Pieleen mennyt silmälasiostos... mitäs nyt?

  • Viestiketjun aloittaja ARGH, kutittaa!!!
  • Ensimmäinen viesti
ARGH, kutittaa!!!
Marssin optikolle ja kerroin tarvitsevani uudet silmälasit. Nikkelittömät, minulla on nikkeliallergia. Myyjä esitteli niitä muutamaa mallia, joita liikkeestä löytyi nikkelittömänä ja yksiin sitten päädyinkin.
Nyt kun olen käyttänyt laseja vajaan kuukauden, ohimoita kutittaa ja niihin on nouseassa pieniä näppylöitä ts. nikkelin aiheuttamaa!!! Eli lasien saranat eivät olekaan nikkelittömät |O En mä noita voi nyt käyttää :kieh:

Mitähän tässä tilanteessa voi tehdä? Laseja en ole vielä maksanut, kun ei ole maksulappuja tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
ööö....no viet ne tietenkin takaisin.
Niin vienkin, mutta voikohan asialle tehdä mitään? Hyvitystä? Vaihtoa tms?
Kyllä ketuttaa... niin vähissä muutenkin noi nikkelittömät mallit.
Sulla on oikeus vaihtaa ja jos ei sopivaa löydy, niin tässä tapauksessa purkaa kauppa. Näin uskon.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
ööö....no viet ne tietenkin takaisin.
Niin vienkin, mutta voikohan asialle tehdä mitään? Hyvitystä? Vaihtoa tms?
Kyllä ketuttaa... niin vähissä muutenkin noi nikkelittömät mallit.
Mistä sinä sitä hyvitystä saisit, jos et ole kerran maksanutkaan niitä laseja?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
ööö....no viet ne tietenkin takaisin.
Niin vienkin, mutta voikohan asialle tehdä mitään? Hyvitystä? Vaihtoa tms?
Kyllä ketuttaa... niin vähissä muutenkin noi nikkelittömät mallit.
Mistä sinä sitä hyvitystä saisit, jos et ole kerran maksanutkaan niitä laseja?
Mietin vain, että kun tuskin silmälaseja voi eteenpäinkään myydä, niin voiko niitö edes palauttaa.

Argh, täytyy mennä heti aamulla. Ei tätä kutinaa kestä erkkikään :( Onneksi vanhat lasit "toimii" edelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
ööö....no viet ne tietenkin takaisin.
Niin vienkin, mutta voikohan asialle tehdä mitään? Hyvitystä? Vaihtoa tms?
Kyllä ketuttaa... niin vähissä muutenkin noi nikkelittömät mallit.
Mistä sinä sitä hyvitystä saisit, jos et ole kerran maksanutkaan niitä laseja?
Palautat tietenkin. Ei mtn hyvitystä tarvitse maksaa jos ei kauppa halua omasta virheestään "hyvittää" vaikka et ole edes maksanut vielä.

p.s Mikä liike antaa lasit maksamatta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
ööö....no viet ne tietenkin takaisin.
Niin vienkin, mutta voikohan asialle tehdä mitään? Hyvitystä? Vaihtoa tms?
Kyllä ketuttaa... niin vähissä muutenkin noi nikkelittömät mallit.
Mistä sinä sitä hyvitystä saisit, jos et ole kerran maksanutkaan niitä laseja?
Mietin vain, että kun tuskin silmälaseja voi eteenpäinkään myydä, niin voiko niitö edes palauttaa.

Argh, täytyy mennä heti aamulla. Ei tätä kutinaa kestä erkkikään :( Onneksi vanhat lasit "toimii" edelleen.

Kuulostaa provolta tai typerältä?!
 
gab
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Menet sinne kauppaan ja sanot, että sinulle myytiin nikkelittömät ja nämä ei sitä ole. Vaadit uudet lasit tai rahat pois....
Juuri näin! Ja esitä asiasi rauhallisesti, älä huuda ja melttoa, niin todennäköisesti saat valita uudet lasit eikä näistä tule kuluja. Myyjän virhehän tuo on, jos on myyty nikkelittöminä. Ei siitä kuulu ostajan kärsiä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Kuulostaa provolta tai typerältä?!
Mikä kuulostaa typerältä? Tää kutuina on ihan aitoa, valitettavasti :(
En ole koskaan joutunut silmälaseja palauttamaan, joten mistä minä tiedän voiko kauppoja edes perua tms. Anteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Kuulostaa provolta tai typerältä?!
Mikä kuulostaa typerältä? Tää kutuina on ihan aitoa, valitettavasti :(
En ole koskaan joutunut silmälaseja palauttamaan, joten mistä minä tiedän voiko kauppoja edes perua tms. Anteeksi.
Tyytyväisyystakuu kattaa myös tällaiset. Niinkuin aiemmin sanoin. Osalla tuona aikana ei tarvitse olla mitään syytä, olet vain tyytymätön laseihisi ja vaihdetaan uusiin. Jos vaikka ei kehyksen väri miellytä. Ei siis kummallista syytä vaadi, eli eiköhän sun allergia ole ihan riitävä peruste.
 
mun edelliset lasit piti olla nikkelittömät, mutta nenä aukes nenätyynyjen alta viikossa.
nenätyynyt oli laitettu nikkelipitoisilla ruuveilla kiinni, mulle vaihtoivat uudet ruuvit ja jos se ei olis auttanut oisin saanut uudet sangat tilalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Myyjän virhehän tuo on, jos on myyty nikkelittöminä. Ei siitä kuulu ostajan kärsiä.
Mutta jos ne alkaa tivaamaan, että minun olisi pitänyt tarkistaa tai jotenkin varmistaa nikkelittömyys...

