Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Syksy/Talvi

Kävin muuten tänään lääkärissä julkisella ja oli sitä mieltä, että vaikka miehestä löytyis joku selkeä vika niin silti sitä lähetettä pitää odottaa kesään (eri lääkäri kun viimeks). Kaikki mun osalta kunnossa niin oli sitä mieltä että joillain vaan kestää pitempään. Oli kyllä niin turha reissu.. Mä en kyllä ymmärrä et jos olis joku selvä vika niin miks pitää odottaa ja tuhlata aikaa. Okei eipä ole vielä ainakaan mitään vikaa tiedossa mutta vähän pelottaa nuo miehen tulokset kun ei sen exäkään tosiaan vuodessa tullu raskaaks (ei kyllä yrittäny lasta mutta ei käyttäny ehkäisyä)
 
Pitää olla vuos yritystä takana + imetyksestä/ edellisestä synnytyksestä vielä lisää aikaa. Nyt vasta yk 10. No ei siinä mitään jatketaan nyt sit yksityisellä siihen saakka. Kauhistuttaa vaan jo etukäteen et jos jotain rankempaa hoitoa tarvii ne jonot ja odottelu kun ei tuolla kyllä oikeen oo varaa niitä tehdä. Täällä taas liian pitkälle tulee tylsyyksissä mietittyä asioita :D
 
Maanantai 29.12.2014



nimim.esikkokpyasyyhoito
Aanis6/1224/27-3010/13-Anastrozol
Bambinipoika -0822/2811-12ei diagnoosiaclomifen
Huvi1/1218/287-8/12selittämätön-
maaliskuun aurinko3/135/28-345/14pcosclomifen
millionnea11/1011/351/12--
mimmi922/1410/28-343/14--
Miukula7/1038/28-293/14pcotamofen, puregon, pregnyl, lugesteron
NeleLiis6/093/312/13endo-
ninas_4/10??/26-28---
surusilmät8/1225/307/13--
sara11-----





Piinailijat


Miukula dpo 15 tai 16
Aanis dpo 7
Bambini 6






:heart:plussanneet
:heart:

Tammikuu 2014
Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)
Mäkimeirami (yk13)

Maaliskuu 2014

Pympy(n.4v)
Markke(yk19)
Mannamaaria (yk9)

Huhtikuu 2014
Noora89(yk13)
Karmini(yk10)

Toukokuu 2014
Safiia(1v7kk)

Joulukuu 2014
Pullero85(7kk)
Miukula (yk 4)



HUOM!
kiertopäivien ylittyminen 50:n päivän tarkoittaa listalta tippumista, ellei ilmoita pitkästä kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää joulua kaikille :)

Maaliskuun aurinko harmi menkoista :( :hug:

Te tääl ootte puhunu kaikkee nippasuista ja rintojen kipeytymisestä niin mul ne on ainakin takuu varmoja merkkejä siitä et menkat on alkamassa. Jos rinnat ei o kipeet niin ihme. Aiemmin ei ollu rinnat kipeet mut nyt on miltei vuoden ollu aina ennen menkkoja. Kohdun nippasui löytyy kans, välil oikeen viiltävii. Tääl tars jaksaa tänää heilutella peittoi viel, kun alkaa varmaan ehkä oleen ovis tiedos(limoja mul ei oikee ikinä oo..) kiertopäivistä päätellen.
 
Ihanaa Joulua naiset :heart:

Äh, jouluketutus iski taas. Toissailtana talletteluja, kun hymynaamaakin se ovistikku näytti. Eilen päivällä oviskivut selkeästi ja illall sitten mies jupisi että väsyttää, ei jaksa. Ja oli sitä mieltä, että ei nyt tehdä tästä stressiä joulun kunniaksi. Jahas, no eipä tosiaan tehdä. Illalla sängyssä raivosin pää punaisena kun niin harmitti, olis voitu hyvin vielä talletella kaiken varalta, niin ei. Hitto mikä kakkiainen. Sitten iski pirulainen raivon keskellä ja koitin houkutella isäntää touhuihin ja lähes onnistuinkin. Ja kappas, sitten iski ketutus miehen asenteen suhteen ja sen sijaan että olisin talletellut edes evvk- asenteella, vedinki peiton korviin ja murahdin. :whistle: Että se siitä kiireestä. Tämä päivä onkin menny taas ärsytyksen keskellä kun murehdin eilisen tallettelujen missaamista. :headwall:

Täällä jännäillään muiden puolesta. Tsemppiä jokaiselle ;)
 
Maaliskuun aurinko ehdin eilen päivitellä tälle päivälle kp 2, mutta korjataan tilanteen mukaan :) ja pahoittelut jos menkat nyt kuitenkin alkoi! :(

Bambini ymmärrän turhautumisen. Meilläkin yleensä kyse miehen jaksamisesta ja kyllä rupeaa ärsyttämään jos ei onnistu. Miesten kuitenkin vähän vaikeampi puuhastella jos ei huvita.. Toivotaan kuitenkin että tallettelut riitti!

