Pikkukakkosta odottavat :) vol2.

Nöhvi :heart: :hug:

Nopponen: Tsempit! Hurja on sulla raskaus ollut, mutta pian jo voiton puolella. :hug:

Ihanaa ja Onnellista Uutta Vuotta 2013 kaikille mammoille!! :)D Kuvitelkaa tämä toivotus isommill kirjaimilla ja punaisena. Mä en vaan näköjään osaa... :LOL:

Täällä poksuillaan huomenna täysiaikaisuutta!! :heart: Supistaa, supistaa, mutta kunhan kiusaa vaan.

Diiselikissa + Sissi 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä supistelee ihan kivasti, mutta tuskin tarkoittaa vielä mitään.. Jouluaattona kävin tarkistaas tilannetta, supisteli 16h putkeen, mutta paikat visusti kiinni! :/

Anu ja pienoinen 37+1:heart:
 
omanapaista tarinaa:
Huomenna olisikin viimeinen annettu neuvola-aika ennen laskettua-aikaa.

eilen kuitenkin kovasti veti illan edellä vatsaa kovaksi ja juilimista oli alavatsassa... mutta noin 1,5 tunnin jälkeen ei sitten enää mitään ollutkaan...
Tänään on ollut kohtalaisen samanlaista.. parasta aikaa vatsa vetää kovaksi ja alvatsassa tuntuu juilimista,mutta nyt lisänä pientä jomotusta alaselän puolella...
Kovasti kuitenkin murmeli vielä liikuskelee kovetusten välillä..
Joutaisin kyllä jo synnyttämään,kun nämä jalka turvotukset alkaa ahistamaan.. mulla menee jalkaan ainoastaan yhet ainoat kengät,nekin paksut talvikengät,joissa karvavuori.. Eivät kovin kivat näin vesikeleillä..

Esikoista on koitettu valmistella tulevaan,lähinnä sen suhteen että ei hätäänny aamulla jos emme olekkaan kotona kun heräilee lähteäkseen kouluun.. kaappiin ostettu sellaista "helppoa" ruokaa mitä tykkää itse laitella.. Onneksi kuitenkin pappa ja tätsy perheineen asuu aivan kivenheiton päässä ja poika on jo hyvin omatoiminen 11,5-v.

Haaveena olisi selvitä polikliinisellä synnytyksellä,jotta pääsisi mahdollisimman pian takaisin kotiin.. mutta nähtäväksihän jää miten kaikki synnytyksessä sujuu ja onko vauva sitten siinä kunnossa, että nopea kotiutuminen olisi mahdollista..



Elovena77+ murmeli 39+3
 
no niin, hyvää uutta vuotta tältäkin suunnalta!!! :wave:

ollut niin kiireistä mukamas tää alkuvuosi, ja joulun aika ja ja ja... :D nyt taas töissä, joten arki alkaa!

Elovena: sulla todellakin on kriittiset paikat käsillä!!! :O =) tosi jännää! esikoisen kohdalla oli niin helppoa lähteä synnyttämään, mutta nyt tosiaan alkaa jo miettimään, että mitä tuon lapsen kanssa sitten tehdään, kun lähtö koittaa?! mutta meillä siihen on vielä kovin matkaa, joten enpä vielä pohdi asiaa... ;)

anu: siis kääk, mitä on tapahtunut, miten sullakin voi olla jo noin paljon viikkoja????? justiinhan sä plussasit!! :LOL:

Nopponen: mikäs tilanne, vielä kotona? on kuitenkin mahtavaa, että oot päässyt jo tämän vuoden puolelle..jokainen lisäpäivä mahassa on hyväksi! :hug:

omppuf: samaa kyselen kun nopposeltakin..eli ootko kotona vai..? hienoa, että säkin olet päässyt näille viikoille ja koko ajan vauvat kasvaa ja tilanne helpottaa. =)

salliina: missäs mun odotuskaima??!! :D heh, oon tässä miettiny kun oltiin niiiiiin aktiivisia tuolla kuumeilupuolella ja sitten jotenkin tää kirjottaminen jäi ihan tyystin...mukamas ei löydy aikaa, mutta kyllähän sitä sillonkin löyty kaikkiin ovisnippailuiden ja menkkajomottelujen päivittämiseen! :LOL: ei vaa, onhan se yritysaika ihan erilaista kun tää odottaminen. mutta mites siellä nyt siis voidaan??

