**~..Pikkukakkosesta haaveilevat 2015..~**

Heippa.

Jos sitä vaikka uskaltaisi liittyä. :whistle:

Tällä palstalla vaikutin viimeksi 6 vuotta sitten kun aloin odottaa esikoistani (tyttö syntyi 04/10).
Olen 25v. ja mieheni 26v.
Olemme jättäneet ehkäisyn pois 01/13 eli toisella lapsella on ollut sen puolesta mahdollisuus saapua jo 2,5v. Ollaan oltu ajatuksella tulee jos on tullakseen, ja välillä vaikeina aikoina välteltykin oletettua ovis aikaa eli ei ole tullut hätäiltyä tuon ajan suhteen. Viime kesästä alkaen on annettu enemmän ajatusta asialle, mutta ei silti mitenkään erityisesti tähdätty ovulaatioon.
Nyt kuitenkin huhtikuussa alettu kyttään oikeaa aikaa ihan tosissaan ja tässä kierrossa ensimmäistä kertaa otettu ovistikut messiin.
Miehellä ollut voimakkaita lääkityksiä viime vuodet, mutta ne on purettu nyt kokonaan maaliskuussa, joten ehkäpä silläkin on positiivia vaikutuksia hedelmällisyyteen.

Mulla on aina ollut hieman epäsäännöllinen kierto, saattaa olla kaikkea väliltä 24-39, mutta tämän vuoden puolella tasoittunut 26-30 päivään eli keskimääräinen kierto lienee 28pv. Viime kierto oli 26pv. Nyt menossa kp 11 eikä ovistikussa vielä plussaa.

Saa nyt nähdä kuinka käy, tässä kierrossa siis enemmän yritystä kuin koskaan! ;) Vähän on sellainen kiireen tuntu jo, sillä ikäero esikoiseen alkaa olla jo tosi iso.

Kuinkas tähän nyt sitten merkkais yrityskerrat, kun tää on ollut tällaista on-off yritystä? Ehkä selkeintä olisi laskea nyt huhtikuussa alkaneesta aktiivisemmasta yrityksestä alkaen.. eli tää olisi yk 2.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan vaan, lisäilen teidät listaan kun pääsen läppärille.

Mitäpä täällä, no edelleen kuviteltuja raskausoireita ja sen sellaista :whistle: Kunpa uusi kierto alkaisi edes kesäkuun aikana niin laskeutuisin maan pinnalle ja muutenkin selkiytyisi asiat. Melkoisen pitkäksi taitaa olla venynyt eka y-kierto ainakin miss_piggyllä.. Varmaan ennen lomareissulle lähtöä (heinäkuussa) käyn gynellä tarkistuttamassa itseni jos ei sitä ennen menkat ala kunnolla.

Tänään on nyt sitten se ihana-kamala päivä kun meidän talossa ei enää imetetä. Imetyksiä oli jäljellä 1 kerta vuorokaudessa mutta silti tuntuu yllättävän haikealta, tyyliin "nyt olen tarpeeton :'(". Mutta ihanaa on se että nyt saan taas syödä mitä haluan, lapsella nimittäin on maitoallergia ja imettäessä jouduin tietty itsekin välttämisdieetille. Joten helou, helou juustot ja jogurtit ja jäätelöt, i'm back :D
 
miss_piggy
bosch, Joo, täällä on nyt kaiketi menossa kp 48 tai jotain :D Mutta ovis siis bongattiin kp 38-40 joten luulis että ne menkatkin tulee ihan piakkoin, ellei tärppiä ole tapahtunut :whistle:
 
Elikkä mä oon siis tällä hetkellä 24-vuotias, täytän joulukuussa 25. Valmistun joulukuussa sairaanhoitajaksi ja kesän oon paikallisella terveysaseman vastaanotolla sairaanhoitajana. Jännä ja kiva kesä siis tulossa! Mun mies on 31v. ja ollaan menossa syyskuussa naimisiin. Ei haittaisi, vaikka oisin häissä raskaana, ainoa ongelma on että mahtuuko hääpuku sitten päälle jos näin kävis? :LOL: Esikoinen täyttää elokuussa 3v. ja toivoo kovasti jo pikkusisarusta. Poikaa rupesin odottamaan heti ekasta yrityskerrasta, siinä ei kauaa mennyt vaikka lääkärit on mulle sanoneet joskus että raskautuminen voi olla hankalaa munuaiskivien sairastamisen jälkeen, koska mulla oli ne pari kertaa ala-aste iässä. Joutuivat aikalailla ronkkia noita sisuskaluja silloin. mutta raskaus tuli helpommin kuin olin uskaltanut toivoa! Nyt toivotaan samaa, ymmärrän toki ettei välttämättä niin helpolla tule mutta on vähän semmoinen tunnekin ettei heti tärppää. :) Plussatuulia vaan kaikille!
 
