**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

rallukka onnea hirmuisesti :heart: ja tervetuloa mukaan!

Amelie80 Kyllä varmasti uskallat värjätä hiuksesi, niin minäkin ajattelin parin viikon päästä. Mulla on ollut vatsa turvoksissa myös :/ Eikä maha oikein toimi. Ostin eilen apteekista duphalac-jauhetta, kun ruokavaliolla en ole saanut helpotusta tilanteeseen. Tuoteselosteessakin sanotaan, että voidaan käyttää myös raskauden aikaiseen ummetukseen. Vähän paremmin on maha tänään toiminut, saapa nähdä miten pitemmällä ajalla käy ja helpottaako turvotus. Kyllä yksi :heart: tai kaksi alkaa jumpsuttaan sun masussa =)

kataka Onnea ihanista ultranäkymistä :heart:

teekuppi Onnea matkaan! Ja kirjoitellaan varmaan myöhemmin kaikki odottajien ketjuissa =)
 
Nemi77 Kiitos neuvoista. Kyllä mä sitten uskaltaudun kampaajalle. Mulla suoli toimii ja käyn vessassa lähes normaalisti. Mutta turvotus on järkkyä. Itseasiassa ostin mun siskolta parit äippähousut ja ne on tosi hyvät. Eipä purista mahasta. :LOL:

teekuppi Onnea matkaan ja odotukseen. :heart:

katakalle suuri onnittelu :hug: . Ihanaa kun "vauva" näkyi ja sydän jumpsutti. :heart:
 
Amelie80: Mullahan on siis ollut sellaista etovaa oloa, mutta onneksi ei oo tarvinnut oksennella. Ainoa oksennuskokemus on sieltä PP9 ennen plussaa. Rintatuntemuksia kaipailen ja tänään onkin tulleet nännit vähän aroiksi, joten toiveita edelleen on siitä, että jotain tuolla tapahtuu :) Turvotusta ei kyllä ole yhtään, tuntuu kuin farkut ois väljemmät kuin aikoihin. Jaksamista sulle sen turvotuksen kanssa. Mulla on vielä kolme viikkoa töitä ennen lomaa, mutta onneks sentään ultra jo ennen sitä. Ihanaa ajatella, että siellä sen pikkuisen sydän sulla jo varmaan sykkii :heart:

Tervetuloa rallukka! :)

kataka: Onnittelut sykkeen näkemisestä! :heart:

teekuppi: Kaikkea hyvää sun odotukseen :)

Musta on tullut ihan hölmö nyt tämän raskauden myötä ja ne hyvät hermot jäi kyllä aikaan ennen raskautta :headwall: Oon nyt jo parina aamuna testaillut huvikseni ovistestillä, kun näyttää hymynaamaa näköjään myös raskaudesta ja siitä tulee aamulla kumman hyvä mieli ;) Tänään tein viikkonäyttöisen raskaustestin, tuloksena raskaana 2-3 viikkoa. Tänään on siis tasan kolme viikkoa laskennallisesta hedelmöittymisestä. Maanantaina menen sinne verikokeeseen ja tiistaina saan siitä tuloksen. Ja seuraavan viikkonäyttöisen testin olen jo suunnitellut tekeväni heti juhannuksen jälkeen ja silloin haluan ehdottomasti nähdä testissä: raskaana 3+ viikkoa :LOL: On jokseenkin vainoharhainen olo ja vaikea uskoa tähän plussaan... Etova olo on lähes kokonaan poistunut eilen ja tänään, mutta nännit ovat tulleet aroiksi. Aika vähillä oireilla täällä kuitenkin edelleen mennään eteenpäin. Koko ajan yritän hokea itselleni, että paljonhan niitä oireettomiakin raskauksia on... On se kyllä niin, että nyt se varsinainen piinailu tosiaan on vasta alkanut! Toivon kovasti, että verikokeen tulos saisi mielen rauhoittumaan vähäksi aikaa.

Ai niin, josko lisäisin tänne loppuun jo tämän :)

Hanuu 5+0
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista!!! Vaikka tämä on periaatteessa tuttua hommaa, niin kyllä nämä raskaudet voivat erota paljonkin toisistaan - tässä on ollut huomattavasti vahvemmat oireet!

