Pikkukakkosta odottavat :) vol2.

Pikkukakkosta odottavat :)



Laskettuaika,nimimerkki ja synnytyssairaala



12.9
miukkismau

12.10
Sannuli --- Satks ---- poikalupaus

26.10
miia009 --- KSKS

22.11
taiska87 --- K-PKS

12.12
Mom4two? ---
talvitaapero --- NKL

20.12
mame31 --- Tyttölupaus

31.12
jen_ni --- TYKS

2013

7.1
elovena77 ---

21.1.
anu84 --- SEKS

22.1
Aliisa10 --- LPKS

22.1
diiselikissa --- NKL/Kät

30.1
Emma82 --- PKKS

4.2
LAKE --- TAYS --- poikalupaus

16.2.
Omppuf --- kaksoset --- K-PKS tyttölupauspoikalupaus
MeaMinnis --- PHKS

19.2
Donna82 --- nkl --- poikaolo

20.2
tiudeliini --- K-SKS

21.2
Donna82 --- NKL
snowfairy --- KYS

23.2.
taikamaailma ---

28.2
Elsiliini --- TYKS

1.3
Särö --- KYS --- poikalupaus

2.3
Nopponen --- OAS
Tiipula --- TAYS
Meliah ---

1.4
Hjannah --- Kät --- poikalupaus

7.4
Nitta + masuasukki --- L-PKS --- tyttö

14.3
kuunalle ---

12.4
Viljavainio --- Nkl

20.4
alley --- LS

25.4
Anna333 --- Kät

26.4
amante ---

28.4
mansikka-maija --- MKS

1.5
Salliina85 --- SatKS

3.5
janlind --- SatKS

Syntyneet

21.5 Mekkala 38+5,poika, 3750g / 50 cm /py 35cm

26.6 Rukka-peikko takkutukka 40+5,poika 3395g / 49,5cm

10.7 tyttimyyrä 38+4,poika 3588g /51cm

11.8 Jenny90 41+4 tyttö 4320g / 51cm /

9.9 krumeluu tyttö 3835g / 49 cm /

28.9 _Lumi_ 39+4 tyttö 3760g / 52cm /

7.10 Saraheinä 39+1 poika 3760g / 50cm



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Vanhat jutut voit lukea täältä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2116677-pikkukakkosta-odottavat/sivu23.html#post27426789
 
Viimeksi muokattu:
alley:Kiitos uudesta pinosta! :)

(.)
Täällä vuotelu lähes loppunut, ainakin toistaiseksi. Pikkusen tiputtelee välillä... Eli kotona oon saanu olla. :) Mut niiiiiin rauhassa ettei vaan tarttis lähtä taas kiireellä... onneksi vauva on niin kova myllertään ettei oo tarttenu pelätä onko siellä kaikki hyvin. :) Nyt vaan päivä kerrallaan meiningillä... Kävin töissäkin hoitamassa kaikki pakolliset paperiasiat, pukukaapin tyhjensin sijaiselle yms. et jos joutuu yhtäkkiä sairaalaan ni en pääse käymään piiiitkään aikaan. Huomenna neuvola taas... pistävät sitä lääkiä mikä vahvistaa vauvan keuhkoja... (edelleenkään en muista nimeä...) Aika matelee, mut kunhan päästään päivä kerrallaan pitemmälle vauvan kanssa samassa kropassa, tulevaisuus näyttää silloin aina vaan paremmalle. :)

Nopponen 22+2

Muoks! Huomasin et listalle en oo varmaan muistanu ilmottaa et la 2.3....muuttu jossain vaiheessa... Päivän heitto vaan, mut arvelin nyt olla pikkutarkka. :)
 
Viimeksi muokattu:
Olipa tänään päivä..
kuuluin ryhmään jolle tuli kutsunta kohdunkaulan syövän ennaltaehkäsevään tutkintaan.. eli siis suomeksi sanottuna papa-kokeeseen.. No,ei siinä vielä kaikki.... mietiskelin sitten, että voiko sitä ottaa näin raskaana ollessa ja selvitin asian ja siitä ei ole haittaa vauvalle,eikä estettä tutkimukselle ole,joten varasin ajan..
tänään sitten menin sovittuna aikana labraan, jossa 2 näytteenottajaa yrittivät ja yrittivät,mutta eivät saaneet koetta otettua.. totesivat vaan ohimennen etteivät viitti sorkkia enempää, ettei aiheuta keskenmenoa tai käynnistä synnytystä :O
totesivat vielä että ottakoon sitten synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa sen papa-kokeen..
Onko muilla kokemuksia papa-kokeesta raskauden aikana??? ja onko se onnistunut?

