** Pikkukakkosta toivovat VOL 23 **

Heidi :hug: kurjaa, että noin kävi. Jaksamista!

Kamomilla tsemppiä oviksen metsästämiseen!

Danone ja Minnuska paljon +++++tuulia teille, toivottavasti on tärppi käynyt!

Kikka :hug: josko se ei olisikaan täti vielä kuitenkaan?

Nauruprinsessa miltäs tilanne sulla näyttää?

Salainen toive onhan tuo tosi selvä plussa! Jos mä oon oikein ymmärtänyt, ei noilla tikuilla paljon parempia saa aikaiseksi...

ON: täti on pysynyt poissa so far. Mahaa vähän jomottelee ja olo on pikkaisen äklö, mutta näitähän saa kuviteltua. Ennen sunnuntaita en kyllä testaa, oikeesti;)
 
No nyt ei enää tuhrua näkynyt vessassa käydessä.
Selässä kuitenkin tuttu menkkamainen paineentunne, mahassa tuntuu ihmeellisiä repäisyjä ja olo on muutenkin jotenkin outo..
Eiköhän se täti sieltä ole tulossa.
 
Heidille :hug: ja Kikalle myös, toivotaan et tuhrut pysys nyt pois!

Onnea Salainen toive selvästä plussasta :heart:

Mä en ole myöskään kovin monelle huudellut että nyt tosissaan ollaan toista lasta yrittämässä. Jokapuolelta vaan kuulee että millon se toinen ja tehkää jo nyt ihmeessä yms.... tommonen on todella rasittavaa... : /

Omaa napaa, täällä kp10 ja jo nyt tuli jotain limaa... ed kierto oli 36 ni ihmetyttää et miten nyt jo ois ovis tuloillaan, tietty toi limailu saattaa kestää useita päiviä eli vissiin pitänee ruveta tikutteleen. Ihan mielenkiinnosta tikuttelen ja en aio ottaa siitä mitään stressiä... Viikon päästä alkais loma eli onneksi on muutakin ajateltavaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Heidi: Voimia sulle paljon. Onneks saa kuitenkin jatkaa yrittämistä heti, jos nyt jotain positiivista täytyy tosta löytää.
Kikka: Toivottavsti täti pysyy poissa ja pääset plussaamaan.
Tellervo: Meillekin viimeks eilen huomautettiin että eikö olis jo aika tehdä toinen. Ja muutenkin useesti ihmiset kyselee että koskas teille tulee toinen ja ootteko alkanu miettiä toista. No p*rhana sentään kun oliskin niin helppoa vaan tehdä se. Ei ole yrittämisen puutteesta kyllä kiinni meillä tuo toisen tekeminen. Mä oon päättäny etten koskaan kysy keneltäkään että ootteko ajatellu tehdä vauvan kun sitä ei koskaan tiedä että mikä tilanne on.
Me ei olla errottu kenellekään (paitsi mä oon kertonu mun parhaalle ystävälle) että yritetään toista eikä kyllä kerrota. Ja sit joskus kun saadaan vauva alulle niin en kyllä ajatellu sittenkään kovin nopeesti kertoa.
 
Heidi No voihan hitto.. :( :hug:

Tellervo Meillekkin moni huomauttelee et eikö jo toista, en oo kertonu tästä pillereitten pois jätöstä kun ihan muutamalle läheiselle joista tiedän et ovat hiljaa asian tiimoilta, päätettiin muutenkin ettei mahdollisesta raskaudesta sit joskus kerrota ihan heti vaan ootellaan niin pitkään kun vaan on mahdollista sen uutisen kanssa..Musta on aika typerää kysellä ja vähän painostaa tavallaan, mun äitini nimittäi harrastaa sitä et jaksaa höpöttää kuinka pieni ikäero pitäis olla ja kohta jo uutta putkeen..

