Pikku-Kakkosta..

Heip.

Ihan vaan kyselisin, että onkos täällä nuoria äitejä, jotka odottavat/harkitsevat toista lasta, tai kenties sellaisia, joilla on jo kaksi lasta? Meillä esikoinen 1v.8kk ja nyt on hirmuinen vauvakuume iskenyt!
:heart:

Opiskeluja itselläni on jäljellä nyt hiukan alle vuosi (19v. olen), mies on armeijassa (hän 21v.), mutta vakituinen työ odottaa, kunhan sieltä pääsee. Asiasta ollaan puhuttu, mies oli itseasiassa yllättävän innoissaan ajatuksesta. Eniten mietityttää raskausaika..olisin yksikseni esikoisen kanssa ainakin alkuraskauden (koska mies olisi silloin vielä tod.näköisesti armeijassa), viesin opiskelut päätökseen ja jäisin sitten äitiyslomalle. Tuleekohan liian rankka yhdistelmä? Kokemuksia?

Parisuhde, talous yms. on kunnossa, että niistä tuskin tulisi huolta. Hirviää vain tämä vauvakuume, joka vain päivä päivältä kasvaa ja kasvaa.. :)
 
Johanne
Minä! :D
Mies on tällä hetkellä määräaikaisella sopimuksella töissä ja vakipaikkaa ovat joulun jälkeen lupailleet. Minulla alkaa viimeinen vuosi ammattikoulussa ja jos kaikki menee hyvin voidaan ehkäisy heittää pois ensi keväänä / kesällä. =)
Itselläni on vakipaikka valmiina, se vaan on osa-aikainen. :/
 
mulla toinen lapsi synty vähän ennen ku täytin 19. mies oli merillä koko esikon vauva-ajan ja tän toisen odotusajan. väsyttihän se muttei niin ylivoimaisesti ettenkö tekis samaa uudestaan jos saisin.

eikä se vauvakuume siihen toiseen lapseen loppunu, kolmas on jo tilauksessa! :D
 
Juu, täälläkin haaveissa pikku-kakkonen. Esikoinen synty 2/06 eli on nyt puolivuotias...ja kovasti on jo vauva kuumelua täällä päin. Mieskin puhuu että sisko tai veli täytyis saada :)
Synnytyksen jälkeen ei olla itse asiassa käytetty ehkäisyä ollenkaan.. mutta ei ole menkatkaan alkanu kun imetys loppu 1kk sitten.. että saa nyt nähä ehtivätkö etes alkaa ennen kuin tärppää :whistle:
Viimeksikkin kun tätä esikoista alettiin haaveilemaan niin tärppäs heti!
 
meillä on aiheesta ollu puhetta kyllä, mutta kyllä me jonkun aikaa vielä odotellaan ennen ku kakkosta aletaan yrittämään.. mies armeijassa, niin ehkäpä sitten kotiutumisen paikkeilla. ja meillä esikoinen 10kk.
 
Minttusuklainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 21:31 ansku kirjoitti:
Heip.

Ihan vaan kyselisin, että onkos täällä nuoria äitejä, jotka odottavat/harkitsevat toista lasta, tai kenties sellaisia, joilla on jo kaksi lasta? Meillä esikoinen 1v.8kk ja nyt on hirmuinen vauvakuume iskenyt!
:heart:

Opiskeluja itselläni on jäljellä nyt hiukan alle vuosi (19v. olen), mies on armeijassa (hän 21v.), mutta vakituinen työ odottaa, kunhan sieltä pääsee. Asiasta ollaan puhuttu, mies oli itseasiassa yllättävän innoissaan ajatuksesta. Eniten mietityttää raskausaika..olisin yksikseni esikoisen kanssa ainakin alkuraskauden (koska mies olisi silloin vielä tod.näköisesti armeijassa), viesin opiskelut päätökseen ja jäisin sitten äitiyslomalle. Tuleekohan liian rankka yhdistelmä? Kokemuksia?

Parisuhde, talous yms. on kunnossa, että niistä tuskin tulisi huolta. Hirviää vain tämä vauvakuume, joka vain päivä päivältä kasvaa ja kasvaa.. :)
No heips!
Olen itse 19 vuotias ja esikoiseni on 2v4kk ja kuopus on 7 kk =) !
Sinuna ehkä odottasin että opiskelut lopuussa ja miehen armeija lopussa, koska kun aloin kuopusta odottamaan olin todella väsynyt, ei tietenkään kaikki ole mutta minä ainakin olin mutta kun olin siinä rv 15 niin helpotti... =) !
Ei siis ole omakohtaisia kokemuksia ihan suoranaisesti ole...
 
mä olen kyllä yli-ikäinen (21v.), mutta vastaan silti. Eli meillä on poika 2v. ja toinen syntyy helmikuussa. Itselläni jää ammattikoulun päättötyö kotihommiksi eli viimeistä vuotta lähden opiskelemaan. Mies pääsi juuri intistä ja etsii töitä. Alkuraskaus oli hankala koska olin töissä, poika hoidossa ja mies vielä intissä. Pahoinvointi oli kova ja välillä jouduin olemaan sairaslomalla sen takia :/ Taloudellinen tilanne ei huoleta, koska olemme tottuneet elämään pienellä rahalla. Ja sitäpaitsi, äitiyspäiväraha ja kotihoidontuki ovat isommat kuin opintotuki :D
 

Yhteistyössä