Pikkujouluihin pukeutuminen ja pukeutuminen ylipäätään juhliin ja bilettämään.. Lukekaa kaikki!

  • Viestiketjun aloittaja Tyylitietoinen
  • Ensimmäinen viesti
Tyylitietoinen
1. Farkut ovat todella arkiset. Jos ette vietä kemuja jonkun kotona tutulla porukalla, älä pue farkkuja.

2. Housut ylipäätään ovat aika arkiset. Etkö voisi laittaa mekko tai hametta edes juhlan kunniaksi? Suurin osa naisista luulee, ettei heille sovi mekko tai hame. Totuus on se, että suurimmalle osalle sopii paremmin hame tai mekko, kuin housut. Hame ja mekko usein myös hoikentaa enemmän, kuin housut. Mikäli siis on tarvetta näyttää vähän hoikemmalta ja vaikka hoikka olisikin, niin hame tai mekko on parempi vaihtoehto.

3. Saappaat eivät ole juhlakengät eivätkä bilekengät. Saappaat ovat talvikengät, joita käytetään esim. kaupungilla tai kauppareissulla. Vaikka olisi kuinka "mageet korkkarisaappaat" niin ei. Avokkaat ja mielellään edes pieni korko. HUOM: korko hoikentaa ja pientää sääriä, saa näyttämään pidemmältä, tuo vyötäröä edullisemmin esiin ja ryhti on parempi.
Saappaat sen sijaan yleensä paksuntaa jalkaa. Eikä ne saappaat ole tyylikkäät, vaikka olisikin hyvät sääret.

4. Toppia käyttäessä, muista oma vartalotyyppisi.


5. Muista kunnolliset, tukevat ja asun sopivat rintaliivit

6. Jos on tarvetta muotoilulle, niin hanki kunnon alkkarit.

7. Tukisukkahousut (joita nykyään saa kaikenlaisina, kukaan ei erota niitä normi sukkahousuista) auttavat jalkoja jaksamaan paremmin tanssin huumassa!


PS: pukeutukaa toki niinkuin haluatte. Nämä on vaan vinkkejä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: versatile
Jos ihmisellä on tervettä, positiivista itsevarmuutta ja hyvä itsetunto ilman ylimielisyyttä, pientä pilkettä silmäkulmassa ja aito hymy, voi päällä olla mitä tahansa koska ihminen on joka tapauksessa viehättävä ja puoleensavetävä.

Koristellut ja viimeisen päälle laitetut meikkipossut ovat usein pelkkää tyhjää. Kuin Monet'n maalaus, kaukaa kaunis mutta läheltä pelkkää suttua.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood ja Micosa
Mä olen kyllä samaa mieltä saappaiden suhteen. Munkaan mielestä saappaat eivät ole todellakaan bilejkkengät, saati juhlakengät. Mutta ei mua nyt häiritse, jos jollakin muulla on saappaat:) Ei ole mun ongelma.
Mä käytän aina hametta ja mekkoa. Siis ihan arkenakin olen hameihmisiä.
Onhan niitä hameitakin tyylittömiä.. ja esim. trikoomekko on todellakin tosi arkinen. Kyllä ne housut (esim. mustat suorat housut) ovat tyylikkäämmät, kuin trikoohärpäkkeet.
Kukin taaplatkoon tyylillään.
 
Joskus paikalla ollut
Mun mielestä kaamein pikkujoulutyylimoka on känni. Siis semmoinen jalat-lenksaa-meikit-poskilla-känni. Erityisesti korkokenkiin ja "seksikkääseen" mekkoon yhdistettynä.
 
Foortti harmaana
Mulla on ainakin 3 pikkujoulut työn merkeissä, niin sanotusti ja VOISIN vetää mekon tavallaan, mutta jos mä maalaan sen mekon voi vähän veetuttaa.
Jos mä korkkareissa siellä kekkaloisin, vois oppilaat vähän naureskella.
Ainakin "pikkukengissä".
Koska kuitenkin joku tulee vielä kysymään, että mites tää ja tää ja sitte mä maalaan itten, kun opastani...

MiKSI aikuisten pikkujoulut oletetaan aina olevan baarissa tai kännissä ja/tai baarissa kännissä
 
Hateorlove
Tottakai joo makuja on monia ja jokainen voi tulla vaikka verkkareissa bilettämään. Eikä mun ilta siitä huonone tai parane, oli muilla mitä hyvänsä päällä.
Mutta mä olen kyllä NIIIIIN samaa mieltä noista saappaista! Saappaat ja farkut ovat todella arkinen asuste. Mulle itselle saappaat+farkut yhdistelmä on liian arkinen jopa lauantain shoppailureissullle kaupunkiin.
 
