**PikkuKakkosta toivovat VOL 21**

Toivotaan, että sirpaleisen tilanne selkiintyy!

dindei: hyvä että päästelet höyryjä... Toivottavasti nyt tulis sullekin joku selkyys tuohon hommaan. Mielellään se plussa =)

Täällä jännittävä viikko meneillään. Tuntuu että aika matelee. Pieniä tuntemuksia ollut nyt pari päivää alavatsassa, mutta nehän saattaa enteillä menkkojakin. Muita oireita ei ole. Ois niin ihanaa saada se plussa... Eilen Lindexillä kattelin ihania vauvanvaatteita, *snif*

No, nauttikkaahan kaikki kesästä! Ens kesänä meillä kaikilla on sitten jo pikkuruiset vauvelit, eiks joo?! B)
 
dindei :hug: plussapeukkuja sinulle!!

Testasin sit negan. :( Olin jo niin sen haamun huumaama, että vähän meinaa masentaa tuo nega. Ja menkkoja ei ole vielä kuulunut, vaikka tänään kai pitäisi alkaa. Niitä odotellessa tilasin ovistestejä, että pääsee jotain viivoja näkemään. :LOL: :LOL: Enpä ole ennen tuollaisia käyttänytkään.
 
mulla niin jännittää.. mulla pitäs olla kuiva kausi meneillään mutta ei oo.. voihan se olla kuviteltua.. mutta tuskin nyt näin pian synnytyksen jälkeen..piti päästä vähän kirjottaan omia tuntemuksia :D
juuri :hug:
 
huhuu?

Mahtuisko tänne mukaan? :wave:

Elikkä olen 25v ja mies 29v. Kotona on poika 09/08 sekä berninpaimenkoira.

Nyt olisi alkamassa yk 1 pikku kakkosesta haaveillen :heart: Poika napsahti heti ensimmäisellä yrityksellä mutta sehän ei takaa mitään, silti on se ihanan jännittynyt kuumeilu tunne jo laskeutunut vatsan pohjalle vaikka kuinka yrittäisi olla innostumatta liikaa :LOL:

En tiedä kuinka usean jaksan kirjoitella mutta kiva olisi jos saisi ainakin seurata muidenkin jännittäviä hetkiä .

Koiruus kp 2/29
 
ihanaa että täällä on näin mukavia ihmisiä :hug:
Mieli jo pikkasen parempi ja ajattelin huomenna jututtaa neuvolalääkäriä kun pojalla sille aika.. En tiedä oliskohan mahdollista saaha tässä vaiheessa jo jotain kierron tasaamiseksi (Teroja) tosiaan eihän mulla ole tulossa kun kolmannet menkat synnytyksestä että siksikin saattaa heittää miten sattuu. Inhottavaa että pitikin mennä lukemaan ketjuja joissa kerrotaan myöhäsistä plussista niin tietysti miettii että entä jos minäkin vaikka hanskat on jo tiskiin vetästy
:LOL: :LOL:
Tervetuloa koiramamma :flower:
 
Hei taas.

Onpas nyt tylsää kun kaikki vaan negoja testailee, missä on plussat? Kun omaa plussaa ei näy ei kuulu olis ihana päästä nauttii jonkun muun ilosta. Nyt plussia kehiin!!

ON: Mulla on dindein kans sama suunnitelma, jos vaikka neuvolasta osaisivat jotan neuvoja antaa kun ei niitä menkkoja kuulu, juhannuksena tulee vuosi synnytyksestä ja jo ärsyttää. Olo on koko ajan niinko menkat just alkais mut ei mitään tapahdu, booring. :|
 
Brianna: mulla vähän sama fiilis noiden menkkojen suhteen.

Dindei: Aina on hyvä vähän purkaa :) Ja tämähän on siihen mitä mainioin paikka!

