**PikkuKakkosta toivovat VOL 21**

dindei kyllä tuo minustakin plussa on. Onnea :heart:
Digitestiä oon kyl nähnyt joka apteekissa mis oon käynyt.

Nopeasti omaa napaa....
testailisin heti kun posti tois mun paketin!! On meinaan tällänen "oire" ilmestynyt, mun hiki haisee! Ja se ei oo haissut ko viimeks ko oli paksun tai imetin enemmän. Mä en tajuu, en jaksa uskoo et olisi paksun enkä kauheesti pety jos en oo, mut ärsyttää jos tää vaiva nyt onkin normaalia hormoonitoimintaani. Kiva alkaa döfää....
Niin ja edelleen on koko ajan menkka olo, mut ei vaan mitään tapahdu. Ja iho näyttää siltä et tarvis käy kosmetologilla. (ihanko olis varaa...)

Juu ei muuta tällä kertaa. Kauniita unia.

 
Dindei, uskoisin kyllä, että Espoon apteekeissa (ainakin isommissa) löytyy sitä viikkonäytöllistä testiä.

Pössi: Greippimehun sanotaan parantavan ovislimoja (siitä syystä sitä juodaan ekasta kiertopäivästä tuonne ovikseen saakka) , mutta en tiedä sitten onko asialla tieteellistä perää. Mutta moni on tuntunut saavan tuosta greippimehusta apuja. Ja sitten sen punaviinin (sitä siis oviksen aikaan/jälkeen muutamana iltana pienen lasin verran) taas oviksen jälkeen pitäisi kiihdyttää kohdun verenkiertoa, jotta kiinnittymisen mahdollisuus paranisi. Tämänkään tieteellisyydestä en osaa sanoa, mutta aiheesta löytyy paljon tietoa ja kokemuksia googlettamalla. Mun ystävä näitä jutteli joskus lapsettomuushoitojen aikana kun oli asioita selvitellyt ja saanut vinkkiä samassa tilassa olevilta. Näitä siis ajattelin tässä kierrossa kokeilla :)

Brianna, koskas ne sinun testit tulee, että päästään juhlimaan seuraavaa plussaa? :D

 
okra. pitää tänään mennä käymään tuossa lähi apteekissa jos sillanen löytyisi.. Vloppuna sitten testaan..
Miehellä alkaa tänään kesäloma, ihanaa :flower: Onko muita jotka pääsevät juhannuksen jälkeen viettämään perheineen kesälomia?
 
DINDEI, se voiskin tosiaan olla hyvä idea ostaa viikkonäytöllinen testi, josta varmasti aika hyvin selviää viikot. Kätevää, kun sellasia on nykyään tarjolla. En usko kanssa, että varhaisultraan laitetaan kovin helposti. Selviäähän ne viikot kai nt-ultrassakin sitten aika luotettavasti. Mutta en kyllä sinuna malttais sitä odottaa. Eiköhän niitä viikkonäytöllisiä testejä löydy melkein mistä vaan apteekista.

Nonniin, ovisajat on nyt hyödynnetty. Aamulämpö onkin jo vähän noususuunnassa, joten ajotukset pitäisi olla kohdallaan tässä kierrossa. Eilen illalla meinasi ottaa koville se vauvanteko. Esikoinen ei tahtonut nukahtaa millään!!! Kesti varmaan yli 1,5 tuntia ennen kuin vihdoin uni tuli. Se johtui ilmeisesti synttärikekkereistä, joilla käytiin illalla syömässä herkkuja ja kotonakin oltiin vasta kahdeksan aikaan, niin jäi se iltarauhottumisaika vähäiseksi. No, olin sitten ite jo ihan väsynyt siinä vaiheessa, kun pikkumies saatiin vihdoin unten maille, mutta löytyi onneksi jostain vielä sen verran energiaa, että jaksoi pikaiset peitonheiluttelut hoitaa =)

Viikko olis töitä mulla vielä ennen kesälomaa. Eiköhän se äkkiä mene.
 
niiskunenä eipäs vielä juhlita.
Ilmeisesti musta on vaan tullut haisunäätä ja teini. Eli menkkoja varmaan nääkin oireet ennustaa. Posti toi mun paketin ja tietty piti sitten heti pisutella ja testailla (tää on niin jännää...) :p
Testi on jotain halpistestejä(bee-sure), ja viivanpaikan antaa. Ei siis mun mielestä oo haamu, eikä missään nimessä plussa. Koskaan ennen en oo saanut viivapaikkaa, joten taidan testata vielä aamusti uudelleen, huviks. Noita testejä nyt tuli sen 10pkl!
Kuvan laittaisin, mutta ei tuo näy kameralle, joten aika selvä peli, eikö?

