Pikkukakkonen kesällä 2014

Hei, minä lähdin aloittamaan meille juuri plussanneille (LA joskus kesä- tai heinäkuussa 2014) nyt "virallisen" pulinaketjun :)

Ehdotan eggien kanssa sitä että lisätään allekirjoitukseksi aina viikot/päivät, iän ja vaikka sen synnytyssairaalan?

Eli tässä mun tiedot:

4+6, ikä 29, PHKS
 
Hih :) Aika paljon teidän vuoteen (tai siis 5 kuukauteen) on mahtunut!

Mulla on sinällään huono tilanne, että vaikka olemme naimisissa ja on jo 1 lapsi, työpaikat ja oma koti, niin mies ei halua tätä lasta :(.

Hän suostui pitkin hampain yrittämään, kun ruinasin, ja nyt kun ilmoitin olevani raskaana, hän suorastaan masentui! Ei kiva aloitus odotusajalle :(. Haluaisin iloita asiasta ja haaveilla pilvilinnoissani, mutta mies vain mököttää asiasta (vaikka siis itse lupasi leikkiin ryhtyä). En minä nyt pyhästä hengestäkään siennyt :)

Joka tapauksessa odotan innolla ekaa neuvolaa. Toivon, että pienellä on kaikki hyvin. Mitä oireita muilla on ollut? Itselläni on edelleen "menkkakipua" alavatsassa, ja nyt vielä pisti flunssan päälle, not nice! Lämmöt koholla ja paleltaa koko ajan! :D
 
Harmi että teillä on noin. Mutta jospa se mieskin siitä innostuu kun vauva konkretisoituu ultran myötä? :)

Mulla on kans noita kipuja ja sitten ihan hullu väsymys. Oon vähän miettinyt että kannattaako kovin kauaa jatkaa imetystä. Onkohan siitä sikiölle haittaa? Ja ihan senkin takia vois lopettaa, että esikoinen ehtisi kunnolla unohtaa tuon tissihomman ennen kun vauva tulee taloon..

minkälaisia teidän esikoiset oli vauvana?
Meillä tyttö on aina ollut aika tyytyväinen, vähän oli lievää koliikkia ja ummetusta ekat kolme kuukautta. Se kun helpotti niin yöt alkoi sujua ihan hyvin, mutta kun liike tuli mukaan elämään niin yöt meni taas tosi huonoiksi. Siitä selvittiin onneksi unikoululla parissa yössä.

Muuten esikoinen on ollut todella aikaisin liikkeellä ja hirmu aktiivinen. Ryömi 4kk iässä, istui itse 5kk iässä ja konttasi. Puolivuotispäivänä nousi tukea vasten ylös ja heti käveli puita pitkin. Nyt on 8kk ja kauhulla odotetaan koska kävelee, ei onneksi vielä! :D

Mutta ehkä tämä vauvakuume tuli niin pian koska esikoinen oli niin pienen hetken sellainen sylivauva joka vain makoilee.
 
Kiva kun on nyt tällainen ketju:)

Minulla on menossa ahdistus, kun pelottaa meneekö kaikki hyvin. Meillä meni ennen esikoista kesken viikolla 15, ja vaikka tässä välissä esikoinen saatiinkin, on ahdistus täällä taas. Onneksi on nyt tullut jotain oireita enemmän, ainakin hormoonimäärät kehossa kasvaa :D

Toissapäivänä tuli ekan kerran paha olo, ja sitä olikin sitten pitkin päivää, ei oksetusta, mutta viimepäivinä on paha olo ehtinyt tulla pahempanakin jos ruokailuiden välit venyvät. Turvotus on roimaa, tukka rasvoittuu, hämyfinnejä on tullut, palelua välillä ja väsymystä kanssa. Tuo pahoinvointi on nyt ollut jostain syystä miulle toivonkipinä. Jospa kaikki menisi hyvin, kilpirauhaslääkityskin aloitettiin taas raskaudenaikaisen vajaatoiminnan takia.

Pelottaako muita? Tulisipa pian edes ensimmäinen neuvola ja jossain joulukuussa häämöttävä niskapoimu-ultra. Onneksi meillä on oma doppleri, sitä voisi joskus 10+ viikoilla koettaa, KUN sinne asti päästään.

