pieni migreenipotilas.

Voi meän pientä neitokaista... :(

Torstai iltana alkoi pää särkeä ja kuume nousta. se oli 38.7 ja otti särkylääkkeen ja meni nukkuun. yö meni hyvin.

Perjantaina neiti lämpöili ja pää kuulemma vähän kipeä, söi hyvin ja lepäili koko päivän. Illalla 37.7

Nyttänä aamuna tuli itkun kans herättämään ja sanoi et päätä särkee aivan kamalasti ja oksettaa...kävi hetken päästä oksella ja otti taas uuden särkylääkkeen ku edellinen meni pönttöön. Nyt on neidillä hyvä olo ja särky helpottanu toistaseksi. sattuu, kun päätä ravistaa. :)

Liekkö sit ollu tota migreeniä kokoajan torstaista asti..en tiiä mut ei niin kipee oo ollu ku tänään oli.

Neidillä on kuvattu pää, et siel ei oo mitään ja diaknosoitu (en tiiä miten se kirjoitetaan ) migreeni. :/

viimeksi oli migreeni heinäkuussa... :(
 
Onko asianmukaiset lääkkeet? Migreeniin ei oikein tavallisista käsikauppalääkkeistä ole hyötyä. Mulla oli ekan kerran migreenikohtaus kun olin kahdeksanvuotias. Tai sen ainakin muistan, on kai aiemminkin voinut olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Onko asianmukaiset lääkkeet? Migreeniin ei oikein tavallisista käsikauppalääkkeistä ole hyötyä. Mulla oli ekan kerran migreenikohtaus kun olin kahdeksanvuotias. Tai sen ainakin muistan, on kai aiemminkin voinut olla.

Kyllä tavalliset särkylääkkeetkin voivat olla hyödyksi migreenissä; riippuu kohtauksen laadusta
 
nyt sillä on hyvä olla, lähetään kyl heti jos se vielä yltyy. :|

sovittiin sen neurologin kanssa et niin kauan ku tavalliset lääkkeet auttaa, niin saapi niitä, saa silloin ottaa pikkasen isomman kerta-annoksen, sit ku niistä ei oo enää hyötyä, ni sit täsmälääkitystä.

Neiti siis 8v7kk

Syöny ja juonu on nyt hyvin ja on pystyssä ja leikkii pikkuveikan kanssa.
 
oktaavi
Mulla migreenikohtaukset alkoivat ekalla luokalla. Silloin olivat tosi harvinaisia ja kuvattiin pää ja epäiltiin epilepsiaa (vaikka suvussa migreeniä).

Paranemisia tytölle ja voimahali äitille!
 
p@ula
Laitoin hakuun sen oireen nimen eikä tullut kertaakaan kaksplussan sivua esille. Taitavasti on estetty ainakin mun jutut täältä. Entisenä potilaana täytyy nyt vaan jättää käyttämättä sanaa, niin joku muukin voisi mahdollisesti saada lääkkeettömän avun vaivaansa. Jossain luki, et puoli miljoonaa suomalaista kärsii samasta vaivasta, johon mullekin on määrätty estolääkkeet. Ergotamiineja ei saa odotusaikana käyttää - enkä kyllä käyttäisi muulloinkaan. Ennenmuinoin ergotamiiinia on ollut viljassa, mut eihän voi tietää, paljonko sitä nykyään sen sekaan joutuu. Arnoldus ja ergotamiini- haulla löytyy vanhat tarinat. MUTTA huomasin kyllä aika pian, että suolistosairaat käyttivät niitä. Onko lie koko sairaus niiden syytä, on paljion mahdollista, mutta siitä keskustelu on kiellettyä, tai ainakin mahdotonta, koska robotit estävät sen. No, mun diagnoosista on kohta 35 vuotta, joten paljon olen säästänyt yhteiskunnan varoja, kun en koskaan niitä ekojakaan lääkkeitä ostanut:)

Mun sivuilla on se asia, mut enpä laita linkkiä, ettei robotti nappaa tätäkin tekstiä. Enkä hakenut tietenkään korvauksiakaan. On tämä läpimätä juttu, kun ei syytä muka tiedetä: natriumglutamaatti aiheuttaa päänsärkyä, lukee neurologia- kirjassakin ja se on erikoislääkärien oppikirja.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/uutinen?p_p_id=56_INSTANCE_L2cAf58mgLzd&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_56_INSTANCE_L2cAf58mgLzd_articleId=110501

Torajyväalkaloideja ei pidä kenenkään syödä vähääkään!
 
p@ul@
Laitoin hakuun sen oireen nimen eikä tullut kertaakaan kaksplussan sivua esille. Taitavasti on estetty ainakin mun jutut täältä. Entisenä potilaana täytyy nyt vaan jättää käyttämättä sanaa, niin joku muukin voisi mahdollisesti saada lääkkeettömän avun vaivaansa. Jossain luki, et puoli miljoonaa suomalaista kärsii samasta vaivasta, johon mullekin on määrätty estolääkkeet. Ergotamiineja ei saa odotusaikana käyttää - enkä kyllä käyttäisi muulloinkaan. Ennenmuinoin ergotamiiinia on ollut viljassa, mut eihän voi tietää, paljonko sitä nykyään sen sekaan joutuu. Arnoldus ja ergotamiini- haulla löytyy vanhat tarinat. MUTTA huomasin kyllä aika pian, että suolistosairaat käyttivät niitä. Onko lie koko sairaus niiden syytä, on paljion mahdollista, mutta siitä keskustelu on kiellettyä, tai ainakin mahdotonta, koska robotit estävät sen. No, mun diagnoosista on kohta 35 vuotta, joten paljon olen säästänyt yhteiskunnan varoja, kun en koskaan niitä ekojakaan lääkkeitä ostanut:)

Mun sivuilla on se asia, mut enpä laita linkkiä, ettei robotti nappaa tätäkin tekstiä. Enkä hakenut tietenkään korvauksiakaan. On tämä läpimätä juttu, kun ei syytä muka tiedetä: natriumglutamaatti aiheuttaa päänsärkyä, lukee neurologia- kirjassakin ja se on erikoislääkärien oppikirja.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/uutinen?p_p_id=56_INSTANCE_L2cAf58mgLzd&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_56_INSTANCE_L2cAf58mgLzd_articleId=110501

Torajyväalkaloideja ei pidä kenenkään syödä vähääkään!
 

Yhteistyössä