Ärsyttää kun sitä toivoo niin sitten kuvittelee näkevänsä jotain mitä ei olekkaan, typerää.

Novelle ihailtavaa, että jaksaa vielä väsyneenäkin panostaa petipuuhiin. Toivotaan et on onni myötä!
 
Novelle78: meillä oli täsmälleen samallainen ilta kuin teillä :D Ipanan nukuttamiseen meni reilu tunti ja sen jälkeen olin itekki ihan poikki. Mutta piti vielä jaksaa vääntäytyä peitonheilutteluun. Ja todennäköisesti oli ovis eilen. Pieniä kipuja oikealla ja aamusti venyvää limaa. Edeltävänä päivänä oli tullu kunnon limaklönttikin. Ja tänään aamulla ei enää limaa tullut, joten toiveikkaana täällä jo. Jospa nyt ajoitus osui oikeean =)

Dindei, mitä merkkiä se sun B-vitamiinipurkki oli? Voisinkin käydä kipaseen apteekista samanlaisia =)

Briannan testailuja minäkin odottelen... Hauskan "kuulosta" tuo sun murre, taidat olla jostain Turun seudulta? =)

minsku82: :hug: Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!
 
Brianna olikin kerenny testaileen. Just luin tuolta 40+ ketjusta, että viivanpaikkakin voi jo merkitä raskautumista! Joku onlydream oli siellä saanut viivanpaikan ja muut olivat sitämieltä, että se siitä vahvistuu sitten pikkuhiljaa haamuksi ja plussaksi... Jännä kyllä, toivotaan että niin kävis sullekin!
 
empompii Olipa hauska et tekstistä vielä kuuluu et länsirannikon likkoja ollaan! :heart:
Porista siis alunperin, -02 muutin Kouvolaan ja tänne jäin. Puheessa seikkailee jo hyvin mie ja sie, mutta kuulemma kun suutun niin sitten alkaa mä ja sä tai kännissä....

Perkeleen testi tossa se nyt virnuilee ja näen tuon viivanpaikan "selvästi". Ja tiedän että kuvittelen sen siihen. No huomenna tulee ratkaisu kun teen testin aamusti.

Toivotaan sullekkin tärppiä täst kierrosta!

Ja kaikille muillekin, ja ihanaa juhannusta!
 
Tämä likka lähtee kavereiden ja perheen kera mökkimaisemia ihailemaan. Kylmä siideri odottaa jääkaapissa että saadaan auton nokka kohti pohjoisempaa Suomea :p toivotaan että onkin sitten "viimeinen" kerta vähään aikaan kun pääsee nauttimaan mietoja alkoholijuomia :LOL:

Onnittelu plussan saalistaneille! :flower: :heart:
 
Dindei, Kyllä varhaisultraan tietysti pääsee tarpeen mukaan. Sori, en hoksannut tuota yhteyttä siihen, ettei tiedä kuinka pitkällä raskaus on. Luulin, että tarkoitit, että "huvikseen".

Olenkohan ihan väärällä palstalla, kun en tajua mistään mitään? Ymmärrän, jos teitä alkaa jurppia. Mutta siis mites ne ovislimat menee? Tulee paljon vuotoa, mutta onko se ovispäivänä vai juuri sitä ennen? Minulla oli varmaankin ovis ti tai ke. Oireena oli nipistely munasarjassa. ja rintojen arkuus, joka minulla on joka kierron keskivälissä. Kumpikohan noista päivistä olisi todennäköisempi, kun oireet kestävät kaksi päivää? Ensimmäinen, vai? Tässähän on ihan vallan raskauden mahdollisuus olemassa, koska maanantaina olimme läheisissä tunnelmissa. Tuntuu muuten tosi oudolta raportoida täällä seksielämäänsä, mutta kaipa siihen tottuu. :D

Toivottavasti Briannan viiva vahvistuu! Ja varmaan vahvistuukin, minullakin viivanpaikka tiesi raskautta. Kaksi päivää myöhemmin oli ihan selkeä viiva. Ja siis tähän päivään asti olen luullut, että viivanpaikka ja haamu ovat samoja asioita. Kaikkea sitä oppii!

