Piikitysaika

Hei!

Minua alkoi kiinnostamaan kuinka kauan olette voineet joutua piikitteleen esim. menopuria, että olis saatu edes jonkinlaisia folikkeleita?

Minä olet piikitellyt nyt 11päivää ja jatkuu viellä 3päivää, sillä folikkeleita ei ollut kuin yhdet molemmilla puolilla n. 16-88mm ja muutama pieni näkyi hyvin heikosti, näinollen lääkäri perjantaina määräsi viellä neljä piikityspäivää lisää ja tiistaille ultran taas.

Onko jollekkin tehty punktio vaikka ultrassa olilsi näkynyt vain kaksi folikkelia ja viellä olisivat olleet siirto kykyisiä?

Vai pidänkö turhaan toivoa yllä?
 
tandia
Minä piikittelin Puregonia 11 päivää ja sain aikaiseksi 30 follia! Ilmeisesti semmonen 10-14 päivää on normaali piikitysaika, mutta kaikkien kropat ei rupea toimimaan kaikilla lääkkeillä. Eli joillakin joudutaan sitten seuraavaan hoitoon vaihtamaan lääke, kun edelliseen ei ole tullut vastetta.
 
Sehän on hienoa että sait 30-follia.

Minulla lääkettä on viime kerrasta vaihdettu ja silloin oli lääkkeenä gonal-f
ja tuli 12-sta follia, joista 3pääsi loppumetreille. 2 siirreettiin ja kolmannesta lääkäri totesi että sitä ei kannata pakastaa joten pyttyyn meni.

Tämä johdosta lääkkeeni vaihdettiin menopuriin, ja huono on ollut saavutus. Huomenna menen taas ultraan ja tsekataan tilanne.

Sitä huutelinkin perään että onko kellään punktioitu esim. 2 follia ja niistä edes toinen ois jaksanut siirtoon saakka?
 
Moikka,

Mä piikittelin 10 päivää ja kun ei ollut kuin 2 follikkelia niin hoito lopetettiin siihen. Lääkärin mielestä ei kannata lähteä punktioon noin pienellä määrällä kun välttämättä ei tule yhtään hyvää tai vaan se yksi. Siinä kuitenkin menee se yksi julkisen puolen hoitokerta.

Mulla on toinen kierros vasta edessä joten mielenkiinnolla odotan vaihtuuko mulla lääke. Viimeksi pistelin Gonal.f:ää.
 
Leenuliinu
Edellisessä IVF-hoidossa minulla viimeisessä ultrassa ennen punktiota sanottiin olevan vain 2 munarakkulaa. Silti mentiin punktioon ja molemmista löytyi munasolu. Kumpikin sattui vielä hedelmöittymään. Eli ei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon. Tsemppiä!
 
Kiitos leenuliinu kannustuksesta!

Todellakin tänään kävin ultrassa ja siellä näkyi nyt kummallakin puolella 2 isompaa follia n18mm ja muutama 10mm toisella puolella.

Lääkäri määräsi punktion perjantaille ja sanoi että niin hyvän kokoisia et ei tiedä vaikka olisivat laadultaan hyviä, joten punktioidaan perjantaina mutta en odota yhtään että päästään maanantain siirtoon.

Oliko sinulla lääkkeenä myös menopur tai onko ikää lähemmäs 40:tä että folleja ei tahdo kasvaa?
 
Viellä muutama kysymys Leenuliinu ja siisami.

Millä annoksilla pistelittä lääkkeitä? Minulla meni nyt maximit 300iu menopuria melkein koko ajan paitsi tänään pistän viellä 150iu.

Entä Leenuliinu miten kävi siirron jälkeen ja siirsivätkö kummankin samalla kertaa?
 
Leenuliinu
Tsau!
Syynä vähäiseen määrään on endo. Toiselta puolelta ei tullut yhtään rakkulaa, eikä tuo toinenkaan puoli kovin hyvin toiminut. Pistelin Conalia 225 yksikköä ehkä n. 8 päivän ajan. Molemmat alkiot siirrettiin, olivat kuulemma ihan hyvän oloisia. Valitetttavasti vain nega tuli. Tällä hetkellä hoidetaan endoa Procren piikeillä 3 kk:n ajan ja uusi IVF olisi mahdollisesti huhtikuussa. Toivottavasti muistin vastata kaikkiin kysymyksiin :)
 
Mä pistelin eka kolme päivää 187,5 IU ja sitten 150 IU taas kolme päivää. Sitten oli ultra jossa annostus nostettiin 225 IU. Tolla annostuksella pistin vielä neljä päivää ilman tulosta. Meillä vika löytyy miehessä ja mulla ikää 31.

Huomasin vasta, että Leenuliinu menee mahdollisesti huhtikuussa IVF:ään. Meillä pitäisi myös olla ICSI huhtikuussa. Toivotaan nyt parempaa kasvatustulosta. =) <br><br>
 
Hei, liittyn piikittelijöiden joukkoon =)
Olen pistänyt nyt 8 päivää puregonia (125) ja menopuria (150) plus sumutellut jo kohta kolmisen viikkoa. Tänään löytyi toisessa UÄ:ssa vaivaiset kaksi isompaa rakkulaa ja pistosmäärää lisättiin Puregonissa > 225 iu. 23pvä on taas UÄ ja jos ainoastaan kaksi isompaa rakkulaa niin harkitaan inssiä IVF:n sijaan... ensimmäistä kertaa hoidossa ja suositeltiin suoraan IVF:aa, koska munasarjat toimivat enää nippa nappa. Ikää 31v ja mies 40v.
Toiv lykästää ja perjantaina olisi enemmän rakkuloita odottamassa :)
 

Yhteistyössä