Pieni sf, pieni vauva.

Meneekö "aina" niin?

Mulla on nyt rv 34+3 ja tänään neuvolassa sf oli 29. Eli vatsa on aina pieni. Mutta vauva tuntuu isommalta kun mitä kakkonen ja kakkosella on koko raskauden ajan ollu tää mitta hieman isompi. Ei sais vertailla :ashamed:

Vaikka eipä sen koonkaan väljä oo, kunhan kaikki on vaan hyvin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ei mene.
Mulla ollut ekan raskauden aikana sf suurimmillaan 29, toisen raskauden aikana 30.
Esikoinen oli syntyessään 2900/49, kuopus 3610/52.
No oho! Vaikuttaakohan tohon se, et kohtu on takana. Vai vaikuttaako se ylipäätään enää..
 
Jahvetti harmaana
Mulla on 2 kertaa ollut tosi pieni sf-mitta, yliajallakin vain 27-29cm ja vauvat ollu 3200-3300g.
Ekasta oli sf yli ylirajojen ja vauva 3610g, 5 päivää yli la.
Kakkonen oli pieni, sf jotain 27cm rv:lla 38, kun syntyi 2590g.
Eli sf mitalla ei ole paljoakaan tekemistä vauvan koon kanssa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ei mene.
Mulla ollut ekan raskauden aikana sf suurimmillaan 29, toisen raskauden aikana 30.
Esikoinen oli syntyessään 2900/49, kuopus 3610/52.
No oho! Vaikuttaakohan tohon se, et kohtu on takana. Vai vaikuttaako se ylipäätään enää..
Vaikuttaa se, kuulemma.
Molempien raskauksien aikana olen joutunut ramppaamaan ultrissa ja äitiyspolilla muissa tutkimuksissa kun aina kaikki on aivan satavarmoja siitä, ettei lapsella voi olla kaikki hyvin :headwall:
Ja mulla siis tosiaan on kohtu takana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ei mene.
Mulla ollut ekan raskauden aikana sf suurimmillaan 29, toisen raskauden aikana 30.
Esikoinen oli syntyessään 2900/49, kuopus 3610/52.
No oho! Vaikuttaakohan tohon se, et kohtu on takana. Vai vaikuttaako se ylipäätään enää..
Vaikuttaa se, kuulemma.
Molempien raskauksien aikana olen joutunut ramppaamaan ultrissa ja äitiyspolilla muissa tutkimuksissa kun aina kaikki on aivan satavarmoja siitä, ettei lapsella voi olla kaikki hyvin :headwall:
Ja mulla siis tosiaan on kohtu takana.

Mulla on kans tosi takana kuulemma. Eli se selkeesti jää sinne johonkin vähän piiloon. Onks sulle sitten painoa tullu itelle mitenkä? Mulla vaan täti totes, et kun edellisetkin on ollu pieniä ja tästä tokasta painoa tuli vähän, niinku nytkin. Et ei mitenkään ollu huolissaan.
 
winhis
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Jännää. Ens viikolla olis tosiaan painoarvoi. Ja arviona senkin voi ottaa.. :D
Joo, todella! Mulla oli koko raskauden sf yläkäyrien yläpuolella ja kun menin synnyttämään, niin vielä kerran katsottiin ultralla, tehtiin viimeinen synnytystapa-arvio (kun olen ite niin pieni ) . Tytön piti olla reippaasti yli neljä kiloa, mutta olikin vain nipinnapin yli kolme kiloa. Onneksi ei tuon arvion takia lähdetty leikkaamaan!
 
vieras
Mulla kans ollut aina pieni sf-mitta, laskettuna aikana 29-32. Ihan normaalikokoisia kaikki lapset olleet, noin 3,5kg ja 50cm. Äitipolilla olen käynyt kontrollissa, kun neuvolasta ovat laittaneet, että onko liian pieni vauva. Hauska sinänsä, kun mulla vielä ollut raskausajan diabetes, yleensä käydään polilla tsekkaamassa, ettei vauva ole liian iso :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ei mene.
Mulla ollut ekan raskauden aikana sf suurimmillaan 29, toisen raskauden aikana 30.
Esikoinen oli syntyessään 2900/49, kuopus 3610/52.
No oho! Vaikuttaakohan tohon se, et kohtu on takana. Vai vaikuttaako se ylipäätään enää..
Vaikuttaa se, kuulemma.
Molempien raskauksien aikana olen joutunut ramppaamaan ultrissa ja äitiyspolilla muissa tutkimuksissa kun aina kaikki on aivan satavarmoja siitä, ettei lapsella voi olla kaikki hyvin :headwall:
Ja mulla siis tosiaan on kohtu takana.

