*Pikkukakkosta odottavat 2011*

Memphis,sithän tuo on jo parempi merkki ku rusehtavaa,se on vanhaa verta..mullaki tuli sitä 2-3pv kirkkaan vuodon jälkeen ja varsinki pyyhkiessä huomas.hyvähän se on oman mielenrauhan takia käydä yksityisellä ja 10vkn jälkeen on hyvä jos itellä kotona doppleri,itellä rauhotti se ku oli se verenvuoto ja kuuli et ainaki pikkunen on hengissä...huutonetistä saa käytettyjä,ite maksoinmuistaakseni 26€+postikulut8€.Monen olen kuullu myös osatavan ebaysta.

Eea kyllä täällä ainaki on,ensimmäinen lääkäri on 2.neuvolakäynnin yhteydes(tai se on pääasias toi lääkärikäynti) ja sit toinen on joskus myöhemmin,rv30tienoilla(??)on kyllä aika jännä jos ei tarkkailla yhtää kohdunsuun tilannetta,kait ne on ajatellu et jos äitistä tuntuu et kaikki ei ok niin katellaan sit..:confused:
 
Eea
Miustakin on aika ihmeellistä ettei kukaan vilkase kohdunsuuta ennen synnytystä. Ekassa raskaudessa tuntu, että sai jatkuvasti olla esittelemässä alapäätään kaikille. Noh, kai sitä ite tuntee jos kaikki ei ole niin kun pitää.
 
Mäki tunnustaudun olevani vessapaperitarkkailija... : /

Suffi
Sulla on päivät jäljessä vai onko sulla la muuttunu samaks ku mulla ;)
Mulla kans tää raskaus melko oireetonta. Tissit on nyt viimesen viikon sisällä menny pikkusen kipeeks, vähän jotain vatsatuntemuksia. Mut ei noita silleen huomaa, väsymys on oikeestaan ainot mistä hoksii et ai niin mähän oon raskaana :D Niin kasvavan mahan lisäks ;)

Kiva et sait JiiMii helpotusta selkäkipuun :)

Memphis
Mut toi on hyvä juttu ettei se veri ole kirkasta :) Tuohon vuoteluun voi olla syynä vaikka alunperin tuplana alkanu raskaus tai joku istukkajuttu.
Varmasti huojentavaa päästä sitten ultraan ennen np-ultraa :)

Lääkärineuvoloista...
Mulla oli esikoisesta muistaakseni kolme lääkärineuvolaa, rv.9+1, joskus rv.26? ja sitten rv.36 muistaakseni.
Nyt on ollu yks käynti rv.11+6 ja käsittääkseni edelleen on nuo kaks vielä sitten.
Joillaki paikkakunnilla kai karsivat noista kulujen vuoksi.
Luulis että tarvittaessa pääsis tutkittavaksi siis jos on supistuksia tms. Mut kai ne sentään jonkun synnytystä edeltävän lääkärikäynnin tapasen antas?
Ainaki viimestään yliaikaskontrollissa ronkkivat kohdunsuun tilanteen.



Tulin vaan poksumaan :wave: 16.viikko alko tänään.
Tais olla eiliset tuntemukset eksynyt pieru :kieh: Oon koittanu kuulostella mut mitään selvää en ole saanu...
No kaikki aikanaan :)

Talvicci ja Torsti rv.15+0 :heart:
 