Nyt ulos esikoisen kanssa, ihana ilma. Oikein hauskaa juhannusta kaikille!
 
Miksi ihmeessä pitää testata ja unohtaa se :headwall: Siinä on nyt sitten haalea viiva/viivanpaikka, mutta testiajan jälkeen... Eli siis roskishaamun sain. Jos sitä vaikka aamulla uudelleen ja tällä kertaa koittaisi muistaa katsoa sitä ihan testiajalla ;) En kyllä jotenkin plussaan usko, mutta olishan se kiva... Tai siis en uskalla antaa itseni "kuvitella" mitään tuosta äskeisestä tuloksesta, sitten putoaa korkealta ja kovaa jos/kun täti saapuu :ashamed:

Briannalla näköjään sama homma kun minulla, testit ovat kylläkin erimerkkisiä. Ja 10 niitä minullekin tänään tuli :LOL: Ja näköjään melko läheltäkin vielä olet :)
 
snowball onpa samat kuviot! :LOL:
Juu, ei viittis alkaa mitää kuvittelee, kun en vaan usko et plussa ois tulla... Toivoo tietty, mut ei yskalla alkaa toivoo...
No huomenna sitte katsotaan kui naisten käy!

tosta viivanpaikasta oon nyt monelta kuullut et se on vahvistunut plussaks, mut tuskin mun kohdalla. Mut olis aika ihana plussata esikoisen 1v syntymäpäivänä :heart:
 
Brianna:Aamulla sit heti tullaan tänne raportoimaan, eikös niin :D Meillä on esikoinen sitten kuukauden vanhempi kun teillä :D Ja koksissa siekin varmaan olit synnyttämässä... Ollaan siis ihan samiksia :LOL: Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
empompii oon syönyt noita B-Vita:a (puna/valkonen purkki) edullinen ja uskon että myös paras vitamiini kun niiden "ansiosta" on 2 tärppiä tullut. Ikinä en muuten ole syönyt vitamiineja eikä ole kyllä vauvojakaan tullut. -toivotaan että samanmukainen vaikutus :whistle: :whistle:

Pössi juu en mä huvikseen miettinyt mutta mikäs oliskaan sen kivempaa kun pääsis ilmaiseksi myös ihan omasta kiinnostukseta. Toisaalta jos noita viikkonäytöllisiä testejä on olemassa niin sehän riittää että tietää about millon pitäis olla nt-ultra.

snowball & Brianna nyt plussaatte molemmat päästään kimpassa odotuspuolelle.

ON: Tänään siis mies kävi ostamassa tuollasen digitesti tupla pakkauksen missä on viikkonäytöllinen sekä tavallinen digi testi. No tietty se tavallinen piti testata "pois alta" ja näyttöön tuli teksti RASKAANA :heart: Nyt se pitäis alkaa jo uskomaan on tää niin älytöntä. Tuolla ei ole edes viellä olemassa ~Maaliskuisia 2011~ ja itse olen niin rähmäkäpälä ja surkea tietokoneiden kanssa etten osaa sellasta perustaakkaan :$ Joten aijon täällä pyöriksiä tsemppaamassa teitä ja puhaltelemassa plussa tuulta. Jospa täältä lähtisi mulle sitten seuralaisia.. :flower: :flower:
 
snowball no kyllä ollaan samiksia :D
Harmi ettei olla esikoisten aikaan oltu samassa pinossa, sehän olis hupaisaa ollut. Ja koksissa on oltu synnyttääs, voi ko pääsiski uudestaa!

Kukkaiskeiju kiitos, onnea tarvitaan ja voitte olla varmoja et tänne tuun heti tilitää kun tyhjää näyttää ruutu....

dindei testasitko sen viikkonäytöllisen jo? Paljonko antoi viikkoja? Jos mä oon paksun ni mun täytyy kans ostaa toi viikkonäytöllinen, mitään tietoo millä viikoil ollaan jos ollaan.
Onnea vielä sulle, muistan tuon fiiliksen....
:heart:

ON: kokoajan vaan kuvittelee lisää oireita, vaikka järki sanoo et lopeta! No nopeesti yks yö menee. Sitten on tiukkapaikka edessä....

