Pienten lasten vanhempi, millaisia asioita sinä odotat?

  • Viestiketjun aloittaja Silja.S
  • Ensimmäinen viesti
Silja.S
Kysymys kuuluu: millaisia asioita odotat siltä ajalta, kun lapset kasvavat isommiksi, eivätkä vaadi jatkuvaa huomiota?

Tänään heräsin aikaisin ja ajattelin ottaa peräti puolitoista tuntia ihan omaa aikaa aamulla. Juoda kahvit, pukeutua kaikessa rauhassa, pitää pihassa leikkihetki koiran kanssa, mutta ei... Kahvinkeittimen porina tunkeutui lasten uniin ja viestitti, että jotain erikoista tapahtui. Molemmat kukkona pystyssä ja hälinä täytti kodin.

Odotan kuumeisesti sitä aikaa, kun saan takaisin rauhalliset, seesteiset aamut.
 
"jaa"
Saman tyylisiä haaveita. Tosin juuri nyt olen yksin hereillä ja lapset nukkuu. Olen huomannut, että esikoinen on nyt kuuden vuoden kypsässä iässä alkanut jo nukkua pidempään! Sen myötä kuopuskin nukkuu pidempään, se jotenki mystisesti herää aina samaan aikaan ton vanhemmman kans vaikka ne nukkuu eri huoneissa. Mutta nyt kun lapset jo ovat "helpompia" ja isompia, niin kuinkas muuten vois olla, mä viimeisilläni odotan kolmatta :D Hyvästi rauhalliset hetket...
 
Silja.S
Sompio, onneksi ei enää tarvitse öitä valvoa, ovat jo 4v. ja 6v. nuo omat lapset, mutta voi kun voisi joskus katsoa töllöstä vaikka Prismaa tai uutisia ilman, että täytyy lasten leikkien takia kääntää voluumit kaakkoon tai saisi soittaa kotona musiikkia ilman taustahälyä...

Jaa, sinulle en voi muuta kuin toivottaa jaksamista valitsemallesi tielle :D Minä pysyttäydyn tiukasti näissä kahdessa lapsessa. Kolmas olisi mielenhäiriö.
 
Meillä 2v2kk poika herää aina viimeistään klo 6 joka armas aamu, mutta nyt juuri viime parin viikon aikana se on oppinut leikkimään itsekseen aamulla, ettei siis tule herättämään isiä ja äitiä samantien. Hurraa! Tosin taas on yöimetykset kun on 4kk poika. Kokonaan nukuttuja öitä siis odotan.
 
Silja.S
[QUOTE="vieras";26214923]Että päästään miehen kanssa kaksin leffaan, syömään yms.
Asiat vaan menee niin että yhtäkkiä yhtään tukiverkkoa tai lapsenvahtia ei olekaan.[/QUOTE]

Se on jännä, kuinka ne ihmiset katoavat, kun apua tarvitsee. Tuttavani kertoi, että pahimmillaan hän on jopa katunut sitä, että koskaan synnytti lapsensa, koska ne ihmiset, jotka vakuuttivat auttavansa ja tukevansa, etääntyivätkin lapsen synnyttyä. Itselleni on käynyt täysin päinvastoin. Luulin, että jäisin täysin yksin, mutta tukiverkkoa ja lapsenvahteja onkin ilmaantunut kuin tyhjästä.
 
gverh
No, tänään tuli liuta kirosanoja kun piti herätä aikaisin (Klo.06.30)

lapset 6v. 1v. ja rv 36 :D

Eli odotan sitä että saan nukkua vaikka kahteen iltapäivään jos siltä tuntuu
 
Olishan se kiva joskus lukea lehti (sanomalehti tai hömppä naistenlehti) ilman että siitä on jo puolet rytyssä/revitty tai kuolassa/puurossa tai joku koko ajan nykimässä lehden reunaa kun yrittää sitä lukea.
Kuuma kahvi olisi kiva myös joskus juoda. Aina kun saa kahvin kuppiin, oli sitten kuinka rauhallinen hetki ja muksu omissa puuhissaan, se vaan jotenkin aistii että äiti aikoo juoda kahvia ja just sillä hetkellä pitää alkaa kauhea hälinä tai tuhoaminen.
Noh, kylmä kahvi kaunistaa, niin ne sanoo ainakin!
 
Mä olen oppinut viimeinkin menemään ajoissa nukkumaan,mutta pakko myöntää että kokonaisia öitä odottelen. Olisi ihan kiva myös herätä ennen lapsia,kupillinen teetä aamutuimaan yksin on mahtavaa luksusta.
 
"jaa"
Silja, mulla saman ikäiset lapset, ja tämä tuleva on ylläri :D Eli samat oli mietteet ku sullaki, mutta elämä päätti toisin. Nyt sitä tietenki innolla jo suhtautuu asiaan :)
 
[QUOTE="jaa";26214989]Silja, mulla saman ikäiset lapset, ja tämä tuleva on ylläri :D Eli samat oli mietteet ku sullaki, mutta elämä päätti toisin. Nyt sitä tietenki innolla jo suhtautuu asiaan :)[/QUOTE]

Meidän kolmonen syntyi kun ensimmäiset oli 6v ja 4v ja siitähän se ajatus lähti sitten leviämään,5 viikkoa neljännen la:han.:D
 
"jaa"
Meidän kolmonen syntyi kun ensimmäiset oli 6v ja 4v ja siitähän se ajatus lähti sitten leviämään,5 viikkoa neljännen la:han.:D
No älä nyt viiti pelotella :D En pysty uskomaan, et meille kävis noin. Kaks on aina ollu maksimi, ja tämä kolmas saa kyllä tulla (ja on jo rakas kyllä) mutta tämän jälkeen on lopulliset ehkäisymenetelmät suunnitteilla :D Johan tässä pitäis laajentaa taloa ja ostaa uudet autot jos neljäs tulis :D
 
Tuota että aamulla sais olla rauhassa, saa meillä ainakin odottaa varmaan siihen asti että lapset muuttaa pois kotoa. Meillä vanhin täyttää tänävuonna 10v ja silti se ja muut pojat (7 ja 8v) heräävät joka aamu klo 6-6.30...
Itse odotan sitä että saa taas alkaa nukkua viikonloppu aamuisin pidempään, nyt pitää nousta vauvan kanssa viimeistään seitsemältä (tänään puol5)...
 
miunmau
Meillä nuorimmainen vielä vajaa kaksi kuukautta, mutta silti en ole öitä joutunut ikinä lasten takia valvomaan.

Odotan sitä, että pääsisi mökille omassa rauhassa, tai niin ettei lapsia tarvitsisi koko aikaa vahtia etteivät mene rantaan.
 
Deleted member 70007
Kokonaisia öitä odotan lähinnä, kun ei mun mielestä noilla olis vielä mikään kiire kasvaa, veikkaan että murkkujen kanssa oon lirissä :D Hirvittää, että 3-4 vuoden päästä esikko onkin jo murrosiässä... No, onneksi saan siinä mielessä jo hyvää tarttumapintaa, kun 9 vuotta sen jälkeen tulee jo tuo meidän kauhukaksikko ;)
Koitan elää nyt hetkessä, koska se hetki voi olla aivan liian lyhyt.

Toivon sitkeästi, että se on se kaksikko, ei yksikkö...
 

Yhteistyössä