Ai niin ja tänään poksutaan 30+ 0 *poks*

Elovena & murmeli
 
Moikka kaikille ja kiitos uudesta pinosta!
Olen lueskellut juttuja,vaikka itse enempi tullukirjoteltua tuonne joulukuisiin.
Elovena, en tarkkaa muista, mut oisko meillä ollu nii, et papa koetta ei tehdä raskaana, kun raskaus itsessään aiheuttaa solumuutoksia limakalvoilla (vai oliko se synnytys)??
Itsellä kokemusta vaan siitä, että kun jälkitarkastuksessa tuli puhe papasta- niin sanoivat ettei sökitä vielä- kun ei anna luotettavaa tulosta, ja sitten menin n. 3 kksynnytyksestä otattamaan.
Mut mun raskaudesta on 3 vuotta joten suositukset on nähtävästi muuttuneet.

Meillä on sitten annettu tyttölupausarvaus kahteen kertaan, eli kyl sen varmaan uskaltaa päivittää :heart:
Tuleva isoveli halailee jo masua ja suhtautuu hyvin- mites teillä muilla- oletteko jotenkin erityishuomioinut esikoista vauvan synnyttyä?

mame31 ja viikkoja 32+4
 
Nopponen mä olin noilla viikoilla jo eka kerran sairaalassa vuodelevossa, 1,5 viikkoa. sit kotona ilman vuotoja 29+ asti jonka jälkeen jälleen vuodelevossa lapsen syntymään saakka! tsemppiä!
mulla tuli sitä verta aina ihan järkyttävän paljon ja sillein hulahtamalla.. ensin housut kastu ja sitten vielä pönttöönkin niin että ihan lorina kuului.. onneksi oli aina kotona kun niin kävi. (2-3 kertaa) säikäytti kyllä. mulla ei supistellut ollenkaan ja vauva kans liikkui paljon.
tässä raskaudessa ei ole ollu yhtään tihkuvuotoa tai suurempiakaan.. ja olenkin nyt toiveikas että istukka tosiaan on jossain muulla tällä kertaa :)


täällä ei edelleenkään olo ole kovin hyvä, syömistä ei oikein tee mieli ku joka kerran tulee huono olo :( vettä pitäisi kai muistaa juoda paljon, mikähän se suositus olikaan.. no joka tapauksessa muutama laisllinen päivässä ei liene tarpeeksi.. perjantaina lähtö viikoksi madridiin, ihanaa.. jospa sieltä sais lisää virtaa :)

Salliina huh huh, onneksi mun ei tarvii muuttaa mihinkään :D muutot on aina rankkoja ja uuvuttavia, saatikka sit jos on raskaana :)


jeps. eipähän sen kummempia, huomenna neuvolaan.. joskohan sitten kuulisi niitä sydänääniä :)

m-m ja hippu 14+3
 
alley kiitos uudesta pinosta! Toivottavasti pysyy myös aktiivisena. Tuntuu olevan taas vähän hiljaista :)

nopponen toivottavasti menee kotilevolla ohi,eihän sitä kukaan varmastikaan tahdo sairaalaan makaamaan,mutta mitä vain pienen eteen :)

elovena multa on otettu papa-koe edellisen raskauden aikana,ihan siitä syystä kun meinas tulla niitä syyliä (kondyloomaa epäilivät,mutta olivatkin sitten jotain muuta) mulla kun on aina ollut niiden syylien kans jotain ongelmaa (lapsena oli reidet täynnä sellasta ontelosyylää) niin ne kuulemma herkästi tulee raskausaikana.. Noh,onneks sitten sai hoidettua poiskin raskauden jälkeen. Nyt ei ole ollut ja toivon totisesti,ettei tulekaan. Ja ei ainakaan mulla tuottanut mitään ongelmaa. Tuskin olisivat ottaneet,jos sitä ei sais.

salliina tsemppiä sinne muuttoon !!

m-m kurjaa jos on vieläkin huonovointisuutta. Jospa se piakkoin menis ohi ja saisit nauttia raskaudesta,ennen ko loppuajan vaivat alkaa :D

ON: kokoarviokin oli sit maanantaina ja ihan normaalikokoinen vauva meille on tulossa. Tämänhetkinen (siis maanantainen,eli tuskin kovin paljon on kerennyt kasvaa) painoarvio oli 3015g. Tismalleen samaa käyrää menee kuin isoveljensäkin.. Ei ollut huolta heillä tästä asiasta.. Kokeili kohdunsuun tilannetta ja sano,että ihan normi tilanne näille viikoille ja meinasin,että lasketunajan tienoilla olis valmista! Eikä itelläkään ole tunne,että yli menis,mutta katotaan nyt :D Ja muutenkaan ei sanottu mitään,että mistään pitäis murehtia. Tyhmä toi meidän oma neuvolalääkäri..

Tänään soitin sit neuvolaan,kun alko jalkapohjia kutittaa. Huomenna siis meen labraan ottaan maksa-arvot ja yms,mitä siihen hepatoosi-kokeeseen nyt kuuluukaan.. Th vain kysy sit,että syönkö retafer-rautalääkettä, ja justiin tänään taas muistin ottaa sen lääkkeen... Hää sano,että se on kuulemma monille aiheuttanut kutinaa.. Mietin sit aiemmin,että vaikka en oo hoksannu sitä neuvolassa sanoo,niin on sitä jonkun verran esiintyny tuota kutinaa,mutta en tiedä onko se sit aina samana päivänä kun oon muistanu ottaa retaferin.. Noh,saanpahan ainakin varmuuden,että onko se vaiko eikö oo tuota maksa-hommaa! :) en kait ihan turhaankaan huolestunut,kun th otti heti vakavasti kun soitin..

