***PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.24***

Hei kaikille ja kiva kun saa liittyä porukkaan :)

Onnea RiverFlows plussasta :flower:

Viikko menikin nopeasti kun tyttö oli kuumeessa koko viikon ja korvatulehdushan siellä sitten, joten ei ole paljon onneksi ehtinyt raskaus juttuja ajatella. Mikä on minulle hyvä kun ovispäiviin on vielä reilu viikko. Millään malttaisi odotella mutta minkäs sille mahtaa.

Onko kenenkään esikoinen syntynyt joulukuussa siis ihan lähellä joulua? Miten järjestätte syntymäpäiviä? Väkisinkin tulee mietittyä kun seuraavan kierron laskettu aika menisi aika lähelle aattoa, mikä ei tietysti tarkoita yhtään mitään. Esikoisen synttärit kun on kolme viikkoa jouluaatosta niin jo se tuntuu lahjojen suhteen hassulta.
Mut tällä hetkellä on kyllä ihan sama mikä se laskettu aika on kunhan vain saisi sen plussan :)

Plussatuulia kaikille :heart:
 
********LAUANTAI 19.3. 2011************



PIINAILIJAT:
(näillä kuumeilijoilla kiertopäivissä mennään jo yli normaalin kierron tai pitäisi kahden viikon sisällä tulla plussa tai menkat)

Kellukka..................poika 03/08...................kp 45/28-31 *yk 5
Viola80...................tyttö..............................kp 41/31 *yk3
Aurora81................esik. 08/09.....................kp 39/30 *yk7
Maria-08..................esik. 12/08...................kp 46/37 *yk2
Tiitulainen...............tyttö 06/09.....................kp 28/28 *yk 6
Heidi-80..................poika 08/08....................kp 36/27-34 *yk 7
Ando......................poika 04........................ kp 27/28 yk 3
magda....................tyttö 11/09.....................kp 27/31 *yk 5
Kamomilla -81........ tyttö 12/08.....................kp 38/42 *yk18
Pistepirkko..............tyttö 12/07.....................Kp 23/28 *yk 8
Kinkula...................poika 09/09....................kp 20/28-34 *yk 9 (3)
Vouhis....................poika 01/03...................kp 18/27-28 *yk 5
Nauruprinsessa........poika 09/08...................kp 18/28 *yk 3
valle........................esik. 06/08....................kp 17/30-35 *yk 8


MUKANA MYÖS:
kierto aluillaan, alle puolivälin.

oohlalaa..................esik. 03/08....................kp 17/X *yk 1
Sannuli88...............tyttö 05/10.....................kp 14/30 *yk 3
Neiti Näpsän äiti......tyttö 10/08.....................kp 15/32 *yk 3
inskun....................tyttö 04/09.....................kp 8/28 *yk 2
Toimistomyyrä........tyttö 01/07.....................kp 5/26-28 yk 3
LittleStar.................tyttö .............................kp X/X *yk0
aliisa10...................poika 07/10....................kp X/X *yk0
Hannaliina...............tyttö 05/10.....................kp X/X *yk0





TAUSTAILEMASSA:
Hoodrat
ellen-......................poika 11/09
Myrskytuulii.............poika 11/06
Tash......................esik. 05/10
Viuhti10..................esik. 03/10.
Lara--....................poika 09/10
orkidea-.................tyttö 12/10
Maira.................... poika 06/10
Astre.....................tyttö 06/09
Aiska.....................poika 01/08
tellervo.................esik.08/07



PLUSSANNEET 2011:

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Villany (yk1), Minnuska89 (yk 13)


Tammikuu2011: Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (yk3)
 
Viimeksi muokattu:
Omakohtaisia kokemuksia joulusta syntymäpäivänä löytyy. Ei kiva, mutta varmasti aika pitkälti kiinni vanhemmista miten tämänkin asian haluavat hoitaa. Meillä toimittiin niin, että mulle on jäänyt tunne kuin mulla ei olisi koskaan ollutkaan syntymäpäiviä. Pelkkä joulu vain.
Oman tyttäreni syntymäpäivästä on kolme viikkoa jouluun, ja olen ollut ja jatkossa haluankin olla tarkka siitä, että synttärit juhlitaan AINA erikseen. Lahjat hankitaan molempiin juhliin erikseen. Näin nyt niinkun kahden vuoden kokemuksella tuntuu ettei tuossa ole ollut mitään hankaluutta.