Juuri: pahoittelut negasta :hug: ne ovistestit on muuten ihan mielenkiintosia, mutta pitää varoittaa, että ite tipuin aina korkeammalta niiden kanssa kun olin tasan tehnyt täsmäiskuja, enkä silti tullut raskaaks...kunnes sitten :)! enkä mä monesti kyllä pettynyt kun tyttö tärppäs kuitenkin jo 4. kierrosta. eli toimihan ne :kieh:

Uu, tänään vauvakuume pomppasi uuteen ulottuvuuteen kun alotin työt ja siellä oli iiiiiiiiihania pienen pieniä vauvoja :heart: Miten sen unohtaa kuinka pienestä sitä pitääkään lähteä. Eikä ne vauvat paina edes mitään, kasvo muuten meidän neiti ihan silmissä "isoks" tytöks ;) Onneksi tytönkin hoitopäivä oli mun siskolla mennyt hyvin.

Ja mietin, että onkohan mulla tänään ovis, kun mun kohtua on niinkun vihlonu. Varmaan vähän niinkun supistanu ja sitten tulee sellasia "ovislima" hulahduksia...jesh, mikä kuvaus. Mutta saa nyt nähdä onko tää sitä vai jotain muuta.
 
dindei: :hug: Ehdottomasti täällä saa purkaa tuntemuksia ja pitääkin! Hengessä mukana ollaan! Toivottavasti osaavat neuvolassa auttaa!

juuri: pahoittelut negasta! :( Jos se ei plussaksi muutu, niin toivottavasti menkat alkais kohta ja pääsette uuteen yritykseen! =)

koiramamma: tervetuloa! :flower:

ON: Nonni, nyt on plussatestit ostettu odottelemaan kaapin pohjalle. Sitten odotellaan rohkeutta tehdä ne! :LOL: Mä oon päättänyt olla raskaana! ;)

Ja nyt on parin päivän sisällä viisi ihmistä kysynyt suoraan, että olenko raskaana tai joskos teille tulee toinen! Argh!! :headwall: Tekis niin mieli sanoa, että kyllä olen raskaana! Mutta kun ei voi.. :/ Ja ihan kuin ihmiset olettais että niitä vauvoja tulee heti kun päättää että nyt voisi toinen tulla!

Ja mun tekee ihan hirmuisesti mieli banaania! :LOL: Ja tähän väliin voisi kertoa, että olen pienestä pitäen ollut allerginen kaikille hedelmille ja olen viimeksi syönyt banaanin joskus 4-5-vuotiaana. Sen jälkeen pelkkä banaanin haju on saanut mussa allergisen reaktion aikaan. Mutta entäs nyt - pystyin syömään koko banaanin ilman oireita. Ja tää on se syy, miksi kävin ostamassa plussatestit! ;) Koska esikoisen kohdalla mulle tuli ihan hirmuinen sipulin ja tomaatin himo. Näille olin myös allerginen, mutta raskausaikana ei tullut
oireen oiretta vaikka söin niitä kuinka paljon vain. Ai niin ja näinhän mä yöllä unen että sain plussan! Joten hiljaa mielessä toivon, että plussa tulisi.. =)
 
mimia85 no niin, me kaikki pidetään sulle peukkuja!! Pakko saada kohta plussiakin tänne, ettei ole niin negatiivista porukkaa. :LOL: :LOL:

kukkaiskeiju niin menitkö silloin 4. kierrollakin niiden ovistestien mukaan vai ihan omilla tuntemuksilla. Mua kiinnostaa nuo testit lähinnä sen vuoksi, että oppisi tuntemaan omaa kiertoaan hieman paremmin. Että onko ne tuntemukset, joiden olen luullut olevan ovista, oikeasti sitä vai kenties jotain pre-ovis / post-ovis -juttuja. Ei kai niistä haittaakaan voi olla. Ja täytyy laittaa tuo mieskin nyt ahkerasti hommiin, kun alkoi minulla tosiaan kesäloma ja voi keskittyä vähän muuhunkin kuin vain työjuttuihin! =)
 