Muuten kaikki kolotukset ja muut on ennallaan... Ootellaan vain,vieläkin ;D

Taiska ja muru 36+6 *huomiselle poks täysiaikaisuus 37+0*
 
taiska87: Toivottavasti jalkojen kutina-asia selviää, ikävä vaiva...Ite syön kans retafer-rautalääkettä silloin tällöin meiningillä. Ei viel oo ainakaan kutinaa ollu. :) Tsemppiä loppu rutistukseen ja onnea huomisesta "täysiaikaisuuden" saavuttamisesta. :) Voi kunpa pääsisin edes sinne 36+ viikoille, jolloin istukan sijainnin takia, jos se ei nouse tehdää suunniteltu sektio... Kunpa vuotelu ei alkais ja istukka jaksaisi toimia sinne saakka ettei tartte pientä leikata liian aikaisin ulkomaailmaan... :)

m-m:
Toivottavasti vointisi alkaa pian parantua ja toivon todellakin nyt omakohtaisen kokemuksen kautta että sinun istukkasi on tällä kertaa paremmalla paikalla. Onhan tämä tällaista ressaavaa nyt loppu aika, pitäis malttaa olla levossa mutku korvien väli meinaa hajoilla. :( Mulla onneksi tämä eka vuoto oli sen verran lyhytaikainen et en joutunu osastolle pakosta, vaikka sinne suosittelivatkin aluksi jääntiä. Mut jotenkin luulen et myös minun kohdalla tämä vuoto ei jää ainoaksi, kunhan ei tarttis leikata ennen turvallisia viikkoja. :( Sain onneksi ne kortisoni piikit ni ois "valmiimpi" jos niin kävis. Ehitkö sä silloin saada ne? Pysyikö sulla istukka loppuun saakka ihan ehyenä, ettei revennyt? Jouduitko ihan ambulanssilla aina lähteen sairaalaan? Mä oon aatellu et jos yöllä tulis kova vuoto menisin saletisti lanssilla, meillä 60km lähimpään äitipolille... Mut päiväsaikaan viimeks ukko vei ku ei ollu hengenhätää ja ei supistellu juuri silloin (sit ressin myötä kyl perille päästyä alko nekin vähäksi aikaa kunnes saatiin selville et vauva turvassa edelleen...) eikä tullu erityisen paljo vuotoa sit sen yhden hulahduksen jälkeen...
Ja voihan tässä viel yrittää elätellä toiveita että sieltä se istukka nousis ja loppua kohden ei tarttis vuotoja pelätä ja sais synnyttää normisti, mut en oo jotenki vakuuttunu et niin kävis, kuten eivät oikein lääkäritkään, mut mahdollistahan se on. :)

(.) Vuodot siis edelleen pysyneet kurissa. :) Ja sen vuoksi rauhassa ottaminen on sitäkin vaikeampaa, pitää vaan kokoajan muistuttaa itselle et voi käydä tosi huonosti vaikka just nyt tällä hetkellä ei oo vaivaa kauheena. Tän lunkkailun myötä tullu kaks uutta vaivaa, ummetus ja unettomuus. :(
Liikkujen vähentyessä vatsa on jämähtäny niin ikävästi et jouduin neuvolan ohjeesta ostaan vi-siblin kuitulisää, tuntuu auttavan ja on enemmänkin rohdosvalmiste eli turvallinen eikä jätä riippuvaiseksi kuin oikeet ulostuslääkkeet. Mut voi olla kyl viheliäistä ku menee 4 päivääkin ettei mitään tuu ulos, sattuu ja ahdistaa ihan tosissaan jo mahaa... : /
Niin ja se unettomuus sitten. Päivisin en levähtämisestä huolimatta nuku, mutta tietenkin energiaa kuluu paljon vähemmän ku ennen ku vähän väliä pötköttelen ja istuskelen, niinpä öisin en saa nukuttua kunnolla. Nyt jo 3 yötä peräkkäin mennyt kaavalla: Nukkumaan klo 22-23 (väsyttää sikana), pissalle herätys 2-4, jonka jälkeen valvon yleensä jopa klo 6 saakka, jonka jälkeen iskee taas väsy ja ehdin nukkua 2h ennen ku esikko herää... oon öisin noussu jopa ylöskin välillä ku ei vaan jaksa 2-3h maata silmät auki pimeessä, ja ajatukset laukkaa, varsinkin vauvan asioissa ku ressaa jo näin varhain kaikki pienet asiat ku uhkana itsellä joutua käytännössä milloin vaan osastolle ja sittenhän kaikki vauvan tarvikkeiden laittamiset jäis ukolle, ja eihän se ossaa niin hyvin ku minä. :) Mut siis viime yönäkin nukuin alkuyöstä 2h, sit valvoin 4h ja sit aamulla taas nukuin 2h... TODELLA RASITTAVAA! Enkä tänäänkään aio nukkua päikkäreitä, josko illalla sais unen. :) Tosin kohta käyn varmaan niin ylikierroksilla et kipeet supparit palaavat vaivoiksi, voihan ne laukaista väsymys ja ressikin vaikka liikkuisi varovaisemmin. Onko kellään samaa? Vinkkejä? Neuvoja?? Pitää varmaan alkaa laittaan ne vauvan tavarat valmiiksi että pystyy rauhottuun sen asian osalta vaikka naurettavan aikaistahan se on jo nyt... Mut mistä sitä tietää milloin joudun istukka-ongelmien kans loppu ajaksi sairaalaan...?

