Pikkukakkosta odottavat

Onnea plussasta!
Täälläkin odotetaan toista, la maaliskuussa. Esikoinen on jo viisi ja -puolivuotias, joten edellisestä raskaudesta on vierähtänyt tovi. En tiedä johtuuko iästä, mutta tämä toinen raskaus on ollut huomattavasti rankempi.
Ekasta ei ollut mitään supisteluja, väsymystä tai ummetusta, mutta nyt on näitä kaikkia.
Tsemppiä odotukseen!
 
ainoa et ei saa levättyä kun on tuo esikoinen :whistle: 6 vuotias tarmopesä tyttö.
siis kipuja jne.on enemmän ja supistellut mutta terveys on parempi ja olen edelleen kotona ja nyt rv 38+1 ja "vain" sokeridieetti päällä eli yksi arvo oli koholla..Esikosta oli hepatoosi ja se oli aika kauheeta :/ Nyt selvisin ilman =) puolelle kuulemma uusii. En olisi ikinä uskonut,huh, eli koen tän siksi helpmmaksi kun saan olla kotona enkä osastoseurannassa :) ennen sitä hätäsektioo mikä tuli silloin 6 vuotta sitten...tosin alatiesynnytys pelottaa.siihen nyt pyritään :eek: koska kaikki periaattees kunnos........ mitä nyt äiti valvoo (levottomat jalatt,kipuja liikkuessa kun masu aikas iso jne.........) :whistle: ja sit mietin et muistanko miten vauva edes hoidetaan :eek: onhan siitä jo 6 vuotta aikaa :)
 
Hei,

Odotan kolmatta mutta vastaan silti. Mulla on raskaudet olleet hyvin samanlaisia, mutta näissä kahdessa jälkimmäisessä kaikki supistelut, liitoskivut yms. ovat alkaneet aiemmin. Vissiin kroppa reagoi siihen, että raskauksien välillä ei ole ollut paljon aikaa. Univelkaa kertyy huomattavasti helpommin, kun ei sitä pääse itse päiväunille niin vain :) Ja onhan tuo lasten kanssa ulkoilukin huomattavasti enemmän voimaa vievää kuin itsekseen ulkoilu.

Mutta kaikesta selviää. Tsemppiä sulle kakkosen odotteluun :)
 
pinja79
Moi,

meille kanssa tulossa toinen la 19.2 ja on ollut PALJON raskaampi kuin esikon odotus ( 03/06 ) esikosta olin "elämäni" kunnossa... nyt: supistelut alko rv 20+ liitoskivut rv15+, ummetusta, tosi pahat ja ärtyneet ulkonevat peräpukamat, alussa hirveetä pahoinvointia (en kuitenkaan oksentanut) selkä ja pakara kipua, kaikkea mahdollista....

 
Onneksi olkoon raskaustumisesta!
Meillä on esikoinen syntynyt 1/2002 ja tän toisen laskettu aika on 27.3.2008. Ikäeroksi tulee pikkuse yli 6-vuotta. Mulla on tää toinen raskaus ollut ihan erilainen kuin eka.
Ekassa raskaudessa ei ollut pahoinvointia eikä muitakaan oireita. Voin paremmin kuin koskaan! Tiesin vasta pitkälle kolmannella kk olevani raskaana ;). Menkkojen aikoihin tuli aina pikkusen tuhruvuotoa, joten ajattelin, että mulla on vaan hormoonit sekaisin. Kun ei ollut mitään oireitakaan, niin vaikea oli arvata.
Tässä tokassa oli kuvotusta raskausviikolle 13 saakka. Sen jälkeen alkoi väsymys, mikä on nyt raskausviikolla 21 helpottanut. Mua myöskin supistelee välillä ja aika kivuliaastikin joskus. Silloin pitää vaan ottaa rauhallisesti.
Et ihan erilainen raskaus on ollut ;).
 
Mun raskaudet menee ihan justiin samalla tavalla; alussa oksentelua, streptokokki on molemmissa ollut jne. Ainut uusi juttu on, että tässä toisessa tuli raskausdiabetes. Molemmat odotukset on olleet suht helppoja, mua ei supista, ei ummeta, ei mitään. Ikäeroa lapsille tulee vajaa 2 vuotta.
 
