piilolaseista???

Meillä sai esikko (nyt 13v.) vuosi sitten silmälasit, nyt on pyydellyt piilolinssejä, kuulemma olis tarvetta niille. Näkö ei oo vuoden aikana huonontunut, mutta mistä mun kannattais alkaa piilareita hommaamaan, netistä vai oikein optikolta? Kannattaisko se näkö kumminkin vielä tarkistuttaa ja kannattaako ton ikäiselle vielä piilolaseja hommata?? Onko teitillä kokemuksia?
 
Optikolle ehdottomasti ensimmäisiä piilareita hakemaan. Tarkastavat näön ja kaarevuudet ja miettivät sen oikean piilolinssimallin! Opastavat myös oikean käytön ja puhdistuksen.

Suraavat linssit sitten voikin tilata netistä halvemmalla :D
 
Optikolta kannattaa kysellä. Näön tarkastavat myös, samat vahvuudet eivät passaa piilareissa. Itselläni on ollut piilolinssit lukioajoilta asti, eli noin 8 vuotta. Erittäin tyytyväinen olen ollut, mitään suurempia ongelmia ei ole ollut. Silmälasit on hyvä olla myös varalla, esim jos tulee silmätulehdus, ei piilareita voi käyttää.
Kalliimmaksihan noi piilari tulee, mut ovat minusta hintansa väärti. Mulla käytössä silikonipiilarit, jotka pitävät silmänpinnan kosteana ja tarvittaessa nämä päässä voi silloin tällöin nukkuakkin, maksavat noin 100 e puolen vuoden satsi(6 paria).
Kuntotarkastus on ainakin instrussa vuoden välein, katsovat onko silmä kunnossa ja tarkistavat näön, se on ilmainen. Kertovat kyllä siellä jos näyttää sille ettei pysty enää piilareita käyttämään.
 

Yhteistyössä