Nopponen 22+5
 
Nopponen Minä olen myös kärsinyt unettomuudesta ihan viime kevääseen saakka, tosin minulla se liittyi synnytyksen jälkeiseen masennukseen mutta stressi ja ahdistus siihen käytännössä oli syynä. Jouduin syömään ihan mielialalääkettä että sain nukuttua mutta eihän niitä voi raskaana ollessa syödä. Kannattaa varmaan olla sit herkästi neuvolaan yhteydessä jos tuo unettomuus pitkittyy. Itselläni tuli nimittäin tosi inhottava oravanpyörä siitä kun yliväsyneenä kroppa meni jotenkin ylikierroksille (pulssi ja verenpaine nousi jne.) niin sitten ei ainakaan ollut toivookaan et ois saanu nukuttua. Sitten sitä alkoi myös jännittää nukkumaanmenoa. Mietti jo etukäteen että "saankohan nukuttua ensi yönä ja jos taas valvon niin miten jaksan seuraavan päivän lapsen kanssa jne". Minulla ainoa konkreettinen keino mikä tepsi (lääkkeiden lisäksi) oli pistää itselleni kellonkatsomiskielto eli kun en yöllä tarkistanut kellosta milloin heräsin ja kuinka kauan valvoin niin en alkanut laskemaan tunteja tyyliin "ehdin nukkua enää kolme tuntia ennen kuin poika herää". Kaikki muut mahdolliset kotikonstit unettomuuteen kokeilin ilman tulosta. Lopullisesti unettomuuteni parani kuitenkin vasta kun stressi ja ahdistus helpotti. Mutta kannattaa tosiaan olla herkästi pyytämässä apua tuohon unettomuuteen, yksi lääkäri sanoi minulle että mitä aikaisemmin siihen puututaan niin sen helpompi sitä on hoitaa. Luulisihan tuota olevan jotain keinoja raskaana olevillekin, taitaa kuitenkin olla aika yleinen vaiva tuo unettomuus.

Särö 22+6
 
Kirjoitin piiiiitkät stoorit ja kaikki hävis!!! :kieh:

Noh jotain lyhennettynä silti;

Piti tulla hehkuttaan miten on hyvä olo ku on saanu monen valvotun yön jälkeen nukuttua! Oon kyl heränny jo ennen kuutta ku ukko lähti töihin mut siis klo 22 saakka nukuin putkella yhdellä pissatauolla! Voi että on hyvä fiilis! :)

Muutenkin kiva ku ukko aloittaa tänään "talviloman". Päätettiin et pitää sen jo nyt ku jos kaikki menee hyvin tässä myöhemmin on tulossa se isyysloma. :) Pitäis käyttää esikoista hoplopissa ku tullu kauan sitte luvattua... toivottavasti pääsen mukaan istumaan ja kattomaan isin ja tytön temmellystä. :) Ite en uskalla lähtä istuun autoon (lähin hoploppi yli 100km päässä) jos vuodot alkaa ja vointi huononee. Ois myös ihana jos pääsisin käymään ukon kans jouluostoksilla jo ku sit tässä lähempänä ei ainakaan olotila helpotu... katsotaan. Mut pääasia et ollaan yhdessä, eikä tartte aikaa täällä lepäillessä joka päivä esikon kans kahestaan kuluttaa ku ukko töissä! :heart:

Millä viikoilla te jo pitemmällä olevat olette laittaneet jo konkreettisesti vauvantarvikkeita esille??? Itsestä tuntuu et pitäis laittaa jo ku se vuodelepoon passitus osastolle istukan vuotojen takia kummittelee takaraivossa jatkuvasti... :/ Mut sit taas tuntuu et jos nyt hätäilee se tuo huonoa onnea ja käviskin pian huonosti... :( Hui kauhistus, pois tuollaiset ajatukset! On vaan nämä asiat alkanu ihan oikeesti vaivaamaan...

