Pienen pieni poikani...

Kirjotan nyt tänne, kun olo on niin kamala taas kerran ja täällä tuntuu olevan paljon saman kokeneita. Sain reilu kaksi viikkoa sitten keskenmenon raskauden puolessa välissä. Raskaus oli vaikea jo alusta alkaen, oli aluksi kaksi pientä, toinen menehtyi jo alussa. Sitten alkoi vuodot joita tuli säännöllisesti, mutta pieni voi aina hyvin, vilkutteli ultrissa ja lääkärit kannusti ja kertoi kuinka normaalia se on.
No vuodot loppui ja pikkuinen potki paljon, ehdimme jo iloita ja keskittyä odotukseen tuntematta huolta. Tuli perjantai 8.8 ja neuvola, kaikki hyvin ja sydän sykki pienellä, sanoi kätilö vielä todella liikkuvaiseksi lapseksi.
Jostain syystä tuntui vaan ettei kaikki ole hyvin ja menin päivystykseen... Lääkäri aloitti ultran, pyöritti ja pyöritti laitetta ja sitten sanat, olen pahoillani pienen sydän ei enään lyö :'(
Elämäni kauhein hetki eikä häivy mielestäni. Sain heti seuraavaksi päiväksi ajan tyhjennykseen, se kesti 15 tuntia, yhtä kipua, huutoa ja itkua, ei meinannut pieni tulla ulos. Lopulta meni lapsivedet ja melkein samantien tämän jälkeen pieni syntyi sellaiseen rautapönttöön. Istukka ei irronnut ja jouduin vielä kaavintaan, oli verenhukka niin suuri.
Hän oli pieni poika, niin kaunis, silmät ja suu auki, aivan kuin olisi kesken leikin sydän hiipunut. Olemme käyneet hänet jo monesti hyvästelemässä ja uskon, että nyt on hänellä hyvä olla, ikävä ei vaan hellitä. Onneksi on aikasemmat lapseni joiden takia jaksan, miehelleni hän olisi ollut ensimmäinen. Perjantaina on edessä vielä uurnan lasku, halusimme tehdä sen itse.
Haluan vielä toivottaa voimia kaikille saman kokeneille, jokainen elämä on arvokas vaikka kestäisikin vain hetken :hug:

Ja anteeksi sekava teksti, itkettää vaan niin paljon..
 
:'( Otan osaa suruunne :hug: Mekin menetimme pienen poikamme viime syksynä raskauden puolessa välissä. Alkuraskaus oli vaikea todella kovan pahoinvoinnin takia. Olin useita kertoja sairaalassa tiputuksessa. Kun menimme rakenneultraan (rv 20) siellä todettiin, että pikkuisen sydän on lakannut sykkimästä. Elämä romahti kokonaan, synnytys käynnistettiin seuraavana päivänä. Kaavintaan jouduin myös.

Seuraavat viikot olivat yhtä tuskaa ja helvettiä. Tuntui, että ei tällaisesta kokemuksesta voi mitenkään selvitä. Onneksi minulla on kaksi lasta, jotka pitivät kiinni elämässä. Keskenmenon syy ei tutkimuksista huolimatta selvinnyt. Jonkinlaista lohtua antoi se, että saimme haudata poikamme itse. Aika on auttanut suruun, mutta vieläkin välillä itkettää. Kukaan toinen ei voi korvata menetettyä.

Jos haluat kirjoitella ja jakaa ajatuksia, niin laita vaikka yv:ä. Kovasti voimia surun käsittelyyn ja anna itsellesi aikaa surra rauhassa menetystä :hug:
 
Heitu.
Olen pahoillani pienen poikanne enkelöitymisestä.
Myös meillä on ollut menetystä enemmän kuin yhdelle ihmiselle olisi kohtuullista...
km 6+5, kohtukuolema 36+, km 16+ ja km 14+. Ensimmäinen 1/06 ja viimeisin 8/08.
Kyllä sinä "selviät", se vaatii vaan paljon työstämistä, mutta anna ajan kulua, nyt vaan riittää että jaksat tästä huomiseen.
Jos haluat niin voit laittaa yksityisviestiä, jos koet yhtään että voisin auttaa.
 

Yhteistyössä