Nöhvi: mitkäs olot? meinaatteko mennä varhaisultraan? täällä edelleen peukut ja varpaat pystyssä teidän puolesta! :heart:

ON: juuh, siis töissä jo. lomat lomailtu. liikkeitä tuntuu todella hyvin, ei tarvii murehtia. nyt mietitään, että miten asian voisi ottaa puheeksi tuon esikoisen kanssa... ei olla vielä puhuttu mitään, koska aikaa on vielä pitkälti jäljellä, eikä tiedetä minkä verran ymmärtää.
sillon kun haaveiltiin ja yritettiin tätä toista niin halusin kauheesti olla raskaana. nyt tää ei tunnukaan niin hehkeeltä...tai lähinnä alkaa olla vaivalloista (jo nyt!!!!) tuon esikoisen kanssa. taas on edessä tällanen "tylsä" vaihe, kun mitään ei tapahdu moniin viikkoihin. ja kyllä, olen myös malttamaton siitä, että pitikö meidän sukupuoliveikkaus paikkaansa! :D ja 4D:hen me ei olla menossa, joten senkin takia asia ei selviä ennen kevättä. millä tän ajan saa kulumaan?? :p no juu, ei vaa..ihan hyvä että pikkuinen viihtysi vielä pitkään masussa!
täällä on muuten varmaan se energinen aika alkamassa! ja jonkinlainen pesänrakennusviettikin, jo nyt! mutta kun vielä on niin vähän viikkoja, niin ei oikein tiedä mitä pesää vielä rakentelis... :LOL:

jaahas, josko töitä jatkamaan... ;)

24+ "jotain"? :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anu84
Kolmatta päivää kovistelee (supistelee) vatsaa vallan vietävästi.. ja häpyluukin on niin kipeä että kävely on ajoittain todella vaikeeta..
Niin ja neivolassa käynti oli tänään...

paino pudonnut -700g, joka oli jo arvattavissa kun pahimmat turvotukset ovat menneet ohitse.
verenpaineet oli hyvällä mallilla,alhasemmat kuin yleensä.
sf-mitta edelleen, viikosta 36 ollut, aivan sama eli 35 cm.. alkaa mitta lähenemään keskikäyrää kun aiemmin mentiin yläkäyrää hipoen..
sykkeet oli 135...
totesi sitten neuvola täti että näyttää todella hyvältä kaikinpuolin ja kehui suhtautumistani tilanteeseen ja sitä kuinka hyvin olen asiat suhteuttanut todellisuuteen..
Jotenkin tulee aina nii hyvä mieli neuvola käynnistä, kun se täti on todella ihana ja kertoo asioista niin kuin pitääkin..

Elovena77 ja murmeli 39+4 (ei ku taitaa ollakin 3 ku maanantaina tulee vko 40)
 
Nopponen: hurjasti tsemppiä loppuun! Huh huh... onneksi vauva alkaa olla hyvän kokoinen jo ja voiton puolella ollaan siis :)

Omppuf: jaksaa jaksaa :)

diiselikissa: onnea täysiaikaisuudesta :heart:

Anu: voi jösses, sullahan on tosiaankin kanssa täysiaikaisuus pulkassa :O Aika on mennyt ihan mielettömän nopsaan!

Elovena: tsemppiä tulevaan! Kuulostaisi että lähtö on tosi lähellä :heart:

amante: Hih, no ainakin sä "kuulostat" energiseltä :) Niin kumpaakos teille oli veikattu? Jotenkin parin viimeisen kuukauden jutut on menneet ohi... Ja on varhaisultra varattu - 15.1. :O Silloin olisi 7+0. Tällä hetkellä oireina löytyy etomista, erinäisiä mahanippailuja, huonounisuutta --> väsymystä, välillä huimaa. Eli löytyy :D Jotenkin nyt on vaan niin hermona... tai välillä saa sen rauhallisen mielialan ja sitten hetken päästä joku pienikin juttu saa ihan paniikkiin. Jos oli aiemmin alkuraskaudessa säikky, niin km:n jälkeen sen säikkyyden voi kertoa sadalla! Sitä niin toivoo että nyt menisi kaikki hyvin ja me saataisiin viimein kaveri tuolle esikolle :heart:

Sellaisen havainnon tässä tein, että teillähän on kaikilla ihan hirmusti viikkoja :heart: Voisko joku vipata mulle pari? Aika kuluu niin kovin hiiiiiitaaaasti!
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Omppuf:Mites siellä menee? Vielä yhdes koos? :)

diiselikissa:
Hui, sinulla jo mahtavasti viikkoja. Kohta on käärö sylissä. :heart:

Samoin anu84, viikot niin pitkällä jo... Vieläkö samassa kropassa kuitenkin?

amante:Jep kotona, hädin tuskin... Pientä vuotelua jatkuvasti... seurataan milloin taas osasto kutsuu. : /

Elovena
: Joko? Joko? Joko?