Nauruprinsessan tilannetta minäkin utelisin? :)

Kikka Vielä on toivoa, josko se vuoto ei alkaiskaan! d:)b

Collins Minäkin oon kehitelly mielessäni vaikka ja mitä, taas toisaalta kun mietin oikein kunnolla niin mulla on aina menkkoja jotain oloja ja nippailuja joten... :rolleyes:

Mä tein radikaalin tempun kun huomasin et polte testata on kova ja tein sen yhden testin mikä kaapissa oli jotta sain sen pois alta ja tuumasin et nyt loppuu kyttääminen, mulla on nimittäin sellanen paha tapa et jos kaapissa on testejä, niin varmasti ne teen, joten nyt ei ole eikä tartte asiaa miettiä. Ajattelin myös sitäkin että jos haluan ottaa saunaoluen, niin otan sen, jos olen raskaana niin sitten olen, se selviää ens viikon lopulla, turha mun on ressata etukäteen näitä asioita.

Nyt mä lähden (joo varmaan saan hanurini tästä ylös kun poika nukkuu.. :p ), muka siivoomaan anopin vierailua varten.. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :hug:
 
Voi Heidi harmillista, tosi ikävä juttu :(. Mutta kuten muut jo sanoivat, onneksi voi alkaa uudelleen yrittää hetimiten! Ja kroppa ainakin _yrittää_ raskautua, positiivista sekin!

Salainen toive - ei mitään epäselvää! Tosi selvä plussa! Hus mars odottajien puolelle :D!!

Kikka, jos oliskin raskausoirehdintaa? Peukku pystyssä niin kauan kun täti ei hyökkää täysillä kimppuun!! Milloina jattelin testailla?

Collinsilla oli kanssa lupaavaa oireilua. Pää kylmänä ja sitten heti kertomaan meille testitulos sunnuntaina!! :)

Ja Matilda ja muut joilta on udeltu pikkukakkosesta... liityn joukkoonne. Viimeksi eilen hiekkalaatikolla naapurin rouva kysyi suoraan että joko on pulla uunissa, kun kerroin että mies etsiskelee meille isompaa asuntoa kun ei välttämäti tähän montaa vuotta mahduta (asutaan kolmiossa). Kyllä kirpaisee sanoa että eipä ole pullat uunissa vielä :(.

(.) Minä olen ihan avoimesti kertonut että toinen lapsi olisi toiveissa pienellä ikäerolla, mutta suoraan yrityksestä ja sen karikkoisesta polusta ei tiedä kuin kaksi parasta ystävääni. Oho, eikun kolme :D. Mutta kuitenkin. Voi kun se olisikin niin helppoa että töks tosta vaan ja raskaana ollaan.

Täällä sitten ollaan taas koko perhe flunssassa. Jännitetään vielä miten pojan tauti kehkeytyy, sillä ei toistaiseksi ole kuin vähän lämpöä.. Itellä niin karsee räkis että oksat pois, ei voi edes kuvitella mitään oireita tän niistämisen lomassa :D.. ehkä hyväkn niin, ei tuu suurta pettymystä sitten viikon päästä.

Niin, hm. lämmöt on kyllä koholla (=flunssa) ja mahassakin tuntu äsken yskiessä jotain räpsintää... yeah, right. Minähän siis EN kuvittele oireita tällä kertaa :D..
 
Paljon onnea ja tarrasukkia matkallenne niille jotka ovat plussanneet :)

Täällä itsellä vähän mietityttää että mikähän tämän aamuinen oli kun kävin vessassa niin paperiin tarttui semmoinen valkoinen hyytymän näköinen joka oli pikkurillin pään kokoinen ja sen jälkeen ei tullut mitään semmoista ja ensimmäinen kerta tuokin oli kun tuli edes 5 päivää ovulaation jälkeen tuommoinen, eli ei voinut olla mikään limatulppa kun tein huvikseni nytten ovulaatiotestin niin puhdasta negaa näytti, ehkä ihan haalea viiva vielä oli ja tosiaan ovulaatio oli 16.1 ihan tikuttamalla sen tiesin eilen oli ihan pientä nipistystä vasemmalla puolella alavatsassa ja rintoja kans vähän nipistellyt muttei muuta. Viikko pitäis vielä jaksaa odottaa että pääsee testailemaan. 27.1 sain lääkärille ajan tutkimuksiin kun vuosi yritystä takana, toivon ettei mun tarvitsisi mennä sinne että olisinkin raskaana, mutta ajattelin kuitenkin käydä siellä