3. Saappaat eivät ole juhlakengät eivätkä bilekengät. Saappaat ovat talvikengät, joita käytetään esim. kaupungilla tai kauppareissulla. Vaikka olisi kuinka "mageet korkkarisaappaat" niin ei. Avokkaat ja mielellään edes pieni korko. HUOM: korko hoikentaa ja pientää sääriä, saa näyttämään pidemmältä, tuo vyötäröä edullisemmin esiin ja ryhti on parempi.
Saappaat sen sijaan yleensä paksuntaa jalkaa. Eikä ne saappaat ole tyylikkäät, vaikka olisikin hyvät sääret.
Entä reisisaappaat korkeilla koroilla?

Henkinen ikäni ei riitä avokkaisiin. :ashamed:
 
"vieras"
Hah, mä olin pikkujoulu nro1 päällläni neulemekko, sukkahousut ja miinusmerkki, saappaat.
Osa kaks ja mulla yllä mekko, sukkahousut ja korkkarit. Tosin sellaiset nilkkurimalliset, ikäänkuin katkastut saappaat, mut korkoa oli. Ja mä en koskaan käytä mekkoja....
Kerankin tein jotain jonkun palstagurun mukaan oikein! :D
 
"vieras"
Voihan sitä kommentoida vaikka mitä sisäisestä tyhjyydestä mutta fakta on se, että moni suomalaisnainen ei osaa pukeutua. Saappaat ja farkut ovat arkiset eikä siitä mihinkään pääse. Se, että omaa tyylitajun pikemminkin kertoo siitä, että jotain siellä pääkopan sisällä liikkuu ainakin esteettisyyden ja tilannetajun kannalta.
 
pyhjapah
Hah, todellakaan en lähde mekko päällä! Ulkona palelisi kun kuitenkin joutuu kävelemään (asun keskustassa niin ei mitään taksia kannata ottaa 500 metrin takia), vihaan mekkoja kun on niin epämiellyttävä olo ne päällä ja mitään korollisia kenkiä todellakaan laita kun en sellaisilla osaa kävellä ja sellasilla on hankala tanssia täysiä. Höpöhöpö hommaa. Mä lähden pikkujouluihin juhlimaan enkä pönöttämään ja näyttämään sievältä!
 
röllönen
Hah, todellakaan en lähde mekko päällä! Ulkona palelisi kun kuitenkin joutuu kävelemään (asun keskustassa niin ei mitään taksia kannata ottaa 500 metrin takia), vihaan mekkoja kun on niin epämiellyttävä olo ne päällä ja mitään korollisia kenkiä todellakaan laita kun en sellaisilla osaa kävellä ja sellasilla on hankala tanssia täysiä. Höpöhöpö hommaa. Mä lähden pikkujouluihin juhlimaan enkä pönöttämään ja näyttämään sievältä!
Saahan sitä näyttää tyylittömältä ja mauttomalta. Annat samalla itsestäsi myös mauttoman kuvan. En ymmärrä miksi joku ei haluaisi näyttää hyvältä ja kauniilta.. Faktahan nyt on se, että hyvältä ja kauniilta ei näytä samoissa määrin, kuin olisi pukeutunut hyvin.
Mutta jos meet tutulla kaveriporukalla baariin niin toisaaltahan se voi olla ihan sama mitä puet. Enkä kiellä ettei sulla voisi olla hauska ilta kaikesta huolimatta.

Tää on vaan vähä niinku läskien selittely siitä, miksi painavat yli 100kg. "Kuules en ehdi liikkua kun on pieniä lapsia "Mulla on rankka työ" geenit" "lihon helposti".. ja toisaalta eihän läskeyskään kenestäkään huonoa ihmistä tee.
 