Täällä on pitkät päivät meneillään... Masentaa ja itkettää ja pelottaa. Osastolle lähtö ei varmaan kaukana taaskaan ja pahimmassa tapauksessa sinne jäädäänkin sitte loppu ajaksi. :( Muutama päivä oli taas ok, mut to iltana alko tuhruttaa ja eilen aamulla tuli jo kirkastakin verta, mutta onneksi vielä niin pieni määrä että synnäriltä lupasivat seurata kotona ku tätä nyt ollu jo niin usein, kipuja ei oo ja vauva liikkuu hyvin. Herkästi tietty lähdettävä. Eilen vaan makoilin koko päivän ja vuotoa ei tullu, nyt aamulla sit vähä taas ja tunne et kohta taitaa tulla enemmän. Kerryttää näköjään jonnekkin tuonne ja sit tulee ryöpsähdyksenä. Voi kunpa ei tarttis taas lähteä... :'(

Nopponen 32+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
vielä paikalla ja yhdessä kasassa.
2 yötä mennyt joko valvoessa tai tunnin välein vessassa ravatessa....
vauva painaa alas jo niin,että nivuset on aivan kipeät ja jalkojen yhdessä pitäminen vaikeaa.
eilinen kauppa reissu oli tuskaa kun ei kävely meinannut onnistua lainkaan,mutta onneksi oli ostoskärrit mihin nojailla ja isäntä hoiti sitten tavaroiden keräämisen kärriin..

Eilen jopa kokeiltiin näitä hassuja uskomuksia niistä 3 "ässästä" :whistle: :LOL:
niistäkin enään kokeilematta se siivous,joten tänään on varmaankin siivous päivä meidän asunnossa..
kivuttomia supistuksia tulee edelleen päivittäin ja välillä niihin liittyy pientä selkä jomotusta,mutta ei siis mitään hälyyttävää..
Olisin jo NIIIIIN valmis synnärille...

Elovena77+ murmeli 39+5
 
Napailempa vaan...

Torstaina alko kotona supistelemaan. Lähdettiin sitten tarkistuttamaan tilannetta. Olen joutunut jäämäään taas osastolle. Tällä kerralla loppuun asti täällä. Kohdunkaulan kanava on hävinnyt ja kohdunsuu on reilu 5cm auki. Saivat kuitenkin supistukset loppumaan. Ei kuitenkaan enää kotiin asti kuulemma uskalla. Joten odotellaan mitä tuleman pitää. Eilen olin aika maassa kun ajattelin miten pitkä aika täällä vielä menee (korkeintaan kuitenkin 3 viikkoa ennen synnytystä). Mä en jaksais enää tätä sairaalarumbaa!!! Ikävä kotiin ja esikoista <3 vaikka miehen kanssa pääsevätkin melko useasti käymään.

Nopponen: toivottavasti sinä et joutuisi enää sairaalaan, tämä on niin perseestä!!! kuten varmaan tiedät :/.

Synnyttäjille tsempit tuleviin koitoksiin! Muille mamoille jaksamista oloihin <3

masutyypit poks 34+0
 
Omppuf: Voi että kun jouduit taas osastolle. : / Mutta viikkoja jo niin hienosti kasassa. :) Ja todellakin tiedän miten masentavaa on siellä olla. Mulla on sama kohtalo edessä, näin uskoisin. Pakko jo asennoitua siihen. En usko et kotona voin olla 4 viikkoa ku koko ajan tiputtelee.. :( Mulla siis pakko makoilua tiedossa vielä kuukausi + leikkauksen jälkeinen toipuminen. Ei paljo naurata ei! :(
Käyhän aina välillä ilmoittamassa itsestäsi. Positiivisia ajatuksia sinne ankeuden keskelle... niitä yritän itsekin hädissäni haalia... :)
 
Ilmottelen, että meille syntyi :heart: suloinen poika 5.1. Rv 37+4 3710g & 49cm. :heart:

Synnytys käynnistettiin vähävetisyyden vuoksi ja kun lopulta käynnistyi, niin tahti oli hurja; synnytyksen kokonaiskesto reilu 3h. Nyt nautiskellaan ja tutustutaan toisiimme.