Mulla on kans tosi takana kuulemma. Eli se selkeesti jää sinne johonkin vähän piiloon. Onks sulle sitten painoa tullu itelle mitenkä? Mulla vaan täti totes, et kun edellisetkin on ollu pieniä ja tästä tokasta painoa tuli vähän, niinku nytkin. Et ei mitenkään ollu huolissaan.

Ekasta painoa tuli kaiken kaikkiaan 7,5kg, tokasta 6kg.
Molemmat lapset syntyivät laskettuna päivänä.

Älä ole huolissas :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Jännää. Ens viikolla olis tosiaan painoarvoi. Ja arviona senkin voi ottaa.. :D
Joo, todella! Mulla oli koko raskauden sf yläkäyrien yläpuolella ja kun menin synnyttämään, niin vielä kerran katsottiin ultralla, tehtiin viimeinen synnytystapa-arvio (kun olen ite niin pieni ) . Tytön piti olla reippaasti yli neljä kiloa, mutta olikin vain nipinnapin yli kolme kiloa. Onneksi ei tuon arvion takia lähdetty leikkaamaan!
Voi hurja. Kiva säikytellä tollai! Kyllä mua ainakin rupeis vähän jännittää jos nelikilosta tarvis pihalle koettaa.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ei mene.
Mulla ollut ekan raskauden aikana sf suurimmillaan 29, toisen raskauden aikana 30.
Esikoinen oli syntyessään 2900/49, kuopus 3610/52.
No oho! Vaikuttaakohan tohon se, et kohtu on takana. Vai vaikuttaako se ylipäätään enää..
Vaikuttaa se, kuulemma.
Molempien raskauksien aikana olen joutunut ramppaamaan ultrissa ja äitiyspolilla muissa tutkimuksissa kun aina kaikki on aivan satavarmoja siitä, ettei lapsella voi olla kaikki hyvin :headwall:
Ja mulla siis tosiaan on kohtu takana.

Mulla on kans tosi takana kuulemma. Eli se selkeesti jää sinne johonkin vähän piiloon. Onks sulle sitten painoa tullu itelle mitenkä? Mulla vaan täti totes, et kun edellisetkin on ollu pieniä ja tästä tokasta painoa tuli vähän, niinku nytkin. Et ei mitenkään ollu huolissaan.

Ekasta painoa tuli kaiken kaikkiaan 7,5kg, tokasta 6kg.
Molemmat lapset syntyivät laskettuna päivänä.

Älä ole huolissas :hug:
Mulle tuli ekasta melki 20kg :ashamed: 3120g oli poika. Tytöstä tuli kans 6kg ja 2880g oli hän. 38+6 on syntyny molemmat. Nyt on painoa tullu sen verta mitä alussa lähti, eli kans 6kg.

Juuh, koitan olla huolehtimatta.. :xmas: Vähän huonolla menestyksellä..
 
vieras
Mulla aina pitäneet paikkansa nuo sf-mitta ja ultralla mitattu vauvan painoarvio.
Ultralla arvioitiin 4000g sf meni yläkäyrillä,ja 4kilonen synty.
toka oli 3,5kiloa keskikäyrillä mentiin.
kolmas vajaat 3kiloa ja mentiin lähempänä alakäyrää
 
Ei mene, mulla oli ekassa raskaudessa alakäyrälllä se sf mitta koko ajan ja esikoinen oli syntyessä 3190g. Kuopuksestakin sanottiin koko ajan että pieni vauva tulossa, katoin just kortista niin viikolla rv 34+6 sf-mitta ollut 29cm ja kuopus oli syntyessä 3350g 51cm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
mua taas peloteltiin jättivauvalla.sf-mitta oli vikassa neuvolassa 42cm,muuta ihan normikokoinen tyttö sieltä tuli 3420/51,5 =)
että mä en enää yhtään luota tohon sf-mittaan.. :D
Herra siunaa, siinä on ollu iso vatsa! :heart: :)
kait se oli,ainakin muitten mielestä :D
nyt kakkosessa kanssa tuo mitta huitelee jo yläkäyrillä,mut enää en aio siitä stressaa,kun ei se kutiaan pitänyt esikostakaan =)
 

Yhteistyössä