Tänään neuvolalääkärissä käyty ja sanoi että synnytyksen jälkeen menkat saavatkin olla n. vuoden ajan täys sekaisin ja silti munasoluja kypsyy. Kuulemma moni kuvittelee kierron sekavuuden takia ettei voi tulla raskaaksi mutta sitten "hups" . Toivotaan että tää hups käy meille kaikille :LOL:

mensku mites onko sulla ollut kierrot pyllyllään synnytyksen jälkeen. Mulla oli ensimmäiset menkat lähes huomaamattomat. toiset lähes normaalit nyt outoa välivuotoa ja varsinaisia menkkoja ei kuulu. Outoa. Toivotaan ettei sulle tulis ainakaan seuraavaan 9kk =)

mimia85 minä olen myös allerginen mm. mansikalle enkä tänä kesänäkään ole niistä voinut nauttia ilman reaktioita. Tosin viime kesänä jolloin olin viellä raskaana mansikoita meni purkki kaupalla eikä mitään oireen oiretta ilmaantunut... Ehkä... :whistle: :whistle:

Meillä on täällä oikeen mukava porukka joten ei toisaalta "haittaa" (*no tietysti vähän tympii) vaikkei heti plussaisikaan. Aikoinani kun kuumeilin esikoisesta ja pyörin palstoilla kohtasin todella negatiivistakin porukkaa ja palstailinkin vaan väistämättömässä vauvakuume vieroituskouristuksissa :LOL: :LOL: Nyt täällä on mukava käydä tosiaan jännäilemässä muittenkin plussa uutisia. :flower: Noh nyt päikkiksille pikku päristäjän kanssa kun yöunet jäi vähän laihaksi.. :wave:
 
Pahoittelut kaikille negatestin tehneille ja muille vaikeuksien kanssa taisteleville :hug:

Mä olen pitkään ollut vaan tuossa taustalla, kun ei ole yritys ollut ajankohtaista. Nyt alkaisi tuntua siltä, että mies alkaa olla valmis yritykseen ja tänään jo sanoinkin, että olisi varmaan ovis tuloillaan nippailuista päätellen. Et josko nyt olis se vaihe, kun pääsisi mukaan ihan tosissaan tänne palstalle :D

Meillä siis on 1/09 syntynyt poika, josta tein plussatestin kutakuinkin 2 vuotta sitten. Ei siis kyllä siihen 2 vuoden ikäeroon päästä, mut kun nyt edes sitä yritystä. :whistle:

Mimia ja Dindei, Jänniä kokemuksia teillä noista allergiaa aiheuttavista ruuista raskauden aikana. Mulla oli esikoisen raskauden aikana ihan hirveä himo päärynöihin, joille olen tosi allerginen. En kyllä kokeillut oisinko voinut syödä niitä, mutta päärynäjogurttia, -mehua jne kului kyllä. Ja tomaateille en ole allerginen, mutta raskauden aikana mua alkoi aina yrjöttämään kaupassa tomaattivuoren nähdessäni :LOL: Pystyin kyllä niitä syömään, mut mies sai poimia ne kaupassa.

 
dindei joo synnytyksen jälkeen kierto epäsäännöllinen. ekat tuli 6,5 viikon päästä synnytyksestä. siitä seuraavat 51 päivän päästä.. ja nyt olis pitäny alkaa jos olis normi kierto..sen sijaan valkovuotoa runsaasti(oon jo pariin otteeseen muka oviksen huomannu mutta ei kuivaa kautta tuu millään, ootellaan :D täysimetän kyllä vielä mutta poika nukkuu nykyään yli 10 tunnin yöunia että jos se silti tulis toinenki pian..meillä siis esikoinen 4kk joten ei sillä raskautumisella niin kiire mutta ei siitä haittaakaa olis ku toivotaan että lapset mitä tulee niin tulis peräkkäin..
allergioista mulle ei sopinu raskausaikana maito joka on aina ennen sopinu.. =)
mimia85 toivotaan että plussaat :heart:
 