Pahoittelut tästä pelko-vuodatuksesta, puran nämä tänne nyt niin ei tarvitse muulloin enää miettiä. Jospa nyt menisi taas hyvin ja pääsisi ultraankin tulokkaan sydämenlyöntejä katsomaan :)

No niin, nyt jo helpotti oloa :)

Masia, 5+
 
Heippa!

Meillä olisi nyt kolmas tulossa. Kaksi tyttöä siis ennestään, reilu 4v ja kohta 1,5v.

Pelottaa kamalasti miten tässä käy, taustalla ennen kakkosta kaksi keskenmenoa. Kamalaa kun ei uskalla kenellekään kertoa kun on vasta niin alussa (paitsi toki mies tietää). Varasin yksityiselle varhaisultran, olen tyttöjenkin aikana siinä käynyt ihan oman mielenrauhan takia. Toki sekään ei mitään 100% varmuutta raskauden jatkuvuudelle tuo, sillä ensimmäinen keskenmenoistani tuli juuri vu:n jälkeisenä päivänä.. viikkoja oli tuolloin tasan 8. Oen ihan Diacorissa käynyt ja hintaa koko käynnille tulee joku vajaa 100e. Onhan se suri summa, mutta malttamaton kun olen! ;)

Pelottaa ja jännittää ihan myös se kolmen lapsen kanssa pärjääminenkin..

Toivottavasti kaikilla menee alkanut raskaus hyvin! :)

-Olen siis 25v, 3. tulossa, naimisissa, ja synnytyssairaala on Jorvi
 
höh miks mulla näyttää toi kommentin kellonaika ihan väärää.. :eek: no älkää välittäkö :D

Ainiin ja oireista vielä sen verran, että eipä niitä juuri ole.. ehkä hukkasen välillä kuvotusta jos oikein kuvittelee ja nälkä on koko ajan.. ja pissahätä. Niin ja rv olis tänään tasan 4+0.
 
Höh! Kirjottelin pitkästi aiemin illalla, mutta kone jumitti, enkä saanut tallennettua..

eggie, teillä on aika hurjan kuullosta ollut :D ! Mulla on sikäli sama homma, että raskauskiloista en ole päässyt eroon, tuntuu että on tullut vaan lisää. Esikoisen kanssa maha tuli esiin tosi aikaisin, ja kasvoi tosi isoksi. Jouduin ravaamaan sairaalassakin kontrollissa kun epäilivät lapsen kasvavan tosi isoksi, mutta olikin alle 4 kg, vaikka syntyi viikon myöhässä. Mitähän tälläkertaa on luvassa..

baby-mama, kurja tilanne! Voisko mies vaan panikoida tai kriiseillä? Meillä mies kävi jonkun kriisin läpi esikoista yrittäessä. Oli jossain vaiheessa sitä mieltä, ettei haluakaan lasta. Jatkettiin kuitenkin, ja nyt on sanonut, ettei tiennyt mitä olis menettänyt jos ei olis lasta ikinä saanut! Kakkosta olikin sitten halukas yrittämään, mutta kolmosesta joudutaan varmaan vielä keskustelemaan.. :D

Masia, mua kanssa hiukan pelottaa, vaikkei keskenmenoja olekaan ollut. Eniten ehkä pelottaa, kun tietää, ettei meille raskautuminen ole kovin helppoa. Ei jaksaisi aloittaa taas keikkea alusta.. Toivottavasti meillä kaikilla sujuu hyvin!

Äityli, ei toi ultran hinta nyt niin kova sitten ole. Ajattelin, että jos on monta sataa, kun ei saa kela korvausta. Saanko kysyä missä diacorissa olet käynyt? Sama sairaala! Mies on vaan sitä mieltä, että varhaisultra on rahan haaskausta, mutta mua kyllä rauhoittaisi..

Mistä olette laskeneet raskausviikot? Mulla ei oiken hajua, kai jotain 4+
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Niin vielä oireista ja esikoisesta..

Vatsakipuja on jonkin verran ollut ja hiukan huonoa oloa. En muista missä vaiheessa esikoisesta tuli rinnat kipeiksi ja alkoi ankara iltapahoinvointi. Toivottavasti nytkin olis paha olo iltaisin, niin olis mies apuna taaperoa viihdyttämässä!

Esikoinen oli tosi helppo ja rauhallinen vauva. Nukkui hyvin, ja oli tyytyväinen. Nyt neiti on 1,5 vuotta ja alkaa olla omaa tahtoa ja äidin ja isin haastamista oikein urakalla! Hiukan jo jännittää miten siitä vauva ajasta selviää! Vaikea uskoa, että toinenkin lapsi olisi yhtä helppo!
 