Särö78:joo otan nää uni-ongelmat kyllä vakavasti. Viime yö oli tosiaan onneksi hyvä . :) Toivotaan et jatkuis näin... Esikon odotuksessa samaa ongelmaa mut lähempänä synnytystä, hormoonit? Mut nyt alkaa varmaan näiden istukka-huolien takia jo senkin vuoksi aiemmin... ressiä. :( Pitää ottaa puheeksi neuvolassa jos viel jatkuu... Esikon koliikki-itkuissa nyt jälkeenpäin ajateltuna ei varmaan kaukana ollu masennus... Ilman sen kummenpia apuja olo kuitenkin parani ku vauva alkoi olla tyytyväinen, eli taipumusta masennukseenkin siis saattaapi olla...

Ihanaa viikonloppua kaikille ja hyvää halloweenia! :)

Nopponen 22+6 (Huomenna poksuu jo 24. raskausviikko!)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Nopponen että sait nukuttua. Itse olen myös huomannut et jos tulee pari huonosti nukuttua yötä putkeen (iltavuoroviikolla aika tavallista) niin kyllä se kroppa sit ottaa sen takasin kun siihen tulee mahdollisuus. Viime yönä nukuin kuin tukki kun takana oli pari yötä 4-5 tunnin unilla.

Vauvatarvikkeita minä ajattelin laittaa viimeisen kuukauden aikana esille jos kaikki menee normaalisti. Mutta kun sinulla kummittelee tuo mahdollinen sairaalalepo niin voisi olla ihan hyvä ajatus ottaa ne tavarat ainakin "hollille" jos nyt ei vielä ihan esille. Jos ne siis ovat jossain varaston uumenissa niin laittaa silleen et miehesi on sit helppo ne ottaa esille jos joudut sairaalaan. Itse jännäilen täällä kaverini puolesta, hän on nyt taysissa osastolla lepäämässä kun istukka alkoi vuotaamaan. Viikkoja onneksi jo 30+.

Särö 23+0 POKS :heart:
 
Hei!
Olen lueskellut teän juttuja jo pitkään ja nyt aattelin liittyä mukaan!
LA 7.4, L-PKS ja tyttö tulossa

Olen 27 wee ja eskoinen on 7-vuotias tyttö, kerkiää tosin täyttää jo 8 ennenkuin vauveli syntyy!!!

Nyt menossa 17+ 4 ja vatta kasvanut ihan hulluna... pikku liikkeitä olen tuntenut jo n. 3vkon ajan... rakenneultra ois vasta 26.11 ja kolmas neuvolakäynti vasta joulukuun puolessa välissä...

Nyt yritä päässä nukkumaan kun kotiuduin vasta kolmannesta yövuorosta ja neljänteen pitäisi aksaa vielä mennä....
 
Viimeksi muokattu:
Nitta: Tervetuloa! Kiva nähdä sut täälläkin :) Lisäilen listaan.

Vauvantarvikkeista: Vastaan nyt tähän vaikken pidemmällä olekaan :) Rakenneultran jälkeen aletaan varmaan miehen kanssa yhdessä laittaa tulokkaan huonetta, eli suunnitelmissa laminaatin vaihto ja yhden seinän maalaus. Tytön huoneessa on yksi tehosteseinä, jossa on fuksianpunainen pohjaväri jossa oransseja, violetteja ja limenvihreitä raitoja. Toinen lastenhuone olisi tarkoitus maalata samaantyyliin, mutta eriväreillä. Tietenkin sukupuoli ratkaisee tätätkin. Voi olla että seinä maalataan vasta vauvan synnyttyä. Sitten kun huone on muuten valmis niin alan ottaa pikkuhiljaa tavaroita esille. Uusi pinnis pitää ostaa, siihen sain mieheltä luvan ja tietty kalustaa huone uudestaan. Sitä ennen pitäisi vanhat saada myytyä pois. Sitten on tietty kaiken näköistä kestojen ompelua/ostamista ja muutenkin täytyy käydä läpi, mitä kaikkea tytön vaatteista/tarvikkeista voidaan käyttää ja mitä tarvitaan lisää.

Alley ja pirpana

 
Tervetuloa Niitta! kuten huomaat, tänne kyllä mahtuu... :)

Huhuuuuuu! Joko kaikki lakkas odottamasta pikku kakkosia vaan mihin olette kadonneet??? :)

Noh kerta täällä ei oo kommentoitavaa isommin niin omaa napaa sitten! :)

Vauvan tarvikkeita on kaiveltu esille... Pientä, esikoiselta jäänyttä pyykkiä pesty ja kaappiin järkkäilty jo... Pinnasängyn ja hoitopöydän mies haki varastosta makkariin ja sen mukaan järjestystä vaihdeltiin (tais siis ukko urakoi, ku minähän en oikeen saa... ) Mut kaiken varalta nyt asioita laitettu eteenpäin ku uhka joutua sairaalaan vuodelepoon on suuri...

Myös joululahjat ois nyt paketointia vaille valmiiksi hommattu... Uskaltauduin ukon kans käymään parin tunnin shoppailun ja hyvinhän se meni, ei tullu kipuja. Ja nyt on niin hyvä mieli jos joutus sairaalaan et on ehtinyt hommata joulua vartenkin jo lähes kaiken!