Voi kun mullakin alkais 16. vk ;) - vaan taitaa alkaa vasta 6. No parempi sekin kuin ei mitään :heart:.
Eea, meilläkin on kyllä lääkärineuvolat ja ultraan pääsee aina jos neuvolan yhteydessä vaan laitteet on vapaana. Sopii mulle :). Esikoisen aikaan asuin eri kunnan puolella ja siellä ei ollut ihan näin innokasta meininkiä kuin täällä - sain jo eilen postissa ison nivaskan "olet raskaana"-lappusia. No, kuten sanottu, mun neuroottiselle luonteelle kaikki tollanen sopii vaan hyvin :LOL:.
Kiva juttu JiiMii että sait apua selkävaivoihin :) .
G:Missä vaiheessa te kerroitte sukulaisille ja lähipiirille tästä pikkukakkosraskaudesta? Lueskelin vaan marraskuisia, kun täällä oli niin hiljaista ja siellä joku oli jo rv 6 ostanut tuleville isovanhemmille mukit yms. Mä ajattelin kertoa vasta np-ultran jälkeen. Pari ystävää tietää nyt jo, kun elivät mukana siinä loputtoman tuntuisessa yrityksessä : / .
 
Kertomisesta...
Esikoisesta kerrottiin ultran jälkeen isovanhemmille, ja siitä pari viikkoo niin myös mun omat isovanhemmat sai tietää ja siitä sitten melko pian kaverit ja muut :) Siskot ties melko pian plussasta :)

Nyt ollaan oltu miehen kanssa hissukseen :D Yks mun hyvä ystävä sai tietää joskus rv.7 kun ties et oli yritystä. Mut muuten mun siskot ja niiden miehet sai tietää ultran jälkeen. Muut ei tiiä vieläkään :D Tosin oli noillaki jo jotain epäilyjä ollu ku peittelystä huolimatta oli kuulemma maha pullottanu epäilyttävästi :D
Tänään ajattelin kertoa mun vanhemmille :)
 
Talvicci Joo sitä laskettua aikaa ei lähetty enää muuttelemaan kun sitä jos siinä alusssa muuteltiin mut sanottiin kyllä et se on varmaan siinä 23.9 hujakoin...Sen voi kyllä muuttaa tonne. Päivä sinne tai tänne:)
 
Eea
Jos raskaudessa on jotain poikkevaa, niin silloin pääsee lääkärille. Täällä on karsittu kauheasti kaikkia terveyspalveluita. Neuvolassa ei ole ultralaitteita, joten ainoat mahdollisuudet päästä kurkkaamaan pikkuista on np- ja rakenneultra. Esikoiselta oli tosiaan 2 lääkärineuvolaa, np- ja rakenneultrat ja sit vielä viikolla 37 synnytystapa arviointi sairaalalla, jossa tarkastettiin just kohdunsuun tilanne ja katottiin et minkä kokoinen vauva mahtaa olla tulossa. Nyt ei sairaalallekaan tartte mennä rakenneultran jälkeen, ellei ilmene mitään poikkeavaa. Jännä miten erilaisia käytännöt voi olla eri paikkakunnilla.
 
G:
Muutama kaveri tietää, ei muut! Tietty mulla ei viel taida olla kuutta viikkoo enempää kasassa, et kyllä vielä ehtii kertoa! Varmaan vasta rakenneultran jälkeen kerrotaan mummuille ja loput kuulee sitten aikanaan. Mua harmittaa eniten työkavereilta salailu, mutta en vaan uskalla vielä kertoo.
 
Täällä päin on ilmeisesti nyt toisessa raskaudessa vain yksi lääkärikäynti, jos ei tule jotain syytä että tarvii käydä. Eipä tuolla minun mielestä niin väliä, kun hoitoon päsee kuitenkin jos tulee tarvis.

Meillä oli tarkoitus pitää kaikilta salassa koko raskaus sinne viikon 12 kieppeille. Mutta oma äiti arvas heti, kun nähtiin joskus viikon 6 aikoihin. Mies kertoi omilleen sitten myös, mutta kaikille muille on kerrottu nyt vasta ultran jälkeen. Vielä ei kyllä uutinen ole ehkä kaikille kantautunut, kerrotaan kun nähdään. Töissä en kyllä ole sanonut vielä mitään. Syystä että olen määräaikainen ja nyt olen tehnyt vähemmän töitä koulun ohessa. Reilun kuukauden päästä olen menossa kokopäiväiseksi, sitten varmaan kerron kun saan kesän työsopimukseen nimen alle. Ihan vaan kaiken varalta...