Meille muille jotka vielä täällä on niin oikein paljon plussatuulia ++++++
 
Viimeksi muokattu:
kinkula: nuo revähdyskivuthan kuulosti hyviltä ;)
Pikkukakkosesta utelut: Mä oon jo jokseenki tottunut noihin uteluihin.Poika nyt 4 ja varmaan jo tuossa 1v tienoilla on utelut alkaneet ja pahentuneet kokoajan.Töissä eräs röyhkimys jota näen aika harvoin on jopa KOKEILLUT mahaani :ashamed: Mutta nyt kun yritys on käynnissä niin nuo uteliaan alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttää, aikaisemmin en niin välittänyt.Nykyään en tiedä oikein mitä vastata.
Niinkuin matildakin, toivoisin myös pitäväni salaisuutena melko kauan jos tärppi käy. En halua sit joutua selittelemään jos meneekin kesken.

ON: kp20 meneillään ja voi oliskin jotain selkeitä oireita :| On mulla nyt jotain.
-vilutus
-valkovuoto
-pissahätä
Ja joo,tiedän vähän liiankin hyvin että nää on aika normeja oireita.Niitä jonkinmoisia jomottelujakin on ollut mahassa mutta ei mitään sen kaltaista kun esikoisen plussakierrossa :( Toivoisin vaan niin kovasti!!! Olis nyt tää SE kuukausi!!!
 
Voi Heidi :hug: . Tosi kurja juttu :( . Toivottavasti seuraavassa kierrossa tärppäisi!
Salaisen toiveen plussassa nyt ei ollut mitään epäselvää :).
Pikkukakkosutelut: Ne alkoi jo ennen kuin esikoinen syntyi. Pitää kuulemma TEHDÄ lapset pienellä iköerolla. No kuten aiemmin kerroinkin, se ei ollut koskaan meidän "suunnitelma", kun oli muuttoa ja tarkoitus saada jonkin sortin urakehitystä (jota ei ole koskaan kyllä tullut...) jne. Nyttemmin kaikki katsovat häpeilemättä vatsaani ja kerran kun olin ostanut uuden tunikan, yksi tuttu onnitteli... Koska aihe on kuitenkin herkkä ja pelkään että joku kerta alan vaan itkemään, olen rehellisesti kertonut monille että nyt olisi toinen lapsi tervetullut. Vihaan niitä "milloinkas te toisen teette/hankitte" kyselyitä. ARGH. Miten ihmiset voi olla niin ajattelemattomia?!?
Oma äitini sanoi ystävälleni jolla on 2 tyttöä että vieläkös te meinaatte pojan tehdä :headwall::headwall::headwall: .

ON: Eilen ja toissapäivänä en jaksanut edes tikuttaa ovista. Tänään voisi taas yrittää vaivautua. Jotenkin on niin varma että yritys tulee kestämään kauan, niin ei sitten oikein jaksa joka ilta ryhtyä puuhastelemaankaan : / .
Onneks kuitenkin on viikonloppu :heart: . Työmotivaatiokin on ollut kadoksissa jo niin kauan, ettei sitä kyllä löydä enää mistään.
 
heidi pahoittelut :( :hug:

nessulle onnittelut häistä

Piinailijoille plussia +++ :attn: :saint: :D


ja kaikille jotka tarvitsevat :hug:



mä olen päästäni pyörällä noiden ovis-testien kanssa tossa tiistaina ja keskiviikkona testasin ja niihin tuli todella hennot viivat, eilen testasin taas niin ei tullut kuin extra haalea/viivanpaikka testiin ja sama tänään. siis wtf :stick:
ihan mielenkiinnosta tikuttelen vaikka suunnilleen tiedän koska on ovis,(paitsi eipä ole vielä tullut edes tuttuja oireita) mutta nuo tulokset pikkaisen sekoittaa päätä. no toisaalta mulla pitäisi olla ovis tässä tämän viikonlopun aikana. mutta voipihan se olla sitten niinkin ettei tule ollenkaan? ajattelin kyllä vielä testailla jonkin aikaa jos ovis onkin myöhemmin.
 
HEI!