Jos raskaudun tästä kierrosta, LA tulee olemaan sama kuin esikoisella (deja vu tuli tuota kirjoittaessa, joten sori jos se tuolla edellisellä sivulla jo tuli mainittua). Ei mun mielestä välttämättä ideaalitilanne, mutta näin kauan lasta tehneenä ei tulisi mieleen alkaa enää valikoimaan että milloin nyt sitten olisi parempi ajankohta syntyä ;) .
 
Onnea plussasta RiverFlows!! :flower:

Täällä alko tänään kp1 ja ketuttaa niin vietävästi. Mr Mieli Tepponen voisi ottaa tädin kainaloonsa ja häpyä sinne minne päivä ei paista! Ei tule ikävä:kieh:

Mukavaa viikonloppua kaikille! Piinailijoille pitkää pinnaa, peittojen heiluttajille ei muuta ku vaakamambot kehiin ja muille tsemppiä!:)
 
Kiitos :D

Nyt täällä pyörin minä saikulla kauheessa kuumeessa kun tuon esikoisen sai kuosiin..

Onko teillä muuten kellään kokemusta Mycomyst-nimisestä poretabletista? Ootteko ottanu raskausaikana? Meni hiisi kaikki ihan uusiksi, mies rukka juoksi apteekis hakemas panadolia ja kaupasta katkarapukeittoa, kauhee hinku siihen... :)

Ja sitten tyhmä kysymys, mitä toi yk tarkoittaa? :confused: En ole seuraillut tätä palstaa, viimeks 4 vuotta sitten ennenku esikoinen on syntynyt... on muuttunu ja kärryiltä tässä on pudonnut... :D
 
hyvää viikonloppua!

tässä itse valmistautumassa töihin lähtöön vaikka ei kyllä yhtään huvita.

Onko kellään kokemusta selkäkivuista alkuraskaudessa? Itsellä alkoi toissapäivänä ihan hirmuiset selkäkivut vasemmalla puolella alaselässä ja nyt on siirtynyt ylemmäs, melkein jo kylkeäkin polttelee.yritin googletella mutta en oikein saanut mitään järkevää irti sieltä.
Nyt sitten mietin että onko normaalia alkuraskaudessa, ehkä kohdun ulkopuolista raskautta vai jotain muuta? menkkamaista alavatsa kipua oli eilen, mutta se meni ohi..muita nippailua on tuntunut myös. Kp 18/30 vasta menossa joten menkat ne ei voi olla.

mitään muita raskausoireita ei ole, tissit ovat kohta omasta puristelusta arat mutta muuten ei muutoksia niissäkään. miestä olen tentannut että onko nännit tummemmat kun ennen, mutta sain vaan huvittuneen kieltävän vastauksen.
testiä en tee ennen kuin tulee parempia oireita, kun en halua negaa siinä nähdä...eli pitää odotella menkkoja tai lisäoireita.
Kuvittelun piikkiin en voi laittaa kun en ole vielä kerennyt niin hirveästi tähän panostaa (yk 1)
plaah..
 
Uskomatonta, mutta totta..tuli kerrankin ovis tarkalleen kp 14:sta! Oireetkin olivat todella selvät, ei ollut epäilystäkään että onko nyt ovis meneillään! Nyt sit vaan jännäillään loppukierto..
 
Heippa! :wave:
En oikein tienny et kehtaanko tänne änkee enää mut tulin kuulumisia kertomaan jos sopii...
Np-ultrassa käytiin viikko sitten ja siellä näytti pikkusella kaikki olevan hyvin :) Veriseulan tulosetki tuli postissa viime viikolla niin totta sitä uskaltaa jo omalla nimimerkillä taas kirjotella... Munhan piti laittaa se toinen nimimerkki johtuen parista uteliaasta jotka kävi mun kirjotuksia kyttäämässä ja halusin yrityksen sekä ihan alkuraskauden pysyvän salassa :whistle:

Jos siis Kamomilla-81 kehtaat ja haluat niin listaan voit vaihtaa Salaisen toiveen tilalle oikeen nimen :)
Onhan tää vähän hölmöö tämmönen salamyhkäsyys mut minkäs teet ku jotkut on niin uteliaita :D

En tiiä muistaako kukaan mut kerronpa silti et mähän olin niin varma et tunnistin oviksen (testejä en käyttäny) ja sen mukaan luulin viikkoja olevan vähemmän...
Ultran antamien viikkojen mukaan mun ovis tuntemukset oliki sitten jotain muuta :confused: ja ite ovis meni melko oireettomana ohi...