(.) Ukko ollu lomalla ja kiva on ollut yhdessä viettää aikaa. Ei oo vuodellut jne... Perjantaina tosin säikähdin ku tulin illalla tosi kipeeksi, menkkakipujen
kaltaista jomottelua ja ja vihlontaa alavatsalla. :( Olin päivällä hiukan touhunnut varovasti siivoten vauvan tulevaa vaatekaappia, vaikka en saisi, tiedän... :ashamed: Olin hädissään et nyt varmaan alkaa vuoto taas... Panadolia jouduin nappaan illalla ja vielä seuraavana aamunakin, mut niin alkoi silti helpottaa levolla jomotukset ilman vuotoja. Nyt taas muistan ettei kannata kovin ahkeroida, se kostautuu... Luulen et kyse oli myös liitoskivuista...

Muuten täällä kaikki ok! Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :)

Nopponen 23+4
 
Nopponen: Hyvältä näyttää teidän suunnitelmat/tilanne. Nyt voi vaan levätä ja odottaa :)

Taitaa monella olla sellainen vaihe menossa, ettei juurikaan oo päiviteltävää.

ON: Meillä on juhlittu ja sairastettu. Tytöllä oli 1,5vko sitten synttärit ja miehellä viime viikonloppuna. Oon ollu ihan katki koko projektista. Tytöllä alkoi silmätulehdus synttäreitään ennen, jota hoidettiin 2 eri antibiootti rasvalla. Tämä tuli sitten minullekin ja samaan aikaan molemmilla alkoi flunssa vaivata. Viime viikonloppuna tytön flunssa mielestäni vaan ärtyi kun alkoi yskimään paljon enemmän ja multa meni ääni lähes kokonaan. Maanantaina käytiin lääkärissä ja tyttö sai keuhkoputkentulehdukseen antibiootin. Sitten tuli kova kuume ja oltiin 3pvä kotona, ekana iltana oksensi limaa... Tänään sitten ekaa päivää tarhassa tällä viikolla, toivotaan ettei tule lisää kuumetta.

Käytiin viikko sitten neuvolassa. Mulla oli tullu painoa 3,8kg edelliskäynnistä verenpaine ok, Hb 120. Sain siis aloittaa raudan. Ilmeisesti tuon matalan hemoglobiinin takia on näitä flunssia nyt ollutkin. Viime talvena sairastin kanssa paljon ja Hb kävi 117.sta. Vuavalla oli kaikki hyvin, syke 160 ja liikkeet ++. Puhuttiin tuosta ruokavaliosta ja oon saanut hiukan itseäni niskasta kiinni. Tällä viikolla en ole syönyt ollenkaan karkkia :) Perjantai ja sunnuntai on ne ravintoterapeutin lupaamat karkkipäivät eli huomenna saan ostaa pienen suklaan.

Liikkeitä tuntuu nyt päivittäin ja monta kertaa päivässä. Ihana, kun selvästi huomaa hereilläoloajat ja nukkumis ajat :) Liitoskipuja on myös aina välillä kun äkkiä nousee, mutta kuuluu asiaan.

Alley ja pirpana 17+1
 
Heipä hei..

Ei ole paljoa kerinnyt päivitellä, eikä tosin ole ollut mitään päivitettävääkään. Tosin listalta katoin, että meidän poikalupaus uupuu. Eli rakenneultrassa kattoi että olisi poikatulossa.. Itsellä edelleenkin tyttöolo tosin..

Esikoinen on muuttanut nyt omaan huoneeseen ja isojen tyttöjen sänkyyn. Samalla ystävällisesti muuttanut unirytminsä niin että kukkuu vielä 22 aikaan illalla ja nukkuu yhet-kahet päiväunet. Tosin heräilee enää satunnaisesti öisin ja itekkin alan pikkuhiljaa saamaan univelkaa purettua, tosin omat vaivat häiritsee nytten..

Edellisen neuvolan kuulumiset: painoa on jo yhteensä tullut 7 kg, sf mitta huimat 24cm ja hb tippunut 113. Eli aloitin rautakuurin, verenpaineet ok. Tarjosi taas ennaltaehkäisevää perhetyöntekijää, jotten vain väsy liikaa. Kiitin kohteliaasti ja lupasin seurata oloa tarkemmin..

Lonkkakivut on helpottaneet, muksu on tainut vaihtaa hieman asentoa sekä (hävettää itseä ettei ole aikasemmin tajunnut) 6 numero isompien alushousujen. Eli osa syy kipuihin ja siihen ettei pääse kävelemään, oli ilmeisesti liian pienet alushousut. Rauhallisesti silti otan ja panadolilla nukutaan, mutta parempaan suuntaan.

Vauvantarvikkeista: no itse asiassa mitään ei ole laitettu pois esikoisen edeltä.. Tosin vaatteet ja kestovaipat laitoin kaappiin laatikoista, koska tilaa tarvittiin neidin uudelle sängylle. Samalla järjesteltiin lastenhuoneeseen tilaa vauvalle. Pinnasängyn ja kehdon paikkaa pitää vielä vaihtaa, että vauva saa nukkua ensimmäset 3kk öisin kehdossa (tai niin kauan kuin mahtuu).