Pääseekö mukaan keskustelemaan? Olen teidän juttuja käynyt lukemassa, mut en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Pikku kakkonen olisi haaveissa. Kierto vain on vähän sekaisin ehkäisyn poisjätön jälkeen. Ennen ensimmäistä raskausta kierto oli aika säännöllinen, mut ei enää. Minipillerit sekoitti kierron. Sen vuoksi oviksenkin bongaaminen on vaikeaa tai en tiedä tuleeko sitä ollenkaan. Ovistesti oli osittain käytössä tässä kierrossa. Hymynaamaa digitesti näytti edellisviikonloppuna, mut en silti luota siihen ihan täysin. TUntuu välillä vain niin toivottomalla tämä yrittäminen, vaik tietää, että toiset on yrittänyt viel pidempään. Mitään erityisiä oireita ei ole ollut. Olen yövuorossa, on sen verran rauhallista, et ehtii lukemaan ja kirjoittelemaan.

Heidi: Pahoittelut :hug: Toivottavasti tämä olisi nyt se kierto.

Salainen toive Selvä plussa tuo on. Onnea ja tarrasukkia.

Onnea myös muille plussanneille! :heart:

Piinailijoille: Plussatuulia.


Pikkukakkos utelut: Meillä ei ole kovin paljon udeltu. Ei olla asiasta muille puhuttu eikä puhuta ennenkuin raskaus joskus on edennyt. Mut tuo tuntuu tosi ärsyttävältä, kun kysellään. Ei se vain ole niin yksinkertainen asia kuin toiset luulevat.
 
Meiltä kanssa udellaan paljonkin että ettekös ole toista meinannut tehdä. Siihen on ollut vaan toteaminen, että onhan sitä yritetty niin Anttilasta kuin Ellokseltakin tilata, mutta hitto kun tuntuu olevan pitkät toimitusajat!!!
Lähimmät ihmiset tietää että yritys on kova ja jatkunut jo pitkään. Lähimmistä vain mummoni harmittelee etten "vieläkään" ole raskaana. Meinaa vissiin ettei ihan tosissaan edes yritetä, mutta tietää kuitenkin että lääkärissäkin olen käynyt ja että ongelmia on, itseasiassa mummoa olen valmistellut siihenkin ettei sitä toista tule koskaan. Niin ja appivanhempia, jotka tuntuivat pettyvän kovasti päätöksestämme olla lähtemättä hoitoihin. Tuttujen uteluihin on ollut helppo vastata niinkuin asia on, kiertelemättä. Siinä pahoittaa kaikkein vähiten omaa mieltään.
Tosin miekin kyllä haaveilen että jos raskaaksi tulisin, saisin pitää sen mahdollisimman pitkään salaisuutena. Toisella kerralla se ehkä onnistuisikin, esikoisen odotuksesta oli suunnilleen laitettava ilmoitus lehteen kun plussan sai! (vitsi!)
 
Tulinpa pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia, ehkä joku minut vielä muistaakin. En itse edes muista mikä yk on menossa, olisko 9 tai 10. Tänään sitten vihdoin ilmestyi se kauan odotettu plussa raskaustestiin ja ihan selkeä, vanha plussa onkin. Olen hämmentynyt ja ihmeissäni, samoin mies. Tunteet menevät ja ovat menneet viime viikkoina vähän vuoristorataa, laitan sen kyllä osittain hormonien piikkiin.

Huvittavinta, että mahdollisina tärppipäivinä ehdimme vaakamamboilla vain yhtenä päivänä, joskin kaksi kertaa. Joulun aikoihin oli niin kiirettä ja stressiäkin, etten ehtinyt kauheasti vauvaprojektia miettimään enkä ole täälläkään käynyt aikoihin kurkkimassa. En ole juonut greippimehua varmaan pariin kiertoon, helokkiöljykapselit loppuivat jo aiemmin enkä ostanut lisää. Viimeiset kolme ovulaatiotestiä tein tässä kierrossa, mutta en saanut selkeää plussaa niihin. Sylkitestiäkään en kovin orjallisesti käyttänyt enkä bongannut limoja. Jos jostain kierrosta en olisi uskonut tulevani raskaaksi, niin tästä kyseisestä. Olen syönyt ja juonut ihan tavallisesti, nauttinut vähän alkoholiakin.