Toivottavasti pian teistä mahollisimman moni pääsis siirtymään tuonne pikkukakkosten pinoon odotuspuolelle b:)d :heart:


Talvicci ja Torsti rv.13+1 :heart:
 
ahaa! :) noo, itteasias kaikki varsinainen yritys alkoniiden menkkojen jälkeen (18.1) johon jopa laskeskelin oviksen paikkaa. Mulla vaan taitaa olla jotenki vinksallaan tää kroppa, ku yritys alkaa oikeasti ovis siirtyy mihin sattuu.. plussahan tosiaan oli kp 57. norm. 26-28 ja säännölliset..
Jännä nähä päästäänkö siis joulukuun puolelle. :)
 
Heippa kaikille, Vihdoin se täti tuli ja kp ois nyt2/? en ole varma kierron pituudesta, kun nyt oli kolme viikkoa myöhässä.. yrityskerta nyt tulis sitten ensimmäinen, jos tässä nyt alettas tosissaan hommiin:D. Meillä on olluut vähän keskustelua puoleen ja toiseen, että yritetäänkö sittenkään toista. Miestä ihan selvästi jännii miten kaikki sujuisi tällä kertaa, olen sairastanut synnytyksen jälkeisen masennuksen, lääkitykset, terapiat ja kaikki takana. Onneksi nyt takana, on sillon ollut aika rankkoja aikoja. Jännittähän se itselläkin, että ei kai se vaan uusiinnu. Ainakin nyt vielä olen mukana ja se ensimmäinen yritys alkaa nyt "tosissaan" viime kussa jo päätettiin mutta en seuraillut kiertoja tai mitään vastaavaa...
 
********MAANANTAI 21.3. 2011************



PIINAILIJAT:
(näillä kuumeilijoilla kiertopäivissä mennään jo yli normaalin kierron tai pitäisi kahden viikon sisällä tulla plussa tai menkat)

Kellukka..................poika 03/08...................kp 47/28-31 *yk 5
Viola80...................tyttö..............................kp 43/31 *yk3
Aurora81................esik. 08/09.....................kp 41/30 *yk7
Maria-08..................esik. 12/08...................kp 48/37 *yk2
Heidi-80..................poika 08/08....................kp 38/27-34 *yk 7
magda....................tyttö 11/09.....................kp 29/31 *yk 5
Kamomilla -81........ tyttö 12/08.....................kp 40/42 *yk18
Pistepirkko..............tyttö 12/07.....................Kp 25/28 *yk 8
Kinkula...................poika 09/09....................kp 22/28-34 *yk 9 (3)
Vouhis....................poika 01/03...................kp 20/27-28 *yk 5
Nauruprinsessa........poika 09/08...................kp 20/28 *yk 3
valle........................esik. 06/08....................kp 19/30-35 *yk 8
oohlalaa..................esik. 03/08....................kp 19/X *yk 1


MUKANA MYÖS:
kierto aluillaan, alle puolivälin.

Sannuli88...............tyttö 05/10.....................kp 16/30 *yk 3
Neiti Näpsän äiti......tyttö 10/08.....................kp 17/32 *yk 3
inskun....................tyttö 04/09.....................kp 10/28 *yk 2
Toimistomyyrä........tyttö 01/07.....................kp 7/26-28 yk 3
Ando......................poika 04........................ kp 4/28 yk 4
aliisa10...................poika 07/10....................kp 3/X *yk1
Tiitulainen...............tyttö 06/09.....................kp 2/28 *yk 7
LittleStar.................tyttö .............................kp X/X *yk0
Hannaliina...............tyttö 05/10.....................kp X/X *yk0





TAUSTAILEMASSA:
Hoodrat
ellen-......................poika 11/09
Myrskytuulii.............poika 11/06
Tash......................esik. 05/10
Viuhti10..................esik. 03/10.
Lara--....................poika 09/10
orkidea-.................tyttö 12/10
Maira.................... poika 06/10
Astre.....................tyttö 06/09
Aiska.....................poika 01/08
tellervo.................esik.08/07



PLUSSANNEET 2011:

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Villany (yk1), Minnuska89 (yk 13)


Tammikuu2011: Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (yk3)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla saattaa olla tuossa listassa taas jokseenkin paljon virheitä, vasta tänään huomasin Andonkin ilmoitelleen uudesta kierrosta jo pari päivää sitten. Olkaa pliis kärsivällisiä ;)
Mutta listan kärkipäässä on taas lukuisia toiveikkaita joilla laskujen mukaan päiviä on enemmän koossa kuin normaalikierrossa yleensä, joten toivottavasti alkaisi vihdoinkin niitä plussia satelemaan, niitä on ylipäätään ollut alkuvuodesta TOSI vähän.