Mites muuten muut, millanen synnytys takana? Millä mielellä uuteen?
Itselläni käynnistetty 41+4 ja reilu 6 tuntia, ponnistusvaihe 54min. Ja uutta odotan innolla. :)
 
Täällä ei menkkoja kuulu, mutta toisaalta jos ovis on tullut paljon yli viikon myöhässä, niin ei oo siinä main tullut peittojakaan heiluteltua. Eli seuraavaa kiertoa aletaan tässä odotella. Höh ja pöh :(
 
Dindeille onnea plussasta! :flower: Jänskättää kovasti, pääsenkö samaan odottavien pinoon. Yk1 on meneillään ja kovasti ollaan kyllä peittoja heiluteltu joten mahdollisuuksia on ainakin annettu. :)

Brianna Mulla käynnistyi synnytys 38+6 lapsivesien menolla. Ponnistusvaihe oli pitkä, mutta enää en muista kuinka pitkä. ;) Imukupilla esikoinen sitten syntyi maailmaan. Vaikka synnytys ei ollut helpoimmasta päästä, uutta odotan innolla. Lähinnä se, millaista kahden kanssa on elellä, jännittää. Mites te muut, jännittääkö toisen hoidettavan hankkiminen? Osalla näyttää olevan pienikin ikäero toiveissa. Meillä tulisi nyt melkein tasan 2v ikäeroa...
 
Brianna aamulla ajattelin tuon viikkonäytöllisen testata. Ilmotan sitten tänne mitä näyttää. Voi toivoisin niin että sinnekkin plussa pärähtäs kun itekkin olin niin varma etten todellakaan ole raskaana! :flower:

Synnytyksestä sen verti että esikoisen kanssa mentiin ihan yliaikaskontrolliin asti viikoilla 41+4 ja seuraavana yönä lähti synnytys itekseen käyntiin. Koko rumba kesti 21h, ponnistusvaihe 20min poika oli suht iso 4070g / 53cm / pipo 37cm Meinattiin lähteä hätäsektioon kun ei meinannut tulla ja sydänäänet niin huonot, yrjösin ja itkin inhottavaa kätilöä koko synnytyksen ajan mutta kotiin lähdettäessä todettiin että nähdään ensivuonna! :LOL: Synnytyksen jälkeen 6vk jälkivuoto, häpyluussa murtumia. Eli tosi kipeenä mentiin. Silti täysin valmiina uuteen kierrokseen eikä synnytys pelota päinvastoin kärsin oikeestaan synnytyskuumeesta siitä tunteesta kun oma muru nostetaan rinnanpäälle :heart:
 
testi on nyt tehty ja uskon vakaasti, että kyseessä on vain paikka johon viiva tulisi jos olis raskaana. Eli negaa taitaa antaa. Eilisessä testissä viivanpaikka näkyy mutta ei siinä musta oo mitää värii.
Ehkä testaan viikon päästä ja katsotaan sitten.

Toivottavasti snowball, sulla on parempi onni!

Dindei, sulla aika rankka synnytys! Hui. Mukavaa kuitenkin, että noin hyvin oot toipunut.

Mulla oli eppari aivan tolkuttoman kipee, 3 vk ei istuttu, eka puol vuotta se haittas petipuuhia. Nyt ei enää onneks vaivaa.
 
Brianna no voi höh! toivotaan että plussa tulisi myöhemmin. Itse testasin paripäivää ennen haamua viivapaikan kun oli tarkoitus lähteä muutamalle tyttöjen kanssa. Sisäinen ääni kuitebkin peruutti menon ja 3pv myöhemmin hätiköiden testasin *= haamu. Plussa tuulta :whistle: :whistle:

ON: Tein tossa aamusta viikkonäytöllisen testin johon tuli RASKAANA 2-3 eli nyt olen varma että se niukka välivuoto oli menkat ja rv 4+0 nyt kasassa. jännä että kierto on synnytyksestä muuttunut 34pv 27päivään ?