Nessu ja pieni 14+1
 
lääkärineuvoloista en kyllä vielä tiedä kuinka tääläpäin niitä jaellaan tokalla kerralla. ku ny joskus vilkaisisivat vaikka sillo loppuvaiheessa. :D
Mun poskiontelotulehdus onneksi otti ja lähti, kauhia vaiva. Nyt vaan ootellaan maanantain ultraan menoa, jänskättää ihan hulluna! =) Kattelin eilen tuota masukuvapinoa, olispa jo sellanen sopiva kumpu... ja saispa jo kertoa tuolle tulevalle isosiskolle. Mitäs teidän muiden esikoiset on olleet pikkusisaruksesta mieltä?
 
Huomenta :) !
RiverFlows: mä odotan kans kovasti, että voisin kertoa esikoiselle. Hän on jo kauan toivonut, että hänestä tulisi isosisko ja tuntuikin aina kurjalta, kun kavereideni vatsat pullistuivat ja esikoiseni aina kysyi, että milloin äiti sinulle tulee iso masu. Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin niin toukokuun lopussa viimeistään voi sitten paljastaa salaisuuden :) . Tuntuupas se pitkältä ajalta :/ .

Väsyttää ja palelee...
 
Jimii Hyvä kun kivun aiheuttaja löytyi, mulla on kans muutaman kerran ollu yläselässä noita lukkoja ja on kyllä tosi inhottavia.

Eea Seinäjoella on ainakin kaksi lääkärineuvolakertaa;eka alkuraskaudessa ja toinen keskiraskaudessa ja mulla ainakin katotaan vielä loppuraskaudessa äippäpolilla, että kuinka iso vauva on ja mahtuuko tulemaan.
Tosi ihmeellistä mun mielestä ettei teillä oo niitä ollenkaan!!! :O

Talvicci Saattoihan se potku olla, mulla tuntui tästä toisesta liikkeet jo 15+ vaikka istukka on etuseinässä. =)

G: Mä kerroin äidille heti kun itsekkin tiesin ja aika pian muillekkin, työkaveritkin tiesivät jo ennen ultraa;mulla masu turpos niin ettei pystyny vaatteillakaan peittelemään. :D

RiverFlows Meillä ainakin esikoinen odottaa innolla pikkuveljeä ja kyseleekin välillä, että koska se vauva oikein syntyy!? Mähän en pääse enää neuvolaankaan yksin ku poika on innolla mukana, toivottavasti on vielä yhtä innoissaan sitte ku vauva syntyy!

Päivi ja Pikkupoju Huomenna poksuu RV 30 :heart:
 
Aprillipäivänä sain mun vanhemmat tietää. Innossaan oli vaikka epäili et oliko tää nyt aprillipila? Et julmaa jos niitä noin huijataan :D

(.)
Mä torstaina tosiaan kuuntelin kotona dopplerilla, kauheeta pulinaa ja polsketta kuulu sydänäänten lisäks ku toinen riehu mahassa ja sitten yhtäkkiä tuli semmonen tumps! Mietin oliko ne liikkeitä vai kuvittelinko... Nyt kuitenki ilmeisesti joka päivä miltei tuntunu pikkusia hentoja liikkeitä :heart: Jännä vaikka tän on kokenu jo kerran niin siltiki miettii et oliko se nyt vai ei :D

Talvicci ja Torsti rv.15+2 :heart:
 
Talvicci kyllä se on voinu olla potku :) Itse tunsin ekan kerran rv 13 ihan varmasti, kun neuvolassa kuunneltiin sydänääniä ja vauva potkas siihen doppleriin :D Ja siis terkka sano et koko laite nytkähti :) Mulla oli kyllä tossa ennen rv 20 varmaan kuukausi kun en kunnolla tuntenu ja ehdin jo huolestuakin. Mut istukka on etuseinässä. Nyt tuntuu jo ihan hyvin potkut päällekin päin.
 