Omassa navassa kaikki ennallaan - oletan. Vihlomiset on jääneet eikä muuta ole tullut tilalle.
 
pettymystä ei tavallaan lievennä se että ystävälläni tärppäsi tässä kierrossa ja ilmoitti siitä eilen. Olenko mä ihan kamala ihminen, jos sanon että mua vähän ärsyttää se että kaverillani tärppäsi, ts en ole ihan iki-onnellinen hänen puolestaan ? Olen toki iloinen, mutta kyllä se silti jotenkin.. kaihertaa. Tästäkin niiiiiiin huono oma-tunto.
Pahoittelut Tiitulainen :(. Tiedän tismalleen miltä se tuntuu, kun oireet on aivan selvät ja menkat on myöhässä - mutta vain myöhässä...
Et ole kamala ihminen. Itse en ainakaan myönnä olevani vaikka 10 (!!!) ystävääni saa vauvan tänä vuonna. Joka kierrossa tulee uusia, jotka kertovat plussauutisia. Perjantaina viimeksi yksi ystävä ja vaikka halaan ja onnittelen, niin suuri työ on olla purskahtamatta itkuun :ashamed:. Etenkin niiden puolesta edes yritän olla onnellinen, joilla on esikoinen kyseessä ja ikää mittarissa pitkälti yli 30, mutta se ei tavallaan pienennä sitä omaa yrittämisen tuskaa yhtään. Eihän se heidän vika ole, mutta toisaalta jokainen vastaavassa tilanteessa ymmärtää myös sen, miltä tuntuu kun yrittää ja yrittää ja yrittää...

ON:Odotan kovasti menkkoja, koska tässä kierrossa olen 100 % varma ettei ole mitään mahdollisuuksia. Yrittää ei tosiaan ehditty juurikaan eikä ovista tikuttamalla tullut silloin kun jaksoin tikuttaa. Ehkä tämä taukokuukausi teki mielelle ihan hyvää. Nyt voi mennä jo tunteja etten ajattele koko asiaa ja se on ennätys viimeisen 9 kk aikana.
 
Kamomilla eipä mua nuo mahdolliset virheet haittaa, ymmärrettävästi päivittäjänä olemisessa pitää muistaa paaaljon asioita ja päiviä.. korjaillaan niitä sitten tarvittaessa. =)

tiitulainen ymmärrän kyllä, kyllähän nuo vauva-uutiset aina kolahtaa pahasti ja harmittaa kun itse ei odota, kateuskin kuuluu asiaan :hug:

ON taas.. :D Mutta mahdollinen ovis hyödynnetty, kuvaa en saanut..kamera ei ollut yhteistyö kykyinen :)
Mutta tänään katson ja testaan miltä testi näyttää.
toisaalta ihanaa kun vihdoin pääsee kunnolla jännittelemään oviksen jälkeen mahdollisia oireita sun muita kun aiemmat kierrot ovat menneet puihin oviksen kanssa.. mies ei siis ollut halukas.. mutta katsotaan katsotaan mitä kierto tuo tullessaan. :whistle:
 
Heips! Jos vaan mahtuu niin mielelläni tähän pinoon(kin) tulisin:)
Tässä on nyt reilu 6vkoa kun lopetin esikoisen imetyksen ja kolmisen viikkoa sitten alko vihdoinki ne kuukautiset. olihan se tietty kiva olla ilman niitä, mutta vauvakuume suuri joten osittain sen vuoksi imetys lopetettiin ja maitokin alkoi loppumaan. Ovis antoi merkkejä tuossa viikko sitten ja nyt sitten vihloo oikeata nivusta ja lämmöt tosi alhaiset sekä flunssaa pukkaa että katsellaan mikä tilanne on viikon päästä kun kk pitäisi alkaa. Vaikkei mulla kp olekkaan varmuutta:confused:
Elikkäs piinailijoihin( kait?): tyttö02/10, kp 20/28 ja yk 1
 
Taustalla olen ollut, mut vähän väliaika kuulumisia tulin kertomaan :)
Tänään kurvas täti paikalle, 2 päivää myöhässä :/ Olin jo varma et nyt tärppäs... Nyt alkoi sit jo yk 14 tai 15 ei pysy enää laskuissa. Aikaa odotan tutkimuksiin... Pakko purkaa ajatuksia johonkin kun tuntuu ettei tästä tuu mitään :(
 
Hei vaan kaikille!