Jos menet ns. erikoisliikeeseen ja myyjä myy sulle chiquitan banaanin nokian puhelimena niin totta helvetissä odotat, että jos se ei soitakaan se banaani niin saat vaihtaa sen oikeaan puhelimeen, mkä myyjän sulle pitikin myydä.


MUOK. Eli tarkoitus oli kertoa, että soita nyt huomenna sinne liikkeeseen ja sano, että "hei, minulle myytiin kuukaus sitten silmälasit joiden piti olla nikkelittömät, mutta valitettavasti huomasin, että nenä on kuin alkoholistilla, joka on saanut kunnolla turpaan. Eli olisiko mitenkään mahdollista saada vaihdettua nämä lasit niihin nikkelittömiin..?"
 
gab
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Myyjän virhehän tuo on, jos on myyty nikkelittöminä. Ei siitä kuulu ostajan kärsiä.
Mutta jos ne alkaa tivaamaan, että minun olisi pitänyt tarkistaa tai jotenkin varmistaa nikkelittömyys...
Sinähän pyysit rillejä valitessasi nikkelittömiä pokia, eikös? Ainakin näin ymmärsin alkuperäisestä viestistäsi. Jos näin on, niin tietysti silloin oletat että sinulle myydään nikkelittömät pokat, ei sitä sen enempää tarvitse tarkistella ja varmistella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Myyjän virhehän tuo on, jos on myyty nikkelittöminä. Ei siitä kuulu ostajan kärsiä.
Mutta jos ne alkaa tivaamaan, että minun olisi pitänyt tarkistaa tai jotenkin varmistaa nikkelittömyys...
No jos myyjä sulle väitti et niissä ei oo nikkeliä, niin ei se sinun vikasi ole. Mistä olisit sen voinut edes tarkistaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Myyjän virhehän tuo on, jos on myyty nikkelittöminä. Ei siitä kuulu ostajan kärsiä.
Mutta jos ne alkaa tivaamaan, että minun olisi pitänyt tarkistaa tai jotenkin varmistaa nikkelittömyys...

Jos menet ns. erikoisliikeeseen ja myyjä myy sulle chiquitan banaanin nokian puhelimena niin totta helvetissä odotat, että jos se ei soitakaan se banaani niin saat vaihtaa sen oikeaan puhelimeen, mkä myyjän sulle pitikin myydä.
:LOL: :LOL: :LOL: ...sori. Tai voihan se vaan olla niin, että sitä banskua ei osaa näppäillä oikein...vai olisko peräti jäänyt akku lataamatta...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Myyjän virhehän tuo on, jos on myyty nikkelittöminä. Ei siitä kuulu ostajan kärsiä.
Mutta jos ne alkaa tivaamaan, että minun olisi pitänyt tarkistaa tai jotenkin varmistaa nikkelittömyys...
Sinähän pyysit rillejä valitessasi nikkelittömiä pokia, eikös? Ainakin näin ymmärsin alkuperäisestä viestistäsi. Jos näin on, niin tietysti silloin oletat että sinulle myydään nikkelittömät pokat, ei sitä sen enempää tarvitse tarkistella ja varmistella.
Pyysin. Ja sehän siitä pokien valinnasta haasteellisen tekikin, kun ei ollut kuin parit mallit.
Liikun aamulla siellä päin menen käymään tämän raavitun ja rupisen ohimoni kanssa... Palaan kertomaan kuinka kävi :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:
Marssin optikolle ja kerroin tarvitsevani uudet silmälasit. Nikkelittömät, minulla on nikkeliallergia. Myyjä esitteli niitä muutamaa mallia, joita liikkeestä löytyi nikkelittömänä ja yksiin sitten päädyinkin.
Nyt kun olen käyttänyt laseja vajaan kuukauden, ohimoita kutittaa ja niihin on nouseassa pieniä näppylöitä ts. nikkelin aiheuttamaa!!! Eli lasien saranat eivät olekaan nikkelittömät |O En mä noita voi nyt käyttää :kieh:

Mitähän tässä tilanteessa voi tehdä? Laseja en ole vielä maksanut, kun ei ole maksulappuja tullut.
Millainen silmälasimalli sinulla on, jos saranat koskettavat kasvoihin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:
Marssin optikolle ja kerroin tarvitsevani uudet silmälasit. Nikkelittömät, minulla on nikkeliallergia. Myyjä esitteli niitä muutamaa mallia, joita liikkeestä löytyi nikkelittömänä ja yksiin sitten päädyinkin.
Nyt kun olen käyttänyt laseja vajaan kuukauden, ohimoita kutittaa ja niihin on nouseassa pieniä näppylöitä ts. nikkelin aiheuttamaa!!! Eli lasien saranat eivät olekaan nikkelittömät |O En mä noita voi nyt käyttää :kieh:

Mitähän tässä tilanteessa voi tehdä? Laseja en ole vielä maksanut, kun ei ole maksulappuja tullut.
Millainen silmälasimalli sinulla on, jos saranat koskettavat kasvoihin?
Tai oikeammin saranat koskevat ohimoihin??? Mulla ei oo ainakaan yhdetkään lasit sinne asti ylettyneet
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millainen silmälasimalli sinulla on, jos saranat koskettavat kasvoihin?
Vähän koskettaa joo. Mutta kun nimenomaan olin nikkelittömiä ostamassa, niin eihän niissä silloin (mun käsityksen mukaan) nikkeliä olla yhtään??
 

Yhteistyössä