Pikkukakkosta odottavat vol6

Toivotaan: Ehkäpä olet jo vauva sylissä?! Mutta jos niin harmillisesti olisivat asiat, että olet vielä täällä, niin milloinka sulla oli se yliaikaisuuskontrolli? :hug:

Stinkkis: Mukava kuulla tarinasi, joka oli kivuliaasta kokemuksesta huolimatta positiivinen!! Täältä löytyy toinen ilokaasun kannattaja :wave: Ja ponnistusvaiheesi oli kyllä nopea - mulla esikon kohdalla punnerrettiin 45 min, ennenkuin kätilö haki lääkärin, joka teki epparin ja auttoi pojan imukupilla maailmaan. Toivottavasti mustasukkaisuus heikkenee heikkenemistään ja tilaa saa hoivavietti =) Ihanaa, vauvantahtista ja lämmintä kesää koko perheellesi!

(.) Sisustuskaupoilla pyöriminen aiheutti kamalan päänsäryn, johtui varmaan ravitsemuksen/nesteytyksen vajavaisuudesta. Esikon odotusaikana mulla ei päänsärkyä ollut ollenkaan, vaikka siis ei-raskaana se on hyvinkin yleinen vaiva. Tässä raskaudessa oli alkuraskaudessa, sitten se loppui (paitsi eilen).
 
Voi Toivotaan- vielä täällä! Supparituulia ja peukut ja varpaat pystyssä, että pääset lähtemään ennen ya-kontrollia! Mikä on vointi ja mieliala? Toivottavasti nimimerkkisi mukaisesti vielä toiveikas! Pian se vauva on sylissä, kun olet jo noin pitkällä, usko pois! :hug:
 
Juu, ei tässä auta kuin odottaa... Mieliala on vähän sitä sun tätä, enimmäkseen ihan ok, mitä nyt hormonien ansiosta heittää häränpyllyä. Toivoin, että tulisi itsekseen, mutta jotenkin arvasin että todennäköisesti on yhtä jäärä kuin isosiskonsa, joka syntyi 42+3 kiireellisellä sektiolla kun ei älynnyt edes käynnistämällä tulla. Ja pitäähän tuo uhma 2v. ajatukset hyvin arjessa.

Huomenna tosiaan se kontrolli sitten. Kätilö käski ottaa kassin varmuudeksi mukaan jos vaikka nuo yksittäiset supparit olisivat sen verran paikkoja pehmittäneet, että saisi kalvot vaikka puhkaistua. En kylläkään itse siihen usko ja puhuttiinkin juuri illalla miehen kanssa että täytynee yrittää puhua se suunniteltu sektio mikäli tilanne taas yhtä totaalisen epäkypsä kuin esikon kanssa oli.
 
Toivotaan: Tulethan kertomaan, mitä ya-kontorollissa sanottiin, paitsi tietysti jos (toivottavasti) olet jo päässyt tositoimiin tai jos ottavat sut sisään esim. käynnistystä varten. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin - tavalla tai toisella! :hug:

Mitä kuuluu Wentille, Arska Äipälle, Donulle ja muille huhtikuisille? Pian teillä jo odotus palkitaan =)

Lenniina 32+4
 
Heipsan kaikille!

Kontrollissa käyty. Vauvalla kaikki hyvin. Kovasti pohdittiin vaihtoehtoja kantilta jos toiseltakin useammankin lääkärin kanssa. Lopulta ringissä oli sairaalalääkäri, osastonlääkäri, erikoislääkäri ja lastenlääkäri meidän vanhempien lisäksi. tilattiin vielä uudet lausunnot niistä mun lantion magneettikuvistakin. No, lopputulos oli se, että kuvien perusteella lantion mitat ovat siis normaalin rajoissa kuten tiedossa olikin, mutta yksi mitta kuulemma hieman "mietitytti" lääkäreitä ja koska sekä käsituntuman että ultran mukaan tulossa olisi reilun kokoinen jässikkä, niin päätyivät kuitenkin suosittelemaan kaikesta huolimatta sektiota. Eli siis huomenna meillä on vauva, aamusta osastolle! :heart:

-Toivotaan rv 41+5
 
Toivotaan:lla onkin siis tänään vauva sylissä - varmasti ihanaa ja huojentavaa, kun päätös asiasta syntyi ja homma etenee. Toivottavasti kaikki menee hienosti ja jaksat tulla kertoilemaan kuulumisianne kotiuduttuanne!