Huvi eikun peitot heilumaan! :)

Mites neleliis, onko huomenna testipäivä? :)
 
Heippa Naiset. :wave:
Minä olen pitänyt palstataukoa oikeen kunnolla. Olen kuukauden päivät ollut täältä poissa. Tosiaan marraskuussa ei plussaa tullut ja uusi kierto käynnistyi marraskuun lopulla. Ei sitten pidetty hoitotaukoa vaan aloitettiin vuoden viimeinen hoitokierros, kun lääkekatto on täynnä, niin saa vielä lääkkeet halvemmalla
Tällä kertaa saatiin kasvatettua 2 solua ja kp 20 päästiin irrottaa. Tällä kertaa tarvittiin vain 2 ultra käyntiä. Pregnylin pistin 11.12 ja pupuiltiin samana iltana. Nyt on eilen ja tänään testiin piirtänyt vaalea viiva. Eli jotain tuolla masussa voisi olla kasvamassa. :heart: Nyt siis kp 34 ja dpo 11 tai 12.
Saa nyt nähdä pääsenkö siirtymään plussanneisiin. Huomenna teen digin.
Tsempit kaikille ja jaksuja yritykseen. Tulen kertomaan kuinka käy.
 
Kiitos onnitteluista. Nyt tänä aamuna digi näytti raskaana 1-2. Eli pakko kai se on uskoa et jotain siellä kohdussa kasvaa. Meinasin viel viikonlopun aikana katsoa vahvistuuko viivat ja maanantaina soittoa polille. Sit varmaan veritesti ja varhaisultra varataan. Se osuu sitten tonne tammikuun puol väliin. Ilmoittelen vielä mitä verikoe näyttää. Muuten toivottelen kaikille joulun jatkoja ja onnekasta uutta vuotta. Olisiko vuosi 2015 meidän vauvojen vuosi. :)
 
Voi ei neleliis :(

Tänään vasenta munasarjaa nippaillu aika kovaakin. Vähän ihmetyttäny kun nyt vasta kp 8 ja viimeks irtos siltä puolelta. Taidanpa huvikseen alottaa jo huomenna oviksen tikutuksen kun on niin tylsää..
 
Lueskelin tätä ketjua taaksepäin ja ajattelin vähän kommentoida noita aiempia juttuja.
Eli kun puhutaan oviksen jälkeisistä oireista, niin minulla eniten oireita tullut juuri nega kierroissa: rintojen arkuus, munasarjojen vihlaisut joskus jopa huonovointisuus. Näin oli myös esikon yritysaikana.
Tosin myös tukilääke lugesteron saattaa aiheuttaa oireita.
Nyt tässä tärppikierrossa en huomannut pahemmin mitään ylimääräisiä vihlaisut, kun vasta lähempänä dpo 10. Lämpöjä on myös ollut turha mitata, kun selkeästi niissä ei ole mitään vaikutusta ollut. Nega kierroissa välillä lämmöt olleet yli 37 ja tässä kierroissa pääasiassa 36.6.
Myös testi on antanut niin nyt, kuin esikon aikana jo viim. dpo 11 vaalean viivan. Koska minä tiedän tarkalleen ovulaatioajan, niin turhaa oikeastaan odottelen kuukautisiin asti. Nytkin vuodon pitäisi alkaa vasta ensi keskiviikkona, kun tukilääke loppuu huomenna. Vuoto yleensä alkaa noin 3 päivän päästä.
Eri asia on jos tosiaan ovulaatio on epävarma. Niin voi juuri testi näyttää plussaa vasta paljon myöhemmin. Omalla kohdalla ennen hoitoja ovistestit näyttivät usein plussaa, vaikka sitä ei edes tullut, juuri pco:n vuoksi. Nyt kun ultrassa asia varmistetaan voin tulokseen luottaa.
Ikää minulla tulee tammikuussa 35 ja miehellä 38. Alkaa siis olla viimeiset hetket tehdä se kakkonen.Ja ikäeroa tulisi nyt sitten 5- vuotta. Myös minulla on sisaruksiini ikäeroa 5v 9kk ja toiseen 7v 5 kk. Silti suvussa muilla ei ole ollut ongelmia raskautua.
Meillä myös aika moni tietää vaikeuksista hankkia lapsia, niin ei turhia kysellä toisesta. Tosin nyt jo osa tietää, että yritetään kakkosta.
Jos tosiaan kaikki nyt menee toiveiden mukaan La. on 5.9.2015. Ja tosiaan paras aika tallettaa on silloin ovisplussapäivänä ja 2 päivää sen jälkeen. Meille lääkäri ehdotti, kun irrotin munasolun torstaina, niin seksiä sitten perjantai iltana. Tosin tehtiin jo torstaina ja siihen se sitten jäi.