Aloin kuitenkin epäillä raskautta jo kp24, kun valkovuoto oli hieman punertavaa. Ajattelin, ettei täti voi mitenkään tulla kylään vielä silloin enkä ole aiemmin kärsinyt tiputtelusta. Toisaalta eikö kiinnittymisvuotoa ole yleensä n.viikko hedelmöittymisestä? Nyt se kyllä tuli mielestäni aika myöhään. Yritin suhtautua asiaan tyynen viileästi ja olla ajattelematta sitä sen enempää. Aika hyvin onnistuinkin. Aloin sitten todella epäillä olevani raskaana, kun tätiä ei kuulunut kp32, sen pidempää kiertoa minulla ei muistaakseni ole ollut. Testin tein vasta nyt, kp39. Oireina on ollut ihan ne tavalliset pms-oireet, jotka eivät ole täysin helpottaneet vieläkään. Olin pari viikkoa sitten tosi kovassa flunssassakin. Nyt väsyttää, on kylmä eikä ruoka maistu, laihduin ensimmäisen raskauden alussa useamman kilon ilmeisesti samasta syystä. Selkeää pahoinvoitia ei ole vielä ollut, jotain pientä ja epämääräistä vain, joka voi olla mitä vain.

Jotenkin huvittavakin tämä tilanne. Olen kuullut paljon tarinoita, että naiset tulevat heti raskaaksi pitkänkin yrittämisen jälkeen, kun lakkaavat stressaamasta asiaa. En kuitenkaan tunnistanut stressaavani asiaa, sitä stressiä oli ja on edelleen ihan muista asioista. Olen kyllä todella helposti stressaantuva murehtija.

Nyt pidämme matalaa profiilia tuonna rv 12, jos vain pystymme. Ensimmäisessä raskaudessa se sujui ongelmitta. En taida vielä uskaltaa ilmoittautua tuonne odottajien puolelle. En ole kyllä varma osallistunko niihin ketjuihin ollenkaan. Hassu nimimerkkini tuli aikoinaan mieleeni tuosta vaakamambosta, saatan sen vaihtaa. Vaikka eihän vaakamambo raskautumiseen lopu ;)

Onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille muille! Älkää menettäkö toivoanne, mutta ottakaan rennosti! Minäkin niin kovasti toivoin kevätvauvaa, mutta elämää ei voi aina suunnitella ja on otettava vastaan mitä saa.

:wave: DD rv 5+3
 
Salainen toive Pinoissa siis.. :D Eka kuumeilut, sit taas kuumeilut ja meetkö sä nyt syys vai lokakuihin? Mähän oon tuolla elokuisissa, mutta niin lopussa et saa nähä muuttuko ultran myötä sitte LA syyskuulle... :)
 
hemari
Kiitos :) On tää aika uskomatonta :heart: Sullaki jo noin paljon viikkoja :D

pikku87
Kiitos sullekki :) Hm... No tuo laskettuaika on vähän hakusessa ku mulla on kierrot niin epäsäännölliset. Menkkojen mukaan 23.9 mut omien laskujen ja tuntemusten mukaan n.viikko myöhemmin... :)

DD
Onnea sullekki :) :flower:

Matilda
Siirrätkö mut sinne plussanneisiin :)
 
DD onnea plussasta!

On: testi tehty ja negahan se oli. Alaselkää juilii siihen malliin että tästä päivästä tullee kp 1. Alkaa sen verran olla henkisesti rankkoja nämä pettymykset, että otan vähän etäisyyttä ja vetäydyn taustalle. Plussarikasta kevättä kaikille!!
 
Täällä ei ole sitä tuhrua näkynyyt sen yhden kerran jälkeen.
Tissit on edelleen kipeät, ja varsinkin aamulla ( ? )
Lisäksi uutena sellainen kylmä-kuuma-kylmä-kuuma. olo.
Yöllä välillä herään ihan hiestä märkänä, ja taas toisella kertaa palelen.
Äskenkin piti ottaa paksu paita päälle, vaikka koko aamupäivän oli hihattomassa paidassa ja tuntui sopivalta.
Joku taisi testailusta kysyä ??
Menkkoja odotan alkavaksi maanantaina tai tiistaina, mikäli kerto venähtää niin silti pitäisi alkaa viimeistään keskiviikkona, eli mikäli tätiä ei näy niin torstaina ostan testin ja perjantaina teen sen aamupissasta.
Tälläinen on siis suunnitelma, ja nyt kun olen sen tänne julkistanut niin korkealta tiputaan taas kun vuoto alkaa.
 

Yhteistyössä