Mitähän mahtaa kuulua toukokuisille:
?.? Katyana (poika 06/08)
?.? Minäpieni
?.? sektio
?.? mamliini (Tyttö 05/09)
LA:t näyttävät puuttuvat kaikilta toukokuisilta, kertookohan tämä siitä, ettei heitä palstalla ole ensi-ilmoittautumisen jälkeen näkynyt?
 
Olen lueskellut teidän kirjoituksia ja ollut niin laiskan-kiireinen että kommentoimiset ovat jääneet. Onnea kaikille jo vauvan saneille! Meillä esikoinen täytti lauantaina vuoden, pidettiin isot juhlat sukulaisille. Muutenkin esikoinen on pitänyt kiireisenä, se on ollut tosi helppo vauva, nyt alkaa tulla omaa tahtoa ja mietenkin että miten sitä osaa kasvattaa lapsen oiken. No kaikki aikanaan... Saa nähdä miten reagoi pikkusiskoon, nyt jo on mustasukkaisuutta ilmassa. Mies tekee reissuhommia ja kun tulee viikonlopuksi kotiin niin meidän tyttö ei anna isin ja minun halata tai edes jutella.. Vähän siis jännittää tuleva. Viime viikolla synnytystapa-arvossa olin 3 cm auki ja kaulaa oli jäljellä 1 cm ja lopussa kysyin lääkäriltä että koska luulet syntyvän, hän vastasi että varmaan vähän ajoissa :D :/ LA mulla on 30.4, mutta saa nyt nähdä. Mitä teille muille on sanottu lääkärintarkastuksessa? tai mitäs veikaatte, syntyyköhän aikaisemmin? Tunnen että vauva on tosi alhaalla, tulee sukkapuikkotuntemuksia ja hermosärkyä sisäreisiin, tälläistä ei ollut esikoisen kanssa. Nyt siis viikkoja 37+5, mies tulee kotiin vasta ensi viikon torstaina, vähän jännittää että ehtiikö se mukaan synnytykseen jos vauva tulee ennen sitä... 4,5 tunnin ajomatka kotiin. :whistle:
Neuvolassa eilen, kaikki kunnossa, painoa ei ollut tullut kuin 400 g kolmessa viikossa, mutta eipä haittaa mua =) Sf oli 35 cm ja neuvolantäti arvioikin että noin 4 kiloinen sieltä on tulossa. Synnytys jännittää ihan sairaasti, esikoinen leikattiin 27 tunnin supistuskipujen jälkeen kun en auennut kuin 7 cm. Nyt on siis ihan hyvä lähtötilanne kun olen jo 3 cm auki mutta pelottaa jos menee saman kaavan mukaan.. Niihin kipuihin ei auttanut loppuvaiheessa enään mikään :headwall: Leikkauksesta paranin tosi hyvin, mutta nyt kun esikoisen hoidosta pitäisi myös selvitä niin leikkus ei olisi kiva.

Hyvää päivää kaikille!!
-Mamis ja pikkuinen 37+5
 
:wave: Yhdessä kasassa, edelleen.. :p

Eipä ole pahemmin merkkejä ollu, pientä suppailua sunnuntai-maanantai välisenä yönä, mut se olikin siinä!
Kaikkea oon yrittän.. 3 s:ssää, vattuteetä, pihahommia, lenkkeilyä ja toki sitten tuon 3-vuotiaan perässä "juoksemista", mut ei niin ei! |O
Kaveri soitti just äsken ja käski syömään tulista ruokaa.. kuinkakohan tulista mun pitäis syödä kun oon vetän jalopenoja suoraan purkista koko raskauden ajan.. :LOL:
Noh, kohta lähdetään pikku puusavotalle, jospa siellä sais "jotain" aikaseks! :kieh:

Huomenna ois neuvola.. tuskinpa siellä mitään ihmeellistä. :D

w+w 39+1
 
Vosin tännekkin päivitellä kuulumisia =) Olen ollut nyt vähän laiskana kirjoitteluiden kanssa, aina välillä kyllä käynyt lueskelemassa muiden kuulumisia. Jotenkin mukamas aina niin vaikeaa tuo kirjoittamisen aloittaminen, pää tyhjenee eikä enää muista mitä pitikään sanoa :ashamed:

Tänään olin neuvolalääkärissä ja siellä kaikki oli niinkuin tässävaiheessa kuuluukin:

RV: 29+5
Paino: +239
RR: 109/70
U-Prot. : -
U-Glug. : -
SF: 27
Tarjonta: RT1
Syke: +145
Liikkeet: ++
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3cm.