Miukula rv 4 (testit vahvistuu ja pissattaa ;) )
 
Ääh kyllä ärsyttää. Käytiin miehen kaverilla jolla 1kk ikänen vauva. Molemmat vanhemmat päivät töissä ja lapsi aina jollain hoidossa. Myös vähintään kerran viikossa yö kylässä kun "pää ei muuten kestä". Mitähän nuo oikein kuvitteli kun lapsen päätti tehdä jos nyt jo on noin vaikeaa..

Hommasin nyt 3kk salikortin + uimahalli niin saa vähän jotain muuta ajateltavaa. Tarkotus oli laittaa ittensä kunnolla kuntoon sit kun lapset hommattu, mutta ei tässä nyt montaa vuotta huvita enää odotella, joten jos tässä yritys vaiheessa nyt jotakin edes tekisi. Jätän myös oviksen tikuttamisen nyt hetkeks. Miehen kanssa sovittiin että pupuillaan nyt muuten vaan ahkeraan. Vielä viikko niin saa tietää ne simppatestin tulokset. Luulen kyllä että ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä että nyt saa lääkärissä käynnit loppua. Kyllä se lapsi jossain vaiheessa tulee jos on tullakseen. Mielialat tuntuu vaihtelevan nopeaan tahtiin..
 
Onpa outoa, et myös äiti voi olla muka töis, jos lapsi vasta kuukauden. :O
Mulla teki tiukkaa laittaa oma pikkuinen hoitoon 13kk iässä. Mut pakko oli kun ei olis pystynyt lainoja lyhentelee kodinhoidontuella.

Ihan sellainen kysymys, et kun noita testejä olen tässä tehnyt ja tosiaan jo perjantaina digi näytti sen 1-2. Huomenna meinasin tehdä toisen, enne soittoa polille. Nii sen pitäis varmaan näyttää jo 2-3 sitten. Nyt vaan mietin, kun nuo perustestit ei kuitenkaan ole selkeesti vahvistunut tässä parissa päivässä. On siis kyllä ihan selkeä toinen viiva, mut kuvittelin et nyt jo alkais olee lähellä tasavahvaa kontrolli viivan kanssa. Esikon kohdalla lopetin testailun siihen digiin, kun näytti sen 1-2, mut nyt olen jotenkin niin epäuskoinen ja tässä on tarvinnut odotella muutenkin monta päivää noiden pyhien takia, et voi soittaa polille. Missä vaiheessa teillä näytti viivat tasavahvaa, jos siis testailitte enempi, silloin esikon kohdalla?
 
Miukula, ite testailin rfsu:n liuskoilla melkein 2 viikkoa esikoisesta, eikä kyllä läheskään tasavahvoja tullu. Digiä en oo koskaan tehny, ja tuskin tuun tekemään kun saisin siitä varmaan ihan hirveän stressin :D

Joo siis ei oo koko päivä töissä, mut tekee keikkaa eli käytännössä on siellä melkein yhtä paljon ku kokopäiväsenä :( itelle oli kolaus mennä töihin nyt kun esikko 10kk töihin ja mies kotihoidontuella. Mulla parempi palkka niin siks näin päin. Suunnitteilla että on seuraavat 8kk mies vielä kotona ja sit katotaan tilanteen mukaan et meneekö päiväkotiin vai olisinko jo sillon erityisäitiysvapaalla :) ja aika tiukkaa on kyllä, joten voi olla että päiväkotiin jo aikasemmin :(
 
No enpä taas muistanut et poli onkin joulutauolla 7.1 asti. Eli sinne asti pitää odottaa et saan selville ultra ajan ja mahdollisen verikokeen.
No onneks mulla oli se 1 digi tallessa ja se nyt näytti: raskaana 2-3.
Eli nyt luotan tulokseen. Ja ensi viikolla sitten soittelen polille. Ja toivon et vuotoa ei ala.
Toisaalta mulla olis tällä viikolla kierto käynnistynyt siis ilman tätä plussaa. Olisi tuleva kierto jäänyt välistä, kun poli kiinni. Et siinäkin mielessä hyvään saumaan tuli plussa. Kunhan vaan pysyisi ja olis siel kohdussa eikä missään johtimissa.
Nyt toivottelen hyvää uutta vuotta naiset ja paljon plussatuulia jokaiselle. :)
 

Yhteistyössä