Eldriikka
No jotkut ovat sellaisia ihmisiä, joita ei oikeasti kiinnosta yhtään miltä näyttävät. Toisaalta jos työpaikkakin on sellainen, missä on työvaatteet tai muuten on ihan sama mitä on päällä niin ei välttämättä tule tilanteeseen edes, jossa siitä mauttomuudesta olisi haittaa.
Mä en koskaan tule kuitenkaan ymmärtämään, miksi joku ei halua näyttää kauniimmalta ja sievemmältä. LISÄKSI HOI!! Mun mielestä hyvä pukeutuminen kertoo, että kunnioittaa itseään. Mä en vaan tule koskaan uskomaan, että itseään kunnioittava nainen, joka on sinut itsensä kanssa ei haluaisi panostaa pukeutumiseensa.
Tottakai se tyylitaju kertoo ihmisestä paljon. Eikä tyylitajulla ole mitään tekemistä trendipellejen kanssa. Nämä suomalaiset "trendipellet" ovat kaukana tyylitietoisesta.

Suomalaiset eivät osaa pukeutua. Toisaalta kaupoissakin täällä niin huono valikoima, ettei edes vaihtoehtoja ole. Esim. Suomessa en osta Zarasta tai Mangosta yhtään mitään..ei sielä ole mitään kivaa. Mutta jos menen Zaraan vaikkapa Wienissä, niin voisin tyhjätä koko kaupan.
 
"hah"
Alkuperäinen kirjoittaja röllönen;25161547:
Saahan sitä näyttää tyylittömältä ja mauttomalta. Annat samalla itsestäsi myös mauttoman kuvan. En ymmärrä miksi joku ei haluaisi näyttää hyvältä ja kauniilta.. Faktahan nyt on se, että hyvältä ja kauniilta ei näytä samoissa määrin, kuin olisi pukeutunut hyvin.
Mutta jos meet tutulla kaveriporukalla baariin niin toisaaltahan se voi olla ihan sama mitä puet. Enkä kiellä ettei sulla voisi olla hauska ilta kaikesta huolimatta.

Tää on vaan vähä niinku läskien selittely siitä, miksi painavat yli 100kg. "Kuules en ehdi liikkua kun on pieniä lapsia "Mulla on rankka työ" geenit" "lihon helposti".. ja toisaalta eihän läskeyskään kenestäkään huonoa ihmistä tee.
Jännä miten ne "hyvin pukeutuneet" on aina niitä jotka jää korkkareissaan seinän viereen yhtenä ryhmänä seisoskelemaan ja pelkäämään ettei tukka mee huonosti, kun taas mulla riittää vientiä kun osaan pitää hauskaa ja työporukan miehetkin pitää pilkkanaan noita, "eihän noi edes uskalla tanssia ettei tekoripset ja hiulisäkkeet putoa" :LOL: No pönötä sinä vaan, niin mä pidän hauskaa :D
 
hah!
Alkuperäinen kirjoittaja röllönen;25161547:
Saahan sitä näyttää tyylittömältä ja mauttomalta. Annat samalla itsestäsi myös mauttoman kuvan. En ymmärrä miksi joku ei haluaisi näyttää hyvältä ja kauniilta.. Faktahan nyt on se, että hyvältä ja kauniilta ei näytä samoissa määrin, kuin olisi pukeutunut hyvin.
Mutta jos meet tutulla kaveriporukalla baariin niin toisaaltahan se voi olla ihan sama mitä puet. Enkä kiellä ettei sulla voisi olla hauska ilta kaikesta huolimatta.

Tää on vaan vähä niinku läskien selittely siitä, miksi painavat yli 100kg. "Kuules en ehdi liikkua kun on pieniä lapsia "Mulla on rankka työ" geenit" "lihon helposti".. ja toisaalta eihän läskeyskään kenestäkään huonoa ihmistä tee.
Komppaan täysin! Kaikenmaailman "on niin kylmä, on niin liukas, vettä sataa" ovat vain selityksiä sille, ettei halua pitää itsestään huolta siinä missä se yli satakiloinen vetoaa geeneihin.

Mäkin käytän harvoin taksia. Onneksi on habaa sen verran, että jaksan kantaa pientä pussia matkan ajan mukana. Sielä on TADAA vaihtokengät! En sipsuttele talvipakkasilla korkoilla kotiin. pussin voi jättää TADAA narikkaan, kaverin naulakkoon tai missä ikinä ne juhlat ovatkin. Sinne minne jätetään takkikin.
 
no ittelles vaa
[QUOTE="hah";25161578]Jännä miten ne "hyvin pukeutuneet" on aina niitä jotka jää korkkareissaan seinän viereen yhtenä ryhmänä seisoskelemaan ja pelkäämään ettei tukka mee huonosti, kun taas mulla riittää vientiä kun osaan pitää hauskaa ja työporukan miehetkin pitää pilkkanaan noita, "eihän noi edes uskalla tanssia ettei tekoripset ja hiulisäkkeet putoa" :LOL: No pönötä sinä vaan, niin mä pidän hauskaa :D[/QUOTE]

Sanoinko mä että tyylikkyys on jotakin minihamebimboilua 30cm koroissa? Tai sanoinko että tyylikkyyteen kuuluu joku 500g hiustenpidennys?