PIKKUKAKKOSESTA HAAVEILEVAT :heart:

MAANANTAI 1.6.2015
nimiikäkiertopäivätmonesko ykesikoinen
miss_piggy33v.48/?yk 1poika 2/14
Mimmi9223v.17/27yk 15poika 2/14
Simpu 8332v.22/31yk 3tyttö 7/13
bosch28v.14/?yk 1poika 10/14
Sniff35v.15/28-31yk 52014
Tähkä9421v.23/44-79yk 3poika 4/14
moonan33v.12/27-30yk 3poika 2013
mari198035v.7/26yk 2poika 1/15
Piitu8530v.? / ?yk 2tyttö 2/14
minea_24v.?yk 1poika 8/12
Feles25v.13/28yk 2tyttö 4/10

Ilmoita muutoksista selkeästi punaisella fontilla
 
Hyvä juttu miss_piggy että kroppa tuntuu pelittävän :)

Minea_, haluaisitko vielä ilmoittaa kiertopäiväsi listaukseen, ei toki ole pakko!

Kamalaa kuinka on kipeät ja "ahdistuneet" rinnat nyt kun viimeisestä imetyksestä on reilut 2vrk :| Kai tämä lähipäivinä helpottaa? Tyhjentämistä ei kai tässä vaiheessa enää kannata tehdä mutta pakko ehkä vähän lypsää pahimpia paineita pois jos menee oikein pahaksi.

Jee, ihana kesä(-kuu) on täällä :cool: Tässä kuussa joku varmasti jo plussaa, eikös juu!
 
Mä täällä kovasti odottelen plussaa- ovisplussaa. Merkit on ihan sen suuntaiset, mutta testit ei vaan näytä sitä ollenkaan. Kunhan ei nyt jäis väliin ainakaan.

Mua jännitti kovasti myös aikanaan imetyksen lopettaminen. Aika kivuttomasti se kuitenkin loppui, taapero oli 1v7kk kun se jäi. Loppujen lopuksi ihanaa, kun sai heittää virttyneet imetysrintsikat roskiin ja pakata imetyspaidat pois. Ja mieti bosch pääset testaamaan kesän uudet uutuusjätskit! =)
 
miss_piggy
kp 49, menkat vissiin alkamassa kun tulee punertavaa valkkaria, jipii!

Siksi jipii kun kierto ei veny aivan älyttömyyksiin. En jotenkin uskonutkaan että tästä kierrosta tärppäisi vaikka se ovis olikin kp 38-40 välillä. Just silloin ei peitot heilunut ja muutenkaan en oikein liputa sille, että näistä pitkistä kierroista ois mahkuja raskautua :)

No, ensi kierrossa syön terolutit kun on vielä yksi satsi jäljellä kun ennen poikaa söin. Onhan mulla kaapissa clomejakin 5kk:n tarpeiksi mutten uskalla aloittaa ilman lääkärissä käyntiä. Just tässä katselenkin terveystalon lääkäritarjontaa, jos ei ala tapahtumaan niin menen taas syksyllä yksityiselle narisemaan jotain avustusta oviksen saamiseksi ja kierron lyhentämiseksi.
 
Oho, onpas tyhmän näköiseksi mennyt tuo listaus uudistuksen myötä.. Höh. Itse asiassa meinasin kyllä muutenkin ilmoittaa että en jatka luettelon ylläpitämistä, syystä tai toisesta tämä kuumeilu on nyt jo lähtemässä käsistä joten täytyynee varmaan pitää vähän etäisyyttä koko palstailuun.

Eilen sain apteekin testiin haamulaisen(?) ja menkkakipujakin alkoi illan mittaan tulemaan, muutenkin olen ollut aivan varma siitä että raskaanahan tässä nyt ollaan. Tänä aamuna taas testi oli täysin blanco. Portaita noustessani vähän aikaa sitten jouduin pysähtymään kesken kaiken kun mahasta kouraisi niin voimakkaasti :confused: Eli en nyt kyllä yhtään tiedä mitä tuolla sisuksissa tapahtuu, ehkö varhainen keskenmeno?

Kuulostelen tätä oloa nyt ihan rauhassa (joopa joo, niin varmaan..) ja katsotaan sitten vaikka ensi viikolla missä mennään.
 
Täällä tikutin ovulaatiota mut vielä ei ainakaan tullut positiivista siitä. Nyt yritän pelkillä tuntemuksilla bongata sen, tikutus tuo liikaa stressiä :D. Mies lähtee reissutöihin maanantaina joten toivotaan ettei ovis osu sit keskelle viikkoa :eek:.
 