Meidän lapsella on synttärit juuri pari päivää joulun jälkeen ja aina siltikkin niitä erikseen juhlitaan, tosin vasta kahdet juhlat takanapäin, mutta samalla kaavalla aijotaan jatkaakkin =) Eli joulun ei anneta vaikuttaa synttäreihin eikä toisinpäin, vaan ne on kaksi erillistä juhlaa =)

ON: täällä siis jo kp49 meneillään eikä menkoista tietookaan ja vielä sen vähemmän plussastakaan :( viimeksi sunnuntaina testin taas tein, eikä minkäänlaista haamun haamuakaan tullut, vaan puhdas nega...
en tiedä missä vaiheessa kannattaisin varailla aikaa ja minnekkä tämmösten asioitten takia??
loppusyksystä siis viimeksi oli 66päivän mittainen kierto ja kaverin kaveri sitten kirjoitti parin kierron ajaksi terolutit joitten kanssa kierrot 22 ja 21 päivää(vähän turhan lyhkäsiä), välissä tuli nyt yhet 37 päivän kierrolla ja nyt taas venyy ja venyy..
 
Moikka kaikille :)

tiitulainen: kannattaa käydä lääkärillä jos kipuilut jatkuu ja jos menkat on runsaat ja tietenkin voit mennä jokatapauksessa jos siltä tuntuu, saat ainakin varmuuden.

maria: mä sain sen käsityksen että noita teroluteja pitäis syödä pitempään, että oma kroppa alkaisi toimimaan, joillakin ottaa pari kuukautta ja joillakin useemman. Mä aioin nyt syödä sen aikaa että kierto tasottus. Kannattaa käydä tutkimuksissa jo koska sulla kerran kierrot venyy. Mullahan alkoi venymään joten pco siellä taas oli...

Omassa navassa ei mitään kummempaa, onneksi täti kurvasi paikalle muutama päivä sitten, edelliset menkat ollu 12.1. et olihan tuo jo aikakin :D nyt taas pääsee yrittelemään et tapahtuuko mitään vai otetaanko järeemmät aseet käyttöön :) vielä taustailen kumminkin.
Mukavaa kevättä kaikille ja plussia kehiin jo äkkiä :D
 
tellervo osaisitko sanoa että mistä kannattaisi lähteä varaamaan aikaa tän asian suhteen? eli terveyskeskuksesta, neuvolasta vai minnekkä soittaisin? kun tosiaan tuon kuurin sain tutun kautta, niin en missään lääkärin yms. juttusilla edes käynyt viime kerralla : /
joskus 7vuotta sitten minulta on poistettu munasarjakasvain ja toinen munasarja kasvaimesta johtuen on vähän niinkuin poissa pelistä ja silloin ollut muutenkin paljon kiinnikkeitä vatsassa ja olenkin nyt sitten alkanut miettimään että voisiko nuo jotenkin vaikuttaa näihin kiertohäiriöihin tai jotain..
Toisaalta "pelottaa" että jos alkaa taas kokeilemaan noita teroja koska viimekskin niillä sitten kierrot menivät aivan liian lyhkäsiksi, mutta kai sekin sitten jossain vaiheessa tasoittuisi (??) ..ääh hankalaa kun ei näistä oikein mitään tiedä... : /
 
heissansaa kaikille!
Täälä sitä niistetään saikulla poskiontelotulehduksessa... Kyllä voi olla kauhea olo, ikinä en näin huonosti oo voinu. Antibioottikuuri päälle vaan ja nyt näen jo painajaisia että kohta menee jotain vikaan tällästen lääkkeiden syömisestä... :( ei vaan auta ei, koko naamaa särkee..
Mutta ultra-aika on saatu, käydääs tsiikailees minkälaisen lasketun ajan sieltä saatas, ja eka nla-aika samalle päivälle. :D Kyllä jänskättää.
Melko rauhallisesti täälä muuten on alku otettu, ei yökötä eikä inhota mikää. Tokikaa mä en maista enkä haista mitää tän nuhan takia... :D
 

Yhteistyössä