Vauva on kääntynyt pää alaspäin ja nyt toivotaan vain ettei lähde sieltä enää pois kääntymään. Kokoarvioksi lääkäri sanoi että ihan normaalilta vaikuttaa ja luultavasti tulee olemaan samaa kokoluokkaa kuin isovelikin eli vähän reilu 3kg.

Olo on nyt ollut melko hyvä ja energiaakin on riittänyt, kaikenlaista on tullut touhuttua. Nytkin ajattelin lähteä tuonne takapihalle vähäsen kukkapenkkejä putsailemaan ovat aika kamalassa kunnossa talven jäljiltä. Taisi sieltä jo tulppaanitkin kurkkia :D

:wave:

Marsu + möttönen 29+5
 
Mamiliini-85: Oletkos siis sama tyyppi kuin nimimerkki Mamliini? Jos olet, niin päivitän sut hänen tilalleen?! Myöhästyneet onnittelut esikolle ja kestämistä uhmaan! Toivottavasti miehesi ehtii mukaan synnytykseen ja synnytys itsessään menee mukavasti! Olen käsittänyt, että ennakko-oireista huolimatta vauva voi syntyä miten sattuu eli jopa myöhässä, mutta omakohtaista kokemusta ei ole, koska ainokaiseni syntyi rv 36+6 ilman mitään ennakkovaroituksia.

Wentti: Mukava kuulla kuulumisiasi! Sulla jo niin muhkeat viikot kasassa, että supparituulia kovasti lähetän Puuuhhhh :whistle: ja toivon sun pitävän meidät ajantasalla =)

Toivotaan vielä täällä?
 
Nyt en kyllä ole aivan varma olenko tuo mamliini :LOL: Esikoinen mulla on syntynyt 04/09 ja tämän tytön laskettuaika 30.4. Onkohan käynyt niin että oon vaan lueskellut teidän juttuja ja sitten ajatellut liittyä joukkoonne mutten ole sitä tehnytkään :D :ashamed: Laitan nyt kyllä hormoonien piikkiin. Minut saa lisätä listaan. Olen yrittänyt juoda vadelmanlehtiteetä mutta en oo saanu mitän tuntemuksia siitä, jostain luin että se tässä vaiheessa hyväksi kypsyttämään kohdunkaulaa. Päivittäin käydään kävelylenkeillä 3-6 kilsaa ja ihan hyvin vielä jaksaa. Mulla tää maha tulee vaan mukana
=) tai se ei oo tiellä!!
Nyt ruokaa ja sitten ulos kun aurinko paistaa :wave:
 
Nyyttinsä saaneille isot onnittelut! :flower:

Täällä ollaan edelleen tukevasti yhdessä kasassa. Viime viikolla perjantaina oli jo ihan sellaiset meiningit päällä, että kuvittelin lähdön tulevan, mutta toisin kävi! Eli olen nyt asennoitunut, että viimeistään vappuna pitäisi nyytin olla sylissä. Ja yritän malttaa mieleni näiden jakautumishaaveiden kanssa (helpommin sanottu kuin tehty)... :whistle:

Donu ja "Pikkuinen" 39+2
 
Toivotaan on tainnut saada vauvan jo syliin, kun hänestä ei ole kuulunut pariin päivään ;)

Plussatuulia loppumetriläisille Wentille ja Donulle ainakin! Ja onnea matkaan, kun aika on!