Hanuu; Mulla ei ekassa raskaudessa tissit kipeytyneet ollenkaan, tässä nyt enemmän mutta eivät nämä nytkään mitenkään superkipeät ole, todellakaan. Että ei se tissikipu mitenkään todellisuudessa kerro, onko kaikki ok. Mutta tokihan se on mukavaa, kun on oireita, niin ei "muka" stressaa niin paljon =)

(.) Turvottaa ja ajoittain vihloo munasarjoja kovastikin. Keskelle alas myös välillä sattuu. Tissit kipeytyneet hieman, hartiapistosta ajoittain. Muuten varmaan pelkäisin hulluna tuota hartiapistosta, se kun on kohdunulkoisen oire mutta koska minulta on molemmat munanjohtimet poistettu kokonaan, niin se lienee mahdotonta :D Ja koska se oli oire esikoisestakin, niin en hätäile. Varsinaista huonoa oloa ei ole mutta ei oikein tee mieli mitään ruokaa ja jos joku mieliteko tulee, niin sitten kun sen "mieliteon" saa eteensä, niin vähän siitä närppii ja sitten se jää siihen... Välillä myös hikoiluttaa hirveästi. Veritestin jälkeen en ole testaillut, saas nähdä, pystynkö pitämään pään kylmänä ekaan ultraan saakka :p

-rallis
 
Mä varmaan roikun täällä taka-alalla vielä hetken. Tahdon saada jotain konkreettista todistetta raskaudesta (alkuraskauden ultran lisäksi siis) ennenkuin siirryn odotuspuolelle.
Koitan kuitenkin pysyä enemmän täällä taustalla ja antaa tämän "uuden piinailupolven" jakaa täällä enemmän tuntojanne ja seuraan taivaltanne =)

Kaikille hirmuisesti vielä onnea ja tsemppiä matkaan :flower:

Pikkuperho rv 9+2 :heart:
 
Hei kaikki tammikuun lasketun ajan omaavat! Mihin ketjuun oikein siirrytte täältä? Odotusketjuja on niin paljon, mutta tuttuja nimimerkkejä en ole yhdessäkään nähnyt :/
Menen tänään 16.20 yksityiselle ultraan kun haluan vielä varmistusta että onko siellä kohdussa asukki kunnossa. On niin normaali olo, vain painontunne alavatsalla. Mutta kait se kohta olis siirryttävä toiseen ketjuun kun vain tietäisi mihin??

Illusia rv 9+3
 
Tulin pikasee poksumaa 12+0 *POKS*

Keskiviikkona nt-ultra ja perjantaina kävin ultrassa Sjoella ku vähän taas vuotoo ilmoilla...meinasivat, että istukka saattaa vuotaa kun on niin siinä kohdunsuulla vielä, mutta tilanteen pitäisi parantua raskauden edetessä.

Heni & tuittupää 12+0
 
Onpas paljon hyviä ultrakuulumisia ja uusia plussanneita. Ihanaa! :heart:

Viime viikon tuhruttelu jäi taas tosi pieneksi, eli siitä en ole huolissani, ihan noin ylipäätään vaan muuten. Heni hyvä että edistyy noin hyvin vaikka stressaavaa vuotoa onkin!!

Nemi toivottavasti maha paranee. Mulla on nyt viimeiseen viikon alkanut itsestään helpottamaan, toivottavasti se on joku tällainen alkuraskauden juttu joka vähenee..

Vähän niinkuin Pikkuperho tarvitsen vielä todisteita, joten kuikuilen täällä vielä ensi viikon np-ultraan, ja sitten toivottavasti voi jo uskoa odottavansa jos kaikki on hyvin. Illusia en tiedä minne siirtyisi.

Paiju 10+0
 
Paiju, Illusia ja muut siirtykää tuonne kympin hoidoista plussanneisiin. Olisi kiva saada sinne samoissa raskausviikoissa pyöriviä kun nyt siellä on lähes kaikki jo käyneet rakenneultrassa. Yksi vaihtoehto olisi tietysti perustaa oma pino keväällä / kesällä lapsettomuushoidoista plussanneille.
 
