mua niin ärsyttää noi pms oireet. ovat todella rajuja nykyään ja viel kun ne itse tiedostaa mut siltikään asialle ei voi mitään.

en ole yli vuoteen ovistikkuja enää ostellut. mulla avsen vuotaa hiukka verta kun ovis ja oikea jomottaa aika mukavasti. tunnistan nämä hyvin.

mua ahdistaa myös tuo lapsettomuushoitojuttu. se on niin virallista ja lohdutonta. ja varsinkin et kui tässä näin kävi. kun yksi luomu jo on. en tiiä. täytyis miehelt taas jaksaa udella et onko se aika varattu sinne analyysiin. mä oon aika hajalla jo...
 
paheistaan on huono päästä eroon. mulle se tarkoittaa ainaista raskauslaskurin tuijottelua. joka helvetin kuukausi sieltä itseni löydän kattelemassa seuraavaa laskettua aikaaa.
ja pitihän siellä nytkin käydä. ja niin. toisaalta tuo vaalenapunainen vuoto aamulla saattaisi olla kiinnitymistäkin onhan nyt alkamassa juuri 4. raskausviikko jos laskee tuosta oviksesta. uskoo ken tahtoo. kaikki muut oireet kyl liittyy menkkoihin. noh. viikon pääst viimeistään viisaampia...
nyt mun täytyy nukkua
 
Millionnea Tuo raskauslaskurissa käyminen on kyllä hirveintä mitä voi itselleen tehdä. Itse vältän sitä kuin ruttoa, jos joskus vielä tulen raskaaksi niin haluan tietää lasketun ajan vasta varhaisultran jälkeen, kunhan olen nähnyt että siellä on oikeasti jotain ja raskaus kestääkin muutamaa viikkoa kauemmin. :(

Pullero Toivotaan parasta!

Mulla alko ovistestailut, ei ollu vahvuista viivaa mihinkään suuntaan, hyvä ku näkösällä edes :D Eli vissiin odotellan muutama päivä..
 
Pullero oisko se voinu olla kiinnittymisvuotoa mitä sulla tuli? Mä en ainakaan oo saanu koskaan turhia viivoja raskaustesteihin, en minkään merkkisiin, joten melkein tekis mieli onnitella. :) Mut odotellaan viivojen vahvistumisia!

Mulla on ollut sen ovisplussan jälkeen optimistinen olo. Siis ennen tätä päivää. Alkoi tutut kohdun nipistelyt tuntumaan ja ne on viimeaikoina edeltäneet aina menkkoja...
 
Mulla on muuten myös paha tapa käydä raskauslaskurilla tarkistamassa laskettua aikaa. Joskus jopa koitan ennustaa seuraavaan kiertoon. :O Oon ajatellu ettei tää ihan tervettä ole, mutta näköjään en ole ainoa...

Piti tehä vielä yks ovistesti ihan uteliaisuuttani vain... Negaa näytti ja hyvä niin. :)
 
David merkkisiä liuskoja nuo on. Voitte arvata että niihin pissitään tässä tulevina päivinä... Esikoisesta ei ollu minkään laista vuotoa missään vaiheessa niin kiinnittymisvuoto ei käynyt edes mielessä, ei meikäläisen sekoilevalla kierrolla. Viikon kuluttua teen Clear Bluen digin jos viivoja ilmestyy muinakin päivinä. Sekosin nyt kyllä ihan täysin, en pysy kasassa ollenkaan.

Raskauslaskuria piti kans mennä kattelemaan, ja neuvolan aukioloaikoja ja tuplarattaita ja pinnasänkyjä ja kelan sivuja... Jos tämä on jollakin lailla epäonninen plussa niin kovaa tullaan alas mutta sillä välin hykertelen asian tiimoilta :)
 
Täälläkin raskauslaskuria kurkistellaan. Etenkin, jos tuntuu että tallettelut on osuneet nappiin ;) Myönnetään siis, mutta lohtua se aina tuo, etten ole ainoa.