Arska Äippää t77 jo onnitteli, eli vaikka tieto ei ole tähän pinoon vielä muuten ehtinyt, niin uskallan kai minäkin onnitella uuden pienokaisen johdosta! :flower:

Mamiliini: Lisään sut uutena listaan =) Supparituulia sinnekin Puuuhhhh :whistle:

Lenniina POKS :heart: 33+0 :heart:
 
Onnitteluja teille kaikille pienen nyytin saaneille =)

Täällä on nyt rv 33+6 menossa ja rupeaa tuo masu olemaan aika pinkeä ja oikeesti suuri viikkoihin nähden. rv 32 painoarvio oli 2,5 kg, eli aikamoinen nyytti ois tulossa. Kauhulla tuota synnytystä odottelen, jos kovin isoksi vauva pääsee kasvamaan.
Tosin synnytyspaikkaa ja synnytystapaakaan ei ole vielä lukkoon lyöty 5.5 on sikiötutkimusyksikössä ehkä viimeinen kontrolli, jossa asioiden pitäisi selvitä, et voiko synnyttää omassa sairaalassa Etelä-Savossa :attn: Meillä kun vauvaa seurataan toisen munuaisen ja virtsarakon takia aika tiiviisti.

Mulla tämä odotus ollut täynnä haasteita ja odottelua, nytkin todettiin raudanpuute anemia ja mitään ei jaksaisi tehdä... en oo paljoa tänne viitsinyt kirjoitella kun kokoajan tulee aina uusia vastoinkäymisiä. Tuntuu tosi ihmeeltä, että on tänne asti päästy... mut nyt rupeaa tuo synnytys todellakin hirvittämään, tai ei ehkä se synnytys vaan sen jälkeen. Varsinkin kun se oikeesti on kohta edessä.

Esikoinen synty alakautta 3470g ja 52 cm, leikkasivat välilihan, mutta pahinta oli että paikat tulehtu ja kävelin kuin Aku Ankka seuraavat 2 kk ja söin pari antibioottikuuria.
Nyt hirvittää et miten paikat paranee joko sektion tai alatiesynnytyksen jälkeen ja tulehtuuko taas paikat :/

Olis kiva kuulla miten teillä joille sektio on tehty, niin paikat on parantuneet ja miten muuten on sujunut??? Ja onko jotain kokorajaa siihen, että milloin sektioon päädytään?

Niin ja se on kai ihan normaalia, että yöllä heräilee ja minä ainakin saatan valvoa sen pari tuntia, ennen nukahtamista. Onko teillä jotain vinkkiä näihin univaikeuksiin?

No nyt alkaa viiminen työviikko ja jos sitä sitten hommais noita vauvan vaatteita, hoitopöytää yms... taitaa niille oikeesti olla jo kohta käyttöä =)
 
Noniin, jospa yrittäis hiukan kirjoitella..

Perjantai-aamuna, 16 päivä, meni heti ensimmäiseksi aamusta klo 7,30 kotona vedet ja siitä sitten alettiin pikkuhiljalleen tehdä lähtöä sairaalaan.
Sairaalassa oltiin joskus yhdeksän jälkeen ja kätilö teki sitten sisätutkimuksen ja pisti käyrälle, mulla olikin vielä kohdunkaula ihan "pitkänä" joten vielä odotelin lääkärin tutkimukseen pääsyä. Siinä odotellessa ehti tulla muutama supitus ja ajattelin et voi vitsi kun etenee hyvin. Noh, lääkäri tutki HYVIN kovakouraisesti ja hänellä oli harjoittelija mukana joka myös toisti saman homman. Lääkäri sitten päätti että mennään saliin odottelemaan supistuksia... Noh, niitä sitten odoteltiinkin tuonne klo 14 asti jonka jälkeen kätilö vei minut osastolle odottelemaan.
Ei kuulunut enään supituksia ei, olo oli TODELLA turhautunut! Noh, illalla tuossa klo 21,30 tuli supistus, nämä siitä sitten pikkuhiljaa tihenivät ja kovenivat, yöllä pyysin kätilöltä tuossa klo 2 aikaan jotain kipuun ja ajattelin että kohta pääsen varmaan saliin ja että pitää soittaa ja herättää ukko tänne. P*askan marjat! Tuon kipulääkkeen oton jälkeen supistukset pikkuhiljaa hävisivät ja tuli sitten uni.
Aamulla ei mitään, odoteltiin taas lääkäriä tarkistamaan tilannetta..
Noh, lääkäri tuli ja totesi että kahdelle sormelle auki, saliin ja oksitosiinitippa menemään. JESSS!! Vihdoin tapahtuu jotain.
Olin n. klo 12.30 salissa ja klo 13 mulla tuli ekat supitukset. Puoli tuntia tuosta olin jo ilokaasussa kiinni, joka ei auttanut ollenkaan, ja supistukset kovenivat. Kätilö teki tutkimuksen ja sanoi että epiduraalin saat ja otinkin sen. Kolmen pintaan oli epiduraali laitetttuna ja olo hiukan helpottikin. Pyysin RUOKAA, nälkä oli valtava. Hiukan ennen neljää sain ruokaa ja nousin istumaan jotta syön. Tunsin "painetta", noh, jatkoin syömistä. Ei hitto, ihan kuin ois tarvetta ponnistaa?? Äkkiä kätilö paikalle joka teki tutkimuksen ja totesi että päähän se siinä tulee vastaan, eikun ponnistamaan! 9 minuuttia tuosta oli poika maailmassa. Synnytyksen kesto kokonaisuudessaan siis 3 h 19 min. ponnistuksineen päivineen. Epiduraalin puudutus sitten lakkasi just siinä ponnistettaessa, tuntui aika "höpöltä". Ja repeämäkin tuli jonka lääkäri sitten aika kovakouraisesti kursi kasaan. AUTS.