Eilen tuli ihan totaalinen uskon puute tähän raskauteen ja meni jo itkuksikin, kun pelottaa niin kovin, ettei kaikki ole hyvin. Tänään oli jo vähän rauhallisempi mieli ja nännien arkuus piti toivoa yllä. Lähdin töistä aiemmin sinne seurantaverikokeeseen. Sieltä kotiin tullessa menin vessaan ja huomasin pikkuhousunsuojassa vähän vaaleanruskeaa vuotoa :( Tiedän kyllä, että voi olla täysin vaaratonta ja johtua vaikka vaan limakalvojen ärsytyksestä (eilen tuli puuhailtua miehen kanssa...), mutta kuka sen kertois mulle niin, että mieli rauhottuisi! Sydän hakkaa ja kauhukuvat pyörii heti mielessä. Huomenna saan vastauksen verikokeesta ja siitä sit ainakin näkee, onko arvo noussut. Tyhmänä kävin taas googlettamassa ruskeasta vuodosta ja monessa kohdassa mainittiin kohdunulkoinen... Nyt siis kaikki vuodoista kärsineet, joilla raskaus kuitenkin edennyt, tulkaahan kertomaan rohkaisevia kommentteja! Ja siis järkevästi ajateltuna ei kai edes kannattaisi olla huolissaan, koska vuoto siis vain hailakan rusehtavaa ja määrällisesti sitä ei ollut paljon. Vielä kaks viikkoa ultraan, miten ihmeessä tämän piinan kestää?!

Hanuu 5+2
 
Pikkuperho, Paiju, illusia76, tytti82 (+ muut tutut =) ) - olisi varmaan ihan ok perustaa sitä omaa ketjua... jos joku teistä intoutuu edellä menemään. Tuommoiseen pitkään jo toiminnassa olleeseen on niin vaikea päästä mukaan...

Mä kanssa taustailen tässä ketjussa ainakin torstaihin, jolloin meillä on eka neuvola. Ahmin päärynöitä ja jännitän, mitä siellä saa kuulla. Jos kaikki on ok, seuraan mielelläni jonnekin odottajaketjuun. :)

Onnea ja voimia kaikille uudemmille! :flower: Toivottavasti raskaudet etenee hyvin ja plussat pysyy plussina!
 
Hanuu on täällä viattomia vuotoja ollut monilla, toisilla jatkuneet pitkäänkin. Varmasti sullakin! Itselläni oli 6+ viikolla ja taas 9+ viikolla pientä ruskeaa, mutta ainakin ekassa ultrassa oli kaikki ok. Ei auta kun stressata kunnes selviää, ultrassa kai voi käydä aikaisintaan n. 6+4. Tsemppiä siis!!!
 
Hanuu Älä hätäile vuodon kanssa. Täällä ainakin ollut rusehtavaa valkovuotoa jo jonkin aikaa. Kolmessa ultrassa vuodon aikana käyny ja Hippu kasvanut hyvin ja sydän pamppaillut ja ollut siellä missä pitääkin! Toki sitä aina hivenen säikähtää, mutta siis päiviä jolloin ei tule mitään ja "vuotopäivinä" suurennuslasilla katsottavissa paperissa. Joskus muutama viiru alkkareissa... Ja nyt alan uskoo, ettei oo vaarallista, kun "vuodon" aikana tehty ultria kolmen lääkärin toimesta ja hyvin kasvaa. Mullakin lääkäri veikkas tekevän istukkaa johonkin eteen, ja siksi "vuotelee", mutta ei ole vaarallista. Jos vielä menen asian takia lekuriin, ni laittaa varmaa lähetten psykiatrille :LOL: Koita ajatella positiiviseti, niin minäkin =)

Minä ja Kete-Hippu 9+0
 
Joo tehdään uusi ketju odottajiin, olisko se sitten loppukevään hoidoista plussanneet? Jos avaan tuon ketjun sinne, niin jatketaan tuttujen kaa siellä? Kävin tänään yksityisellä ultrassa ja NYT sitten uskon, että tukevasti ollaan raskaana. Vauveli siellä näkyi jo tosi selvästi vaikka ultrattiin vatsan päältä ja vastasi viikkoja 9+3. Nyt on huojentunut olo, ja yritän olla hermoilematta seuraavat kolme viikkoa kunnes tuleekin se niskapoimu-ultra.
Ollaan miehen kanssa Kreetan lomalla 1.-9.7 , saa siinä muutakin ajateltavaa kuin raskaudesta hermoilemisen :D
 
Paiju ja KeTe10: Kiitokset lohdutteluista :heart: Olenkin tässä illan mittaan lueskellut muiden vuotopiinoista...

Pakko nyt vielä kysyä, onko muilla tullut jossain vaiheessa myös hyytymiä? Mulla tuli edellisen viestin jälkeen kaksi sellaista pientä hyytymää pyyhkiessä, mutta siis punaista verta ei ole näkynyt. Ja nyt ei ainakaan enää tullut sitä ruskeaa tuhruakaan viime vessakäynnillä. Mitään kipuja ei ole tai edes menkkatuntemuksia. Voiko noi pienet hyytymät olla vain jotain vaaratonta vai viittaavatko suoraan alkavaan keskenmenoon? Kyllä täällä on jo itkut itketty ja tuskailtu haaveiden romuttumista, mutta toisaalta yritän vielä pitää toivoa yllä ainakin huomiseen tulokseen asti...
 
