Pika-apua kiitos HELLÄN rintapumpun valintaan (pelkään rintatulehduksen iskemistä)

  • Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti
***
Onko teillä kokemusta hyvistä rintapumpuista. Olen vähentänyt imetystä ja nyt maito on jämähtänyt rintoihin niin, että lapsi ei tyhjennä niitä kunnolla. Taidan tarvita pumpun avuksi (?). Rinnat ovat olleet todella kipeät ja paakkuiset jo muutaman päivän.

Käsikäyttöinen kiinnostaisi edullisuuden vuoksi (etenkin kun yritän nimen omaan vähentää imetystä lapsen lähestyessä vuoden ikää) mutta onko niistä mihinkään?

Olen joskus kokeillut ainun madela sähkökäyttöistä, mutta se oli mielestäni liian raju pienimmälläkin teholla, sattui ja kipeytti nännit. Ja heruminen oli todella huonoa.

Vähän epäilen toimiiko minulla mikään rintapumppu juuri tuon herumisen takia. Luulen, että tarvitsen siihen vauvan. Toisaalta nyt vauvakaan ei jaksa tyhjentää tätä kaikkea. Olen yrittänyt hieroa myös suihkussa mutta tekee liian kipeää ja mitään ei tunnu tulevan ulos.
 
"joo"
Väitän että kaikista hellävaraisin tapa on käsin lypsäminen lämpimässä suihkussa. Saat pahimmat paineet pois, etkä jää ylläpitämään suurempaa maidon tuotantoa, ellei se sitten ole tarkoituskin?
 
***
[QUOTE="vieras";23438288]Ota pari asperiinia niin saat ne tukkeumat pois. Sen jälkeen vauva imee, et tuossa vaiheessa tarvi pumppuja, ei se pumppu tukeutumia aukaise.[/QUOTE]

Tarkoitatko nimen omaan asperiinia - eroaako esim paracetamolista? Miksi auttaa tukkeumien poissaantiin...?
 
"vieras"
Tarkoitatko nimen omaan asperiinia - eroaako esim paracetamolista? Miksi auttaa tukkeumien poissaantiin...?
Asperiinia, kuten tiedät se auttaa myös veren juoksevuuteen ja se yllätys yllätys laittaa myös maidon juoksemaan. Vinkin sain neuvolasta kun hain pumppua kun en millään saanut tissiä auki. Täti sanoi että jos uskallat, ota pieni pala asperiinia niin se lähtee. Siitä lähtien toisenkin lapsen aikana, jos tissi meni jumiin, nakkasin pari asperiinia niin viimestään 4-6 tunnin päästä tissi oli tasainen ja tukkeeton. Asperiinin vaikuttava aine on? Tuskin tuossa paracetamolissa on sama vaikuttava aine.
 
***
Ootko kokeillu lypsää lämpimässä suihkussa käsin? Jos tosiaan ei tartte saada maitoa talteen ja ois tarkotus saada vaan tukot pois niin varmaan paras keino.
Pitää yrittää vielä uudelleen. Rinta vain on ihan kosketusarka ja vaikka saan suihkussa lypsettyä, tuntuu, että nuo kovat kohdat eivät pehmene. Maito taitaa tulle muutenkin auki olevista tiehyistä. Olen yrittänyt varovasti hieroa paakkuja mutta ne ovat tosiaan kosketusarkoja
 

Yhteistyössä