Seuraavaksi onkin sitten joulukuun alussa neuvolalääkäri. Ultraa ja kattoo että paikat on vielä kiinni. Ja arvioi onko tarvetta myöhemmälle lääkärikäynnille. Toivottavasti, koska esikoisen kasvun hidastuminen ja lapsiveden puute huomattiin vasta rv 36:lla diapeteskontrollissa. Nytten kun sitä ei ole, niin rutiinitilanteissa meillä päin ei lääkärille pääse enää rv 32 tarkastuksen jälkeen.

Syksyisin odotuksin
Lake ja JP 27+3
 
Heiiii täällä ollaan kanski!!! :wave: Käyn useasti lukemassa teidän kuulumisia, mut tammikuisiin kirjottelen fb:ssa, ni ei tule enää tänne kaksplussaan kirjauduttua juuri koskaan.

Mulla ei kyllä hirveästi myöskään päivitettävää ole; masu kasvaa. :heart: Töistä jäin kokonaan pois tällä viikolla supisteluiden ja kipujen takia, kohdunsuulla ne ei onneksi ole tehneet mtn. Liikkeiden vähyys välillä huolettaa täällä, mut tänään viimeksi kävin yksityisellä ultrassa ja se edessä oleva istukka ja vauvan asento(potkii mun selkärankaan) vaikuttaa niin etten aina oikein tunne. Nytkin potki ja liikuskeli koko ultran ajan, ja ite tunsin tasan kaksi liikettä!! :O

Täällä yksi huonosti nukkuva kanssa! Huonounisuus vaivannu koko raskausajan. Vessaan ku yölä herään, ni voi mennä monta tuntia etten nukahda. Välillä menee yöt 4h:n unilla. Sit ku oon tarpeeks väsyny, ni pari yötä nukun heräämättä edes vessaan(eli sillonki vaan n. 6-7h) kunnes alkaa taas valvomisrumba. |O Unienkin takia ihan kiva, että työt sai jäädä ja voi ees nuokkua täällä kotona.

Ihania odotushetkiä edelleen kaikille ja Nopposelle erityistsempit! Toivotaan, että istukan kanssa sujuu hyvin ja saat viikkoja kerrytettyä vielä paaaaaljon lisää huoletta. :hug: Olette mielessä kaikki ja tosiaan kyllä mä tätä ketjua viikoittain ainakin luen.

Diiselikissa + Sissi 29+2 :heart:
 
Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille!!!
Mulla kans nukkuminen menny täysin pyörimiseksi kun en voi nukkua omassa tutussa asennossa....
17 yötä vielä rakenneultraan ja jännittää joko istukka on siirtynyt pois kohdunsuulta.... ja lisäksi viime ultrassa saneli että suolisto on korostunut...?? Pitää nyt kysyä asiasta!!! Mulle voi tosiaan päivittää että tyttö koska niin lapsivesipunktio näytti..
Piitkästä aikaa viikonloppu vapaa ja aijon nauttia siitä, eli touhuta ku hullu tekemättömiä hommia vähemmäksi!!
 
Eipä ole aikoihin tullut kirjoiteltua kun ei ole ihmeempiä ollut ja tuonne huhtikuisiin oon enempi kirjoitellutkin, lukemassa olen kyllä käynyt.

Nopposelle
toivon vielä monia viikkoja ennenkuin vauva lähtee syntymään. Tsemppiä lepäilyyn!

Täälläkin nukutaan huonosti. Herään kerran tai jopa kaksi yössä vessaan ja monesti käy niin, että uni ei sitten enää tulekkaan, pahimmillaan kestää 2-3 tuntia, että nukahdan uudelleen.:kieh:

Tänä aamuna käytiin rakenneultrassa ja kaikki hyvin:heart: Siellä meidän pieni poika imeskeli peukaloaan ja itsepäisesti yritti pysytellä juuri siinä asennossa missä halusi. Mitat saatiin kuitenkin otettua ja kaikki näkyi mitä pitikin. Huh!:) Poikalupaus on kuulemma tosi varma, eikä siitä ulokkeesta jalkovälissä voinut maallikkokaan erehtyä ;) Meille siis on tulossa toinen poika :)
Etukäteen jännitin ihan kamalasti ja kyllä tosi kiitollinen saa olla, että ainakin tässä vaiheessa kaikki näyttää oikein hyvältä :) Miehelle tuli ihana isänpäivä!

Hjannah&Palmis rv 19+4:heart:
 
yksi huonosti nukkuva täälläkin... pari yötä nukutaan aina miten sattuu,vähänväliä heräillen ja joskus menee jopa 3-4 tuntia yöllä ettei uni vaan tule silmään.. Kun olisi niin ihana nukkua vatsallaan,mutta näillä viikoilla 31+4 se ei ole mikään ihanteellisin asento.. Mutta kyllä sitten taas jossain vaiheessa vedetäänkin melkein koko yö unta ja aamullakin melko pitkään..