Mä tuun tännekkin mukaan kun tyhjennyksen jälkeen alkoi noi menkat ja päästään taas uudestaan yrittämään.
Norappi,28,kp3/29?,yk1,tyttö 06/14

Meillä olisi haaveissa ollut jo melkein vuoden. Tiesin heti ekan synnytyksen jälkeen että haluisib toisen nopeasti. Alettiin oikein virallisesti yrittämään tammikuussa. Silloin ei tärpännyt. Sitten helmikuun kierrosta tärppäsi. Maaliskuussa tuli positiivinen testi. Oltiin innoissamme kun tärppäsi yhtä nopeeta kun ekakin. Käytiin nt ultrassa 28.4 ja siellä saatiin tietää että on mennyt kesken. 2.5 tehtiin osastolla mulle lääkinnällinen tyhjennys. Nyt mieli kohonnut ja halutaan vieläkin yrittää kakkosta. Meillä käytössä nyt kummallekkin gelee roayle ja mulle mamma vitamiinit+foolihappo lisänä. Nyt ajattelin tikuttaa niin nään milloin ovis olisi. Kun ei tiiä vaikka kaikki olisi menneet ihan sekaisin.
 
miss_piggy
norappi, tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta. Mullakin oli kkm 02/13, lääkkellisen tyhjennyksen tein yksin kotona, ja täällä ei paljon muutakaan tukea siinä tilanteessa saanut neuvolasta tai äitiyspolilta. Tyyliin lääkkeet kouraan ja ohjeet mitä pitää tehdä ja se siitä.
Mulla menkat ei meinanneet alkaa millään, ja pari kuukautta odoteltuani käynnistin ne teroluteilla.

Täällä on myös syöty gelee royaleita mutten oo huomannu niistä mitään apua. Maca-jauhetta tilattiin miehen kanssa, ja tänään ostin inositoli-kapseleita luontaistuotekaupasta. Pitäis kuulemma auttaa pco:hon, hormonitoimintaan jne...
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
norappi, tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta. Mullakin oli kkm 02/13, lääkkellisen tyhjennyksen tein yksin kotona, ja täällä ei paljon muutakaan tukea siinä tilanteessa saanut neuvolasta tai äitiyspolilta. Tyyliin lääkkeet kouraan ja ohjeet mitä pitää tehdä ja se siitä.
Mulla menkat ei meinanneet alkaa millään, ja pari kuukautta odoteltuani käynnistin ne teroluteilla.

Täällä on myös syöty gelee royaleita mutten oo huomannu niistä mitään apua. Maca-jauhetta tilattiin miehen kanssa, ja tänään ostin inositoli-kapseleita luontaistuotekaupasta. Pitäis kuulemma auttaa pco:hon, hormonitoimintaan jne...
Täällä ovulaatio päivä menossa pitäs varmaan peittoja heilutella miehellä vaan niin kova kestävyys että mietittyttää miten kova urakka tulee
 
miss_piggy
Kiva kun noita inositoli-kapseleitakin pitäis syödä vissiin sitten sen 2000-4000g päivässä että ois jotain hyötyä oikeasti, ja kun nuo kapselit on 500mg niin aika monta pitäis napsia.

Mua turvotti eilen koko päivän samalla lailla kuin dpo 11 ennen poikaa. Mutta kun menkatkin just oli niin tuskin oon raskaana? Koko päivän vaan pisteli alamahaa ja illalla semmonen ankara turvotus.
 
  • Tykkää
Reactions: minea__
Heipparallaa! :) Mulla pitkä tauko kirjoittamisesta sen takia, että tän palstan uudistumisen myötä mun vanha nimimerkki ei enää toimi! :( Ja kun yritin luoda uutta, ei nekään toimineet... Nyt toimii taas onneks!

Täällä laskurin mukaiset ovikset hyödynnetty eilen ja toissailtana. Saas nähdä. Kaiken maailman oiretta mukamas ollut koko ajan. :D Käykäähän halukkaat lukemassa tuolta kuumeilijoiden piinapäivät ja oireet ketjusta :D Lueskelen tässä teidän kirjoituksia pikku hiljaa.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täällä alkoi yk 3. Kp 1/26 (25-30). Odotin menkkoja alkavaksi vasta keskiviikkona (kp28), mutta ilmeisesti luteaalivaiheeni kestääkin vain 12pv. Onneksi tein ovistestin tässä kierrossa, olin aiemmin luullut luteaalin kestävän 14pv, nyt olen viisaampi.

Olen niin kateellinen plussanneille! Onnea! :love:

Katsotaan olisiko greippimehusta mihinkään tässä kierrossa.. :rolleyes:
 
miss_piggy
Täällä kp 15, en tiedä kuvittelenko vai alkaisko o-testissä pikkuhiljaa viiva vahvistumaan. jos alkaa niin takuull aon sitten vaikutusta maca-jauheella tai noilla inositoli-kapseleilla.
 
Onnea plussanneille!!!(y)

Täällä menossa kp 26..Tuhrua ei oo vielä tullut (yleensä tulee vähä ennen menkkoi), päätä särkee, nivusia kouraisee välillä. Mutta nää olot enteilee ihan varmasti vaan menkkoja!:cautious: Viime kierrossa oli samoja jomotuksia nääs..Jos ei nyt nappaa(no ei nappaa),niin pitää ehkä pitää parin kuukauden yritystauko,kun on lääkärissä ramppautumista ja röntgenkokeita tiedossa. Ärsyttää kyllä, jos pitää passailla,mut kait se oma terveys pitää hoidella kunnolla kuntoon..

Mukavaa tulevaa juhannusta kaikille:)
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94

Yhteistyössä