Mulla tää toinen on ollu huomattavasti hankalampi ku eka,näin loppuvaiheessa.On päiviä,et kuljen nelinkontin.Nivusiin vihloo ihan tajuttomasti,on nyt lopussa ollu supisteluja yms.Ekasta ekat supparit oli synnytykseen lähtiessä,samoin ku kaikki muukin.Tää on muistuttanu jatkuvalla syötöllä.Tähän voi tietysti vaikuttaa toi kaks vee ja sit se,et maha on samoissa mitoissa,mut vaavi on jonki verran isompi,kaks viikkoo sitte painoarvio lähes sama,ku esikoinen syntyessään!
 
Onnea raskautumisesta :heart:

Odotan myös pikkukakkosta, ja olen vasta rv11+1. Ihan erilainen on kuitenkin tää raskaus ollu. Pahoinvointia alusta asti, mitä esikosta ei ollu. Armoton väsymys 24h/vrk. Toivottavasti kaikki muukin menis myös ihan erilailla, kun toi esikko joutu syntymään jo rv 26+5, niin pikkasen pidempää masuaikaa toivoisin :heart:
 
... kun jaoitte kokemuksia. Minullakin raskaus vasta aluillaan. Epäilen kyllä, että alkoi jo pari kuukautta sitten kun menkkoja sai odotella, kaikki oireet oli mutta sitten alkoikin menkat, ihan erilaisina kuin ennen ja niukempina. Mutta se selviää sitten ultrassa aikanaan...

Itsellä ei ollut ekassa raskaudessa mitään oireita, voisi sanoa että olo oli parempi kuin aikoihin koko ajan. Mutta nyt on kauheita väsymyspuuskia, etovaa oloa ja vatsan vääntelyitä.

Hyvää jatkoa kaikille! :)
 
Meillä lapsille tulee 2vja 10kk ikäeroa.La aika on 25.12.Esikoisen odotus oli helppo.Pahoinvointia 2 viikkoa.väsymystä.Tämä toinen raskaus on ollut ehkä vieläkin helpompi :hug: .Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan.vähän väsymystä,ei ole ollut turvotusta, selkäkipuja,ummetusta.Että helpolla olen päässyt :hug:
Nyt on vaan ruennut supistelemaan aika kivuliaasti.Toivottavasti pienokainen ei päätä tulla liian aikaisin.Nyt on rv 34 menossa.
 
Paljon onne pikkukakkosen odotukseen! =)

Mulla on tästä kakkosesta ollu alussa enemmän aamupahoinvointia, muttei mitään muita eroavia oireita. Esikoisesta (syntynyt 10/06) tunsin liikkeet jo viikolta 16 lähtien, mutta tämä toka on antanut itsestään kuulua vasta viikon 19 jälkeen, eikä ole yhtä vilkas tapaus kuin ensimmäinen (ainakaan vielä). Samoin vatsa on tuntunut kasvavan hitaammin kuin aikaisemmasta tai sitten vain erimuotoiseksi. =)
 
hei vain!
nyt minäkin pääsen esittäytymään! meillä la 30.7. Niin outoo kun ei ole mitään oireita! muuta kun ehkä outoo alamahan jomotusta vähän väliä. :/ noloo myöntää mutta tää teki 6 positiivista raskaustestia ja vieläkin vaikee uskoo. ei toisaalta ole semmonen raskaana oleva olo kuin ekasta oli. tiesin jopa olevani raskaana ennen kun testin tein. Esikoinen on 04/04 tytön tyllerö. Neuvolaa ei ole vielä varattu mutta eiköhän sekin tuu tehtyä ens viikon alussa. =)

ps: jotenki sitä pelkää että tää olis vaan joku hormooni oikku et en oliskaa raskaana.. :ashamed:
 
Mulla on tämän toisen odotus ollu ihan erilaista esikoiseen verrattuna, kaikki oireet on ollu nyt vaan pahempia..pahoinvointia oli viikon ajan aamusta iltaan,liitoskivut ihan kauheita, suoli ei toiminu varsinkaan ensimmäisen kolmen kuukauden aikana mitenkään, nyt jalkoja turvottaa, jos erehtyy siivouspäivän pitämään ja matot/petivaatteet kopistelee niin illalla kyllä sitte supistelee.. :headwall:

että semmosta.. :p

piipero86 & piipertäjä 25+3
 
Tää raskaus on ollu ihan erilainen ku esikoista odottaessa!! kaikki vaivat on tullu aikaisemmin ja sitten on paljon vaivoja joita ei ollut esikoista odottaessa...

Ja mulla vielä nyt sellanen tilanne että on alkanu paikat kypsymään.. kohdunkaulaa ei ollu ku 1,5cm ja ulkonen kohdunsuu 1cm auki... saa nähdä milloin pikkuinen haluaa maailmaan..

Halinappi ja masuasukki 33+4
 

Yhteistyössä