Mä oon laskenu viikot jollain netin laskurilla ja neuvolasta sanoivat samat viikot kun soittelin.
Mutta tosiaan uskon että on viikon verran vähemmän, mutta ultraa odotellessa

Huh, täällä alkoi nyt remontti ja esikoisen kanssa lähdetään evakkoon mökille. Viime yö valvottiin taas hampaan takia, meinaa hieman väsyttää :(

eggie/ 5+4 / 22v / KAKS
 
Moikka, itse olen laskenut raskausviikot ja lasketun ajan vau.fi laskurilla, löytyy linkki sieltä etusivulta. Tosin kaksplussallakin taitaa olla laskuri..

Itse ajattelin pärjätä ilman varhaisultraa, koska se on niin sikakallis kuulemma mehiläisessä ja täällä ei taida muita vaihtoehtoja olla. Eli kuukausi jännättävää vielä, sairaalaan on varattu np-ultra 25.11. Kyllä tää alkuraskaus jännittää, kun joutuu pelkäämään että menee kesken tai ettei alkio ole elossa ollutkaan. Mutta täytyy vaan yrittää keskittyä muihin asioihin ja ajatella positiivisesti. Uskon, että stressaa vielä enemmän jos taustalla on ennestään keskenmeno tai useampia.

Itse olen hermoillut nyt vähemmän kuin esikoisesta - jotenkin, ehkä ei ehdi niin paljon mietiskellä koko raskautta nyt.

Mariska* 7+2 (LA 10.6.)
 
Esikoisesta.. mun mielestä meillä oli hieman haastava vauva :D Ei juurikaan ollut tyytyväinen vauva-aikana. Oli koliikki ja kun se loppui, niin alkoi uniongelmat. 4-7kk iässä meillä heräiltiin n. tunnin välein läpi yön ja olin ihan zombi. Sitten palattiin "normaaliin" 2-3h tunnin pätkiin. Lopulta 10kk iässä tehtiin yövieroitus ja minä lähdin ihan toiseen huoneeseen nukkumaan ja jätin tytön ja isin keskenään. 11kk iässä tyttö tais nukkua ekan kerran läpi yön ja sen jälkeen onkin ollut oikein hyvä nukkuja.

Muutenkin tuntui kuin meidän kärtty vauva olisi vaan yks kaks vaihdettu aurinkoiseen pikkutaaperoon. Itse uskoisin, että meidän tyttöä vaan ketutti rankasti koko vauva-aika, kun ei päässyt menemään ja tekemään :D

Meillä mentiin aika normitahtia liikkumisissa, 7kk ryömi, 8kk konttasi ja 9kk käveli tukea vasten, 11kk ilman tukea. Mutta kaikenkaikkiaan tyttö on ikäisekseen aika taitava motorisesti, on tosi pienestä kiipeillyt joka paikkaan ja juossut heti kun pääsi jaloilleen jne.

Voin sanoa, etten kyllä yhtään odota tuota vauva-aikaa, koska muistan vaan sen väsymyksen ja itkun ja loputtoman uupumuksen. Mutta toisaalta olen ikuinen optimisti ja uskon, et kyllä me tällä kertaa saadaan sellainen leppoisa ja nukkuva vauva :D Tai sitten esikoinen on uhmassa ja vauvalla on koliikki, hiphurraa...

Esikoinen on kyllä todella kiltti ja ihana tyttö, vaikkakin toimelias ja oma-aloitteinen, mikä tarkoittaa kovaa vahtimista... Mahtavaa kuitenkin kun puhuu nyt jo niin paljon ja tosiaan osaa itse kaikenlaista. Tavoitteena olis ennen vauvan tuloa mahdollisesti päästä ainakin päiväkuivaksi ja tutista eroon. (meillä esikoinen täyttää juuri 2v)
 
Niin joo toi kuivaksi opetteleminen.. Meillä on pottailu alkanut vähän heikosti, kun neiti ei millään jaksa istua potalla. Olishan se helpottavaa jos kerkeis opetella päiväkuivaksi ennen vauvaa. Esikoinen sillon 2 v 2 kk. Neiti on aika touhukas, aktiivinen ja kanssa motorisesti hyvin kehittynyt, mutta puhetta ei kummemmin vielä tuota. Ymmärtää kyllä melkein kaiken mitä hänelle puhutaan, ja tekee pyydettäessä juttuja, mutta selvästi ei sano vielä mitään. Sanoja on paljon "vähän sinnepäin", minä usein ymmärrän mitä tarkoittaa, mutta muut välttämättä ei. Toivoisin, että oppii puhumaan ennen vauvan tuloa. Olis jotenkin helpompi.