Kyllä ne miehet kuule tyylikkäistä naisista tykkää ja näihin kiinnittää huomiota aivan varmasti enemmän.

Mun mielestä joillakin himoglitterikorkkaribeibeillä ei ole yhtään enemää tyylitajua, kuin sullakaan. Enkä ihmettele jos niille joku nauraa.
 
röllönen
[QUOTE="hah";25161578]Jännä miten ne "hyvin pukeutuneet" on aina niitä jotka jää korkkareissaan seinän viereen yhtenä ryhmänä seisoskelemaan ja pelkäämään ettei tukka mee huonosti, kun taas mulla riittää vientiä kun osaan pitää hauskaa ja työporukan miehetkin pitää pilkkanaan noita, "eihän noi edes uskalla tanssia ettei tekoripset ja hiulisäkkeet putoa" :LOL: No pönötä sinä vaan, niin mä pidän hauskaa :D[/QUOTE]

Tämä viestisi osoittaa vaan sen,ettei sulla TODELLAKAAN ole yhtään tyylitajua. Jos sä todellakin kuvittelet, että tyylikkäinä pideään jotakin Tukiaisen kanssasisaria.
 
Riita seis ja voita väliin!

Tottakai varmasti niin miesten, kuin naistenkin huomio kiinnittyy positiivisessa mielessä enemmän tyylikkääseen ihmiseen. Ei se silti pois sulje sitä, etteikö joku voisi olla persoonaltaan niin kertakaikkisen viehättävä, että huomiota riittää. Vaikka sitten niissä farkuissa ja korkkareissa.
Eivätkä miehet sielä baarissa oikeasti taida katsoa pätkän vertaa mitä naisella on päällä. Seuraa tuntuu olevan hupparitytöistä aina Paris Hiltoneihin.
Harva osaa pukeutua tyylikkäästäi. Mun mielestä esim. Hienot, mutta kuitenkin jollain tapaa riittävän tukevat korkokengät ja kynähame on aina aika nappi valinta.

Ja tosiaan..tyylikkäämpi yhdistelmä se farkut ja saappaat on, kuin joku miniminihame ja hillittömät korot, hiustenpidennykset jotka huomaa jo naapurikuntaan saakka. YÄK :(
Tyylikkyys on taitolaji.

Antaa kaikkien kukkien kukkia!
 
Onko monilla sitten pikkujouluissa erikseen sisäkengät mukana? En minä ainakaan tarkenisi tuolla kekkaloida millään avokkailla, varsinkin, jos housutkin ovat pannassa. Vai oletetaanko tässä, että kaikki menevät ovelta ovelle autolla?
 
mävaa
Mulla on aina toisen kengät mukana. Ei se nyt ole vaiva eikä mikään jättää niitä narikkaan. En mene koskaan taksilla kotiin ja kotimatkaa on 2km. Jos on oikeen kylmä, vetäsen legginssit tai kovilla pakkasilla toppahousut siihen päälle. Ihan sama se on sitten enään, kun neljän aikaan yöllä kävelee kotiin.
 
Mahtava peräsin :)
2. Housut ylipäätään ovat aika arkiset. Etkö voisi laittaa mekko tai hametta edes juhlan kunniaksi? Suurin osa naisista luulee, ettei heille sovi mekko tai hame. Totuus on se, että suurimmalle osalle sopii paremmin hame tai mekko, kuin housut. Hame ja mekko usein myös hoikentaa enemmän, kuin housut. Mikäli siis on tarvetta näyttää vähän hoikemmalta ja vaikka hoikka olisikin, niin hame tai mekko on parempi vaihtoehto.
Mitäs sitten kun esim. mun takapuoli nyt sattuu vaan näyttämään paljon paremmalta housuissa kuin hameessa saati mekossa?
 
kaijutin
Se on sääli, että lähes jokainen suomalainen on tyylitajuton. Ihmiset vaan pukeutuu mauttomasti eri tavalla.. juuri farkku ja saapastyypistä, minituikaan tissiyöllä.
 

Yhteistyössä