Keväinen aamu, voi että mikä ihana tuoksukin on jo ilmassa! =)
Tänään on se ultra, jännittää..! Mä en nahoissani meinaa pysyä. Ja nyt on ollu muutaman päivän ällötystä, jotkin ruuat aivan puistattaa vaikka tykkäisinkin niistä..:x Mä kun jo luulin että en voi pahoin nytkään, kun en voinut esikoisenkaan aikana... :D Mielenvoima ei ollu tarpeeksi kova. No niin, pitäkääpä peukkuja toukalle ja mulle.
 
Tervetuloa odottava ja onnellinen :wave:
Meillä kans ei kerkee ihan 2v ikäeroa tulla :D

RiverFlows
Ultrakuulumisia odotellessa... Toivottavasti kaikki oli hyvin :)


(.) Omaan napaan ei kummempia :)
Tänään kävin neuvolassa samalla ku pojalla oli 1½v neuvola :) Hienosti rakensi kuuden palikan tornin :D Kotona on rakennellu kolmesta palikasta vain torneja niin äitiki yllätty :)
Itellä kaikki ok neuvolassa. Vauvalla sydän jumpsutti 150krt/min :heart:

Talvicci ja Torsti rv.15+3 :heart:
 
en eilen millään ehtinyt käydä täälä, illalla vasta oltiin kotona kun koko päivä juostiin ees taas, sitte mä jo kuorsasinki. :D
Siellä vattassa möllötti pieni papu, kera juuri ja juuri havaittavan sykkeen. :heart:
Neuvolakäynti oli ultran jälkeen, terkka laski ja laski... ja tuli siihen tulokseen että viikot olis noin 6+5, laskettu aika siis 24.11. Np-ultrassa sitte tietty tarkentuu, mutta näillä mennään. :)
Olipa kyllä helpotus nähdä se sykekin, pelkäsin jo että on mennyt kesken kun noi oireet on melki kokonaan kadonnu. paitsi etova olo on tosiaan tullut tilalle,hyi. :/
 
tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Multa on kirjoittelu jäänyt vähän vähempiin. Mutta koitan kirjoitella useammin. Luen kuitenkin päivittäin eli ehkä jotenkin kärryissä mukana.

Ihania ultrakuulumisia Riverflowsilla. Onnea :heart:

Omaan napaan ei mitään kummosempia. Reilun viikon päästä olisi sitten jo puoliväli! Rakenneultraan vielä melkein kolme viikkoa. Jännittää ja pelottaa kovasti tuo rakenneultra mitä lähemmäs mennään.
 
Nostellaanpa vähän.
Isosisko oli oikein tyytyväinen, kerroimme jo, ei malttanut enää odotella... :D "ei voi olla totta?!!Missä se on??" ja repi mun paidan helmoja ylös... Nyt joka tinttailun saa selätettyä ku vetoaa ettei isosiskot saa noin rumasti käyttäytyä... :D :D
Np-ultraan tuli jo kutsu, ja etominen jatkuu. nyt alkaa olla töiski välillä vähä haasteellista... :/ kertaakaa ei yökkö lennä, mut se olo...:headwall:
 
RiverFlows onpa kivasti tuleva isosisko ottanu uutiset :D

Salainen Toive Huomasin tuossa että mulle on väärä LA tuol etusivulla,et jos voisit muuttaa,eli 4.9 on NPultrassa saama LA...

(.) Su-ma yön vietin sairaalassa virtsakivien takia,nyt kaikki ok=) ens vkn neuvolaa odotellessa..ja 3vk rakenneultraan,ei malta.. :D

JiiMii&Piipari 18+5
 

Yhteistyössä