Diiselikissa +poika 1vrk :heart:

omppuf: tsemppiä osasto-oleiluun. Vähän enää jäljellä ja iiiiiso palkinto odottamassa! :D
 
Voih, Onnea diiselikissa pienestä prinssistä! :heart: Mie arvasin jotenki ku eilen just tuumailin et kohta käärö sylissä ja ilmeisesti olit sitä jo sitten "punnaamassa". :)
Kertoilehan synnytystarinaa kunhan kotiudut ja ehdit. :)

(.) Täällä edelleen sitkutellaan kotona. Vuodot niukentuneet mutta eivät suinkaan loppuneet. Joka aamu tulee sellaista vaaleen punasta valkovuotoon serkoittunutta verta, hyvin vähä, mut silti... Eli sohvan nurkkaa haudon tiukasti. Jokainen päivä pois sairaalasta on voitto! :)

Nopponen 32+1
 
diiselikissa: paljon ONNEA pienestä pojasta!!! :heart: on kyllä ollut melkoisen vauhdikas synnytys! sitten kun jaksat ja ehdit, niin olis kiva kuulla synnytyskertomusta, mm. millä käynnistettiin, kun noin nopsaa edisty?!

omppuf: on kyllä hurjan kuulonen tilanne, mutta onneksi viikkoja on jo hyvin kasassa! :hug: toivottavasti päänuppikin kestää viimeiset hetket, tsemppiä!

Nöhvi: saatiin siis erittäin varovainen tyttöveikkaus, mitä en jotenkin pysty uskomaan! :D vaikka siis äärimmäisen onnellinen siitä olisinkin, mutta kun ei noi ultrat aina pidä paikkaansa... nyt sen on tosin sanonut jo kätilö ja lääkäri, mutta miks en silti osaa uskoa?? :LOL:
vajaa pari viikkoa teillä varhaisultraan, voin uskoa että aika matelee!!! mutta ainakin oireiden perusteella kuulostaa lupaavalta? ja siis jos saa tarkemmin kysyä niistä "ongelmista", mitä teillä todettiin raskautumisen suhteen, niin voiko ne liittyä mitenkään siihen, pysyykö vauva kyydissä, vai oliko nimenomaan hedelmöittymiseen liittyviä ongelmia? sori jos utelen liikaa, ei oo pakko kertoo! :ashamed:

Elovena: joko siellä ollaan synnyttämässä??!! :D

ON: aika matelee...

ai niin, ekaa kertaa muistan poksua täällä! *POKS 25* :heart:
 
Paljon Onnea Diiselikissa pojasta!!!

Voimia Omppuflle vuodelepoon, onneksi ei jäljellä enää ole ihan ikuisuutta, mutta rankkaahan se on silti!

Toivottavasti Nopponen selviää kotona mahdollisimman pitkään!

ON: Täällä onkin alkanut viimeinen kolmannes, hurjaa! :) Olo on no, siedettävä ;) Selkä kipuilee jo tosi pahasti(vanha vamma joka äityy raskausaikana) ja sit se vanha tuttu ummetus. Nyt aloitin raudan, josko olo vähän piristyisi. Hemoglobiini oli siis viime neuvolassa laskenut ihan reippaasti lyhyessä ajassa.
Kokonaisuudessaan siis on ollut aika helppo raskaus toistaiseksi fyysisesti. Henkinen puoli onkin sitten asia erikseen. No, kyllä tämän kestää, kunhan kaikki vaan menee hyvin! :)

Hjannah&Palmis 28+0 *POKS*
 
Onnea Diisselikissa!

täällä VIELÄKIN yhdessä kasassa,kaikkine kivistyksineen ja kipuineen..
viime yönä tunsin ekat oikein selästä ja reidestä vihlovat supparit.. mutta niitä tuli ihan vaan muutama.. tänään päivä ollut aika tukalaa. edelleen kivistää vatsaa mutta niistä "oikeista" suppareista ei tietoakaan.

Mutta jos jotain positiivista näihin oloihin, niin meidän perheen pääluku kasvoi kuitenkin 2 päällä. joskin pienellä ja karvaisella :LOL: pojalle luvattu joululahja hamsteri saapui tänään meille, veljensä kera. Nyt on yksi hyvin iloinen 11-v poika, joka tuijottaa vuoron perään hamsuja ja telkkua..
Nyt ei puutu enään kuin se odotetuin!! Elikkäs pieni nyytti... mut josko tällä viikolla.. olot on kyllä sen mukaset että joutas syntyä..