Täällä ovis lähestyy ja väki sairastaa, mies on ku puolikuollut. Saas nähdä saako sitä alkamaan yhtään millekään. Ei auta, pakko on. Ei tässä turhia Clomeja popsita.
 
pullero85
mä oon noita raskaustestejä tehnyt ainakin 50. varmaan sata. ja koskaan ikinä en siihen ole saanut haamua. yhden plussan. mä pidän peukkuja! kuulostaa hyvältä!

ja tänne voi merkata millionnea kp1

kyl mää tän kropan tunnen niin hyvin. ja mies saa kuulla kunniansa jos ei sitä aikaa ole ittelleen varannu. aikuinen mies. helvetti. (sori)
 
mä en ole miehelle koskaan puhunut et koska ovis on tms. en sit tiiä arvaako kun käyn kimppuun. mut oon vastapainoks yrittäny muulloinkin vikitellä :)

luin tuossa teidän aikasempia kirjoituksia ja oli ollut puhetta lasten ikäerosta. me salettiin yritään toista kun eka oli vuoden. toisaalta oon ollut kyl ihan ilonen että ikäeroa nyt kuitenkin näyttää tulevan hiukka enemmän. elämä on ollut todella helppoa ja kevyttä yhden kanssa. tottakai uhmiksia ja kiukku juttuja on. kaikilla on. mut en o koskaan ollut ihan kypsä tähän elämään. palasin osittain töihin kun lapsi oli alle 2vuotta. ja aikaa on ollut hyvin tehdä töitä, harrastaa ja nauttia tuosta pikku ukosta. tottakai jokainen tekee kuten tykkää. mut meillä tää on ollut kyl ihan hyvä näinkin. toi neljä vuotias osaa itse käydä vessas, pukea kaikki vaattee, leikkii välillä itsekseen, käy yksin kavereilla leikkimässä, tekee itse kaakaota ja voikkareita yms. eli oikein itsenäinen ja avulias.

ja tiedän useammankin sisaruksen joilla ikäeroa enempi ja hyvin tulevat juttuun. niin lapsena kuin aikuisenakin. luulen et on enemmänkin kiinni siitä perheyhteisöstä, vanhemmista, miten sitä sisarussuhdetta luodaan. ja toisaalta. ei kaikien kanssa tartte tulla toimeen tai tykätä vaikka sukua onkin.
 
Mäkin sovin miehen kanssa et huomenna varaa sen näyte ajan maanantaille. Saa sen verran vielä aikaa, jos se plussa tulis :) saahan sen sit tarvittaessa peruttua..

Mitään oireita en oo oikeen pystyny tarkkailee kun oon kuumeessa ja muutenkin särkee joka paikkaan. Nyt kaduttaa etten ottanu pari viikkoa sitten influenssa rokotetta kun sitä tarjottiin.. Tissistäkään ei enää tuu mitään. Ihme juttu se eilinen. Prolaktiini arvo oli kuitenkin vaan 175 ja jos oikein katoin niin normaalin yläraja oli 750. Uutta testiä vielä huomenna. Perjantaina tai lauantaina pitäis alkaa menkat. Todennäköisesti alkaa, kun ei noissa testeissä oo yhtään mitään näkyny (olen kyllä aikaisin testannu)

Pullero85 mullakaan ei mitään kiinnitymisvuotoa ollu, mutta silloin kun menkat oli yhden päivän myöhässä tein ihan haalean testin (mies ei nähny mitään) ja meni 2h kun alkoi vuotaa. Tuli alkuun ihan kirkasta verta ja ajattelin et jos olinkin raskaana, niin en oo enää (edellinen raskaus meni kesken), illemmalla baarissa huomasin että vuoto loppu (ja päätin olla loppu illan vesi linjalla), seuraavana aamuna uus testi ja ihan haalea viiva + vähän rusehtavaa vuotoa, tätä haalea haamuilua ja tuhruttelua (joka toinen päivä) jatkui 2 viikkoa, kunnes ultrassa näkyi syke ja testailu + tuhruttelu loppui siihen
 