Oletteko vielä pohtineet tuplaratas asiaa? Tiedän! Tosi aikaista, mutta mä rupesin jo heti googlettamaan :D En oikein tiedä olisko vierekkäin vai päällekkäin parempi. Tuntuu, että vierekkäin olis lapsilla tilaa paremmin, mutta kaupoissa yms. liikkuminen vois olla hankalaa. Eniten olen ehkä miettinyt phil and tedsejä, mutta hiukan mietityttää, viihtyykö alapuolella oleva lapsi hyvin.. Ja pärjäiskö pelkästään niillä, vai pitäiskö jättää nykyiset yhdistelmät univaunuiksi.. En usko, että pelkällä seisomalaudalla pärjättäis kuin pitää koiraakin ulkoiluttaa yms.. Tällästa jo pohdiskelen! Olen niin malttamaton! Onneksi mies varmasti estää mua heti ostamasta mitään!

tähtisilmä12 5+0 (kiitti laskurivinkistä!) :)
 
Mä oon jo miettinyt rattaita. Ja pakkohan ne sisarusrattaat on hankkia, varsinkin kun meillä neiti on vauvan syntyessä vasta 1v5kk. Me varmaan päädytään vierekkäisiin kun niillä tuskin ikinä kauppaan tms mennään, asutaan sen verran syrjässä että aina autolla ihmisten ilmoille. :)
 
Oon myös kovasti miettinyt niitä nukkumisjärjestelyjä.. esikoinen olis siis tarkoitus siirtää keväällä omaan huoneeseen, mutta kannattaako siinä vaiheessa vielä pitää sänkynä pinnasänkyä vai ostetaanko kunnon sänky.. vaikeita asioita! Olisin halunnut että tyttö olis nukkunut vielä vanhemmaksi meidän kanssa samassa huoneessa, mutta on niin herkkäuninen että ei varmaan kannata edes yrittää nukuttaa samassa huoneessa vielä vauvankin kanssa. Eiköhän se riitä että äiti heräilee yöt ;)
 
Tähtisilmä12, Juu olen käynyt aina ompun diacorissa. :)

Noista viikoista, mä olen vaan laskenut, että kierron 28. päivä olis tasan 4+0 jne..

Rattaista, meillä on siis tytöt 4v ja 1v, ja heille olen aikoinani hankkinut phil and tedsin dash- rattaat, normi rattaat siis, mutta alle saa sen lisäistuimen eli lapset istuu vähän niinkun peräkkäin, pienempi istuu siinä edessä ja isompi saa kömpiä aina siihen alle, kun pienempi ei oikein viihdy siinä alla kun ei näe maisemia. Lisäistuin siis vaan tökätään siihen tavarakoriin kiinni ja on helppo irroittaa jne. Rattaita voi siis käyttää myös ilman sitä alaistuinta. Oon tykännyt noista tosi paljon, on tosi kätevät! Tosin meillä ei enää ole vähään aikaan niille ollut oikein käyttöä kun isompi jaksaa jo hyvin kävellä. Mutta nythän sitten tulee taas niillekin käyttöä toivottavasti, jos kaikki mene hyvin!

La mulla olis laskureiden mukaan 3.7.2014. Mulla onkin omat synttärit 4.7 ja esikoisen synttärit 1.7. Jännää! :)

Menispä aika nopeemmin, tuntuu että ainakin tässä näin alussa aika vaan matelee.. pelottaa vaan niin että menee kesken tai siellä ei ole alunperinkään ollu elämää.. toivon vaan että pääsis jo "hyville" viikoille. Ja odotan kun kuuta nousevaa sitä vu:ta, aika on varattuna 11.11, silloin olis viikot 6+4. Neuvolan varaan vasta sit kun oon tossa ultrassa käyny, kun emnsin varmistuu että siellä varmasti elämää on.

-Äityli-88 & pallero 4+0 (tarkastin viikot laskurista, nyt siis vasta tuo 4+0)
 
Niin ja meillä siis ikäeroa tulossa isompaan 5v ja nuorimpaan 2v 1kk.