Synnytyksestä viellä sen verti että jännästi myös aika kultaa muistot ja piruvie me naiset ollaan sitkeitä. Kuka uskoo oman miehensä pystyvän moiseen suoritukseen :LOL:

Plussatuulta täältä posket pulloillaan puuskutan :whistle:

Dindei & pikku 4+0
 
Brianna Sama täällä, samanlainen tulos tuli kun eilenkin... Ajattelin itsekin, että noi testit vaan antaa viivan paikan eikä muuta... :| Ja arvaa muuten mitä? Esikonen syntyi mullakin 41+4 :LOL: Ois käynnistetty sinä aamuna 7.30 mutta oltiin 6.30 koksissa. Likka syntyi 12.35 ja ponnistusvaihe oli 15 min. Sano nyt vielä että olit huoneessa 2, salissa 5 ja kätilönä oli M.L, ni jo on... :LOL:

Dindei
:heart: Hirmuisesti onnea
 
Dindei mä en usko et ykskään mies tekis kahta lasta. Meillä mies oikeesti sanoi synnytyksen jälkeen että tais tehdä kipeetä. Ja että aikä työn nainen joutuu tekee et muksu tulee ulos asti. Itellä tuo pitkä ponnistusvaihe kuulemma johtui tilavasta lantiosta, jolloin lapsi pääsi sahaamaan edestakas ja kireästä "suuaukosta"... Seuraavan lupas syntyvän helpolla, kun on reitti selvä. ;)

snowball voi paska, vai sama tilanne sunkin testissä. Ärsyttävää.
No nyt löytyy eroja; eri kätilö, mulla oli H.N. Salista en tiedä, olin saliin mentäessä niin kipee etten tiennyt missä olin. Mutta se oli oikealla puolella viimeinen sali synnytysosaston ulko-ovelta katsottuna, osastolla oli huone 2!! :LOL:
Toisaalta muuten korvan takana jokin kuiskuttaa, että jos se viiva vahvistuis mut järki huutelee et älä unta nää....

Meep tuo imukuppi on se mitä mä pelkäsin, sanoinkin kätilölle, että imukuppia ei sitten tuoda! Kaveri oli viikkoa ennen synnyttänyt imukupilla ja 3 asteen repeämät....

Ikäerosta jos tässä kesän aikana plussais niin ikäeroa tulis noin 2 vuotta. ihan ok musta. Pienmmällä ikäerolla aluksi toivoin et lapset syntyis, mut nyt kun tuo kävelee ja on kuitenkin vielä imetyksellä silloin tällöin ja nukkuu mun vieressä, voisi parku olla iso kun pieni vauva kotiin kannettaisiin. Kerttu kyllä on tosi kiinnostunut vauvoista, eikä ota pahakseen vaikka mulla piei olis sylissä, mut tilanne vois olla toinen kun sitä pientä imettäis ja se oli koko ajan siinä.

ON: niin kyllä vatsaa nipistelee, et kyllä ne menkat varmaan ihan just alkaa. Oikee sellasta kivaa polttamista aina välillä. Nää olis niin helppo tulkita raskausoireiks, mut kun ei ni ei.

Onkos meidän joukossa kestoilijoita?
Ite innostuin jo raskausaikana ja koska ompelijankoulutus löytyy tuli vaippoja ommeltua itse. Lähinnä asiassa tuo ekologisuus on motivaattorina ja raha. Oon tosi laiska lajittelee roskia ja ajattelen et tälleen "korvaan" hieman luonnolle takas. :D
Öisin ja reissuilla meillä on kertavaippa kun ei noi kestot 100 varmoja ole, mutta meillä mies on oikein innokas kestoilija ja se sanoo aina että vauvan iho pysyy parempana kestovaipalla kuin kertavaipalla.

tulipas nyt turistua....
 
Brianna: Ja kakkosen ikkunapaikka tietenkin :D Se sali oli joko sama tai viereinen (muistaakseni...) , ja miekin oon innokas ompelija (koulutusta ei tosin oo...) mitäköhän muuta vielä löytyykään :whistle: Oliko sullakin siellä se iki-ihana lastenhoitaja (tai mikä lie nyt olikaan) H.E? :kieh: Vieläkin näen painajaisia siitä mammasta... Niin ja tämän testauksen suhteen vähän samat fiilikset. Ei uskalla antaa itsensä toivoa liikoja, sillä sitten pettymys on niin suuri :ashamed: Arvaa vaan pystynkö olemaan alkuviikkoon testaamatta jos se täti ei ilmestykään? ...Minäkö muka malttamaton? :p
 

Yhteistyössä