Heippa! Teen varovaista siirtymistä teidän joukkoon, kun plussaa olen tikutellut...Tänään pp12 sain veritestin tuloksen; 344 ja :heart: :heart: kyytiläistä siirrettynä. 12.7. mulla on eka ultra varattu ja sitten tietää monta siellä on mukana..... On tää huisia, vaikka tietysti jännittää kovasti kuinka asiat masussa sujuu. =)
 
Hanuu Kyllä se sun vuoto on varmasti harmitonta, mutta ymmärrän kyllä, että huolestuttaa :hug: Toivottavasti saat nukuttua ja huomenna on hyviä uutisia :heart:

Nonna78 Onnittelut :heart: :heart:

Paiju Tänään maha ei ole toiminut oikeastaan ollenkaan :/ , kyllähän tää taitaa olla alkuraskauden juttuja... Toivottavasti ei pitempää kestä! Vauvan odotus kirjasessa oli juuri siitä, että suolen toiminta hidastuu.

Minä taidan nyt uskaltaa siirtyä tuonne illusian perustamaan ketjuun odottajien puolelle... Kaipa se on uskottava, että pikkuisella on masussa kaikki hyvin. Mitään varmistusta en ole asiasta saanut (en ole käynyt toisessa ultrassa), mutta uskallan uskoa silti, että kaikki olis hyvin... Tulkaa kaikki ennemmin tai myöhemmin perässä =) Käyn varmaan täälläkin välillä lueskelemassa. Tsemppiä kaikille hirmuisesti näihin piinaaviin aikoihin!
 
Hanuu teidän niin tunteen kuinka pelottaa, varmaankin on ihan vaaratonta. Minulla oli 11 päivää vähän vuotoa, ensimmäisenän päivänä kirkaan punaista sitten ruskeaa. Pää ei kestänyt, menin käymään lääkärillä jo 5+6, kun oli pe, siellä oli pikkuisella kaikki hyvin. Tsemppiä :hug: saisi nyt loppua tuo vuoto.

Paiju hyvä, kun vuoto on pientä.

illusia onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.

Heni hyvä, että on järkevä syy niille vuodoille.

Minä kävin tänään ekassa neuvolassa. Mukava terkkari minulla =) . Ei edes yrtitetty kuunnella sydänääniä. Nyt odotan kutsua nt ultraan, jos venyy kovin pitkälle niin voi olla, että ei pää kestä vaan on mentävä ysityiselle ultraan tässä välissä. Vaikka pelko keskemenosta on edelleen suuri niin ajattelin nyt siirtyä tuonne odotus puolelle kokonaan.

Onnea kaikille matkaan, toivottavasti saadaan kaikki lapset syliin asti =)
 
Oivikki, tervetuloa tuonne uuteen ketjuumme!

Joku teistä uusista tulokkaista voisi nyt ottaa haltuun tuon listan (jos haluatte listaa päivittää), sillä
minä siirryn nyt tuonne odotuspuolelle. Kiitän ja kumarran :wave:
 
..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....


Klivia..............11.5....................................22.6........... .
Kataka...........18.5.....................7.2..........18.6...............1 .7
Amelie80.......25.5..........TAYS....16.2........1.7.................7.7
Milona...........30.4.........AVA.......23.1........7.6................21.6
Mimosah76................................14.2..........28.6
Hanuu...........31.5..........NKL.....19.2..........5.7.....
Timotei78.....24.5.....................................30.6
 
Nonna onnea :heart:!!

Oivikki kiitos, vuoto loppui onneksi jo kauan sitten, eikä uutta ole kuulunut. Hyvä että terkkari on kiva

Illusia hienot ultrakuulumiset ja nopeaa toimintaa ketjutuksen suhteen, kiitos! Pitänee uskaltaa eteenpäin vaikka vasta ensi viikolla on ultra.
 
..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....


Klivia..............11.5....................................22.6........... .
Kataka...........18.5.....................7.2..........18.6...............1 .7
Amelie80.......25.5..........TAYS....16.2........1.7.................7.7
Mimosah76................................14.2..........28.6
Hanuu...........31.5..........NKL.....19.2..........5.7.....
Timotei78.....24.5.....................................30.6
Nonna78.......

 

Yhteistyössä