Onneksi meillä kaikki vaunut jne tarvikkeet on tulokkaalle, mutta vaatteita ei. Juuri olen myynyt kaikki pienet vaatteet.. meidän kun ei alunperin pitänyt enää lapsia tehdä.. mutta jospa nyt tuliskin vaikka poika perheeseen, niin ei ne meidän vanhat vaatteet olisi käyneetkään, eikä harmittaisi sitten niin paljon kun ne kerkesin jo myydä. :D

Mutta siis, onhan se ihan kiva toki päästä sit osteleekin niitä vauvanvaatteita.. kirpparilta lähinnä hankin varmasti, kun en viitti niihin omaisuutta laittaa. Ja ne pienet vaatteet kun niin vähän aikaa on käytössäkään. Meinaan kyllä alkaa vaatteita hankkimaan sitten vasta rakenneultran jäkeen kun näkee kumpaa sukupuolta on! :)
 
Meilläkin esikoinen nukkuu vielä samassa huoneessa, mutta ollaan ajateltu jouluun mennessä siirtää omaan huoneeseen. Ihan hyvä ajankohta varmaan, ehtii tottua uuteen nukkumajärjestelyyn kunnolla ennen vauvaa. Meillä esikoinen tosiaan jo 1,5. Ennen raskautta en ollut varma pitäiskö nukkua vielä hetki pinniksessä, vai siirtyä jo lasten sänkyyn, mutta nyt täytyy varmaan siirtää suoraan lastensänkyyn, oppis toivottavasti kunnolla pysymään siellä, ennen sitä vauvaa.. Pelkään, että on kova tyttö vaeltelemaan.. Makuuhuoneet yläkerrassa, ja siksi mietittiin aluksi pinnikseen jättämistä, ettei olis portaista vaaraa, jos yöllä herää tms. mutta täytyy muistaa aina laittaa portti kiinni. Jos meillä ei olis kaverilta saatua vanhaa lastensänkyä, ostaisin varmaan suoraan kerrossängyn (lapsille ei ole nykyisessä kodissa omia huoneita), mutta nyt mennään toistaiseksi tolla lastensängyllä. Onko teillä hyviä vinkkejä, miten totutetaan omaan huoneeseen ja uuteen sänkyyn? Meillä nyt sikäli hankala nukutustapa, että on tottunut että ollaan läsnä siihen asti kun nukahtaa. Nukahtaa yleensä kyllä ihan hyvin.

Äityli, onko teillä noi phil and tedsit ainoina rattaina? Meillä esikoinen nukkuu vielä nytkin ulkona päikkärit, siksi mietin nykyisten jättämistä tuplien lisäksi. Onko sulla kokemusta noista päikkärirattaina? Kaksia ei kyllä mitenkään mahdu ainakaan sisällä säilyttämään.. Toiset pitäis sit laittaa kylmään ulkovarastoon, ja tiedän että joillain on ainakin katoksen alla ulkona säilytetyt alkanu homehtumaan..
 
Meillä esikoinen on "jo" 2v 7kk vauvan syntyessä, joten tuplia ei varmasti hommata. Tyttö menee jo nyt aika hyvin potkupyörällä ja kävelee suht reippaasti, joten ei varmasti muutenkaan enää ens kesänä rattaissa juuri istuisi. Meillä kuitenkin on jatkossakin todennäköisesti kaksi autoa, joten pidemmät matkat sitten suosiolla autolla.

Mua myös jännittää miten muksu oppii jäämään tavalliseen sänkyyn.. Nukkuminen oli ekan vuoden niin vaikeaa, et ei millään haluais riskeerata nyt hyvin sujuvaa rutiinia :D Siksi unituttikin mietityttää, että milloin se pitäis jättää pois, on nimittäin todella tärkeä muksulle.

Omaan huoneeseen siirtäminen sujui meillä ihan ongelmitta, ilman mitään kikkailuja. Mut meillä muksu pääsääntöisesti on nukahtanut itsekseen iltasadun ja laulujen jälkeen. Alkuun kun opeteltiin tähän, niin saattoi pari minuuttia huudella, mutta ei enempää. Sen sijaan vieressä istuminen tai silittely teki sen, että ois höpötellyt ja leikkinyt ties kuinka pitkään vielä sängyssä. Mut eri tavat sopii eri lapsille.
 