Ai niin, pitäähän minun poksua elikkäs POKS vko 40 POKS

Elovena77 & murmeli
 
diiselikissalle paljon onnea!!!:heart:

niin unohdin, en mä ole enää vuodelevossa vaan saan liikkua täällä kyllä normaalisti :) eli pikkusen helpompaa. Kiitos tsemppauksista

ps. elovena toivotaan että pian pääset tositoimiin! :)
 
Pika-ON: Hengissä ollaan ;) Tänään neuvolassa käynti, painoa tullut hurjat melkein 10kg alusta :O No, vauvalla kaikki hyvin, syke siellä 140 suurinpiirtein. Mullakin hB kerrankin kunnossa. Parin viikon päästä odottaa sokerirasitus, plaah!!

diiselikissalle onneja :heart:

Salliina ja sissi rv 23+6
 
Edelleen kotosalla... :) Tehokas lepääminen todellakin toimi ainakin tällä kertaa verenvuoteluun... :) Ainahan se ei näissä tapauksissa todellakaan auta...

Mut eilen taas tuo "ihana" värkkini, jonka ympärillä elämäni pyörii lähes täydellisesti tällä hetkellä tarkkailen erinäisiä eritteitä mitä se suoltaa taas ulos... :kieh: Niin eilen sit tuli siis TOSI paksua valkkaria ja ihan klönttikin pönttöön. Soitin sit terkkarille ja hän vaan tuumas et jokos se limatulppa irtosi??? Illan sit murehdin et josko yöllä lähdetään kiireelliseen sektioon ku lapsihan ei saa alkaa syntyä itse kun istukka tulossa ensiksi ulos... Noh, onneksi ei kuitenkaan näin käynyt ja aamulla kävin antaan näyteet joista toinen pikatesti osoittikin et kaiken näiden jatkuvien ongelmien lisäksi (hiivakierre, vuodot jne.) mulla on nyt joku toisenlainen emätintulehdus... :headwall: No, kuulemma oireet lähes samat kuin hiivassa (tosin valkkari oli viel klönttisempää mulla ku aiemmin hiivan vaivatessa) ja ei oo siis vaarallinen tulehus. Aina ei edes hoideta kuulemma pois mut raskaana on hyvä ettei tuu mitään. Eli nyt sitte 5 iltana jotain geeliä laitettava emättimeen... Tää tulehus voi kyllä lisätä suppareita ja mulla on ollu vähä niinku menkkajomotusta nyt enemmän, eli hyvä kuitenkin ku löyty et saa hoidettua taas pois. Hiiva vastaus tulee vasta huomenna, seki varmana on ku kierre on jatkunu jo niin pitkään, tosin nyt estona käyttäny canestenia 1xvk ku lääkäri määräs... Mut kunhan nyt ne verivuodot sais pysymään poissa tällä levolla ettei osasto kutsuis vielä moneen viikkoon. =)
Niin ja mikä huvittavinta; paino laskenut -200g viikossa. Ja minä kun makaan ja istun vaan päivät, liikun vaan pakolliset täällä kotona :) Ja syön, enkä todellakaan tässä tilanteessa aina niin terveellisestikään ku on niin raskasta muutenkin kaikki ni jostakin se ilo on revittävä... :popcorn: Kaippa mä sit syön vähemmän kuitekin kerrallaan ku ei mahdu paljoa ku alkaa ahistaan... niin ja varmaan jo olemattomat lihakseni sulaa löllö-rasvaksi... lihashan painaa enemmän ku läski... : /:attn: Kevättä ja treeniä odottaessa...

Mutta siis sellaita väliaika tietoo täältä... aika itsekeskeistä tällä kertaa vaan... :ashamed:

Nopponen 32+4
 
Heippa!

Ja anteeksi että tulen täältä kysymään apua,meillä on vasta haaveissa pikku kakkonen
Tällää tarvittaisiin vähän apua/kokemuksia/mielipiteitä!

Elikkä mulla on nyt menossa kp 26/28-30, ovulaatiosta on nyt 9-10 päivää. Ovulaatio bongattu siis ihan mahakipujen ja valkovuodon runsauden myötä.