Eilen täällä oli neuvolakäynti ja kaikki näytti hyvältä.. painoa kaikkiaan kertynyt tällä hetkellä 8,8 kg.. hemoglobiinia ei edes mitattu kun viimeeksikin tais olla päältä 120 (ilman lisärautaa) sydämen syke oli himpun verran rauhoittunut ja näytti 130, entisen 150 tilalla.. mutta kyllä se kiihtyi, kun rupesi pyöriskelemään kesken kuuntelujen =)

Täällä ollaan pikku hiljaa asennoiduttu siihen,että uutta asuntoa ei ehditä saamaan ennen vaavin syntymää,vaan nyt viikonloppuna olisi tarkoitus hakea tuttavilta tulevat tarvikkeet vauvaa varten ja rauhoittua odotuksen viime viikoille..

H-hetki sen kun lähenee ja vatsa kasvaa..

Elovena77 & murmeli 31+4
 
Täällä ollaan edelleen eikä oo tosiaan ollu mitään päiviteltävää niin kirjoittaminen on vähän jääny. Seuraavat etapit sokerirasituskoe 22.11. ja lääkärineuvola 29.11. Äitiyspakkaus pitäis tilata mut en oo vielä saanu täyteltyä hakemusta.

Supistuksia on alkanut tulemaan herkemmin, kivuttomia enimmäkeen mutta eilen tuli ihan pari kivuliastakin kun kiertelin joululahjaostoksilla. Että kyllä tässä saa tahtia hidastaa. Maha ei oo kasvanu oikeestaan yhtään 19. viikon jälkeen kun otin ekan mahakuvan. Eilen otin taas pitkästä aikaa uuden kuvan, pitää laittaa se vaikka tuonne masukuvaketjuun jahka kerkiän.

Yöunet on täälläkin aika vaihtelevia, välillä ei oo mahollisuutta nukkua kun esikoinen herää kuuden jälkeen aamulla ja välillä valvon yöllä vessakäynnin jälkeen. Heti jos alkaa ajattelemaan jotain asiaa niin unet kyllä häviää. Mut kyllä ainakin vielä oon sit toisina öinä nukkunut kuin tukki et saa kurottua univelkaa takaisin.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Palataan, hyviä vointeja kaikille!

Särö 24+0
 
Nopponen joo,selvishän se jalkojen kutina ja missään ei ollut muussa siis vika kuin tässä rautalääkkeessä.. Kun sit otettiin perusverenkuva,niin siinä hemppa olikin taas 139,joten sain sen retaferinkin lopettaa. En usko edes,että oon koko lääkettä koskaan edes tarvinnu,kun aina labran näytteessä on ollut hemppa yli 130,mutta sormenpäästä otettuna on näyttänyt sit huonompia lukemia.. Menee varmaan sinne näytteeseen kudosnestettä tai jotain sormenpäästä otettuna.

Mä laitoin vauvantarvikkeet vasta yli 35+ viikolla,ku ei ollut mitään mielenkiintoa laittaa sitä ennen. Siis muuten kyllä,mutta meillä niin turkasen ahdasta,että ne olis oikeesti ollut vain tiellä,jos ne olis aiemmin laittanut..

tervetuloa nitta!

diiselikissa onpas päättäväisesti vauveli sitten jämähtänyt toisinpäin,jos kerta oot melkein koko raskauden ajan tuosta "kärsinyt".. Mutta nythän ainakin tiedät,että et sitten turhaan murehdi! :)

hjannah onnea hyvin menneestä ultrasta ja poikalupauksesta!

ON
: Täällä ei mitään uutta. Närästää,maha laskenut,kait. En mä tiedä,toisinaan se tuntuu olevan hyvin alhaalla ja toisinaan närästää niin hemmetisti,että en tiedä miten olis. Puhhuh. Vielä kaksi viikkoa LA:han ja nyt jo voimat ihan loppu. Lähinnä toi häpyluu kipuilee niin paljon,että on hankala kävellä.. JA en muuten suosittele istumaan lattialla jos on yhtään selkäkipuinen. Argh. Alan olla loppu ja mä kun niin lupasin,että nautin tästä raskaudesta.. Ei mee aina niinko suunnittelee. Kiitos ja nam.
Taiska ja muru 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
taiska Esikoinen aikoinaan ultrassa kelli kanssa selkä usein mun napaa kohden, joten ehkä mun kohdussa on jotenkin hyvä olla niin. :) sillon liikkeet oli muutoinkin runsaampia ja luulen kyllä ton istukan antavan onan juttunsa näihin liikkeisiin.
On tällä vauvalla vilkkaitakin päiviä jasilloin varmaan pn eri asennossa, mut sit kun on 2-3pvää hiljasempaa, niin heti huolestuttaa. Tietääpähän nyt et saattaa olla sillon selkä eteen. <3
 

Yhteistyössä