Ihanaa kun täällä on näin paljon elämää! Tervetuloa kaikki "kohtalotoverit", tai siis ME ONNEKKAAT ;)!

eggie Olen lukenut että imetys voisi aiheuttaa suppareita, mutta en tiedä sitten onko ehdoton no-no.. Mitähän neuvola sanoo?

Mulle iski eilen HIRVEÄ HUOLI, kun yhtäkkiä oli oireet poissa... Tänään iltapäivällä kuitenkin jatkui taas "menkkakivut" mahassa, sekä aristavat rinnat... Huh, että helpotuin! Onko täällä muita yhtä vainoharhaisia?? Ei kiva :( Haluaisin nauttia enkä vain pelätä! Pelkäään kai siksi, että lähisuvussani on mm. keskenmenoja ym.

MUOKS: Tein hätäpäissäni pari ovistestiä, joita minulle on jäänyt kaappiin lojumaan, ja ne näyttivät SELKEÄÄ NEGAA. Mistä tämä voisi johtua?? Raskaustestit silti kaikki ovat olleet selkeitä plussia? Onko mun ovistesteissä jotain vikaa, koska olen kuullut että niiden pitäisi näyttää raskauskin?

tähtisilmä12 Kiitos kannustuksesta. Mies näyttää ehkä pikku hiljaa tottuvan ajatukseen, ja saakin luvan tottua. Tosiaan olemme yhdessä tämän alulle saattaneet (vaikka minä sitä kyllä ruinasin ;) ). Toivon että hän vielä innostuu.. mutta viimeistään, kun lapsi on syntynyt, hän on ihan varmasti MYYTY!

29v / rv5+0 / PHKS / la-arvio 26.6.2014
 
Viimeksi muokattu:
Vainoharhaisiako? Minä ilmoittaudun eturintamaan! Tänään ei ollut paha olo koko päivänä, eikä nyt illastakaan edes turvota. Huoli on suuri ja googletus harrastus :D jospa tämä olisi normaalia, jos yritän miettiä positiivisesti niin:
-menkat/vuoto ei alkaneet
-ehkä vähän nippailuja tänäänkin
-olen syönyt kokoajan, nälkä ei ole ehtinyt tulla eli ei pahaolokaan
-viimepäivinä on tullut käveltyä työmatkat pyöräilyn sijaan, joten turvotuksen estämiseksi on tehty töitä

Kyllä itseasiassa muuten turvottaa vähän, muttei kylläkään sairaanloisesti niinkuin välillä. On tämä alku melkoista, vaikka tiedänkin kyllä ettei kokoajan vielä tarvitsekaan olla oireit, niin mieli on hullu jos se vain saa aikaa miettiä yhtään :)

Ennen ruokaa kyllä torkahdin sohvalle, mies nauroi ja kysyi eikö muka ole ollut oireita :D väsymystä/vetämättömyyttä on mies ilmeisesti nähnyt tänään...

Joo, nyt taas jo helpottaa, ihan yhtälaillahan kaikki voi mennä kumminkin hyvinkin. Voi toivottavasti menisi.

Meillä esikoinen täytti viime viikolla kaksi, ja tähän asti arki on ollut vauva-ajoista asti helppoa, kosahtaa sitten varmaan murrosiässä :D

Joo, pahoittelut taas tilityksestä, mie tilitän pelot tai ne harhakuvat pois niin saa olla rauhassa. Tänne tulee tosin ainakin minulla liioiteltua ehkä vähän noita pelkoja, mutta kuitenkin. En mie mitenkään sairaalla tavalla oikeasti stressaa, mites teillä muilla? Tuleeko kirjoitettua mustavalkoisemmin verrattuna siihen jos puhuisi?

Voi maha, voi hyvin.

Masia, 5 ja risat

Ps.noista ovistesteistä, kyllä minulla on näyttänyt plussaa halpismerkit, eivät mitään supervahvaa kylläkään tässä raskaudessa, eikös jossakin vaiheessa mene hormonien määrä yli raskaustestienkin käsityskyvyn ts plussa tulee mutta viikkoja ein clearbluekaan kykene enää antamaan. Nimim. Itsehän tein tänään raskaustestin, ja plussa tuli, aika pian
 
Viimeksi muokattu:
Masia taidan tehdä tänään vielä uuden ovistestin. Tosiaan negoja ovat näyttäneet tähän mennessä, vaikka r-testistä kyllä vahva plussa tulee. Voiko ovistesteissä olla sitten eroja? Jos nää mun ostamat on jotain erikoisia.. Outoa!!
 

Yhteistyössä