Eilen kp 25/28-30 luulin että menkat alkaa,noin vartti tunnin kouraisi ja jomotteli mahaa menkkamaisesti,menin vessaan laittamaan sidettä niin alushousuihin oli tullut n.2rkl verta. Laitoin siteen kun ajattelin et nyt tuli täti kylään, mutta muuta ei tullutkaan, huomasin illalla että siteeseen oli tullut tosi pieni määrä semmoista vaaleanpunaista valkovuota ja nyt ei tule mitään. Eikä ole maha kipeänäkään enää,jotenkin jännä olo vain tuolla kohdun seudulla...


Mietin vain että mitä tämä mahtaa olla? Koskaan aiemmin minulla ei tämmöostä ole ollut.

Vauvakuumettä on, googlestakin yritin tietoa etsiä ja en löytänyt muuta kuin kiinnistymisvuotoon ja kipuun liittyviä keskusteluita. En jaksa uskoa että sitä olisi ettei taas tiputtaisi korkealta pilvilinnoista ja kovaa....

Nöyrin kiitos kaikille jotka viitsivät vastata!
 
Salliina: Eihän tuo 10 kg ole paha, mulle oli samoille viikoille kun sulla nyt tullut 10+. Nousee aina alussa ja lopussa painonnousu hiljenee. Nyt rv35 painoa tullut 9,5 kg. Eli laski vähän puolivälistä. Se on varmaan se verenlisäys juttu ja mua ainakin turvotti. No ehkä nyt lihaksetkin vähän surkastunu xD. Paino kyllä laskeekin synnytyksessä sitten ja jokainen raskaus on yksilöllinen kilojen keräyksen kannalta. :)
tyttelii: Minustakin tuo kuulostaisi vähän kiinnittymiseltä tai ainakin yritykseltä. Odottelehhan vielä muutama päivä ja sitten testiä :).
Nopponen: Minultakin on nyt lauantaista asti tullut limatulpan osia, siis semmosta kirkasta juovikasta venyvää ja sitten kellertävää. Täällä oli kätilöt ainakin sitä mieltä että onpi limatulppaa. Sanoivat että yleensä sitä rupeaa irtoamaan kohdunsuun avautuessa tarpeeksi. Viimeks mulla muistaakseni tuli noin viikko ennen synnytystä. Toki tämäkin on ihan raskaus/ihmiskohtaista. Toivotaan vielä ainakin paria viikkoa ennen synnytystä. Vaikka eihän sitä tiiä josko me samaan aikaan synnyteltäiskin ;) Mulla on eräpäivä 26.1, jollon puhkastaan kalvot viimeistään.

Omppu ja muksut 34+4
 
Salliina: Eihän tuo 10 kg ole paha, mulle oli samoille viikoille kun sulla nyt tullut 10+. Nousee aina alussa ja lopussa painonnousu hiljenee. Nyt rv35 painoa tullut 9,5 kg. Eli laski vähän puolivälistä. Se on varmaan se verenlisäys juttu ja mua ainakin turvotti. No ehkä nyt lihaksetkin vähän surkastunu xD. Paino kyllä laskeekin synnytyksessä sitten ja jokainen raskaus on yksilöllinen kilojen keräyksen kannalta. :)
tyttelii: Minustakin tuo kuulostaisi vähän kiinnittymiseltä tai ainakin yritykseltä. Odottelehhan vielä muutama päivä ja sitten testiä :).
Nopponen: Minultakin on nyt lauantaista asti tullut limatulpan osia, siis semmosta kirkasta juovikasta venyvää ja sitten kellertävää. Täällä oli kätilöt ainakin sitä mieltä että onpi limatulppaa. Sanoivat että yleensä sitä rupeaa irtoamaan kohdunsuun avautuessa tarpeeksi. Viimeks mulla muistaakseni tuli noin viikko ennen synnytystä. Toki tämäkin on ihan raskaus/ihmiskohtaista. Toivotaan vielä ainakin paria viikkoa ennen synnytystä. Vaikka eihän sitä tiiä josko me samaan aikaan synnyteltäiskin ;) Mulla on eräpäivä 26.1, jollon puhkastaan kalvot viimeistään.


Omppu ja muksut 34+4

Hei!

Kiitos vastauksesta :) nyt tosin ihmetyttää kun mulla eilenkin tuli n.2rkl semmoista ruskeata tuhrua ja nyt taas ei mitään.. :eek: outoa minulle jolla täti kurvaa paikalle ja heti alkaa 5pvän niagaran putoukset :D mutta odotteluksihan tämä menee...
 

Yhteistyössä