Piilareiden käyttäjät apuja, mikä oikea vahvuus kun silmälasit on -3.75

  • Viestiketjun aloittaja Rebsu
  • Ensimmäinen viesti
Käyppä näöntarkastuksessa niin sillä se selviää. Silmälaseja ja piilolinssejä varten pitää olla omat näöntarkastus"reseptit". Piilareita hankittaessa tarvitaan muitakin tietoja kuin tuo linssien vahvuus.
 
Rebsu
[QUOTE="vieras";22056902]peesi

Itselläni laseissa vahvuus jotain -3 luokkaa,piilareissa -4.25[/QUOTE]

yleensä kyllä piilarit on laimeemmat kun lasit, mites sulla voi olla noin päin?

olen käynytkin optikolla ja käyttänyt piilareita jo vuosia, mutta nyt en ole vuoteen käyttäny ja oon heittäny jo pois vanhat piilarilaatikot josta asian vois tarkistaa... oisin tilaamas mut iski blackout paljon ne arvot olikaan
 
---
Mulla on piilarit pari astetta vähemmän kuin rillit. Ja muutenkin, ap käy nyt vaan ekan kerran siellä optikolla kattomassa kaikki linssin kaarevuudet sun muut... sitten voit tilata netistä.
 
Älkää nyt hyvät ihmiset millään mututuntumalla niitä linssejä tilatko vaan käykää näöntarkastuksessa että saatte oikeat tiedot.
Ei se mee niin, että mulla on näin ja näin niin on sullakin, jokaisen silmät ja näkö/viat on yksilöllisiä.

Mä voin tähän sitten kertoa, että mulla on laseissa ja piilareissa toisessa silmässä samat vahvuudet ja toisessa piilareissa -0.25 enemmän kuin laseissa eli tilaa tuon mukaan omat linssisi :)
 
"vieras"
Jos et tiedä linssin kaarevuutta ja halkaisujaa ja materiaalia, niin kannattaa tosiaan käydä optikolla. Itselläni on ollut vääränlainen linssi käytössä kehnon optikon vuoksi. Jälkitarkastuksessa huomattiin, että sarveiskalvon pintaan oli tullut haavoja. Mitään oireita minulla ei ollut, mutta onneksi kävin tarkistuksessa. Nykyään ostan linssit netistä, mutta annettujen ohjeiden mukaisesti. Vahvuus on alahisilla tehoilla yleensä aavistuksen alempi, eli sinulla olisi 3,5, riippuu kuitenkin onko myös sylinterimiinusta silmälasien linsseissä myös. Vahvoilla tehoilla vähennystä on piilareissa enemmän.
 

Yhteistyössä