Oho, mimia85 sulla kivat raskausoireet! Milloin ajattelit testata? samoissa kiertopäivissä mennään :) Täällä tosin ei mitään oireita, joten mun toiveet ei oo korkealla. mietin, että en varmaan edes viitsi raskaustestejä ostaa. On semmonen olo, että menkat tulee aivan kohta. Mulla tuo kierto ei myös oo tarkka eli heittelee parilla päivällä.

mensku ihanan pitkiä öitä sun vauva nukkuu! Meidän pojan pisin unipätkä suunnilleen koko ensimmäisen vuoden aikana oli 3,5h... Nyt onneks heräilee enää vaan 1-2 kertaa yössä. Sitä mää joskus mietinkin, että mitenköhän sitä jaksaa sitten jos mahdollinen toinenkin vauva huono nukkumaan. Mutta tosiaan noin pitkä imetysväli varmasti mahdollistaa ovulaation! Eli varaudu plussaamaan =)
 
empompii latoin äskeisen vahingossa.. :D jotenki tuntuu että ei voi vielä raskaana olla ku eka lähti muistaakseni yk 8. mutta kaikkihan on mahollista... =) jotenki ristiriitanen olo ku haluais tulla raskaaks mutta miettii että miten pärjää kahen niin pienen kans..kyllä kai parjää, serkku sai lauantaina vauvan ja ikäeroa on 13kk.. :heart:
 
Mymmy Onnea! :flower: :hug: Eikös tuo laskettuaika olekkin ystävänpäivä?? :) Vai muistanko väärin :)

dindei Huh! Tuo tieto kyllä helpotti mun olotilaa paljonkin. Mä kun pelkäsin, että mun kohtu ja munasarjat on jotenkin vaurioituneet, kun menkat tulleet välillä säännöllisesti ja välillä ihan kauheita taukoja :( Ennen synnytystä kun tulleet menkat kellontarkkaan ja kiertopäiväkin on ollut 11vuotiaasta sama :D

Tänne on tullut niin paljon tekstiä etten jaksa lukee kaikkea :ashamed:

Mullakin muuten teki mieli raskausaikana kalaa! Mä oisin voinut syödä kalaa vaikka kuinka paljon, mutta mies vähän rajoitti, kun minun varsinkin teki mieli graavilohta ja pikku-kaloja :whistle: Noita jälkimmäisiä kun ei saisi syödä paljoa ja ensimmäistä ei vissiin ollenkaan :D
Allergia-oireita aiheuttaa banaani, omena, päärynä, pähkinä ja tomaatti, mutta raskausaikana ei ollut banaanin kanssa mitään ongelmia! Mutta pähkinä tuntui aiheuttavan enemmän oireita :/ Hirveät yökötykset sai aikaan sipuli(rakastan sitä!) ja paistetut kanamunat :kieh:

ON: Nyt on tullut ihan minimaalisesti verta! Mutta ei edes paperille asti. Huomasin asian, kun tarkkailen tuota kohdunnapukkaa. Sellaista verensekaista limaa jossa vähän vanhaakin verta seassa :x
Ne ihmeelliset menkkakivut kesti eiliseen asti, eli olisiko kaiken kaikkiaan 3päivää jomotellut? Nyt välillä vihlaisee alavatsaa, mutta aika hentosesti. Jaa-a mitäköhän tämä on? Alkaako tuo vuoto vai ei? Jos se kerran oli alkaakseen niin mikä estää sen vuodon alkamisen kunnolla??!