No, eipä ehdi mun ovistikkutilailut enää tähän kiertoon. Ajattelin että ehtii mutta turhaapa niitä nyt tilaa. Tänään kaksoishormonitesti jo vilkutteli hymynaamaa, joten veikkaan että 2-3 päivää ja ovis on käsillä. Toivotaan nyt vaan että isäntä toipuu, mä jo sille töihin lähettelin testikuvatietoa ja kerroin, että vaikka onkin kipeänä, minä en enää aio lääkkeitä kovin kauan popsia, joten joutuu hommiin, oli miten kipeä tahansa :LOL: Tuumaili kotona, että sopivasti viskiä ja Buranaa niin selviää hommastansa. On siinä mulla mies.. ;)
 
Yritin nukkua mutta 03.05 heräsin testaamaan. Davidin liuskassa oli haamu joka juuri ja juuri erottu, digissä: raskaana 2-3 vko.a :heart: Menkoista laskettuna oli 5+2, ovulaatiotestin plussasta 4+5. Sydän lyö miljoonaa. Yhtä hullu olo tässä nyt on kun ekan plussankin jälkeen. Ei meinaa uskoa ja sitten kun uskoo ni alkaa stressaamaan meneekö kesken ja jos ei mee kesken niin meneekö raskaus hyvin ja tuleeko terve lapsi ja pysytäänkö hengissä läpi synnytyksen. Eli voi helvata...

Taannoin kyselin teiltä googlettamisen lisäks niistä ovistestien viivoista. Mullahan tuli haaleempi se testiviiva ja ohjeis sanottiin et ei merkkaa ku tasavahvat. Nyt ton digin perusteella näyttäs merkkaavan!
 
Pullero85 toiveikkana negan jälkeen kyselen :)

Testasitko ennen "menkkoja" en enää muista?
Onko mitään raskaus oireita? (itellä ei oo, mut silti elättelen plussasta vielä toiveita :D)

Muoks. Lisäsin sut jo plussanneisiin kun tuon digin tulos niin selkeä :) monesko yk nyt oli? Laitoin 7kk..
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 19.12.2014




nimim, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä

Miukula... 7/10..ya 3/14..kp. ??/28-29...PCO...tamofen, puregon, pregnyl, lugsteron
NeleLiis....06/09......kp 30/31........ya 02/13.....endo.....
Surusilmät...08/12...Kp 15/30...YA07/13
Mimmi92...2/14... kp 30/28-34...ya 3/14
Aanis...6/12...kp 15/27-30...ya 10/13...Anastrozol
Maaliskuun aurinko...3/13... kp 23/28-34...ya 5/14... pcos.... Clomit
Ninas_ ....4/10 ...kp 47/26-28
Huvi....1/12...kp 8/28.... Ya 7-8/12... Selittämätön.
Sara11..
Millionnea.. 11/10... Kp 4/35... Ya 1/12
Bambini, poika -08, kp 12/28, ya 2011-2012?, ei diagnoosia lapsettomuuteen toistaiseksi, Clomit








Piinailijat

NeleLiis dpo 13
Mimmi92 dpo 13
Maaliskuun aurinko dpo 5






Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi


:heart:plussanneet
:heart:

Tammikuu 2014
Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)
Mäkimeirami (yk13)

Maaliskuu 2014

Pympy(n.4v)
Markke(yk19)
Mannamaaria (yk9)

Huhtikuu 2014
Noora89(yk13)
Karmini(yk10)

Toukokuu 2014
Safiia(1v7kk)

Joulukuu 2014
Pullero85(7kk)





HUOM!
kiertopäivien ylittyminen 50:n päivän tarkoittaa listalta tippumista, ellei ilmoita pitkästä kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä