Piina ei lopu vieläkään! Ahdistaa!

Kiitos ja anteeksi etukäteen tästä avautumisesta...


Lokakuussa rinnasta löytyi kyhmy, joka osoittautui hyvänlaatuiseksi kasvaimeksi, joka aiheuttaa toistuvia rintatulehduksia. Helmikuussa päätettiin, että se leikataan ja jäin odottamaan aikaa kirurgian polille.

Eilen oli aika suunnitteluun. Olin luullut, että se itse syövän mahdollisuus on poissuljettu. Tuossa tapaamisessa kirurgin kanssa lämäytti hän faktat. Noin 80% vastaavista tapauksista kätkee alleen joko syövän tai alkavan syövän.

Tunnen itseni niin pettyneeksi, katkeraksi ja typeräksi, kun olin kuvitellut itse suurimman piinan olevan ohi.
 
"vieras"
Kiitos ja anteeksi etukäteen tästä avautumisesta...


Lokakuussa rinnasta löytyi kyhmy, joka osoittautui hyvänlaatuiseksi kasvaimeksi, joka aiheuttaa toistuvia rintatulehduksia. Helmikuussa päätettiin, että se leikataan ja jäin odottamaan aikaa kirurgian polille.

Eilen oli aika suunnitteluun. Olin luullut, että se itse syövän mahdollisuus on poissuljettu. Tuossa tapaamisessa kirurgin kanssa lämäytti hän faktat. Noin 80% vastaavista tapauksista kätkee alleen joko syövän tai alkavan syövän.

Tunnen itseni niin pettyneeksi, katkeraksi ja typeräksi, kun olin kuvitellut itse suurimman piinan olevan ohi.
So? Se leikataan pois ja sillä siisti. Sitten paranet.
 
[QUOTE="vieras";26203117]So? Se leikataan pois ja sillä siisti. Sitten paranet.[/QUOTE]

So? Et oo tainnu itse olla vastaavassa tilanteessa? Jos se on syöpä niin ei se ihan noin mene. Päälle kaikki hoidot ja läjä tutkimuksia.
 
Ai onko sulla se rintasyöpägeeni? Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tuohan ei vielä kovin iso ole. :hug:
Geenitutkimusta ei ole tehty. Mutta elävä elämä kertoo karua totuuttaan. Rintasyöpään on sairastunut mun äidin äiti, 4 tätiä, äiti ja sisko.
Siskolla oli myös samanlainen tulehduksellinen patti, joka olikin jo ehtinyt syöväksi, edennyt kainaloon imusolmukkeisiin ja luustoon selkärankaan. Selvisi onneksi ja nyt voi hyvin. :)
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Onneksi on se leikkaus kohta sitten ohi ja tietää taas vähän enemmän.

Mun on pakko nyt kysyä, että tuntuiko se patti helposti? Oliko se melko pinnassa vai pitääkö painaa kuinka kovaa?
 
Mula löytyi hetki sitten kohdusta pahanlaatuinen syöpä. Hirveetä piinaa ootella patologin vastausta ja ravata veri kokeissa. Nyt kohtu on kaavittu ja jonotan kohdun poistoon. Sitten alkaa kokeet puolen vuoden välein. Suurin osa paranee,mutta se pieni prosentii joilla syöpä lähtee leviämään vatsaan jne. sisäelimiin :'(

Ymmärrän tuon ahdistuksen. Koko prosessi on yhtä odottamista ja verikoetta. Kukaan ei osaa antaa ennusteita.Mielessä pyörii monenlaista ajatusta. Hirrrveesti tsemppiä ja positiivista mieltä. Kasvain on kuitenkin nyt hyvälaatuinen. Ei pitäs miettiä etukäteen mitään,vaan elää siinä hetkessä ja siinä tiedossa mikä sulla on. :hug:
 
"vieras"
Olen pahoillani. Teillä on selkeästi jokin rintasyöpään altistava geeni perheessänne. Itse ainakin puhuisin lääkärin kanssa molempien rintojen poistamisesta, ihan tuon riskin vuoksi.

Siskosi on selviytynyt laajalle levinneestä syövästä, ja todennäköisesti jos sinunkin kasvain on syöpää, sekin on tuota samaa tyyppiä johon hoidot tuntuvat purevan.

Hurjasti jaksamista sinulle ja perheellesi!
 
"akka"
Mun äidillä oli agressiivinen syöpä,rinta poistettiin ja kaikki imusolmukkeet,kainalo raavittiin niin etttei mitään jäänyt.Selvisi ja aikaa nyt kulunut 25 vuotta.Syövästäkin voi parantua.
 
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";26203319]Onneksi on se leikkaus kohta sitten ohi ja tietää taas vähän enemmän.

Mun on pakko nyt kysyä, että tuntuiko se patti helposti? Oliko se melko pinnassa vai pitääkö painaa kuinka kovaa?[/QUOTE]

Ei tarvinnut kovaa painaa. Suht helposti tuntui kyllä. On aika pinnassa nännin vieressä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26203327:
Mula löytyi hetki sitten kohdusta pahanlaatuinen syöpä. Hirveetä piinaa ootella patologin vastausta ja ravata veri kokeissa. Nyt kohtu on kaavittu ja jonotan kohdun poistoon. Sitten alkaa kokeet puolen vuoden välein. Suurin osa paranee,mutta se pieni prosentii joilla syöpä lähtee leviämään vatsaan jne. sisäelimiin :'(

Ymmärrän tuon ahdistuksen. Koko prosessi on yhtä odottamista ja verikoetta. Kukaan ei osaa antaa ennusteita.Mielessä pyörii monenlaista ajatusta. Hirrrveesti tsemppiä ja positiivista mieltä. Kasvain on kuitenkin nyt hyvälaatuinen. Ei pitäs miettiä etukäteen mitään,vaan elää siinä hetkessä ja siinä tiedossa mikä sulla on. :hug:
Voi olet sinäkin rankat hommat läpikäynt. :hug: Juuri se tunteiden vuoristorata... Yhtenä hetkenä on toiveikas ja ajattelee, ettei ole mitään hätää. Seuraavana hetkenä iskee epätoivo ja pelko siitä, jos onkin syöpää ja levinnyt johonkin. Mutta olet oikeassa. Pitäisi osata elää nyt niiden tietojen pohjalta mitä on.
 
[QUOTE="vieras";26203333]Olen pahoillani. Teillä on selkeästi jokin rintasyöpään altistava geeni perheessänne. Itse ainakin puhuisin lääkärin kanssa molempien rintojen poistamisesta, ihan tuon riskin vuoksi.

Siskosi on selviytynyt laajalle levinneestä syövästä, ja todennäköisesti jos sinunkin kasvain on syöpää, sekin on tuota samaa tyyppiä johon hoidot tuntuvat purevan.

Hurjasti jaksamista sinulle ja perheellesi![/QUOTE]

Kieltämättä tuo vaihtoehto on käynyt mielessä.
 
[QUOTE="akka";26203336]Mun äidillä oli agressiivinen syöpä,rinta poistettiin ja kaikki imusolmukkeet,kainalo raavittiin niin etttei mitään jäänyt.Selvisi ja aikaa nyt kulunut 25 vuotta.Syövästäkin voi parantua.[/QUOTE]

Juuri saman kävi mun sisko läpi muutamia vuosia takaperin. Ja on palannut työelämään. Voi hyvin tänä päivänä. :)
 
Multa poistetaan kohtu ja munasarjat ja kaikki rauhaset mitä lantion alueella on. Ettei pääse uusiutumaan. Lapsettomuus on pieni hinta mielenrauhasta (siis ettei tilanne voi uusia). Mutta rinnat.. Ne on jotenkin niin oleellinen asia naisen ulkonäköä.. Tietysti poistaa jos on pakko, mutta sulattelemista varmasti asian tiimoilta riittää..

Äidilläni on hyvälaatuinen kasvain rinnassa ja aluksi sitä ei edes leikattu pois. Vasta kun alkoi olla solumuutoksia kokeissa ni leikkasivat patin. Mistään rintojen poistosta ei ole ollut puhetta, vaan ottaavat 6kk välein neulakokeita ja seuraavat tilannetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26203404:
Multa poistetaan kohtu ja munasarjat ja kaikki rauhaset mitä lantion alueella on. Ettei pääse uusiutumaan. Lapsettomuus on pieni hinta mielenrauhasta (siis ettei tilanne voi uusia). Mutta rinnat.. Ne on jotenkin niin oleellinen asia naisen ulkonäköä.. Tietysti poistaa jos on pakko, mutta sulattelemista varmasti asian tiimoilta riittää..

Äidilläni on hyvälaatuinen kasvain rinnassa ja aluksi sitä ei edes leikattu pois. Vasta kun alkoi olla solumuutoksia kokeissa ni leikkasivat patin. Mistään rintojen poistosta ei ole ollut puhetta, vaan ottaavat 6kk välein neulakokeita ja seuraavat tilannetta.
Mä olen jo ennen tätä episodia "vitsaillut" miehelleni, että jos olisi reippaammin rahaa, poistattaisin rinnat ja ottaisin tilalle jotain muuta täytettä.
Tosi paljon voimia vielä kerran sulle! :hug: :heart:
 

Yhteistyössä