Sorry, tuli vähän tyhmät tekstit.. :ashamed:
 
Mymmy onnea!! Vihdoin plussia tähänkin pinoon, ja lisää vaaditaan =)

Jänniä tarinoita noi raskaus ja allerigiaoireitten katoaminen. Aika monella on ollut jotain himoja ruokien suhteen. Mä vähän petyin kun mulla ei ollut mitään selvää himotusta. Ainoastaan lohi oli sellanen mikä yökötti ihan tosissaan.

Ainoa raskauden aiheuttama muutos oli migreenissä joka katosi ja palasi kertarytinällä niin pahana että jouduin sairaalaan ja synnytyksen jälkeen magneettikuviin...

Mimia testiä kehiin!
 
Onnea Mymmy! Ihanaa!

Olin viikonloppuna katsomassa 2 kk ikäistä vauvelia :heart: Ja toinen kaveri oli viikolla 36 raskaana. Voi kun meilläkin pian...

Ovulaatio-oireet ilmaantui eilen (alavatsan jomotusta, venyvämpää valkovuotoa), mutta ovistesti näytti tänään negaa. Laitetaan kuitenkin yritystä kehiin. Nyt taitaa olla kp 16.
 
Juuri: Mä muistaakseni en tikuttanut enää sitä viimistä kiertoa, mutta olin oppinut niillä aiemmilla kierroilla kyllä tunnistamaan limoista ton oviksen. Mä kans alotin sen tikuttelun sillonviimeks just sen takia, että muakin kiinnosti kuinka tää mun kroppa toimii :wave:

Mymmy: Aivan mahtavaa! Onnea oikein tosi paljon! :heart: :flower:

Mimia: Testiä kehiin vain! Toivotaan, että jatkat nyt Mymmyn aloittamalla linjalla :D

Brianna: Luinkohan hiukan väsyneenä tätä palstaa...katoin sillai sivusilmällä telkkua ja luin tota sun kirjotusta samalla. Silmiin osui ekana tuo "petyin kun mulla ei ollut mitään selvää himotusta". Kuvittelin tietty, että asia liittyy ovikseen jotenkin. Mutku jatkoin lukua ja vastaan tuleekin "Ainoastaan lohi..." Apua mä sain illan parhaat naurut :LOL:
 
raskauden aikaiset ruokahalut: tosiaan mulla oli esikoisen kohdalla sipuli ja tomaatti. Keski vaiheilla mulla tuli vaniljajäätelö (en oo ennen siitä tykännyt) ja suolakurkut ja yhdessä vaiheessa halusin vaniljajäätelöä, jossa oli sipulia ja suolakurkkuja seassa. Muistan vieläkin miltä se tuntui kun halusin tuota yhdistelmää. Loppu vaiheessa raskautta mulle tuli sitten tuoremehu ja suklaa ja erityisesti minttusuklaa! B)

ON: Voi pöh! En ehtinyt testiä tehdä, kun alkoi jo aamupäivästä tuntumaan että kohta tiputaan kp 1:lle ja näinhän siinä kävi! :( Mutta eniten yllätyin siitä, että kierto kesti VAIN 23pvää!!! :eek: Toisaaltaan ovis oli jo kp 10 kohdalla ja se on taas kierron loppupäästä laskettuna 14 päivän kohdalla, joten 23pvän kiertohan siitä saatiin. Ärsyttää, vaikka samalla olen iloinen! :LOL: Nyt ois 11kk aikaa saada jokin muukin kuukausi lapsi kuin helmikuussa. Olen tietysti jo ehtinyt käydä katsomassa seuraavan kuukauden mahdolliset LA:t mitä noilla kiertopäivillä saisi aikaan.. ;) Maaliskuu ja yk2 here I/we come! B)


niiskunenä78: jostain oon joskus lukenut että hyvä ikäero lapsilla olisi 2v3kk, joten nyt tähtäys siihen kun 2v meni jo ohi! ;)

mymmy: oih! Hurjasti onnea! Ihana ystävänpäivälahja tulossa! :heart:
 

Yhteistyössä