Että tämmöinen stoori mulla. Pitkä, mutta tavallaan lyhyt synnytys!

Sairaalassa ollaan vielä, huomenna varmaan kotia. Oisvat päästäneet jo tänään jos poitsu ei ois ollu yli vuorokautta masussa ilman vettä.
Inhottaa, kun samalla tavalla mä voisin makoilla kotonakin, mut onhan tää "turvallisempaa".

CRP:tä ovat tarkailleet, meiltä molemmilta, mut mitään ei ole ollut eikä kummassakaan ole ollut myöskään kuumetta.
Poika oli myös niin väsynyt viime yönä synnytyksestä että nukkui sitten yhdellä syötöllä koko yön! Oli aika "luxusta" nukkua useampi tunti putkeen!

Lopuille odottajille puhalten supparituulia!!! PUUHPUUHPUUH!!

wentti + pikku-kundi 1vrk

ps. Salin kätilö oli aivan MAHTAVA!!! Siis niin ihana, toivottavasti muillekin/muillakin on ollu/tulee olemaan hyvät kätilöt!
 
Toivotaan: Voi onnea! :flower: :heart: Tules kertoilemaan kuulumisia, kun jaksat =)

Wentti: Ja voi onnea uudelleen =) :flower: :heart: Hieno synnytystarina! Erityisesti pisti silmään tuo, että olit onnekas, kun sait nukuttua yön ennen synnytystä (siis vesienmenon jälkeen) ja yön synnytyksen jälkeen. Ehtikö miehesi paikalle, kun syntyi lopulta niin nopeasti? Hienoa myös, että CRP:t kunnossa!

Onnea molempien pienten poikien perheisiin! Kuvia/kuulumisia saa tulla kertomaan jatkossakin! Päivitän teidän etusivun listaan :heart: :heart:

Salthe: Mukava kuulla susta, vaikka ei tietysti ole mukavaa, että olet joutunut kaikenlaisten haasteiden kanssa taistelemaan! Toivottavasti synnytyksessä kaikki menee hyvin ja saat anemian selätettyä :hug: Tulehtumisesta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tuli mieleen, että kannattaisiko käydä apteekissa/luontaistuotekaupassa kysymässä etukäteen, onko jotain pillereitä tms. mitä saa odottaja/imettäjä ottaa, jotka auttavat tulehduksia paranemaan nopeammin "luonnonkeinoin" eli jotain vitamiinia, maitohappoa, omegaa, antioksidanttia - jotain?

(.) Mulla särkee sormia, lähinnä kun vetää käden nyrkkiin. Johtuukohan turvotuksesta, jota on hiukan? Seuraavaan neuvolaan vielä yli viikko aikaa, mutta pystyn kyllä elämään tämän kanssa siihen asti...

ps. Jäämme siis vielä odottelemaan Arska Äipän vauvauutisia =)
 
Arki ruvennut rullaamaan ihan mukavasti täällä. Sektiohaava toki on vielä kipeä, mutta sekin on tuttua jo esikoisen ajoilta, muistaa vaan ottaa rauhassa ja miettiä liikkeet etukäteen. Poitsu on ihana ja vaikuttaa ainakin toistaiseksi melko perustyytyväiseltä, isosisko olisi kokoajan halimassa ja pussaamassa, kovasti haluaisi auttaa hoitamisessa ja huolestuu heti jos veli ei ole näköpiirissä. :heart:
 

Yhteistyössä